Stolne RPG VS PC

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.

Co preferujete?

PRG na pocitaci
0
Žádná hlasování
Stolne RPG
24
100%
 
Celkem hlasů: 24

Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Přesně tak.
Bohuže pořád jsi ovlivněn navoleným prostředím což u PnP RPG není. naštěstí! Dávam přednsot stolní verzi, jen sjem nabídl tenhle hybrid.

K tomuhle se ještě dost blíží online RPG hry - mám an mysli klasické RPG akorát hrané přes fórum, mail what ever.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Sosacek
Příspěvky: 25735
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

NWN je dost smutny hybrid. (pise se to tak?)

Spojuje spis nevyhody obou. Ty chyby PCRPG tam jsou (prostredi se neda jen tak popsat, musi se naprogramovat, omezene moznosti postav, chybi emoce a popisy), a zaroven jsou tam taky nevyhody tolnich rpg (vsichni musi mit cas ve stejnou hodinu, zalezi na rtom, co GM vymysli, ...). Vyhody to skoro nema.

Myslim, ze sila PC rpg by mohla byt spis v masovosti, nebo automatizovanosti. Taky v atmosfere -- obraz zvuk jsou velmi silna media, a prakticky neomezeny cas na tvoru pribehu a prostredi se nekde projevi -- to byl treba priklad KOTORu I a II, ktere mely atmosferu vybornou.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

(tohle je hlavne o online pocitacovem hrani RPGcek - tedy her žánru RPG, netyka se jinych moznosti hrani RPG na PC)
Thiefmaster píše:Myslite si, ze moze pocitacova hra zabezpecit roleplay na takej urovni, ako stolna hra? Resp. "+" a "-" pocitacovych hier a stolnych hier.
Mno pokud je to offline RPG tak RP je "zabezpeceno" zhruba stejne jako hrani gamebooku, tzn mas pozitek "jen" z prostredi a z rozhodnuti, ktere delas.
Pokud je RPG online, pak uz je to neco jineho.

1, V PnP mas daleko vis volnosti co se tyce pohybu, akcí, strihani scen atd diky cemuz jdes "z jednoho silneho zazitku ke druhemu".
V CRPG se musis obcas temi zazitky probrouzdat/pronudit a je uz na hraci, jestli ji vyplni premyslenim o postave/settingu atd, nebo ho to nudí - zalezi na povaze/chuti hrace, oba dva pristupy jsou prirozene.
2, Druha vec je ve vyberu lidí. V PnP to mas sanci primo ovlivnit a je mala pravdepodobnost, ze budes hrat s temi se kterymi nechces, nebo ze ti hru nekdo bude "kazit". V CRPG na to nemas az takovy vliv a i na HC RP serverech se najdou lidi, kteri te dokazou "dostat z charakteru" tim ze hrajou vice ci mene OOC. (na tohle tema se v diskuzich na onech shardech vedou vzdy nejvetsi debaty a je to asi nejvetsi problem pri hrani RP v MMO)

Na zaklade tech dvou veci se da rict, ze v CRPG nedosahnes tak komplexniho prozitku jako pri PnP RPG, a je to vicemene pravda... (pokracovani dole)

3, CRPG ti ve skutecnosti zaberou daleko vic casu a v pozdejsi fazi hrani (mesice az roky) vede (vetsinou) ke stagnaci a stereotypu (uz neni co objevovat, dobyvat a podobne).

4, Dostupnost je zase vec, kde se vyhody obraci. Jednak za tebe dela spoustu "cerne prace" pocitac nebo server, zadruhe neshanis "obetniho" GM a neptas se 'kdy uz muzem hrat' ale proste zapnes kompa a jsi tam.

5, Co se tyce prozitku je obraz silne medium, takze daleko rychleji muzes dosahout vžití se do postavy/prostredi a rychleji dosahnes necemu cemu se da rikat "immersion".

6, Moznost potkat se s uplne neznamyma lidma naladenych na podobne vlne. To se v klasickych RPG nestava a z tohohle jsou asi nejlepsi zazitky.


Zasadni rozdil mezi hranim CRPG(MMO) a PnP RPG je v tom, ze v CRPG potkavas prevazne hráče počítačových her kdezto hraci klasickych RPG jsou vice "vzdělaní" (mozna bych pouzil sofistikovani) co se tyce hrani postavy, toho co se v postave muze odehravat.. a vlastne obecne veskereho prostredi RPG (setting, dramaticky vyvoj atd..) coz je fakt, ktery pak usti pro hodne klasickych RPGckaru v rozcarovani.

(pokracovani zhora)... nicmene i pocitacove RPG je neco co stoji za to vyzkouset i pro PnP RPG hrace a daji se tam najit plusy. Co se me tyce osobne tak diky MMO jsem si rozvinul hrani charakteru tak, jak bych to v klasicke sestave udelat nemohl (vsechny sceny byly "moje", takze jsem si je uzil a postavu (charakter) si prohlidl ze vsech pohledů a pozic) a dalsi plusy tykajici se hlavne prozitku ze hry (immersion).
Na druhou stranu ne kazdemu se bude chtit travit more casu u pocitace...


Rejstrik :)

PnP RPG - klasicke RPG, Pen and Paper ozneceni je jen kvuli rozliseni v textu od pocitacovych RPG
CRPG - pocitacove RPG
MMO - massive multiplayer online, kdysi se oznacovalo jako MMORPG ale zkratilo se to, protoze v podstate vsechny MMO jsou RPG. Online pocitacove hra-RPG.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

jeste co se tyce toho online hraní (MMO presneji receno)
schema GM pripravi zabavu a obsah - hraci se jim bavi (klasicke schema RPG her) je v MMO typu hry utopisticky. Presneji receno jde to realizovat na serveru kde je 1-3 GM a max 20 hracu. Ve vetsim poctu hracu to nefunguje. Je jasne ze tim ale postrada smysl jakesi "massive" multiplayer online.
Hodne GM i hracu (hlavne na "RP" shardech) se s tim... nedokaze smirit a porad s tim bojuji a taky to vede k rozcarovani...
(osobni nazor)
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Tak, pár slov k počítačovým rpg, konkrétně k neverwinterech online na hcrp serveru (bože, jak já nesnáším slovo "hcrp"!!! Roleplay je proste roleplay, a nepotrebuje pred sebe zadne "hardcore". Taky nerikame ze hrajeme HardcoreDrd, nebo tak nejak ^___^) Hraju tam uz pres 3/4 roku a tak jsem snad nasbiral nejake zkusenosti ^_~

Nevýhody počítače jsou celkem hezky viditelné. Můžete udělat jen to, co vám engine hry dovolí. Teoreticky. Prakticky se může udělat cokoliv *ve hvězdičkách* (čili postava napíše:
*poškrábe se na stehnu a upraví sukýnku*)
, ale proste to "není ono", ze? ^_^
Prostredi sveta je omezeno tim, co existuje v enginu hry. Malokdo umi doprogramovat nejake modely nebo prostredi. Nastesti treba u Nwn existuje fura doplnku, ze kterych se da vybirat a da se dodat do hry neco, co v ni vubec nebylo, napriklad jezdici kone a podobne.

Pak je tu jedna vec, ktera je sice vyhoda, ale i nevyhoda a uz ji tu nekdo zminoval...
Hraje tu spousta cizich lidi.
A ti muzou byt dobri, vyborni, ale taky vam vubec nemusi padnout do noty. Je to zalezitost stesti - co nadelame.

Co se tyka vyhod - pokud se dostanete do pekneho sveta a potkate lidi, se kterymi vas bavi hrat, je to opravdu zabavne. Nevim, jestli vic nebo min nez stolni rpg - proste jinak. Protoze velka sila toho (a zaroven zase i nevyhoda) je, ze svet, kde zije spousta postav, zije - a zije i bez vas, nevypada to, ze jste hlavnimi hrdiny jako ve stolni a tim je o chlup uveritelnejsi. Kdyz ve svete existuje kolem 200 postav a online jich byva kolem 30ti, je to rozhodne vic, nez ctyri, pet spoluhracu, co se muze sejit na hrani kolem stolu, aby nebyl moc velky bordel a hra se jeste dala ukocirovat.

Co je ale urcite vic odlisne od stolni, je to, ze na pocitacove se o vas nestara GM po celou dobu, musite si tedy dost casu hrat sami nebo s ostatnimi postavami, zkouset si treba zit i "normalni zivot", k cemu se clovek pri stolni hre spis nedostane, nebot tam jsou sezeni vic zamerena na pribeh a na to, aby se "neco delo".

Takze pocitacove mmorpg muzou byt fajn, jen je moc tezke najit server, kde by bylo vsechno podle vas v pohode. A v ceskych navic vyber temer zadnej neni.

Jinak rpg singleplayer = gamebook, jak tu nekdo napsal *-*
a rpg na vetsine serverech = doom 2 v jinem prostredi ^___^
Naposledy upravil(a) the_balrog dne 7. 5. 2007, 11:58, celkem upraveno 1 x.
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20871
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Mě by zajímalo, jak to na podobných serverech vypadá s nebojovými aktivitami postav? Hraje tak vůbec někdo?

Já jsem kdysi zvažoval, že bych si na nějakém NWN serveru udělal postavu barda... chtěl jsem trávit čas chvástáním, hospodskými rvačkami, balením děvčat, utíkáním před rozvášněnými manželi, atd. A pak jsem si uvědomil, že:
- pravděpodobně bych nikdy nenašel nikoho, kdo by hrát rozvášněného manžela. Všichni hrají dobrodruhy
- protože bych nebojoval, nikdy bych se nevyhrabal z první úrovně a byl bych neustálý looser (což by se projevilo třeba při těch hospodských rvačkách)

Tak jsem se na to vykašlal. Prostě mi přijde, že i na hardcore serverech, přestože se na nich hodně roleplayuje a tráví dost času všeobecným vykecáváním, je základní činností dobrodruhování a porážení nepřátel. Kdo to nedělá, nikdy se nevyhrabe z 1. úrovně.

Nebo ne?
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Mno ja hraju na Equilibrii. To je server, dke se prave tohle desne reguluje. Skreti nejsou orezavatka a postavu na prvni urovni muze zabit i koroptev ;) ... a pro jistotu jsou za zabiti potvor jeste smesne expy.

Cim se teda expy dostavaji? Casem. Normalne ti kazdou minutu priskoci nekolik expu a i kdyz jen chodis ve meste, nezabijes nic, muzes se dostat na vyssi urovne. Pomer nebojovych aktivit vs bojove je tam pry 75/25% pro nebojove, ja treba ale bojuju jeste min.

na druhou stranu ale varuju, ze se tam postupuje po urovnich dost pomalu,na 15 uroven se lidska postava dostane tak po pul roce hrani. Celkem aktivniho. Ovsem clovek nepotrebuje hi level postavu na to, aby si tam v pohode zahral.

EDIT: tenhle system je ovsem pro equilibrii unikatni, nikde jinde to neni.
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 4217
Registrován: 6. 11. 2006, 07:40
Bydliště: Brumov

Příspěvek od Raven »

Myslím, že anketa hovoří až trapně jasně...

Je to, jako ptát se klubu pěstitelů rajčat, jestli čistě náhodou není pěstování papriky lepší...


Vzhledem k tomu, že pravděpodobně každý na fóru bude upřednostňovat RPG stolní-
JAKÝMI ZMÌNAMI by podle vás PC RPG musely projít, aby byly konkurencí stolním RPG??
"Make BDSM, not war, sister."
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Příspěvek od Argonantus »

Raven:

PC by se musel stát člověkem.
Pak by to šlo.
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Raven píše: JAKÝMI ZMÌNAMI by podle vás PC RPG musely projít, aby byly konkurencí stolním RPG??
Mno.. zasadni problem je, ze na PC znamena ta zkratka neco diametralne jineho nez momentalni RPG stolni. RPG na pc znamena stejny rp jako prvni vydani DnD (nebo ADnD nebo co bylo driv).

1 - Jestli chceme, aby neco bylo "role playing", je potreba, aby hralo vic lidi. Cili soucasne mmorpg.

2 - a navic nesmi byt orientovane na boj, ale podporovat socialni vztahy, kontakty, vse to, co umozni ten rp v pocitacovem svete zahrat.
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
Jerry Queen
Příspěvky: 335
Registrován: 16. 1. 2007, 20:35
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od Jerry Queen »

Argo: Pěkně řečeno. Naprosto výstižné.
Milujte bližního svého - tam nahoře není nikdo, kdo by to udělal za vás
Uživatelský avatar
Wan-To
Rebel
Příspěvky: 2967
Registrován: 2. 8. 2006, 18:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Wan-To »

Už chci vidět tu úžasnou herní atmosféru při role-playování u nějaké MMORPG. Fakt jsem zvědavý. 8)
Uživatelský avatar
the_balrog
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 5. 2007, 08:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od the_balrog »

Wan-To píše:Už chci vidět tu úžasnou herní atmosféru při role-playování u nějaké MMORPG. Fakt jsem zvědavý. 8)
viz moje z 07 květen 2007 10:48
Online comics Westgard
Uživatelský avatar
Shagrat
Příspěvky: 76
Registrován: 12. 1. 2005, 21:14
Bydliště: Lugbúrz
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shagrat »

Raven píše: JAKÝMI ZMÌNAMI by podle vás PC RPG musely projít, aby byly konkurencí stolním RPG??
No, mě napadla taková myšlenka, že by se třeba (postupně) začleňovalo do MMORPG stále více fyzických NPC - jako zaměstnanců té firmy, kteří by neměli nic jiného na práci, než právě roleplayit to NPC. Nejprve by se začlo od těch hlavních, měli by i trochu moderátorskou a regulační funkci a více herních práv, ale postupně by se takhle všechny aspoň trochu důležité NPC (ne monstra, ale třeba takový finální boss-drak by také mohl být dočasně ovládán člověkem) nahradily lidmi.

Což je samozřejmě ale velice finančně náročné, tak by třeba mohli požádat nějaké skalní hráče, kteří tam sedí dlouho, že z nich napůl udělají herní NPC, přidělili by jim nějakou menší funkci a úkol (např. zorganizuj výpravu sem a sem, sjednoť tohle a tohle město, odraď toho a toho od tohodle a tohodle, ale nesmíš zapomenou,že jsi paladin!; nebo by jim přiřadili právě tu dočasnou funkci monstra k poražení) a za to by třeba nemuseli za hru platit.

Zdá se to jako velice náročné z hlediska financí, ale pokud by existoval dostatečně rozlehlý svět, kde by byla spousta NPC ovládaných lidmi, tak by to dalece přispělo k hratelnosti a zábavnosti té hry.
Boldly going where no-one has gone before.
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Raven, Wan-To:
Comraich, Grimworld
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 8 hostů