[+] Kartografie (mapy v RPG)
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
[+] Kartografie (mapy v RPG)
(EDIT Po sloučení vláken byl můj post antidatován o parádních cca 10 let zpátky a s většinou obsahu vlákna souvisí jenom okrajově... Nechávám z něj jenom přehled novějších odkazů a semtam ho budu aktualizovat, ať je to na jednom místě.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 6. 2. 2024, 13:45, celkem upraveno 7 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: RPG mapy
Jerson: Jak by ta mapa měla vypadat? Pokud jako ta, co je o pár příspěvků vejš, tak asi něco vektorovýho. Inkspace je asi nejlepší open source varianta.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
Nejlépe nějak takto:
S doplněnými dveřmi a případně i nějakým vybavením místností. Když to všechno překresluju v ruce, tak to trvá dlouho, a u vícepatrových budov je zbytečně náročné překreslovat jednotlivá patra.
S doplněnými dveřmi a případně i nějakým vybavením místností. Když to všechno překresluju v ruce, tak to trvá dlouho, a u vícepatrových budov je zbytečně náročné překreslovat jednotlivá patra.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: RPG mapy
Jerson: Šlo to určitě v každym rozumnym image editoru (Photoshop, Gimp), ale asi bych v tomhle případě radši šel do vektorovýho. Dá se to pak snáz upravovat a můžeš to libovolně zoomovat, dělat z toho výřezy a tak. Okna a podobný často se opakující elementy si můžeš vytvořit jako symboly, pak je tam jen dragnout a podle potřeby roztáhnout - potom můžeš změnit vzhled všech oken najednou tím, že poedituješ originální symbol.
Jak na šrafování v Adobe Ilustrátoru.
Počítej ale s tím, že pokud jsi s ničím podobným nedělal, naučit se s vektorovým editorem je tak na tejden až dva, abys v tom začal bejt schopnej něro rozumně dělat.
Jak na šrafování v Adobe Ilustrátoru.
Počítej ale s tím, že pokud jsi s ničím podobným nedělal, naučit se s vektorovým editorem je tak na tejden až dva, abys v tom začal bejt schopnej něro rozumně dělat.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: RPG mapy
Tak to už vstupuješ na pole reálnych Autocadů, Archicadů a Allplanů.
Realně to uděláš i v tom illustratoru, ale to sežere moc času.
Reálná volba by byl Sketchup, který má celkem jednoduchou learning curve a dá se použít k různým skopičinám.
Když k tomu připočítám učení se softwarů tak jseš na tom ručne pořád stejně nejrychleji. IMHO.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
K tomuto závěru jsem se nechtěl dostat, ale bohužel to není poprvé.
Když si vzpomenu na dungeon editor vytvořený Altarem (nebo kým) v 90. letech, tak jsem doufal, že po třiceti letech už budou lepší a ne tak náročné možnosti.
Tak zpět k rýsovacímu prknu (kdybych ho alespoň měl doma).
Když si vzpomenu na dungeon editor vytvořený Altarem (nebo kým) v 90. letech, tak jsem doufal, že po třiceti letech už budou lepší a ne tak náročné možnosti.
Tak zpět k rýsovacímu prknu (kdybych ho alespoň měl doma).
hraju: Ω Projekt Omega
-
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13205
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Re: RPG mapy
Tak chápeš - je to nástroj. Pořád se s tím musíš naučit zacházet a pak to ještě udělat. Dokud se nezačnou používat mozkové štěpy, asi to jinak nepůjde.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
To je podobný argument, jako že aby ses s někým spojil na dálku, musíš projít kursem radiokomunikace, protože vysílačka je nástroj, se kterým se musíš naučit dělat, dokud nebudou k dispozici mozkové štěpy. A nebo vezmeš mobil a ukážeš tříleťákovi, jak volat jedním kliknutím.
Markusi, moje google-fu je mizerné a vím to, takže ti velmi děkuji. Přesně tohle jsem potřeboval.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: RPG mapy
Tak pak pošli, co nakreslíš.
Je tam celkem dost zajímavých funkcí, např. možnost různě přebarvovat textury (nahoře v "Map aspect") nebo importovat vlastní obrázky. Vypadá to celkem flexibilně. Nějaká inspirace se dá najít nahoře v "Examples". Akorát pozor na to, že jednou určená velikost mapy nejde zvětšit (aspoň jsem nezjistil jak), takže už od začátku potřebuješ dost velkou mapu, aby se ti na ni všechno vešlo.
Je tam celkem dost zajímavých funkcí, např. možnost různě přebarvovat textury (nahoře v "Map aspect") nebo importovat vlastní obrázky. Vypadá to celkem flexibilně. Nějaká inspirace se dá najít nahoře v "Examples". Akorát pozor na to, že jednou určená velikost mapy nejde zvětšit (aspoň jsem nezjistil jak), takže už od začátku potřebuješ dost velkou mapu, aby se ti na ni všechno vešlo.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
Mapu normálně roztáhnu přidržením a tažením za šipky na okraji. a můžu kreslit i po čtvrt metrech, což je super. Ještě když bych tam dokázal dostat původní obrázek jako podklad, který bych jen přemalovával, a zahnuté schody, nic víc asi nepotřebuju.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: RPG mapy
Když už se mám něco učit, tak se snažím obvykle vybrat něco, co budu moct používat dlouhodobě a na víc věcí, abych neustále nenarážel na to, že v tom něco nejde udělat, nebo že to nedrží krok s dobou, takže v jinejch programech bych za pár let měl featury, který mi tady budou fakt chybět. To je asi hlavní důvod, proč se mi moc nechce do různejch specializovanejch map editorů.
-
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13205
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Re: RPG mapy
Jak volat jedním kliknutím, to by mě taky zajímalo. Někdy mi to budeš muset ukázat.Jerson píše: ↑20. 1. 2021, 13:29 To je podobný argument, jako že aby ses s někým spojil na dálku, musíš projít kursem radiokomunikace, protože vysílačka je nástroj, se kterým se musíš naučit dělat, dokud nebudou k dispozici mozkové štěpy. A nebo vezmeš mobil a ukážeš tříleťákovi, jak volat jedním kliknutím.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
Dáš si na plochu ikonku kontaktu. Pak to funguje.
Pravda, musíš mít mobil odemknutý, pak to jde. Ale jak říkám, i malé děti to díky dobře udělané technice zvládají a nemusí mít spojařský výcvik.
Však v pořádku. Když si můžeš vybrat, zda použiješ jednoduchou jednoúčelovou věc, která tvým občasným potřebám vcelku vyhovuje, nebo komplecní věc, se kterou zvládneš cokoliv, je to dobře. Horší je, když ta jednoduchá věc není dostupná, nebo se nedá najít.York píše: ↑20. 1. 2021, 14:12 Když už se mám něco učit, tak se snažím obvykle vybrat něco, co budu moct používat dlouhodobě a na víc věcí, abych neustále nenarážel na to, že v tom něco nejde udělat, nebo že to nedrží krok s dobou, takže v jinejch programech bych za pár let měl featury, který mi tady budou fakt chybět. To je asi hlavní důvod, proč se mi moc nechce do různejch specializovanejch map editorů.
Nicméně zrovna otázku kreslení budov už nemusím řešit. Teď už mi zbývá vyřešit jen kreslení moderní krajiny a měst.
Markusi - už se mi podařilo dostat i obrázek jako pozadí, a přes něj se dá kreslit, takže stačí jen správně nastavit velikost, abych se trefil do rastru, a zbytek jsou omalovánky. Tvých pět minut mi ušetřilo hodiny práce, jsem tvým dlužníkem.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 4594
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: RPG mapy
Nemusíš se ten nástroj týdny učit. Stačí navrhnout cifru, kolik bys byl ochoten zaplatit za takovou mapu, kdyby ti ji někdo nakreslil. A pak se uvidí, jak si ceníš svého času ty a jak ten, kdo je to schopný nakreslit. Buď to vyjde, nebo ne.
Já jsem takovou mapu schopen nakreslit za $30.
Já jsem takovou mapu schopen nakreslit za $30.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: RPG mapy
To ale budu muset zaplatit pokaždé, když budu potřebovat nějakou úpravu. Za 30 babek mi jí nakreslí manželka v autocadu taky
Jinak už jsem to pochopil - ten Deepnight editor ukládá mapy ve formátu .json
Navíc s motem
Jinak už jsem to pochopil - ten Deepnight editor ukládá mapy ve formátu .json
Navíc s motem
je už jasné, kdo za tím stojíRPG Map is a tabletop oriented map editor with the “keep it clean & simple“ philosophy in mind.
hraju: Ω Projekt Omega