Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vandalicus »

Mluvim o tom, ze me nesedi popis textu k te zbrani - evidentne popisuje uplne jinou vec, pokud si to cely necuca z prstu. Ma spatne zamek, jak uz jsem rikal, mluvi o "zasobniku, ktery gravitaci plni zbran", ktery tam evidetne neni. Cili netusim, o cem pise, ale urcite nepise o te zbrani z Markusovy fotky.

Nasel jsem tady clanek: https://www.academia.edu/10603004/Two_C ... ovrapposte

...ktery se zabyva zbranemi prave z Benatske zbrojnice a puskare Giovianniho Marie Bergamina - a dokumenty s nim datovane okolo 1620, coz bych presne k te zbrani odhadoval.

(jo a btw ten clanek resi experimentalni kombinaci halapartny a muskety, to je teprve lahudka)

EDIT: nasel jsem si i tu v clanku zminovanou Domenico Gasperoni’s Artiglieria veneta (1782) - a je tam hromada pekny del, ale tohle tam neni

EDIT2: tak ofiko stranky muzea to taky nazyvaji trapne 20 hlavnovou arkebuzou https://palazzoducale.visitmuve.it/en/t ... s/armoury/
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Ty, výměnné hlavně mi do toho taky nesedí, protože v té době musely být hlavně pevně přichycené. Papírové nábojky plněné gravitačně do hlavně jsou naprostá blbost.
Zbytek nedokážu posoudit, ale tahle část je fakt mimo.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vallun »

Jerson - jestli nemylsí výměnou hlavní princip "nabíjení"...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Říká "výměnné hlavně jako u MG42", takže ať tím myslí cokoliv, zní to jako pitomost.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vandalicus »

Jerson plusicek. Ostatne je tam fotka tech rozlozenych hlavni a je tam krasne videt klasicky system uchyceni jako u vetsiny doutnakovych musket - z dnoveho sroubu mate vyvedeny ten "jazycek" kde je dira na sroub, kterym je hlaven pripevnena (vepredu pak vetsinou jeste drzi na jednom a dvou dalsich mistech).
Cili hlaven sundat jde, ale s pomoci sroubovaku a par minut casu, rozhodne zadne rychle vymeny jako MG42.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vitus »

Já nejsem expert na podobné zbraně, ale pokud si dobře pamatuji, tak vícehlavňové varhany se běžně užívaly, tady to, co Markus dal na fotce, vypadá jako krok vpřed od vícehlavňových varhan k "proto-gattlingu", kdy:
- varhany byly místo do řady uloženy do válce, aby
- mohly sdílet jeden odpalovací mechanismus (u plochých varhan se každá hlaveň odpalovala zvlášť), jedno míření a mít lepší pohyblivost po vertikální a horizontální ose díky kompaktnějšímu těžišti a
- (spekulace z mojí strany) válec s hlavněmi byl vyměnitelný, tedy mohl se nabíjet paralelně se střelbou

Tedy obsluha z jednoho střelce a dvou či tří nabíječů mohla nadělat skutečně slušnou paseku.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Pokud to nabíjeli z papírových nábojnic, tak nabít jednu hlaveň jim trvala minimálně minutu, ale všechny hlavně mohli vystřílet možná za půl minuty. Což by pro zajištění "kontinuální" střelby vyžadovalo celou armádu lidí a vlastně několik náhradních zbraní.

Tohle je ideální zbraň na zahájení boje v menší skupině, nebo ještě lépe na obranu nějakého vstupu proti menší skupině. Tříčlenná hlídka má tuhle zbraň nabitou. Vidí skupinu dvaceti útočníků, zazvoní na gong, ve vhodném místě zahájí palbu, zredujuje útočníky o pět mrtvých a deset vážně zraněných, než dojdou náboje v hlavních, a pokud ten zbytek na ještě chuť bojovat, tak hlídka přejde do boje nablízko, přičemž očekává rychlé posily přilákané gongem.

Pro útočníky by to bylo možná taky použitelné, že přijedou na voze, shodí plachtu, vystřílí náboje do skupiny překvapených obránců a pak přejdou do útoku nablízko.

Nabíjení během boje mi přijde možné jen pokud jsou obránci za hradbami a mají mezi útoky dost času nabít, což by mohli mít.

Hlavní efekt ale bude psychologický, kdy cíl čeká od jednoho střelce jen jeden výstřel. A tady mu jeden střelec zabije pět kamarádů, donutí ho za něco schovat a když chce někdo vyrazit k dalšímu útoku, přijde další salva a další útočníci jsou mrtví. A pořád nevíš, kolik výstřelů mu zbývá, pokud mi vůbec dojdou.

Ale je to ideální na obranu proti skupině dobrodruhů, to bych jako pán dungeonu pro své miniony rozhodně pořídil. :-)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Vitus »

Vlastně jsi popsal, k čemu všemu se dali použít i první kulomety (alias gatlingy), jenom ještě doplním, že kromě první linie obrany úzkých míst nebo hradeb, či jako doplněk útočné "vozové hradby" (nebo klidně i jako obrana na voze před pronásledováním - viz kulomety na kozáckých vozech za první světové války), umím si to představit i na lodi - například hnízdo na stěžni, vybavené tímto dokáže při přiblížení k zahákování hezky vyčistit prostor. :)

EDIT: Pokud by skutečně vystřílet bylo za minutu, nabít (alias vyměnit celý válec za nový) za půl minuty, pak by tři tyhle monstra postavená vedle sebe mohly zajišťovat kontinuální kontrolu nějakého prostranství, něco podobného se používalo i u lehkých děl při střelbě kartáčových střel do kontrolovaného prostoru nikoliv salvou, ale postupně.

EDIT2: Jinými slovy využití to samozřejmě má mnohé a rozličné, navíc jsem si představil mutaci v podobě něčeho podobného, ale trochu většího, se sedačkou jako protiletecké obrana před nálety draků a létajících varanů. Samozřejmě, údernou jednotku z kouzelníků, vybavených kouzly typu Megadeth, Tutáč Zabijáč, Nuked, Overkill a podobně to samozřejmě ani nezpomalí.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Bifi »

Ja by som neuvažoval len v intenciách úzkych priestorov - psychologický efekt použitia viacerých vedľa seba proti chargujúcej jazde na otvorenom poli môže byť ničivý.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Možná jste už narazili na pokus s vozidlem poháněným větrem, které s větrem v zádech má dosáhnout vyšší rychlosti než vítr, který ho pohání.
Video o tomto pokusu

Zaujaly mě dvě věci. Zaprvé - když člověk poskytne logické a rozumné vysvětlení na net, najde se hromada lidí, kteří ho budou popírat a shazovat jen kvůli svému dojmu.
Zadruhé - i velmi vzdělaný člověk s matematickým aparátem za zády může pomocí výpočtů dojít ke zcela nesprávnému výsledku, když do svých rovnic nezahrne či nedokáže zahrnout všechny parametry fyzického demonstrátoru. A i po provedení pokusu, který ukáže na chybu v jeho teorii a výpočty může trvat na svém nesprávném přesvědčení, takže je třeba nejen provést vhodný pokus, který teorii vyvrátí, ale také tento pokus dostatečně "polopaticky" vysvětlit, aby ho daný člověk pochopil a přijal.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od boubaque »

Podle mě to vysvětlují matoucně, protože začínají tím větrem... Dobře to vlastně říká úplně na konci, když se to snaží popsat, jak si to z toho odnesl.

Ten stroj (vehikl) je poháněný větrem jen malý okamžik, než se "chytne" vrtule, pak už funguje stejně jako třeba letadla poháněná vrtulí, jen energie se nebere ze spalovacího motoru, ale z otáčení kol na povrchu (podobně fungovalo dynamo na svícení na kolo, jen tady není potřeba elektřina a točivý moment se převádí rovnou do vrtule). Zajímavé je to, že celkové tření (vzduchu, nerovnost povrchu, ložiska v převodech) je vlastně menší než potřebná síla generovaná vrtulí.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Bubáku ne - ten stroj je větrem poháněný pořád, v každém okamžiku. Když by přestal foukat vítr, tak se zastaví (jinak by to bylo perpetum mobile prvního druhu).
Ono je strašně neituitivní, že vrtule toho vozidla je na jednu stranu hnána větrem, a na druhou stranu vytváří tah navíc k tomu větru, který ji pohání, protože je to zpřevodované přes kola.

A asi by napřed pomohlo pochopit, jakým způsobem může plachetnice poháněná větrem pomocí křižování předhonit objekt, který je tím větrem unášen.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Klíčem k vysvětlení je, že se to vozidlo pohybuje mezi dvěma médii, která jsou vzájemně v pohybu (vzduch se pohybuje vůči zemi). Tah kupředu generuje převod mezi nimi (vrtule funguje jako "velké kolečko" v převodu, kola na zemi jako "malé kolečko). Pěkně to demonstruje tady. Dobrej příměr taky je, když jedete do kopce na kole s převodovkou, jen místo toho, aby šlapal člověk, tady "šlape" vítr.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od boubaque »

Jerson píše: 13. 7. 2021, 10:13 Bubáku ne - ten stroj je větrem poháněný pořád, v každém okamžiku. Když by přestal foukat vítr, tak se zastaví (jinak by to bylo perpetum mobile prvního druhu).
Jo, to mně pak taky došlo. Resp. jak píše York, je tam ta podmínka toho, že relativní pohyb země a vzduchu roztáčí kola (která roztáčí vrtuli). Ono je to vlastně vidět na tom běžícím pásu, tam nefouká vítr, ale ubíhá země. A je potřeba stroj chvíli držet, než se chytne vrtule, která ho tlačí kupředu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od York »

Kdyby se vás úplnej nováček zeptal na 5 nejdůležitějších rad pro hraní libovolnýho RPGčka, co byste mu řekli? Můžete to rozdělit na 5 rad pro hráče postav a 5 pro vypravěče.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Pan Bača a 7 hostů