Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Hod na arkanu je podle me fakt otrava. Bud to musi byt nekde k dopatrani, nebo maji mit tech pouziti vic.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle »

Máte nějaké nápady, jak okořenit odehrání večeře hráčské družiny se šlechtičnou? Pozvala si je na soukromou večeři, plánuje převrat a bude chtít družinu pomalu zpracovávat pro svou věc (ale určitě to na ni nevybalí hned na první véče). Co by se tam tak mohlo dít zajímavého, aby odehrávání takové večeře zabralo cca půl hodinu až hodinu hraní a hráči se nenudili? Nechci tam žádnou vraždu ani násilí, ideálně čistě roleplayingové věci. Spíš odbočkové, drobné a atmosféru dokreslující výzvy než něco, co by směřovalo k dramatickému rozhádání s ní. Hrajeme pseudo-středověkou fantasy ve městě.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Sparkle: Šlechtična by si na soukromou večeři jistě nepozvala nějaké nýmandy. Předpokládejme tudíž, že postavy už jsou v okolí něčím známé. Tak co třeba tohle:

- šlechtična popíše nějaký obzvlášť slavný čin družiny (v až nechutně přikrášleném znění) a požádá o stručný popis toho, jak to viděla samotná družina (uvedou postavy věci na pravou míru nebo se nechají oslavovat i za věci, které nejsou až tak úplně pravda?)

- šlechtična nečekaně vybalí ne zcela známou informaci z minulosti nějaké postavy (postavy by měly získat dojem, že šlechtična není líná si o nich něco zjistit)

- šlechtična se zmíní o staré pověsti, ve které schopný lidový vůdce porazil neschopného vládce a zeptá se družiny, co si myslí o konceptu, kdy někdy musí pro větší dobro dojít k násilí

- šlechtična vypustí nějakou pikantní informaci a požádá družinu o diskrétnost (bude pak čekat, jestli ona informace někde vypluje na povrch nebo ne, aby otestovala, jak moc může družinu zasvětit do svých plánů).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
tessanger
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Argonantus »

To je lákavá výzva.
Předpokládám, že postavy jsou svým způsobem významné nebo mocné; třeba dobří válečníci, kouzelníci a tak nějak; v moderním světě špioni nebo důstojníci, co mají vliv na nějaký systém.
Jinak je totiž nutno hledat záminku, aby se s nimi vůbec bavila.

Moje oblíbená záminka je speciální zboží nebo znalost; i vysoce postavená šlechtična má důvod se bavit s prodejcem látek, s výrobcem luxusního zboží (skla), s machrem přes koně nebo lodě, atd.

No, a to máme hned téma rozhovoru, do kterého lze vkládat, o co jde doopravdy.

Stran sporu - ono je docela na pováženou vyvolávat spor ve středověkém světě se šlechticem; ten je obvykle silnější strana a má tisíc a jednu metodu, jak to obyčejným lidem značně znechutit. Od uvalení zvláštní daně, přes vykázání, vzetí do žaláře (obvykle za ziskem výkupného) až po zavraždění ze zálohy nějakým profesionálním vrahem - služebníkem.

Takže spíš obráceně; spor hrozí ze strany šlechtičny, která bude nespokojena s tím, jak dobrodruhové přijímají její dobře míněné návrhy a nabídky, které jde jen špatně odmítat.

Osobně doporučuji si situaci v dnešním světě představovat jako debatu se svým nadřízeným, možná i vysoce postaveným nadřízeným. Šéf vás pozve na oběd. A jen bloud by si myslel, že si tam můžete dělat, co chcete. Může hodně získat, ale může také vyvolat nespokojenost, když šlápne vedle.
A je to docela napínavá hra, když na to přijde.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle »

Lorwyn: to je naprosto přesně to, co jsem potřebovala! Díky díky díky!! <3

Argo: já už jsem se smířila s tím, že hráči to pojímají poněkud optikou 21. století, kdy i se šlechtičnou se baví stylem "rovný s rovným", dovolují si k ní kousavé poznámky a podobně. Nechci je to odnaučovat, tato konkrétní skupina je složená z hráčů hodně mladých, uzpůsobila jsem se tomu, neřeším reakce šlechtičny zas tak přísně.
Nicméně tip na téma rozhovoru o povolání družiny je super, to využiju, díky.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 15:51, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Lorwyn »

Sparkle píše: 29. 9. 2021, 18:19 Lorwyn: to je naprosto přesně to, co jsem potřebovala! Díky díky díky!! <3
Tak počkat! Já nic neříkala :D
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sparkle »

Omlouvám se, čtu to na mobilu v tramvaji, jsem zmatená :) Dík patří Otovi.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Poslouchám pořad o RP serverech v MMO hrách, a kromě jiné tam zazněla i věta "Kdo není ochotný čekat měsíc na vstupní pohovor (na RP server), ten to vlastně ani hrát nechce."

Takže asi nejsme úplně ti největší elitáři a gatekeepeři na RPG scéně, nicméně když si vezmu, že by mi tohle někdo řekl, tak ho pošlu do... háje.

Takže až mi zase někdo bude říkat "Když někdo nema čas a chuť číst 100 nebo 300 stran příručky, tak vlastně doopravdy RPG hrát nechce", vzpomenu si na tohle (a budu ještě ostřejší, než bývám).
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
radunamlejn
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Quentin »

Myslíte, že by se dal dát dohromady fantasy ceník, co by nějak rozumně herně odpovídal množství pokladů, co by pak musel DM nastrkat do dobrodružství?

Napadlo mě to teď při nějaké zdejší diskuzi o tom, že XP for Gold ti vlastně jasně ukazuje, kolik peněz máš rozmístit do přípravy (např. pokud mají postavy během jednoho dobrodružství postoupit na další lvl).

Chtěl bych namísto XPů brát jako měřítko pro poklady rovnou vybavení, které za to nakoupí; lektvary, zvířata, vynálezy, žoldnéři, oracle readings, fancy zbraně a zbroje etc. etc.

Tzn. pokud chci, aby družina za jednu hru použila cca 5 lektvarů (100 st. each), přišla o jeden meč (30 st.) a investovala do jednoho kusu vybavení (třeba kůň za 100 st.), tak by měla nalootovat nějakých 700 stříbrných.

Má smysl se snažit nebo je ekonomika moc nečitelná a můžu jít mydlit větrné mlýny?

semi-OFFTOPIC-edit: Ten west marches cyklus výprav a mezičasů dává dost příležitostí k různému balancování. Např. už hrajeme na to, že na každou výpravu jsou ve městě k dispozici 0-2 lektvary a 0-2 žoldnéři. Takových omezení by se dalo navymýšlet víc. Třeba má město jen jednoho kováře, takže fancy+1 item vyrobí mezi dvěma výpravami vždy jen jeden?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Nerozumím, proč by to nemělo jít - evidentně už jsi s tím začal. Přišlo by mi to jako celkem užitečná pomůcka - co vím, tak treasure tables jsou nejpoužívanější částí DnD DMG.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vitus »

Já trochu vidím problém v tom, že stejně jako historicky a geograficky i u nás na Zemi stejná komodita měla jinou relativní hodnotu vůči jiné komoditě, tak napříč mezi RPG hrami a i světy (settingy) v rámci těch her je ta relativní hodnota jiná. Takže si neumím představit, jak by se to dalo srovnat tak, aby to bylo použitelné alespoň pro většinu her a/nebo světů ? :think:
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Není prasárna mít v modulu háček na neexistující místo?
Mám v modulu NPC Okiho, pomstychtivého mládence, jehož úkolem je do modulu přinést zmatek a dynamiku. Oki chce pomocí jedu zabít bandity, především vražedkyni své milé.

Minulost
Jeden z tuláků vyhnaných z komplexu. Miloval tulačku Ester, kterou při šarvátce zastřelila Gamra. Po vyhnání se bezcílně potácel pustinou. Chtěl se utopit v bažinách, ale lidé z osady, ovládané démonickým hadím kultem, mu zachránili život. Oki z vděčnosti přistoupil k jejich víře, po zasvěcovacím obřadu v něm koluje trocha démonovy krve.

Co řekne Oki o vesnici, ze které přišel (tuto báchorku má připravenou):
Živím se tam jako holka pro všechno. Nejraději pomáhám felčarovi. Ty jedy jsem mu ukradl, ale on to jistě pochopí. Když se s čímsi smíchaj, dokážou prej tišit bolest. Až si něco vydělám, zaplatím mu je.

Na konci Okiho kapitoly je pak uvedeno o tajemné osadě toto:

Osada ovládaná hadím kultem:
Osada je ukryta v dalekých bažinách. Nezkušený Oki měl štěstí, že se dokázal dostat zpět ke komplexu. Kult je na počátku svého rozvoje, zatím sbírá síly. Bez další stopy postavy osadu nenajdou (stopa se objeví, až bude mít Vypravěč osadu připravenou).

A konečně můj dotaz :):
Není trochu nefér potenciálnímu Vypravěči narvat do světa osadu hadího kultu v bažinách, kterou, kdyby postavy z Obiho informaci o osadě nějak dostaly a pak ji chtěly usilovně hledat, by musel Vypravěč nakonec nějak vytvořit? Případně najít modul s podobnou tématikou.
Ano, ideální by bylo, aby součástí modulu byla i ona osada, ale leží třeba 100 km daleko a jinak s dobrodružným místem vůbec nesouvisí. Navíc bych tak skvělý polotovar, jako je osada ovládaná vznikajícím hadím kultem, nechtěl odbýt jednou nebo dvěma stranami.
Ano, mohl bych skutečnost, že ještě nedávno totálně nemajetný Oki vlastní kvalitní jed, vysvětlit i jinak, ale zase bych přišel o démonské efekty, které mohou nastat v okamžiku jeho smrti, případně v okamžiku, kdy vyvstane na povrch jeho poskvrnění démonovou krví.
Na druhou stranu si dokážu představit Vypravěče, který se nevyžívá v tvoření vlastních věcí a zmíněná osada mu nepůjde pod nos.
Takže tak, je to moc velká prasárna, malá prasárna, nebo je to vlastně v pohodě, protože každý Vypravěč si s tím nějak poradí?
Díky.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od MarkyParky »

Nejen, že to není prasárna, ale je to naopak dobře.

Modulu se říká modul, protože kampaň sestavuješ modulárně = z víc modulů.

Aby měli dobrodruzi sami důvod jít z jednoho modulu do druhého a nemusel jim ho pokaždé dávat tajemný questgiver s šedou kápí v hospodě, tak je potřeba ty moduly vzájemně propojit.

K tomu slouží otevřené háčky vedoucí ven. Aby si na ně vypravěč navěsil nějaký další obsah - svůj nebo z jiného modulu.

A protože každý vypravěč bude svou kampaň skládat z jiných modulů a jinam, tak je naprosto v pořádku, když to není jasné a vysvětlené, aby bylo na co navěšovat.

Například na ten tebou uvedený háček může jeden vypravěč navěsit Kult plazího boha a jiný vypravěč třeba Slangu a močály ospalých ryb, oběma bude stačit malý refluf a dobrodruzi budou mít důvod se do těhle lokací vydat a rozehrát je.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Podle mě je to v pohodě, když na to vypravěče upozorníš. Pak je na něm, jestli ten háček použije, nebo třeba vynechá, když to má být třeba oneshot.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů