Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Za tým sděluji následující:
Všem Vám přejeme pěkný den. Je nám velice líto, že jste nepochopili význam našeho příspěvku. Děkujeme Vám za všechnu kritiku směřující k naší tvorbě. Zejména za pasáže typu „Pokud je někdo, komu tohle přijde přínosné, tak by asi neměl dělat DMa“. Náš příspěvek je primárně set několika krátkých mentálních cvičení, která mohou zejména u začínajících DMek pomoct rozvádět kreativní myšlení a schopnost improvizace, což jsou schopnosti potřebné v situaci, kdy se hráči nečekaně odkloní od plánovaného, či odhadovaného směru, což jak jistě uzná každé zkušené DMko, se stává.
Zároveň děkujeme Sparkle za podporu. Rovněž i za konstruktivní kritiku, která zde ovšem zazněla pouze ze strany Selhana, pár dalších uživatelů a místy i ze strany Marcuse. Co ovšem nebudeme brát relevantně je jakýkoli příspěvek, který přišel ze strany Nordoslava či Quentina. Ani v jednom případě se nejedná o plnohodnotnou kritiku, ale spíš o potřebu dokazovat si, že jsem lepší než nový začínající projekt.
PS: Jako autor dodávám, že sofistikovanější počiny si zatím šetřím se skupinou na sepisovaná dobrodružství. Takže kdo chce, může se s námi spojit a zapojit se do playtestu, nebo si produkty takového formátu pročíst a zaslat nám své podněty. Já i náš tým budeme jen rádi.
Všem Vám přejeme pěkný den. Je nám velice líto, že jste nepochopili význam našeho příspěvku. Děkujeme Vám za všechnu kritiku směřující k naší tvorbě. Zejména za pasáže typu „Pokud je někdo, komu tohle přijde přínosné, tak by asi neměl dělat DMa“. Náš příspěvek je primárně set několika krátkých mentálních cvičení, která mohou zejména u začínajících DMek pomoct rozvádět kreativní myšlení a schopnost improvizace, což jsou schopnosti potřebné v situaci, kdy se hráči nečekaně odkloní od plánovaného, či odhadovaného směru, což jak jistě uzná každé zkušené DMko, se stává.
Zároveň děkujeme Sparkle za podporu. Rovněž i za konstruktivní kritiku, která zde ovšem zazněla pouze ze strany Selhana, pár dalších uživatelů a místy i ze strany Marcuse. Co ovšem nebudeme brát relevantně je jakýkoli příspěvek, který přišel ze strany Nordoslava či Quentina. Ani v jednom případě se nejedná o plnohodnotnou kritiku, ale spíš o potřebu dokazovat si, že jsem lepší než nový začínající projekt.
PS: Jako autor dodávám, že sofistikovanější počiny si zatím šetřím se skupinou na sepisovaná dobrodružství. Takže kdo chce, může se s námi spojit a zapojit se do playtestu, nebo si produkty takového formátu pročíst a zaslat nám své podněty. Já i náš tým budeme jen rádi.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
TheLacrot:
Zrovna toho Quentina bych teda být tebou poslouchal.
Nebo se alespoň podíval na jeho tvorbu.
Ten patří ke špičce toho, co zdejší komunita může nabídnout - a všechnu svojí tvorbu nabízí na blogu + často vede i takový polo-otevřený vývoj.
Chápu, že ego je ego, ale odmítnout možnost se zrovna od něj poučit/srovnat si zkušenosti jen kvůli formě, s jakou se vám ozval je poněkud ... krátkozraké.
Zrovna toho Quentina bych teda být tebou poslouchal.
Nebo se alespoň podíval na jeho tvorbu.
Ten patří ke špičce toho, co zdejší komunita může nabídnout - a všechnu svojí tvorbu nabízí na blogu + často vede i takový polo-otevřený vývoj.
Chápu, že ego je ego, ale odmítnout možnost se zrovna od něj poučit/srovnat si zkušenosti jen kvůli formě, s jakou se vám ozval je poněkud ... krátkozraké.
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
LaCrot: Ten chvílemi agresivní/arogantní tón ignoruj, to je jen zdejší kolorit. Na živo jsme všichni miláčkové
Z mého pohledu je super že to vzniká, ale nesplňuje to to, co jsi sám zmínil v příspěvku:
Obzvlášť uprostřed hry, když se sám se svojí představovistí/přípravou zasekl? Mě by to nemopohlo. Pro to, aby mě to nakoplo mi tam chybí nějaké další mentální mantinely. Tohle je hrozně obecné a vágní. Dejte tam o jeden/dva detaily navíc a bude to imho o 100pro lepší.
Napiš tam místo "zvláštní zboží" například něco velmi specifického (klíče ke snům) nebo aspoň s nějakým háčkem (nelegální, jediné svého druhu, spadlé z hvězd, kradené od krále, ...).
Dodejte i barvu překupníkovy. Lakomý překupník, překupník cizí mocnosti/rasy, vyděšený a vtíravý překupník, Úžasný Salus - vyhlášený obchodník s parfémy a dalšími alchymistickými tinkturami, ...
To co tam máte je bang možná ve chvíli kdy je GM sám zaseklý doma a má čas přemýšlet a hledat další inspiraci v knihách/na netu. A i pak by to šlo lépe, třeba s různými ingrediencemi, které by si mohl poskládat jak se mu hodí, jako lego. A to, co mu nehodí, může vyhodit.
(například, nevím jestli víš o zdejší rpg kuchyni, ale tam jsou dané přesně ingredience, které musíš použít. To pomůže tvé mysli se někde zakotvit a tvořit. Kdyby tam bylo jen "vytvořte fantasy systém", tak se nikdo nechytne, pokud už na nějakém nedělá.)
Prostě by to šlo lépe a nestálo by to zas tak moc práce navíc. A vypadáte dostatečně zapáleně, abyste tomu věnovali o deset minut víc a bylo to využitelnější.
Z mého pohledu je super že to vzniká, ale nesplňuje to to, co jsi sám zmínil v příspěvku:
Fakt věříš že nováčka GM nějak nakopne "Zjistěte, co skrývá překupník ve stánku za zvláštní zboží." ?LaCrot píše:Náš příspěvek je primárně set několika krátkých mentálních cvičení, která mohou zejména u začínajících DMek pomoct rozvádět kreativní myšlení a schopnost improvizace, což jsou schopnosti potřebné v situaci, kdy se hráči nečekaně odkloní od plánovaného, či odhadovaného směru.
Obzvlášť uprostřed hry, když se sám se svojí představovistí/přípravou zasekl? Mě by to nemopohlo. Pro to, aby mě to nakoplo mi tam chybí nějaké další mentální mantinely. Tohle je hrozně obecné a vágní. Dejte tam o jeden/dva detaily navíc a bude to imho o 100pro lepší.
Napiš tam místo "zvláštní zboží" například něco velmi specifického (klíče ke snům) nebo aspoň s nějakým háčkem (nelegální, jediné svého druhu, spadlé z hvězd, kradené od krále, ...).
Dodejte i barvu překupníkovy. Lakomý překupník, překupník cizí mocnosti/rasy, vyděšený a vtíravý překupník, Úžasný Salus - vyhlášený obchodník s parfémy a dalšími alchymistickými tinkturami, ...
To co tam máte je bang možná ve chvíli kdy je GM sám zaseklý doma a má čas přemýšlet a hledat další inspiraci v knihách/na netu. A i pak by to šlo lépe, třeba s různými ingrediencemi, které by si mohl poskládat jak se mu hodí, jako lego. A to, co mu nehodí, může vyhodit.
(například, nevím jestli víš o zdejší rpg kuchyni, ale tam jsou dané přesně ingredience, které musíš použít. To pomůže tvé mysli se někde zakotvit a tvořit. Kdyby tam bylo jen "vytvořte fantasy systém", tak se nikdo nechytne, pokud už na nějakém nedělá.)
Prostě by to šlo lépe a nestálo by to zas tak moc práce navíc. A vypadáte dostatečně zapáleně, abyste tomu věnovali o deset minut víc a bylo to využitelnější.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Screenshots or it didn't happen.
Anyway, poučím se od Sparkle a nebudu nikomu radit
Hurá zpátky do ulity
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Quentin: tak pozor, já dávám rady a připomínky k materiálům pravidelně, stačí mrknout na discord Dračí hlídky Akorát je dávám na vyžádání nebo do soukromé zprávy a taky výrazně víc chodím po špičkách kolem autorových osobních preferencí.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Hele jsi si Lacrote jistý, že sis toho Quentina nespletl? Protože ten tady má pět příspěvků, všechny jsou konstruktivní a vlastně ani nejsou proti tvému výtvoru?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Sparkle: Ano, protože autorům nenapíšeš "toto pravidlo nikdo nepoužívá tak, jak jste ho popsali, je navržené nevhodně." A přístup "Napíšu pravidla, kterými se sám nebudu řídit" považuješ za autorovu osobní preferenci.
Zatímco někteří další tohle napíšou, a autoři se pak rozčilují, že nedostávají "konstruktivní kritiku".
Zatímco někteří další tohle napíšou, a autoři se pak rozčilují, že nedostávají "konstruktivní kritiku".
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Přiznávám se, že příspěvěk byl ode mě zbytečně ostrý a za to se omlouvám.
Nicméně stojím si za tím, že to neobsahovalo žádný detail, který by mě jakkoliv nakopnul a v tu chvíli mi to připomnělo citát, který jsem u někoho zahlídl (parafrázuji): lidi čtou příliš mnoho sourcebooku a málo fikce. Přitom sleduju zahraniční insta které dělají podobně věci a tam často i u generických věci mají zajímavý detail, který by mě nenapadl.
Pokud máš sofistikovanější počiny, tak si je rozhodně nešětři - předpokládám že si snažíš na sockách budovat publikum a řím lepší obsah jim lidem dáš, tím víc si tě budou všímat.
Quentin: do ulity neutíkej, já do sebe nechám kopat rád a dobrovolně
Btw.: jsem jediný, kdo říká bangům "Granát"?
Nicméně stojím si za tím, že to neobsahovalo žádný detail, který by mě jakkoliv nakopnul a v tu chvíli mi to připomnělo citát, který jsem u někoho zahlídl (parafrázuji): lidi čtou příliš mnoho sourcebooku a málo fikce. Přitom sleduju zahraniční insta které dělají podobně věci a tam často i u generických věci mají zajímavý detail, který by mě nenapadl.
Pokud máš sofistikovanější počiny, tak si je rozhodně nešětři - předpokládám že si snažíš na sockách budovat publikum a řím lepší obsah jim lidem dáš, tím víc si tě budou všímat.
Quentin: do ulity neutíkej, já do sebe nechám kopat rád a dobrovolně
Btw.: jsem jediný, kdo říká bangům "Granát"?
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Jerson: připomínkovat pravidla je úplně jiná kategorie než připomínkovat herní obsah. Jsou v tom fundamentální rozdíly. Tady se řeší připomínky k hernímu obsahu, navíc takovému, který nemůže napáchat žádné škody kromě toho, že někomu ubere 2 vteřiny života přečtení 6 vět. To fakt nelze srovnávat s připomínkováním pravidel, která potřebuje družina vybrat jedny, hned na začátku kampaně a dlouhodobě.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Já myslel, že pointou diskuze bylo vzít to jako příklad a odpíchnout se od toho k teoretizování o tom, jak se podobné minitabulky a inspirace dají dělat líp?
Tj. není primárním účelem rozebírat ten obrázek v prvním příspěvku.
Tj. není primárním účelem rozebírat ten obrázek v prvním příspěvku.
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Nebuď labuť v ulitě, někteří o tvoje rady stojej. Já bych například byl fakt rád, kdybys občas něco kváknul
(Brzo releasnu první nástřel betaverze bestiáře, k tomu budu vděčnej za veškerej feedback.)
Jak vidíš, není tak jednoduchý to oddělit, když cituješ někoho konkrétního. Asi by bylo lepší si pro účely debaty vymyslet vlastní příklady, nebo je aspoň přepsat do textu a nepřidávat k tomu svůj komentář z jinýho serveru slovo od slova.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Hele Jersone, nechceš trochu ubrat? To máš vůči Sparkle nějaký grudge odjinud nebo co?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Já to chápu úplně stejně
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Imho klidně může. Když tak o tom uvažuju, když já potřebuju nakopnout story hookem do svojí kampaně, tak vlastně taky na netu vyhledávám spíš ty vágní, páč vím, že si to stejně budu muset brutálně upravit do settingových specifik. V momentě, kdy hledám story hook, nejsem mentálně naladěná na hledání hotového matroše jako např. popis vzhledu NPC. V ten moment hledám nasosání general feelingu nebo jak to říct. Třeba teď minulý týden jsem googlila něco jako "mental asylum RPG story ideas" nebo tak něco, a bylo mi jasné, že mi to vyplivne hlavně věci z modernější doby a já si to potřebuju přefluffovat do fantasy, takže jsem z těch nápadů stejně reálně vyextrahovala opravdu jen ten čirý vanilla story hook.
Kdyby se ten rozbor držel jen tady a nešlo se připomínkovat to autorovi přímo na jeho platformu, tak by to imho nebyl zas velký problém. Další věc je, že vzít bez souhlasu autora jeho výtvor jako příklad špatné praxe a rozebírat ho na několika stránkách má v sobě ten negativní efekt, že autor je chudák vláčen bahnem a není to příjemná věc. Myslím si, že někdo, kdo si své výtvory píše na své vlastní platformě a zdarma a nikomu je agresivně necpe, si to nezaslouží.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?
Co to je zas za detinsky drama?
Typci si vyberou nekoho na netu a rozjedou kvalitni cyber-bullying. Kdyz je autor posle ho haje, tak se pulka zakope ze chovat se jakkoli ke komukoli je ok, protoze prece mam pravdu, a druha pulka se urazi a rekne ze nikomu uz teda "pomahat" nebude.
Kolik vam vsem je, 13-17?
Typci si vyberou nekoho na netu a rozjedou kvalitni cyber-bullying. Kdyz je autor posle ho haje, tak se pulka zakope ze chovat se jakkoli ke komukoli je ok, protoze prece mam pravdu, a druha pulka se urazi a rekne ze nikomu uz teda "pomahat" nebude.
Kolik vam vsem je, 13-17?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů