[hra] Narrenturm na Orlím Štítě (FATE)

Archivní témata z historicky první sleziny tohoto Fóra.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

[hra] Narrenturm na Orlím Štítě (FATE)

Příspěvek od Goran »

V současnosti připravuji dobrodružství založené na tom, že se postavy do "léčebny" pro magicky postižené osoby coby pacienti a musí se dostat ven. Původně bylo určeno pro lidi kolem Erinelu, případně pro plzeňskou GURPSáckou partu, ale v případě zájmu můžu to samé odehrát paralelně na srazu.

Hra se odehrává ve světě Erinelu, ve státě Zeelandie (země, kde král je jen loutkou a ve skutečnosti vládnou mágové). Znalost settingu není nutná, nicméně zájemcům doporučuji se na Erinelu registrovat, stáhnout si modul Isengar a přečíst si popis Zeelandie a Rudých mágů, případně stáhnout i mapy Zeelandie a Isengaru.
Ve Vysokých štítech, velehorách na sever od Zeelandie, stojí vysoká věž. V ní probíhá velice nebezpečný výzkum - mágové zde zkoumají různé magické anomálie a vzácné magické choroby. Místo je zcela odříznuté od světa, takže i kdyby některý z chovanců utekl (vyloučeno!), pravděpodobně zahyne v horách. Díky této bezpečnosti sem nejsou posílání jen blázni, posedlí, prokletí či podivně očarovaní jedinci, osoby užívající neznámé druhy magie či podivní mutanti, ale i zvlášť důležití političtí odpůrci či mágové, jejichž nepřátelé dosáhli příliš velkého vlivu.
Hráčské postavy jsou chovanci, kteří do Narrenturmu ("věže bláznů", jak se této stavbě přezdívá) na Orlím Štítě dorazili s posledním transportem. Byli umístěni v nejvyšším patře věže, pár týdnů se kochali výhledem z oken :P , ale pak se něco stalo...
Atmosféra by měla být horrorová říznutá tragikomedií. Postavy jsou v neznámém prostředí, neví, co se děje, a snaží se přežít. Samozřejmě jde o chovance - doporučuji roli "magických anomálií" (vymyslet si můžete, co chcete). Jde sice o fantasy, ale doporučuji se omezit na lidskou rasu (hobity, šotky, artemidy a různé druhy elfů a trpaslíků povoluji po zdůvodnění - všechny tyto rasy žijí nějaký ten kus od Zeelandie).

Hrálo by se nejspíš ve FATE (v té edici, která je přeložená, teď si nevzpomínám na číslo) - pro mě je to nový a velmi zajímavý systém a GMovat ve FATE je pro mě velká výzva. A hlavně se hodí pro hraní výše zmíněných "magických anomálií", takže se nenechte omezovat.

Máte zájem? Minimum pro otevření této hry jsou dva hráči, z toho aspoň jeden znalý pravidel FATE (pravidla chápu, to podstatné znám, ale vysvětlit nováčkům bych to nedokázal), maximální počet hráčů je 6 (víc volných cel nemáme :wink: ).
Naposledy upravil(a) Goran dne 18. 10. 2006, 12:16, celkem upraveno 1 x.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 7462
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus »

No zní to lákavě, jediné co mi chybí je ten FATE. :)

Asi bych so měl zase rozšířit obzory.
Iron Within
Iron Without
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Pokud pojedu, muzu zapujcit FATE kostky, kdyz mi slibite ze na ne budete hodni.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Sosáček: to bych byl moc rád, protože já bych je sám asi nesehnal. A hodný na ně samozřejmě budu :P .

Invictus: rád tě uvítám do party :D . Doufám, že někdo, kdo FATE zná, bude hrát také, ale v nejhorším nám snad všechno potřebné vysvětlí nehrající kolegové. Ještě v horším případě bych to mohl odmástrovat v GURPS, ale to by nebylo ono, a snad tento případ nenastane.

EDIT: dal bych to na sobotní noc. Případní zájemci o nedělní termín, hlašte se rychle!
Naposledy upravil(a) Goran dne 12. 10. 2006, 08:59, celkem upraveno 2 x.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Kostky budou, kdyžtak jich mám taky dost 8)
A když si tu hru připravíš, Gorane, můžu ti zaručit, že hráče najdeš. Viz přihlášky a počet přihlášených jedinců :wink:

Jenom mě mrzí, že jsem si už celý víkend zasekal jinými hrami a na tohle už se neurvu. Narrenturm mě láká (čichám, čichám ispiraci Sapkowskim). Ale doufám, že bude aspoň nějaký zápis :wink:
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Markus: je to hodně volně inspirováno Sapkovského Narrenturmem a taky BG II, ale nebude to žádné sprosté kopírování O-) .

Zápisy ze hry budou, a na Erinelu by na toto téma měla vyjít povídka.
Narrenturm na Orlím štítě budu hrát postupně se dvěma až třemi partami ve dvou až třech systémech, takže zápisy z her budete moct porovnat O-) .
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Goran: Pokud se cítíš nejistě při svém vedení Fatu, který jsi ještě nehrál, dovoluju si tě přizvat na páteční hru Planescape ve Fate. Aspoň si ten systém budeš moct odzkoušet ještě před tím, než v něm sám povedeš hru. A taky bych si s tebou rád zahrál :wink:
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Markus: dík. Měl jsem v úmyslu uletět z přednášky o letecké archeologii o něco dřív, abych Klatě stihnul, a aspoň nebudu mít nervy, jestli mě tam vezmeš.
Jo jo, co se v pátek naučíš, v sobotu jako když najdeš... :wink:
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Pár upřesnění k magii:

Mágové používají kombinační systém. Aspektů je jako erinelských živlů, tj. 5 (ale ten pátý - prázdnotu - potřebují jen nekromanti a theurgové). Dovedností je sedm - pět souvisí s živly a pak je používání těchto živlů ve hmotě a ve vztahu k mysli. Živlový aspekt znamená potenciál, "manu" a jeho aktivací/použitím vícestupňového aspektu lze docílit např. většího fireballu, zato dovednost znamená ovládání živlu a konkrétní finesy, např. že se fireball nezhmotní u vás, ale přímo u nepřítele nebo v nepřítelově těle.

Další "magic users" jsou kněží, léčitelé a podobní svatoušci. Ti mají aspekt charismatik (osoba nadaná božskými dary) nebo přírodní magie, a dovednost víra v (jméno boha) u kněze, v případě přírodní magie jsou to telepatie (mysl a ovládání zvířat), magické léčení a ovládání přírody (rostliny, neživé předměty, telekineze). Kdo chce být charismatik, musí mít na stejné úrovni aspekt kněz nebo mystik, u přírodní magie druid, šaman nebo spjatost s přírodou. Kněží mohou provést "kouzlo" (nechat boha, aby provedl zázrak) za použití aspektu nebo za fate point. U přírodní magie nelze kouzlit za fate pointy, ale drobné efekty nevyžadují použití aspektu.
Charismatik a přírodní magie jsou čistě magické aspekty a nelze je využít na nic jiného (ani negativně) - k tomu slouží přidružené aspekty.
Příště dodám seznam hlavních bohů, ale nic vám nebrání uctívat vlastní božstvo (jen prosím žádné bohy z profláklých světů).

Pokud chcete, může vaše postava ovládat i nějaký jiný druh magie (nejspíš to bude nějaká obdoba pyromancie), pramenící z nějaké zvláštní "úchylky".

Jestli má někdo ze zkušených FATEařů pochybnosti o hratelnosti některého z těchto magických systémů, nechť se vyjádří, ale mělo by to fungovat.

EDIT: teď budu muset končit. O bozích, rasách apod. se zmíním příště (tj. asi zítra večer).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Silně doporučuju přichystat postavy předem a na místě je hráčům akorát rozdat! Nebo alespoň pár postav mít v zásobě. počítej s lidmi, kteří přijdou až na místě, aniž by četli tohle téma.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

Doporučil bych rozmyslet napřed interval obnovy aspektů, to bude mít vliv na četnost používání magie (případně můžeš obnovat obyčejné a magické aspekty zvlášť, ale to je asi zbytečně složité).
Insidious demon that aids evil mortals.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Aspekty se budou obnovovat vždy při spánku, pokud se při něm postava aspoň trochu vyspí.

A vytvoření předpřipravených postav je dobrý nápad, provedu.

Ještě něco k aspektům:
Vedle vnitřních charakteristik (silný, inteligentní, ošklivý, zlý, pohodář...), běžných rolí (žoldnéř, obchodník, posel...), magických aspektů a podobných samozřejmostí doporučuji zejména různá prokletí a magické zvláštnosti (zraňující dotek, děsí zvířata, posedlost, hmotné halucinace, vidí duchy...).

Je to fantasy, takže jsou k dispozici i jiné rasy než lidská. Každá rasa je samozřejmě aspekt. U všech uvádím popis rasy a příklady pozitivních (+) a negativních (-) vyvolání ve hře. Každá rasa může vyvolat svůj aspekt při jednání s jiným příslušníkem téže rasy.

morgán
Morgáni jsou černoši; od těch z našeho světa se liší jen plešatostí.
+: znalost života v džungli, stopování, lezení na stromy, vrhání, skrývání, sluch, obratnost
-: jazyk vzdálený zeelandijštině (mluví lámaně); neznalost civilizovaných způsobů; pověrčivost (strach z magie)

horal
Na Erinelu žije několik horalských národů; v Zeelandii převažují horalové z Vysokých štítů. Horalé obecně bývají větší a silnější než lidé z nížin.
+ znalost hor, jakákoli činnost související s horami, boj, lov, činnosti vyžadující sílu
- postava se chová jako barbar, nechápe něco, co souvisí s výdobytky civilizace, postava je vázána ctí, která jí velí nelhat, nezabíjet bezbranné apod.

artemid
Artemidé jsou příbuzní lidí, jsou však menší (ani ne 1,5 metru), mají v poměru k tělu větší hlavu, jsou zvědaví a inteligentí a co artemid, to alchymista. Žijí v iaspoře mezi lidmi, nebo v ústraní na Ursilské náhorní plošině při úpatí Vysokých štítů. Vedle znalostí jim pomáhá přežít solidarita (nejen) v rámci jejich rasy a schopnost poznat lež.
+: bonus na dovednosti vědeckého charakteru (kromě magie); znalost určité informace získané vědeckým studiem; rozpoznání, zda nějaká osoba lže.
-: artemid se vždy chová kulturně a čestně a nelže (v jejich společnosti to nemá cenu); občas zabředává do vědeckých termínů, takže mu ostatní špatně rozumí; nikdy neodmítne pomoci jinému artemidovi; dále jako u aspektů zvědavost a malý.

lesní elf
Klasičtí elfové, lehce Tolkienovití, nejsou však nesmrtelní (elfové na Erinelu se dožívají kolem 400 let).
+: znalost přírody, různé další znalosti (zkušenost), výhody v přírodní magii, lepší sluch, kamarádí se se zvířaty, tichá chůze, lepší imunita
-: ochránce přírody, nerad zabíjí

vznešený elf
Podobný jako lesní elf; méně háklivý na necitlivé chování vůči přírodě, ale více hrdý; místo přírodní magie má bonusy na kouzelnickou magii.

hevren
Erinelští hevreni jsou elfové žijící v pláních a považující se za ochránce elfů. Ze všech elfů jsou nejbojovnější.
+: znalost plání, kamarád koní a podobných zvířat; obratný; tichá chůze; extrémně ostrý zrak, lepší imunita, bonus při ochraně elfů
-: ochránce elfů

dhaar
Dhaarové jsou Erinelští temní elfové. Vypadají podobně jako lesní elfové (rozkol mezi nimi nastal relativně nedávno a vzhled dhaarů žádný bůh neměnil). Jsou velmi arogantní, ostatní rozumné rasy považují za póvl vhodný maximálně na otrocké práce a život jednoho malého stromku pro ně má větší hodnotu než životy stovky lidí či lesních elfů. Zkrátka arogantní ekoteroristé, kteří rádi manipulují ostatními.
+: bonusy na manipulaci a jednání; dále jako lesní elfové
-: nepřátelství s lesními a vznešenými elfy (navzájem se poznají); ekoterorista; velmi arogantní; manipulátor

trpaslík
Klasika, co dodat. Žijí kolem 150 let.
+: řemeslník, silný, odolný
-: čestný, chamtivý, háklivý na urážení svých vousů, malý

gnóm
Menší než trpaslíci, zvědaví koumáci, prostě gnómové. Na rozdíl od některých pojetí mívají skoro stejně dlouhé vousy jako trpaslíci.
+: bonus na různá řemesla, přírodní vědy a obchod; zruční, odolní
-: malý, nerad bojuje, zvídavý

hobit
Opět klasická rasa.
+: dobří vyjednavači a kuchaři, bonusy na schovávání, tichou chůzi, házení apod., obratní
-: malí a slabí; většinou "obyčejní"

šotek
Malí, dostanou se všude, půjčí si, co vidí...
+: bonus na všechny zlodějšké schopnosti, na první pohled působí nevinně
-: neznají pojem "majetek"; lehkomyslnost; zvědavost; občas něco rozbije či ztratí

Tak to je asi vše. Vynechal jsem barbary (hodně podobní horalům) a stoliny (hlubinní trpaslíci), což jsou podle mě méně zajímavé rasy.

EDIT: do soupisu ras přidáni morgáni.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Předpřipravené postavy:

Horgazon
Horgazon je mág. Udělal solidní kariéru, a na Akademii v Lenderu dokonce jeden čas vyučoval ohnivou magii. Oheň jej však fascinoval víc, než bylo zdrávo, a tak se jednou při studiu v knihovně neovládl a udělal si větší ohýnek. Ostatní mágové požár uhasili, ale Horgazon byl prohlášen za nebezpečného a poslán "na léčení" na Orlí štít.

otec Goris
Goris je knězem Samary, bohyně cti, spravedlnosti a řádu. Tento kazatel důsledně upozorňoval na hříchy mágů. Lidé mu začali naslouchat, na což zareagovali vládnoucí mágové a nechali jej odklidit. Nenechali jej však odstranit, ale zkusili jej přesvědčit, aby "odvolal své bludy" a připojil se na sranu mágů. Goridova vůle však je příliš silná na to, aby jej měsíc v narrenturmu zlomil.

Černý chřestýš
Morgánský šaman Černý chřestýš žil v jižní džungli, kde se vyučil v umění šamanů, získal schopnost mluvit hadím jazykem a začal se měnit v hada. Jeho kmen však byl přepaden lidmi ze severu a všichni jeho přeživší členové byli uvrženi do otroctví. Když zkusil utéct v hadí podobě, jeden z cizinců jej nejen chytil, ale i koupil a odvedl do věže v neznámém, hornatém kraji.
Vedle již zmíněných schopností Černý chřestýš vidí duchy a umí s nimi mluvit. Jeho cizokrajný původ se však projeví v tom, že mluví jen lámaně.

baron Argent van Derwick
Tento muž býval jedním z vůdců royalistů, tedy opozice proti mágům. Jako příliš nebezpečného jej mágové unesli a začali s převýchovou. Následkem psychologického a magického mučení je panický strach z magie a také amnézie - baron Argent o své minulosti ví jen od svého služebníka, šaška Šotkoslava.

Šotkoslav
Šašek Šotkoslav byl vedle svého "občanského" povolání i agentem svého pána. Byl však mučen stejně jako baron z Derwicku, z čehož si odnesl vedle strachu z kouzel i ošklivé noční můry. Bohužel je náměsíčný, takže se ze svých nočních můr obvykle budí na opačném konci místnosti, než kde ulehal.

Lumír Světluška
Šotek Lumír se jednoho dne vloupal na místo, jehož návštěvu by mu mohl závidět kterýkoli z jeho příbuzný - do knihovny Rady mágů v Lenderu. Bohužel byl chycen a uvězněn v narrenturmu na Orlím štítě. Aby jeho útěk nebyl tak snadný, byl očarován nepříjemným prokletím - neustále červeně světélkuje, takže se jen tak neschová. Odtud jeho přezdívka - Světluška.

Pecrunder
Spořádaný lenderský měšťan, švec a obuvník Pecrunder, měl smůlu na zvláštní prokletí - v jeho okolí se zjevuje přízrak, jeho dvojník, který vždy Pecrunderovi škodí, jak může. Dvojníka si všimli mágové, a začali podivný jev zkoumat. Tak se Pecrunder dostal na Orlí štít.

Rodegar
Rodegar je Lohar, horal ze severozápadního úpatí Vysokých štítů. Území Loharů patří velké a mocné zemi zvané Aledonie (mimochodem, Aledonie je tradičním nepřítelem Zeelandie). S tím se ovšem mnozí z Loharů nesmířili, a tak vzniklo Bratrstvo vlků - guerillová armáda bojující proti Aledoncům i kolaborantům. A k ní Rodegar patřil. Až do té doby, než byl pod záminkou dobře placené práce vylákán do Zeelandie, zajat a uvězněn na Orlím štítě.
Rodegar je berserk. V boji nad sebou ztrácí kontrolu a je ovládán duchem války, což mu propůjčuje nadlidskou sílu. Kdo ví, snad mágové chtěli zkoumat jeho posedlost berserka, aby ji mohli naočkovat i svým zabijákům, a možná měli jiné důvody. To ale nic nemění na tom, že se Rodegar cítí zrazený a náležitě naštvaný. A nechtějte naštvat berserka...
Rodegar je zvláštní i tím, že má geis (pravidlo, jehož porušení vede ke smrti, resp. věštba týkající se smrti), že bude zabit zbraní nepodobnou čemukoli, s čím už bojoval. A proto už držel v ruce snad všechno, čím se bojovat dá.

Vašim vlastním nápadům se samozřejmě nebráním, naopak, budu je podporovat.
Počet hráčů bude max. 6, zatímco připravených postav je 8. Tím chci naznačit, že se ve hře neobjeví všechny, případně některé budou jen jako CP.
Naposledy upravil(a) Goran dne 26. 10. 2006, 15:39, celkem upraveno 2 x.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

Sakra, to začíná znít zajímavě! Škoda, že se to časově kryje s Shadows... tak doufám, že bude nějaký pěkný report
Uživatelský avatar
Kafe
Romikovec
Příspěvky: 488
Registrován: 10. 9. 2006, 11:51
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Kafe »

Jj,je to good.Asi budu dalším účastníkem. $D
V projektech je sekce o RomiKově družině, každý může přispět svým názorem či radou. Budeme rádi.
Zamčeno

Zpět na „Slezina - podzim 2006“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů