[RPG Teoreticky] Informácia o účele a obsahu tejto sekcie
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
[RPG Teoreticky] Informácia o účele a obsahu tejto sekcie
Sekcia RPG teoreticky je venovaná tým, ktorí diskusie o rolových hrách myslia trocha vážnejšie. Pod „vážnejšími diskusiami“ pritom nemyslíme smrteľné urážky vrhané na adresu vášho elfského hraničiara, ale trocha analytickejší*, nebodaj až vedeckejší, pohľad na hranie a pochody, ktoré pri ňom prebiehajú. Do ľubovôle môžete zapájať modely a poznatky z iných disciplín, ako napríklad filozofie, sociológie a psychológie a používať učené termíny ako „metainformácie“, „priestor spoločnej predstavivosti“, „narativizmus“ alebo „zásady objektívneho sociálneho výskumu“. Do tejto sekcie tiež moderátori majú právo presunúť tému z ktorejkoľvek inej sekcie, v ktorej sa takéto pojmy začnú objavovať vo zvýšenej frekvencii.
Cieľom tejto sekcie je, ako už bolo spomenuté, umožniť analytický rozbor procesu hrania. Rozoberajte herné systémy a úlohu jednotlivých mechaník v hre, rozvádzajte svoje postrehy z hrania a aplikujte na ne už existujúce vedecké modely, prípadne vyvíjajte vlastné teórie. Konečným cieľom by však vždy malo byť zlepšenie hrania – diskusia o teórii má viesť k jej praktickej aplikácii.
Sekcia je preto primárne určená pre: tých, ktorí chcú nejakú hru vytvoriť alebo zmeniť (RPG autori a dizajnéri, GM-ovia, osvietení hráči), hry, hráčov a hranie skúmať (RPG teoretici, sociológovia, psychológovia, metodici, prieskumníci trhu a iní vedátori) alebo len tak pre tých, ktorí chcú pred zrakmi ostatných účastníkov predvádzať svoje mentálne svaly.
Odporúčanými okruhmi tém sú: analýza hier a ich systémov, analýza hráčov a ich chovania a odbornejšie prístupy k hraniu samotnému a k vedeniu hry. Menej odporúčané sú témy ako napr.: „ekonomické systémy v herných svetoch“ (patrí do sekcie Herní prostředí), „efektívne kombinácie schopností pri tvorbe postavy v DnD“ (patrí do sekcie Hry, systémy, světy), „ako realisticky hrať zlé postavy“ (patrí do sekcie O hraní obecně) alebo „ktorý vedec tento rok vyhrá Nobelovku“ (patrí do sekcie Rozličný pokec).
No a okrem toho vlastne platí už len jedno pravidlo: Chovajte sa slušne a premyslite si, čo píšete. Ak budete mať s touto sekciou všeobecne, niektorou z tém alebo s niektorým z diskutujúcich nejaký problém, môžete mi poslať PM-ku alebo postnúť do sekcie Návrhy, dotazy, připomínky.
Želám plodnú diskusiu.
Váš M(oderátor)
____________________
* Ako však Jerson správne poznamenal, aj syntetickejší.
Cieľom tejto sekcie je, ako už bolo spomenuté, umožniť analytický rozbor procesu hrania. Rozoberajte herné systémy a úlohu jednotlivých mechaník v hre, rozvádzajte svoje postrehy z hrania a aplikujte na ne už existujúce vedecké modely, prípadne vyvíjajte vlastné teórie. Konečným cieľom by však vždy malo byť zlepšenie hrania – diskusia o teórii má viesť k jej praktickej aplikácii.
Sekcia je preto primárne určená pre: tých, ktorí chcú nejakú hru vytvoriť alebo zmeniť (RPG autori a dizajnéri, GM-ovia, osvietení hráči), hry, hráčov a hranie skúmať (RPG teoretici, sociológovia, psychológovia, metodici, prieskumníci trhu a iní vedátori) alebo len tak pre tých, ktorí chcú pred zrakmi ostatných účastníkov predvádzať svoje mentálne svaly.
Odporúčanými okruhmi tém sú: analýza hier a ich systémov, analýza hráčov a ich chovania a odbornejšie prístupy k hraniu samotnému a k vedeniu hry. Menej odporúčané sú témy ako napr.: „ekonomické systémy v herných svetoch“ (patrí do sekcie Herní prostředí), „efektívne kombinácie schopností pri tvorbe postavy v DnD“ (patrí do sekcie Hry, systémy, světy), „ako realisticky hrať zlé postavy“ (patrí do sekcie O hraní obecně) alebo „ktorý vedec tento rok vyhrá Nobelovku“ (patrí do sekcie Rozličný pokec).
No a okrem toho vlastne platí už len jedno pravidlo: Chovajte sa slušne a premyslite si, čo píšete. Ak budete mať s touto sekciou všeobecne, niektorou z tém alebo s niektorým z diskutujúcich nejaký problém, môžete mi poslať PM-ku alebo postnúť do sekcie Návrhy, dotazy, připomínky.
Želám plodnú diskusiu.
Váš M(oderátor)
____________________
* Ako však Jerson správne poznamenal, aj syntetickejší.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů