Paladin

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Sylvaen píše: Proto nemam rad paladiny, protoze jsou naivne cestni, nebo jsou tak obvykle hrani.. Zatim jsem nepoznal paladina ktery by dokazal akceptovat lez. Ono je asi tezke to spravne odehrat.
Je to pravda, Lež bych nikdy neakceptovat ale taktickou výhodu v boji za větší dobro lze akceptovat (alespon trochu)
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Dalcor píše:Je to pravda, Lež bych nikdy neakceptovat ale taktickou výhodu v boji za větší dobro lze akceptovat (alespon trochu)
Proto mi prijde paladin v druzince jeste horsi nez barbar.. :-) U toho aspon vis ze se rozbehne a nepritele "strasne prasti".. a do vyjednavani se neplete. :-) Potiz s paladiny je, ze jejich ctihodnost a pravdomluvnost ohrozuje nejen je samotne, ale i ostatni PC... a dost ztezuje situace kdy vsechno zavisi na bluff/diplomacy.
Nebo uz nekdo zazil paladina ktery by dokazal intrikovat aby dosahl sveho "dobra" ?
Uživatelský avatar
svist
Příspěvky: 90
Registrován: 4. 2. 2003, 10:01
Bydliště: Praha

Příspěvek od svist »

Naše paladinka kšeftovala s drogama. Sice jí to přivodilo menší trauma, ale dorgy nejsou takové zlo (koneckonců tabák a alkohol jsou také drogy), aby o status paladina přišla a v zájmu záchrany života svého i svých přátel, to bylo z mého pohledu DM zcela v pořádku.
Taky s tím intrikováním to není tak docela pravda. Paladinka u nás hrála mírně retardovanou, aby nemusela lhát. $D
Znate nejaky zvire, co vydrzi vic nez svist?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Myslím si, že lež je jen jiný výklad pravdy a paladin, pokud je opravdu fanatický, tak si ten pravý výklad dokáže najít, nebo mu ho někdo podá.
Pokud nedokáže družina své činy zdůvodnit ani před vlastním paladinem, jak to chce potom dělat před nějakou nezávislou autoritou, třeba vojáky, šlechtici, soudci a podobně?

Paladin možná nemůže intrikařit, ale nemyslím že by musel hned všechno říct narovinu.
Když dám příklad - Karotka ze Zeměplochy. Je to sice trochu náročnější, ale i takhle se dá paladin hrát.
Samozřejmě si nesmí dělat nárok na nejchytřejšího a nejsilnějšího člena družiny, kterému se ostatní podřídí nebo zemřou.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Sylvaen píše:
Dalcor píše:Je to pravda, Lež bych nikdy neakceptovat ale taktickou výhodu v boji za větší dobro lze akceptovat (alespon trochu)
Proto mi prijde paladin v druzince jeste horsi nez barbar.. :-) U toho aspon vis ze se rozbehne a nepritele "strasne prasti".. a do vyjednavani se neplete. :-) Potiz s paladiny je, ze jejich ctihodnost a pravdomluvnost ohrozuje nejen je samotne, ale i ostatni PC... a dost ztezuje situace kdy vsechno zavisi na bluff/diplomacy.
Nebo uz nekdo zazil paladina ktery by dokazal intrikovat aby dosahl sveho "dobra" ?
NE!!!
Co Persuade?
Ale stejne je 3 a 3 a pulta edice hnus
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Jerson píše:Myslím si, že lež je jen jiný výklad pravdy a paladin, pokud je opravdu fanatický, tak si ten pravý výklad dokáže najít, nebo mu ho někdo podá.
Pokud nedokáže družina své činy zdůvodnit ani před vlastním paladinem, jak to chce potom dělat před nějakou nezávislou autoritou, třeba vojáky, šlechtici, soudci a podobně?
Zduvodneni cinu je jedna vec, druha vec je to, ze typicky paladin nemusi souhlasit se zvolenymi prostredky, i kdyz pomoci nich je dosazeni daneho cile mnohem jednodussi.
Ohledne lzi coby "jineho vykladu pravdy".. v drtive vetsine pripadu to neplati. :-) Kdyz vlitneme na bandu orku a zmasakrujeme ji a pak jejich veliteli budeme tvrdit ze to udelali orkove z jineho klanu co bydli tamhle za kopcem.. tak to neni jiny vyklad pravdy, ne? :-)

Tady vidim zasadni problem, nekompatibilitu lawful good paladina s chaotickymi nebo neutralnimi postavami. Takove postavy neciti potrebu brat si servitky kdyz jim nejaky podvod nebo lez umozni splnit ukol. Zatimco paladin z toho bude mit psychicke trauma. :-)


Ale jinak souhlasim s tou druhou casti, ze Karotka muze byt priklad jak se da podobna postava hrat..
Naposledy upravil(a) Sylvaen dne 18. 5. 2004, 15:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Horacio
Příspěvky: 150
Registrován: 27. 6. 2003, 11:34
Bydliště: Praha

Příspěvek od Horacio »

Sylvaen: Velmi výstižné.... :wink:
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sylvaen píše: Zduvodneni cinu je jedna vec, druha vec je to, ze typicky paladin nemusi souhlasit se zvolenymi prostredky, i kdyz pomoci nich je dosazeni daneho cile mnohem jednodussi.
Ohledne lzi coby "jineho vykladu pravdy".. v drtive vetsine pripadu to neplati. :-) Kdyz vlitneme na bandu orku a zmasakrujeme ji a pak jejich veliteli budeme tvrdit ze to udelali orkove z jineho klanu co bydli tamhle za kopcem.. tak to neni jiny vyklad pravdy, ne? :-)
Myslel jsem to poněkud jinak. Když už vlítneme na orky a zmasakrujeme je, tak lze tvrdit, že to byli orkové, co celé roky přepadají vesnice na druhé straně hor, nebo těm banditům alespoň poskytují úkryt. Že ve skutečnosti jen jeden ork z té bandy řekl, že by se mohli vrátit domů, do této vesnice, to už paladina nemusí zajímat. A to že orkové bojují s lidmi, protože chtějí mít lesy se zvěří zatímco lidé tam chtějí pole ... tam už se nedá rozhodnout kdo je v právu a důvod z zabíjení najdeš snadno.
Žádná postava není svatá, každá má nějaký škraloupek a když se to správně podá, případně zveličí, nemusí se paladin nijak přetvařovat.

Zkusím uvést myšlenkový pochod, jaký by mohl použít paladin nebo jiná postava přesvědčující paladina: Hráči RPG se musí potírat, protože se v jejich hrách vyskytuje magie a to hojně, často si hrají na mágy a snaží se odhalit magické zákonitosti. (Námitka ...) Jistě, to samo o sobě není tak špatné, ale oni používají magii ve hře ke škození dalším a věří, že tyto postupy fungují. Jak kadý ví, magie má blízko k satanismu a satanismus - to jsou kromě (neškodného?) ničení hrobů také lidské oběti. Když k tomu připočteme neúctu k lidskému životu, neboť v těchto hrách se lidé vžívají do silných postav zabíjející ostatní po desítkách, má to jistě špatný vliv na celé jejich okolí.
Kromě toho různé případy násilí, zejména střelby na Amerických školách ukazují, že střelci se rekrutují zejména z hráčů RPG. Přesvědčení, že všl lze řešit silou si přinášejí ze hry a pak to vede k masakrům nevinných lidí. A TY mi říkáš, že je to neškodná zábava? Hrál jsi to někdy? Ne ... ale zavíráš před tím oči., Jistě, jako všichni, přečti si tenhle posudek ...

Atd, atd ... nic z toho, co jsem řekl není lež, vždycky je to "pravda" - jen šikovně podaná.
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Ale ano, tuhle taktiku jsme na naseho paladina pouzivali.. ale uprimne receno, po roce hrani to jednoho docela prestane bavit.
$evil$
BTW, ty orky jsme sejmuli jen proto, ze jsme je potrebovali postvat proti tomu klanu "za kopcem", no a az se vymlatili mezi sebou tak my jsme dobili zbytek.. myslim ze to cele se delalo kvuli nejakemu vodnimu zdroji, ktery znecistovali.. nebo neco na ten zpusob..
Kazdopadne z toho zpusobu nas tehdejsi paladin nebyl happy, a kdyz si k tomu pridam nutnost ho neustale presvedcovat proc by mel neco s nami delat, tak me otravil paladiny na sto let dopredu.. podotknu ze jsem hral neutral wizarda.
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Je SUPER když neustále slýchám paladin se nepřizpůsobil, paladin je nepřizpůsobivý, paladin je zakutej ve své pravě a tím to hasne.

Je zajímavé že nikdo nepíše, že se přizpůsobil paladinovi?

Hrál jsi dobrého i když neutral wizarda a nevadí ti vyvražďování? Ba přímo jii ho způsobil? To se mi teda nezdá. A nebo True Neutral? Taky docela podivné.

To je zajímavý moment
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Dalcor píše:Je SUPER když neustále slýchám paladin se nepřizpůsobil, paladin je nepřizpůsobivý, paladin je zakutej ve své pravě a tím to hasne.

Je zajímavé že nikdo nepíše, že se přizpůsobil paladinovi?
Možná je to tím že se zpočátku všichni snaží paladinovi přizpůsobit, div že ho neobcházejí po špičkách a všechno co se ho týká, mu podávají politicky vyčištěné. Tak to alespoň bylo u nás. A můžu říct upřímně, opravdu to začne vadit.
Paladin není skupinová postava. Paladin je ze své podstaty osamělý válečník, a IMHO je zásadní chybou s ním v družině počítat.
Jak jsem už psal, jednou jedinkrát jsem zažil paladina, zahraného tak že se s ním dalo vyjít. Od té doby už nikdy.

BTW, na ono "neustále slýchám", zeptal bych se - a není to tím, že na tom bude něco pravdy?
Dalcor píše: Hrál jsi dobrého i když neutral wizarda a nevadí ti vyvražďování? Ba přímo jii ho způsobil? To se mi teda nezdá. A nebo True Neutral? Taky docela podivné.
Když si přečteš vysvětlení a příklady alignmentů, zjistíš že můj wizard tehdy jednal zcela podle svého přesvědčení. Jeho úkolem bylo zajistit aby nedaleká osada přežila, vyčištěním vodního zdroje. Vzhledem k tomu, že vyjednávání selhalo, museli jsme řešit problém jinak.
Svůj úkol splnil, závazkům dostál a to bylo všechno co ho zajímalo.
BTW, stačilo se zeptat na přesný alignment a mohl být jasno .. Chaotic Neutral.

Vyvražďování? Jak se to vezme. Jestliže někomu řekneš "skoč z okna" a on skočí, budeš vrah? Asi sotva.

Fascinuje mě že velká většina lidí hraje postavy zásadně kladné, ačkoliv jejich sheet říká například "chaotic good".. Ani nespočítám kolikrát jsem potkal "chatic good" postavu, jejíž rigidnost by mohl leckterý paladin závidět.

Ale mám pocit že se to tu začíná úplně zbytečně měnit ve flamewar. :-(
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Sylvaen píše:
Dalcor píše:Je SUPER když neustále slýchám paladin se nepřizpůsobil, paladin je nepřizpůsobivý, paladin je zakutej ve své pravě a tím to hasne.

Je zajímavé že nikdo nepíše, že se přizpůsobil paladinovi?
Možná je to tím že se zpočátku všichni snaží paladinovi přizpůsobit, div že ho neobcházejí po špičkách a všechno co se ho týká, mu podávají politicky vyčištěné. Tak to alespoň bylo u nás. A můžu říct upřímně, opravdu to začne vadit.
Paladin není skupinová postava. Paladin je ze své podstaty osamělý válečník, a IMHO je zásadní chybou s ním v družině počítat.
Jak jsem už psal, jednou jedinkrát jsem zažil paladina, zahraného tak že se s ním dalo vyjít. Od té doby už nikdy.

BTW, na ono "neustále slýchám", zeptal bych se - a není to tím, že na tom bude něco pravdy?
Dalcor píše: Hrál jsi dobrého i když neutral wizarda a nevadí ti vyvražďování? Ba přímo jii ho způsobil? To se mi teda nezdá. A nebo True Neutral? Taky docela podivné.
Když si přečteš vysvětlení a příklady alignmentů, zjistíš že můj wizard tehdy jednal zcela podle svého přesvědčení. Jeho úkolem bylo zajistit aby nedaleká osada přežila, vyčištěním vodního zdroje. Vzhledem k tomu, že vyjednávání selhalo, museli jsme řešit problém jinak.
Svůj úkol splnil, závazkům dostál a to bylo všechno co ho zajímalo.
BTW, stačilo se zeptat na přesný alignment a mohl být jasno .. Chaotic Neutral.

Vyvražďování? Jak se to vezme. Jestliže někomu řekneš "skoč z okna" a on skočí, budeš vrah? Asi sotva.

Fascinuje mě že velká většina lidí hraje postavy zásadně kladné, ačkoliv jejich sheet říká například "chaotic good".. Ani nespočítám kolikrát jsem potkal "chatic good" postavu, jejíž rigidnost by mohl leckterý paladin závidět.

Ale mám pocit že se to tu začíná úplně zbytečně měnit ve flamewar. :-(
Ouky Douky
Chaotic Neutral sedí, ale stejně ani chaotic good, by s tím nemusel souhlasit :)
I když pravdu máš že některé CHG jsou paladinštější než paladin :) Ale zabít orky aby zaútočily jinde je co?Bezdůvodné zabíjení, btw, jde to udělat tak, že pošlete paladina s orky vyjednávat a nemáte problémy s přesvědčením, za chvilku bude opravdu hustý boj :)

Ne nechci nikoho navádět jak a co, z toho tvého nebylo jasné přesvědčení. Kromě toho paladin může bez problému vyjít asi jen s "dobrou" skupinkou, v té vaší by neměl vydržet dlouho. S tím je problém (To já kdysi hrál paladina ve skupince kde byl Mág Nejvyšší magie - Černá róba - byl mrtvej za chvilku :)

Jinak celkově závisí na tom jak kdo dokáže paladina zahrát, paladin totiž může svým přístupem i skupinku trochu osvěžit, ovšem pokud hraje neflexibilně, ale přesně podle kodexu je to asi na spolupráci zlé. Problém je že je málo hráčů (podle toho kdo na paladiny nadává tak usuzuji) kdo se s tím oživením paladina vyrovná a většina k tomu přistupuje (podle mě) že paladin má super vlastnosti tak já ho budu hrát. Také pokud vyrábíte skupinku najednou asi by bylo dobré si uvědomit co kdo budete dělat, alespoň trochu, je to sice Ne RPG a správné ale pak se vyhnete problémům se špatnou skupinkou :) Viz třeba PC Grayhawk a AL skupinky
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Dalcor píše: Ouky Douky
Chaotic Neutral sedí, ale stejně ani chaotic good, by s tím nemusel souhlasit :)
I když pravdu máš že některé CHG jsou paladinštější než paladin :) Ale zabít orky aby zaútočily jinde je co?Bezdůvodné zabíjení, btw, jde to udělat tak, že pošlete paladina s orky vyjednávat a nemáte problémy s přesvědčením, za chvilku bude opravdu hustý boj :)
Pravda, mohli jsme zkusit vyjednávat o něco víc.. nicméně se nám zdálo jako dobrý nápad nechat dvě bandy orků ať se pobijí mezi sebou.
Dalcor píše: Ne nechci nikoho navádět jak a co, z toho tvého nebylo jasné přesvědčení. Kromě toho paladin může bez problému vyjít asi jen s "dobrou" skupinkou, v té vaší by neměl vydržet dlouho. S tím je problém (To já kdysi hrál paladina ve skupince kde byl Mág Nejvyšší magie - Černá róba - byl mrtvej za chvilku :)
Heh, asi jsem měl předem předeslat to že jsem byl ChN.
No, právě o tom "vycházení" se skupinkama jiného alignmentu mluvím.. to je jeho největší problém, který málokdo zvládne.
Dalcor píše: Jinak celkově závisí na tom jak kdo dokáže paladina zahrát, paladin totiž může svým přístupem i skupinku trochu osvěžit, ovšem pokud hraje neflexibilně, ale přesně podle kodexu je to asi na spolupráci zlé.

To je právě ten případ o kterém jsem tu psal.. takto zahraný paladin mi všechny ostatní paladiny už předem znechutil.. :-(
Dalcor píše: Problém je že je málo hráčů (podle toho kdo na paladiny nadává tak usuzuji) kdo se s tím oživením paladina vyrovná a většina k tomu přistupuje (podle mě) že paladin má super vlastnosti tak já ho budu hrát. Také pokud vyrábíte skupinku najednou asi by bylo dobré si uvědomit co kdo budete dělat, alespoň trochu, je to sice Ne RPG a správné ale pak se vyhnete problémům se špatnou skupinkou :) Viz třeba PC Grayhawk a AL skupinky
Absolutně souhlasím. Není asi dobré nutit postavy do spolupráce kterou nechtějí tím, že si hráči předem neujasní postavy mezi sebou.. Představa toho, že půlka grupy bude chaotic neutral, půlka true neutral, a kromě toho jeden paladin.. argh! To by byl nářez. :eyecrazy:

Asi se ta naše debata dá uzavřít na tom, že málokdo použije paladina správně, a většinou je ještě špatně zahraný. A z toho pak plyne obecná nechuť k paladinům.. alespoň tak jsem to pochopil.. :-)

Škoda že tu není smajlík pro nabízenou smírnou ruku.. ;) Zrovna bych ho potřeboval...
Uživatelský avatar
hRob
Příspěvky: 16
Registrován: 24. 8. 2002, 22:17
Bydliště: říčany u Prahy, hřbitov :-)

Příspěvek od hRob »

Ouha, než se prokoušu těmi šestnácti stránkami, abych se zapojil do diskuse, bude (ve zkouškovém) chvíli trvat. :wink: Takže zkuste se když tak podívat na stránky Baziliška (basilisk.dragonsworld.cz) a v příručce Prostředí pro kampaň Creet si vyhledejte Nobilimus Ordo Equester Imperii Aeternalis.
That is not dead which can eternal lie,
and with strange eons even death may die.
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Sylvaen píše:Heh, asi jsem měl předem předeslat to že jsem byl ChN.
No, právě o tom "vycházení" se skupinkama jiného alignmentu mluvím.. to je jeho největší problém, který málokdo zvládne.
Sylvaen píše:Absolutně souhlasím. Není asi dobré nutit postavy do spolupráce kterou nechtějí tím, že si hráči předem neujasní postavy mezi sebou.. Představa toho, že půlka grupy bude chaotic neutral, půlka true neutral, a kromě toho jeden paladin.. argh! To by byl nářez. :eyecrazy:

Asi se ta naše debata dá uzavřít na tom, že málokdo použije paladina správně, a většinou je ještě špatně zahraný. A z toho pak plyne obecná nechuť k paladinům.. alespoň tak jsem to pochopil.. :-)

Škoda že tu není smajlík pro nabízenou smírnou ruku.. ;) Zrovna bych ho potřeboval...
V podstatě to řekl Dalcor - nejde tu zobecňovat paladin=metla družiny. Záleží na to, jak je zahranej. Naopak si myslím, že paladin hru zvedá nezanedbatelněkrát. Hraní neni sterilní, postavy se musejí snažit hledat "neutrální" řešení...

V zásadě mi ale přijde, že moc dogmatizuješ přesvědčení - tj. věc, o kterou imho jde až v poslední řadě. Je to právě jen ten chlívek v character sheetu, kterej zrychluje práci a orientaci, aby bylo možný každou postavu nějak v rámci pravidel zařadit. Ale pro debatu o hře, jakožto o HŘE je přesvědčení naprosto bezpředmětný. Můžu rozlišovat chaos, řád a neutralitu... Můžu i dobro a zlo... ale uvažovat v rámci "moje postava je TN, a proto to mezi ní a paldinem bude jiskřit" etc. je imho nesmysl. Záleží na daných postavách, charakterech, okolnostech... Že je skupinku jinýho přesvědčení nemusí znamenat zhola nic...
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů