Brnění v pravidlech
Re: Brnění v pravidlech
Tohle by se mi hodně líbilo!Eleshar_Vermillion píše: ↑30. 5. 2021, 16:26 Mimochodem plátová zbroj by mohla dávat i nějaké bonusy k útoku. Útočník, který se nemusí velké většiny zbraní bát, může být mnohem agresivnější a dopřednější.
Myslím že na selskou bouři chceš jít v plátovce a na koni. Pěšího mohou strhnou a umlátit na zemi, bez těžké zbroje tě umlátí házené kamení.A jo, na tom koni to chce meč.Eleshar_Vermillion píše: ↑30. 5. 2021, 16:26 Asi by se tam hodil i nějaký ten systém únavy (kde zbroj taky nebude pomáhat) - na selskou bouři chceš jít s mečem, protože vidláků sám v plátové zbroji s obouručním sekeromlatem zvládneš pobít zlomek, než si budeš muset sednout na hromadu mrtvol a nechat ostatní utéci.
Systém, který podporuje střídání zbraní a posouvá je do role specifičtějších nástrojů by se mi líbil. Ale nevím, jestli to dělat zrovna únavou, ty dřevcovky nějak moc nevyčerpávají.
A ta věc není sekeromlat (to je název pro pravěký nástroj) ale pollaxe (pole-axe, asi by bylo ok jí říct i halberda, i když ta vypadá trochu jinak).
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Brnění v pravidlech
Ty bonusy do útoku bych reflektoval právě tím, že díky imunitě na nekritické zásahy se vyprdnu na vybalancovaný stance a budu rubat - v AWlike systémech budu cpát +1 HARM, v DrDPlus bylo tuším něco jako "bezhlavý útok"...prostě akce dostupná všem, kdy se za cenu odkrytí soustředím na útok. A spoléhám na zbroj.
Tyčovky jsou silné, některé bodnosečné variace umí být i kurva rychlé a OP v duelu. Nevýhoda je ta jejich délka a s tím spojené omrdy s nošením, skrýváním, uskladněním. V bitevní vřavě, jak se na sebe a na tebe bojující začnou valit, jsi v prdeli jak Baťa s dřevákama a potřebuješ záložní zbraň. Proto má kopiníky krýt řada nebo dvě před nima. Do dungu je blbost to tahat, už jen proto, že to nejde rozumně nosit jinak než v ruce, v chodbách se nerozmáchneš, neprotočíš, údery nebudou mít pádnost a budeš muset spíš šťouchat. Ne, že by se to situačně nemohlo hodit, obzvlášť v týmové spolupráci, aleeee...meh.
Tyčovky jsou silné, některé bodnosečné variace umí být i kurva rychlé a OP v duelu. Nevýhoda je ta jejich délka a s tím spojené omrdy s nošením, skrýváním, uskladněním. V bitevní vřavě, jak se na sebe a na tebe bojující začnou valit, jsi v prdeli jak Baťa s dřevákama a potřebuješ záložní zbraň. Proto má kopiníky krýt řada nebo dvě před nima. Do dungu je blbost to tahat, už jen proto, že to nejde rozumně nosit jinak než v ruce, v chodbách se nerozmáchneš, neprotočíš, údery nebudou mít pádnost a budeš muset spíš šťouchat. Ne, že by se to situačně nemohlo hodit, obzvlášť v týmové spolupráci, aleeee...meh.
Re: Brnění v pravidlech
S tím, že by to byla blbost nosit do dungu úplně nesouhlasím. Jasně, píky a dlouhá kopí fakt ne, ale věci do délky cca 2m mi přijdou v pohodě zvladatelné. Naopak se to bude hodit na šťouchání do podezřelých věcí, boj s věcmi které si nechceš pustit k tělu a podobně.Cor píše: ↑30. 5. 2021, 20:13 Tyčovky jsou silné, některé bodnosečné variace umí být i kurva rychlé a OP v duelu. Nevýhoda je ta jejich délka a s tím spojené omrdy s nošením, skrýváním, uskladněním. V bitevní vřavě, jak se na sebe a na tebe bojující začnou valit, jsi v prdeli jak Baťa s dřevákama a potřebuješ záložní zbraň. Proto má kopiníky krýt řada nebo dvě před nima. Do dungu je blbost to tahat, už jen proto, že to nejde rozumně nosit jinak než v ruce, v chodbách se nerozmáchneš, neprotočíš, údery nebudou mít pádnost a budeš muset spíš šťouchat. Ne, že by se to situačně nemohlo hodit, obzvlášť v týmové spolupráci, aleeee...meh.
(krom toho, v klasických rpg se do dungu nosí daleko větší blbiny, třeba duální dýky, fuj)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Re: Brnění v pravidlech
Jako jo, nějaká partyzána/šídlo/kratší kúsa, to by i do dungu nebo celkově do interiéru šlo. Ale i tak to bude místy asi překážet, nicméně...to občas i obouručák, fantasy dvojruční sekera a podobný ňaminy. Je zábavné, když to systém umí zohlednit třeba tím, že když kostky dopustí, tak tou zbraní naděláš škody na majetku/vybavení/něco převrhneš...
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brnění v pravidlech
Klasici říkají, že do dungeonu se na šťouchání do věcí nosí třímetrová tyč, proti tomu už se kdejaká zbraňová tyčka ztratí.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Brnění v pravidlech
Osobně bych jako válečník do dungu volil brigandinu, plátové nohy (ale ne boty, jen holeně), odlehčená ramena/ruce, rukavice, jako helmu bascinet se závěsem (aventail), jako záložní zbraň nějaký misericord, jako hlavní zbraně sekeru a tesák/falchion (věřte nebo ne, je to brutálně versatilní kombo) a k tomu metr a půl dlouhý klacek/hůl právě na oťukávání a šťourání (zbraň nechci ztratit když se ukáže, že ten divný sliz žere kov ) nebo rozhánění krys apod. Kdyby mi nevadilo, že nebudu mít tolik místa na loot a nezbytnosti do podzemí, můžu hodit na záda štít (abych přezbrojil na defenzivní kombo) nebo samostříl (abych si uměl poradit i s tím, na co nedosáhnu).
Re: Brnění v pravidlech
Overall podporuju, ale v bascinetu je prd slyšet (natož s avetnatilem). Já bych volila klobouk a k němu vysoký kroužkový límec. Briga je dobrá, ochranu rukou a nohou raději podbíjenou, než přímo pláty. Jako zbraň kratší kůsu, nebo něco typu halberdy, záložní zbraň falchion a pěstní štítek s plochým madlem, aby se dal držet spolu s tyčovkou na přední ruce (fakt to jde). Kuš je fajn...Cor píše: ↑30. 5. 2021, 20:42 Osobně bych jako válečník do dungu volil brigandinu, plátové nohy (ale ne boty, jen holeně), odlehčená ramena/ruce, rukavice, jako helmu bascinet se závěsem (aventail), jako záložní zbraň nějaký misericord, jako hlavní zbraně sekeru a tesák/falchion (věřte nebo ne, je to brutálně versatilní kombo) a k tomu metr a půl dlouhý klacek/hůl právě na oťukávání a šťourání (zbraň nechci ztratit když se ukáže, že ten divný sliz žere kov ) nebo rozhánění krys apod. Kdyby mi nevadilo, že nebudu mít tolik místa na loot a nezbytnosti do podzemí, můžu hodit na záda štít (abych přezbrojil na defenzivní kombo) nebo samostříl (abych si uměl poradit i s tím, na co nedosáhnu).
Když nás tak čtu, tak si říkám že mi v rpg chybí systémové zohlednění toho co má člověk na které části těla. Ale nenapadá mě, jak to udělat aby to nebylo přebujelé a nezpomalovalo to boje k uzoufání.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15029
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brnění v pravidlech
Párkrát jsem to v pravidlech viděl, ale nikdy mi nepřišlo, že by to bylo nějak zásadně přínosné.
Rychlé to měl Warhammer FRPG, tuším druhou edici jsme hráli. Na zásah se házelo procenty, a prohozené kostky (desítky<=>jednotky) se zároveň přečetly z tabulky jako část těla, kterou se podařilo trefit. Brnění se počítalo po zónách (tuším kyrys a helma šly nasbírat trochu snáz, než ruce a nohy) a při dostatečném zranění se taky ze zóny určovalo kritické zranění, které zase bylo na hlavě a těle o něco nebezpečnější.
Ale zas taková výhra to nebyla, prostě pár dalších náhodných proměnných do výsledku boje, které většinou nešlo moc ovlivnit, kromě toho, co si člověk na sebe navlékl.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Brnění v pravidlech
Zbroje bych dělil fakt podle typu viz. nahoře: šaty, lehká, těžká, plná.
Zavedl bych hitpointy zbrojí, resp. líbí se mi nápad s proškrtávacími políčky - to znázorní kvalitu zbroje.
Šaty mají jedno políčko, roucho Adamovo, Evino nebo Císařovy nové šaty nic.
Lehké zbroje 1-3, těžké 2-5, plná zbroj má tak 4-7 a tam bych to utnul.
Poslední čtverec je "nepoužitelná" (= potřebuje opravu během downtime), spodní polovina (zaokrouhli nahoru) je "poničená" (= dá se opravit během odpočinku) a druhá polovina (zaokrouhli dolu) je "omlácená" (= dá se do pucu krátkou údržbou, upravením řemínků, vyklepnutím, když máš deset minut klid).
A pak záleží na zbytku systému, ale s tím, co už jsem navrhoval by šlo, že by si obránce mohl za cenu, že to schytá zbroj, snížit úroveň zásahu z kritického na normální nebo z normálu udělat remízu/nic...
Nebo by taky útočník mohl cíleně útočit na zbroj pádnou zbraní (s kritickým i sečnou nebo bodnou), což zase přidá na taktice...
Zásahy do částí těla bych přidával jako specifický záměr, fikční popis akce - když odzbrojím protivníka a u toho mu naložím, popíšu, že ho seknu do ruky.
Zavedl bych hitpointy zbrojí, resp. líbí se mi nápad s proškrtávacími políčky - to znázorní kvalitu zbroje.
Šaty mají jedno políčko, roucho Adamovo, Evino nebo Císařovy nové šaty nic.
Lehké zbroje 1-3, těžké 2-5, plná zbroj má tak 4-7 a tam bych to utnul.
Poslední čtverec je "nepoužitelná" (= potřebuje opravu během downtime), spodní polovina (zaokrouhli nahoru) je "poničená" (= dá se opravit během odpočinku) a druhá polovina (zaokrouhli dolu) je "omlácená" (= dá se do pucu krátkou údržbou, upravením řemínků, vyklepnutím, když máš deset minut klid).
A pak záleží na zbytku systému, ale s tím, co už jsem navrhoval by šlo, že by si obránce mohl za cenu, že to schytá zbroj, snížit úroveň zásahu z kritického na normální nebo z normálu udělat remízu/nic...
Nebo by taky útočník mohl cíleně útočit na zbroj pádnou zbraní (s kritickým i sečnou nebo bodnou), což zase přidá na taktice...
Zásahy do částí těla bych přidával jako specifický záměr, fikční popis akce - když odzbrojím protivníka a u toho mu naložím, popíšu, že ho seknu do ruky.
Naposledy upravil(a) Cor dne 30. 5. 2021, 22:28, celkem upraveno 1 x.
Re: Brnění v pravidlech
Kdyby to mělo fungovat pro mě, tak by třeba kombinace zbroje odemykaly nějaké finty se zbraněmi. Když máš ruce kryté plechem, tak můžeš bojovat třeba s válečným kladivem úplně jinak...Plus třeba to, že ta část těla na kterou se útočí se vybere dle kostek by tomu pro mě dost ubírala.Pieta píše: ↑30. 5. 2021, 22:15 Párkrát jsem to v pravidlech viděl, ale nikdy mi nepřišlo, že by to bylo nějak zásadně přínosné.
Rychlé to měl Warhammer FRPG, tuším druhou edici jsme hráli. Na zásah se házelo procenty, a prohozené kostky (desítky<=>jednotky) se zároveň přečetly z tabulky jako část těla, kterou se podařilo trefit. Brnění se počítalo po zónách (tuším kyrys a helma šly nasbírat trochu snáz, než ruce a nohy) a při dostatečném zranění se taky ze zóny určovalo kritické zranění, které zase bylo na hlavě a těle o něco nebezpečnější.
Ale zas taková výhra to nebyla, prostě pár dalších náhodných proměnných do výsledku boje, které většinou nešlo moc ovlivnit, kromě toho, co si člověk na sebe navlékl.
Budu nad tím mediovat, no.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Brnění v pravidlech
Technická:
Když uvážím, že řešíte věci jako "ve zbroji nemusím řešit šípy" nebo "ve zbroji můžu s válečným kladivem dělat jiné věci" a naopak "válečné kladivo umožní zbroji udělat X" a "různé zbraně pro různé příležitosti", neříká si to prostě jen o to vytvořit fiction-positioning popisy nějakých možností a příkladů?
A pak ať si to každý implementuje do oblíbeného systému buďto jen v rovině "může/nemůže", případně s nějakými výhodami/bonusy/nevýhodami/postihy?
Když uvážím, že řešíte věci jako "ve zbroji nemusím řešit šípy" nebo "ve zbroji můžu s válečným kladivem dělat jiné věci" a naopak "válečné kladivo umožní zbroji udělat X" a "různé zbraně pro různé příležitosti", neříká si to prostě jen o to vytvořit fiction-positioning popisy nějakých možností a příkladů?
A pak ať si to každý implementuje do oblíbeného systému buďto jen v rovině "může/nemůže", případně s nějakými výhodami/bonusy/nevýhodami/postihy?
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18507
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Brnění v pravidlech
"Poleaxe" znám, ale nevím, jak se překládá. Narychlo mi to našlo jen "bitevní sekera", což mi přijde takové nejednoznačné, když je to vlastně kombinace obouruční sekery s kladivem (proto tomu říkám "sekeromlat", což vlastně bylo něco podobného) a s píchlákem.
Proto si myslím, že je třeba jít proti tomu výše odkázanému článku a prostě ty zbroje redukovat na dvě, max tři čísla, protože to musí být nějaká abstrakce. Jako ano, meč plátovou zbroj vlastně nikdy neprosekne, ale dávat imunity na sečné zbraně vylučuje ty situace, kdy mečem útočíš z nějakého úchylného úhlu na ta zranitelná místa (pak se to holt asi musí lépe popsat).
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Brnění v pravidlech
Ne všechno se dá slušně přeložit, asi bych počeštila pollaxe na pollax jako termín. Překládat to jako bitevní sekera je opravdu nešťastné a halberda má místo toho tupého konce hrot. Ad sekeromlat, problém je, že sekeromlat je tohle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sekeromlat.JPGEleshar_Vermillion píše: ↑30. 5. 2021, 22:40 "Poleaxe" znám, ale nevím, jak se překládá. Narychlo mi to našlo jen "bitevní sekera", což mi přijde takové nejednoznačné, když je to vlastně kombinace obouruční sekery s kladivem (proto tomu říkám "sekeromlat", což vlastně bylo něco podobného) a s píchlákem.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brnění v pravidlech
Sekeromlat byl zpravidla na běžně dlouhé násadě..poleaxe je delší...Eleshar_Vermillion píše: ↑30. 5. 2021, 22:40"Poleaxe" znám, ale nevím, jak se překládá. Narychlo mi to našlo jen "bitevní sekera", což mi přijde takové nejednoznačné, když je to vlastně kombinace obouruční sekery s kladivem (proto tomu říkám "sekeromlat", což vlastně bylo něco podobného) a s píchlákem.
Ty nejdelší verze bych klidě řadil jako druh halapartny...
My jsme tomu ve hře říkali minotaurka nebo mordýřka...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brnění v pravidlech
Líbí se mi, jakým způsobem přemýšlíš.MarkyParky píše: ↑30. 5. 2021, 22:40Technická:
Když uvážím, že řešíte věci jako "ve zbroji nemusím řešit šípy" nebo "ve zbroji můžu s válečným kladivem dělat jiné věci" a naopak "válečné kladivo umožní zbroji udělat X" a "různé zbraně pro různé příležitosti", neříká si to prostě jen o to vytvořit fiction-positioning popisy nějakých možností a příkladů?
A pak ať si to každý implementuje do oblíbeného systému buďto jen v rovině "může/nemůže", případně s nějakými výhodami/bonusy/nevýhodami/postihy?
Udělat nějakou baterii brnění to v téhle "příběhové" rovině by nemuselo být vůbec špatné... a dalo by se to využít pro víc systémů.
Já jsem na problém jak přeložit "pollaxe" narazil, když jsem psal ten článek pro Drakkar. Nakonec jsem se rozhodl to nepřekládat, protože nakolik jsem byl schopen dohledat, český překlad nejspíš neexistuje (pokud se pletu, budu moc rád za doplnění). U nás se nejspíš používalo německé Mordaxt (doslova "vražedná sekera"), já jsem použil francouzské "bec de faucon" ("sokolí zobák") jako terminus technicus bez překladu (případně "bec de corbin", tedy "vraní zobák", což byla varianta, která hák nahrazovala kladivem).
Jak se v reálu používal je moc krásně ukázané v tomhle videu (jsou to asi čtyři minuty, ale vážně to pro představu stojí za to). V dungeonu by šla používat v pohodě (na stejné úrovni jako meč nebo sekera).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] a 8 hostů