Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Vždycky jsem říkal, že RPG nejsou kompetitivní, ale asi to beru zpět. Když máte pool patnácti hráčů, a některý se rozhodne rozjet novou kampaň, tak se o místo ve hře docela bojuje, a výkon v předchozích hrách má zásadní vliv na šanci dostat se do hry
Má někdo podobnou zkušenost?
Z Depresária. Kdyžtak si to, Quentine, přejmenuj.
Faskal
Má někdo podobnou zkušenost?
Z Depresária. Kdyžtak si to, Quentine, přejmenuj.
Faskal
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Depresárium
RPG by asi obvykle neměly být kompetitivní, ale to neznamená, že takové opravdu nejsou, a že se to soupeření nepřenáší z hry samotné i do jiných oblastí.
Podobnou zkušenost zatím nemám, v naší skupině se sice do případných nových kampaní také hlásíme, ale jednak to nenastává tak často, a pak je nás relativně málo, takže když se přihlásí část hráčů, je pořád místo pro všechny.
Podobnou zkušenost zatím nemám, v naší skupině se sice do případných nových kampaní také hlásíme, ale jednak to nenastává tak často, a pak je nás relativně málo, takže když se přihlásí část hráčů, je pořád místo pro všechny.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Depresárium
Mě to nedává smysl, asi nemám dost buněk soutěživosti.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Depresárium
Tuhle zkušenost nemám, ale díky, že ses o ni podělil, je to zajímavý téma k zamyšlení.
Technická: Šlo by to přesunout někam, kde je aspoň teoretická šance to zpětně najít? V Depresáriu bych to fakt nehledal...
Re: Depresárium
Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem potkal jednoho hráče RPG, u něhož získávání pokladů a jejich dělení na konci vždy vzbuzovalo neuvěřitelný smysl pro chamtivost. To je ale taky vlastně soupeření, ne ?Jerson píše: ↑7. 4. 2021, 12:09 RPG by asi obvykle neměly být kompetitivní, ale to neznamená, že takové opravdu nejsou, a že se to soupeření nepřenáší z hry samotné i do jiných oblastí.
Podobnou zkušenost zatím nemám, v naší skupině se sice do případných nových kampaní také hlásíme, ale jednak to nenastává tak často, a pak je nás relativně málo, takže když se přihlásí část hráčů, je pořád místo pro všechny.
"Člověče, na co jsou ti ty rytířské boty +3, když máš kouzelníka?"
"Protože takové ještě nemám."
"Ale vždyť jako kouzelník je nikdy nepoužiješ..."
"Protože je chci!"
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Depresárium
Vitus - jojo chamtivost je pro RPG dobrá, dost milých scén jsem zažil s bodrými, ale chamtivými trpaslíky...
Rytířské boty - to mi připomíná jinak úžasné Might and Magic - zbroj musela být kožená, nicméně boty, přilba a rukavice mohly původně tvořit součásti tnaku Abrams...
Rytířské boty - to mi připomíná jinak úžasné Might and Magic - zbroj musela být kožená, nicméně boty, přilba a rukavice mohly původně tvořit součásti tnaku Abrams...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Asi jsme trochu zazdili Quentinovu původní otázku - upřímně já jsem osobně něco takového na sobě nezažil, ale jednou jsem něco podobného pozoroval v nastavování herní skupiny u nás v Herním prostoru (teda, organizátoři Herního prostoru za to nemohli, to probíhalo mezi samotnými hráči):
- někdo vyhlásil, že zakládá novou herní skupinum, postupně se do ní začali přihlašovat další hráči, až se přihlásil jeden (jak jsem později pochopil) nepopulární, takže se všichni odhlásili (tedy kromě mne, takže jsem si s tím nepopulárním zahráli docela fajn seanci 1:1)
- někdo opět vyhlásil, že zakládá skupinu, tak jsem zase přihlásil, opět to stihnul i ten nepopulární, já jsem se tentokrát musel odhlásit, protože mi do toho něco vlezlo, pak jsem ale skončil dříve, tak jsem se rozhodl se podívat na to, jak hrají a našel jsem tam jen toho nepopulárního, který mi vysvětlil, o co vlastně šlo (že když zjistili, že se zase přihlásil, tak se odhlásili)
- pak začala korona a už jsem to neměl šanci dál sledovat
Za mne tohle je asi ten nejhorší možný model kompetitivního fungování .
Jinak když například na vedlejší náhodné seanci plnil skupiny tuším RomiK, tak to dělal jednoduše podle principu "kdo dřív přijde, ten dřív mele" (stejně jako Sirotčinec tady na RPGF), což je sice taky kompetitivní, ale v tom si rychleji zorganizovat kalendář, abych se mohl zůčastnit .
- někdo vyhlásil, že zakládá novou herní skupinum, postupně se do ní začali přihlašovat další hráči, až se přihlásil jeden (jak jsem později pochopil) nepopulární, takže se všichni odhlásili (tedy kromě mne, takže jsem si s tím nepopulárním zahráli docela fajn seanci 1:1)
- někdo opět vyhlásil, že zakládá skupinu, tak jsem zase přihlásil, opět to stihnul i ten nepopulární, já jsem se tentokrát musel odhlásit, protože mi do toho něco vlezlo, pak jsem ale skončil dříve, tak jsem se rozhodl se podívat na to, jak hrají a našel jsem tam jen toho nepopulárního, který mi vysvětlil, o co vlastně šlo (že když zjistili, že se zase přihlásil, tak se odhlásili)
- pak začala korona a už jsem to neměl šanci dál sledovat
Za mne tohle je asi ten nejhorší možný model kompetitivního fungování .
Jinak když například na vedlejší náhodné seanci plnil skupiny tuším RomiK, tak to dělal jednoduše podle principu "kdo dřív přijde, ten dřív mele" (stejně jako Sirotčinec tady na RPGF), což je sice taky kompetitivní, ale v tom si rychleji zorganizovat kalendář, abych se mohl zůčastnit .
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Je to trocha problém, keď ohlásim nejakú novú hru a prihlási sa mi veľa ľudí. Kritériá na selekciu by sa ešte aj našli (a áno, predchádzajúca skúsenosť hrá rolu), ale nepríde mi to úplne fér a mám problém to odkomunikovať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Quentin psal o "výkonu v předchozích hrách" a z ní odvozené šanci dostat se do hry, což se dá vyložit mnoha způsoby, ale na mě to působí tak, že když hráči hrajou, tak se snaží hrát nějak "takticky dobře", což jim zvýší šanci dostat se do nově zakládané skupiny.
Ale to jen hádám a raději bych slyšel podrobnosti, jak to Quentin myslel.
Ale to jen hádám a raději bych slyšel podrobnosti, jak to Quentin myslel.
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Když zahajuju novou kampaň, oslovuju přednostně ty hráče, o kterých vím, že jim daný žánr/styl/zvolený systém sedne víc.
Nevnímám na tom nic kompetitivního. Prostě na Chuubo budu mít jiné pořadí preferencí spoluhráčů než na DnD nebo na ApocalypseWorld.
Nevnímám na tom nic kompetitivního. Prostě na Chuubo budu mít jiné pořadí preferencí spoluhráčů než na DnD nebo na ApocalypseWorld.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Naživo se mi tohle zatím snad nestalo, protože naživo jsem vždycky byl rád, když jsem sehnal dost lidí, co chtěli hrát totéž, co já. A byl jsem rád, natož abych si vybíral.
Ale třeba teď v Sirotčinci se mi jednou na hru přihlásilo osm lidí a podruhé sedm. Jednou jsem to zvládl tím, že jsem je rozdělil na dvě party, podruhé jsem schválně z hecu zkusil hrát v tak velké partě. Ale ideální počet na online vidím tak čtyři až pět hráčů a samozřejmě že jsem se neubránil myšlence, co budu dělat, když se jich přihlásí víc. U oneshotů se to dá elegantně řešit metodou "kdo dřív přijde", ale kdyby to mělo být něco delšího s větší investicí, tak tam bych měl tendenci si vybírat.
Uvažoval jsem totiž, že bych chtěl vést nějakou novou kampaň a jestli bych to náhodou nezkusil online. A důvod, proč to hrát online místo naživo, by byl ten, že online si můžu líp vybrat hráče a oslovit konkrétní lidi. Samozřejmě tam vzniká trapná situace v tom, že někoho oslovíš a někoho ne a ten o tom ví. Ce'st la vie. S někým si prostě víc sednu, hra mě s ním baví víc, mám větší chuť s ním hrát. Tak to prostě je.
Na druhou stranu, díky ochotě hrát v rámci Sirotčince s náhodnými lidmi jsem poznal spoustu skvělých hráčů a zjistil jsem, že ten výběr možná často řeším zbytečně. Já mám přirozenou tendenci moc nevystupovat ze svojí komfortní zóny a hrál bych pořád s těmi samými lidmi (ostatně na první DCC jsem myslím část hráčů oslovil pokoutně předem?), ale zatím mám zkušenost s přijímáním náhodných hráčů jen dobrou a díky za ni.
Ale stejně, kampaň je kampaň, velká často investice a to prostě svádí k tomu, že si člověk chce vybrat.
EDIT:
Ale třeba teď v Sirotčinci se mi jednou na hru přihlásilo osm lidí a podruhé sedm. Jednou jsem to zvládl tím, že jsem je rozdělil na dvě party, podruhé jsem schválně z hecu zkusil hrát v tak velké partě. Ale ideální počet na online vidím tak čtyři až pět hráčů a samozřejmě že jsem se neubránil myšlence, co budu dělat, když se jich přihlásí víc. U oneshotů se to dá elegantně řešit metodou "kdo dřív přijde", ale kdyby to mělo být něco delšího s větší investicí, tak tam bych měl tendenci si vybírat.
Uvažoval jsem totiž, že bych chtěl vést nějakou novou kampaň a jestli bych to náhodou nezkusil online. A důvod, proč to hrát online místo naživo, by byl ten, že online si můžu líp vybrat hráče a oslovit konkrétní lidi. Samozřejmě tam vzniká trapná situace v tom, že někoho oslovíš a někoho ne a ten o tom ví. Ce'st la vie. S někým si prostě víc sednu, hra mě s ním baví víc, mám větší chuť s ním hrát. Tak to prostě je.
Na druhou stranu, díky ochotě hrát v rámci Sirotčince s náhodnými lidmi jsem poznal spoustu skvělých hráčů a zjistil jsem, že ten výběr možná často řeším zbytečně. Já mám přirozenou tendenci moc nevystupovat ze svojí komfortní zóny a hrál bych pořád s těmi samými lidmi (ostatně na první DCC jsem myslím část hráčů oslovil pokoutně předem?), ale zatím mám zkušenost s přijímáním náhodných hráčů jen dobrou a díky za ni.
Ale stejně, kampaň je kampaň, velká často investice a to prostě svádí k tomu, že si člověk chce vybrat.
EDIT:
Takhle to Quentin zcela určitě nemyslel.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Jak se dělá kouzlo summon Quentin?
Takhle?
Takhle?
Quentin píše:
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Před mnoha lety jsme hrávali VtM. A na hru nás občas chodilo až 10 lidí. Asi uznáte, že dělat vyprávěcí personal horror v takovém mumraji nejde. Navíc pokud bývá v družině pár upírů, co pravidelné rozbíjí přepravenou hru. Měli jsme tehdy s některými i ponorku. Udělal jsem náš první výběr do nové kampaně - lidské kroniky v nWoD. Nechtěl jsem tam nic nevhodného a dopředu to všem ohlásil.
2 hráči se urazili, shodou okolností ti mí ponorkáři. Vybral jsem si jen 5 hráčů, kteří měli nachystané postavy, které tvořili spolu se mnou. Ostatní si tenkrát rozjeli něco svého.
Byla to nejlepší kampaň, co jsem kdy vedl a hrál. Bez bořičů atmosféry se podařilo zahrát i několik opravdu strašidelných her. Nikdy jsem jako ST nebyl tak ve formě. Bohužel se nám družina po roce rozpadla a já v podstatě na asi 15 let přestal hrát.
S tou druhou partou se do jisté míry zpřetrhaly vazby a od té doby jsem s nimi nehrál. Nedávno jsem někoho z nich potkal a oni pořád hrají VtM. Neskutečné.
Otázka je, zda má selekce a roztržení party kamarádů stalo za to? Ale ty hry byly tenkrát opravdu parádní...
2 hráči se urazili, shodou okolností ti mí ponorkáři. Vybral jsem si jen 5 hráčů, kteří měli nachystané postavy, které tvořili spolu se mnou. Ostatní si tenkrát rozjeli něco svého.
Byla to nejlepší kampaň, co jsem kdy vedl a hrál. Bez bořičů atmosféry se podařilo zahrát i několik opravdu strašidelných her. Nikdy jsem jako ST nebyl tak ve formě. Bohužel se nám družina po roce rozpadla a já v podstatě na asi 15 let přestal hrát.
S tou druhou partou se do jisté míry zpřetrhaly vazby a od té doby jsem s nimi nehrál. Nedávno jsem někoho z nich potkal a oni pořád hrají VtM. Neskutečné.
Otázka je, zda má selekce a roztržení party kamarádů stalo za to? Ale ty hry byly tenkrát opravdu parádní...
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Člověk nemůže mít obojí, jak vyladěnou skupinu na super hry, tak širší okruh herních kamarádů, když je rozumný limit na skupinu pět lidí, občas i méně.
(Proto říkám, že systém jedno sezení - jedna mise je nejméně špatná možnost, protože v případě potřeby umožňuje hrát s podmnožinou hráčů, kterým vyhovuje daný styl. Ale zase se takhle nedá hrát celá kampaň bez toho, že hráče méně kompatibilní s daným stylem hry stejně nevyloučíš.
(Proto říkám, že systém jedno sezení - jedna mise je nejméně špatná možnost, protože v případě potřeby umožňuje hrát s podmnožinou hráčů, kterým vyhovuje daný styl. Ale zase se takhle nedá hrát celá kampaň bez toho, že hráče méně kompatibilní s daným stylem hry stejně nevyloučíš.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr (kvalitních) hráčů do družiny
Byl to jen random výkřik do depresária
Nejde jen o taktický výkon, ale o všechny ostatní player skills i obecné koverzační schopnosti a sympatie. Prostě to human drama při zakládání nových her je občas nepříjemné. Někoho do specifické hry určitě chceš, ale hned odstoupí, když je vás moc. Jiní zase přicházejí jen v páru. Někdo je extra zábavný, ale časově nedostupný etc.
Jen mě napadlo, jestli se bych se neměl trochu víc snažit, abych příště neskončil na lavičce já
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů