Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Markus »

Sparkle píše: 2. 3. 2021, 13:02 Markus: zajímavé je, že na jednu stranu ty tu bojuješ za své právo kritizovat cizí výtvory, ale čertíš se, když já kritizuju tvé příspěvky. Stejně jako ty máš právo pitvat cizí RPG doplněk, že je špatný a nehratelný, já mám snad právo pitvat tvé příspěvky, že mi přijdou povýšenecké a že přeceňujueš své kvality kritika, ne?
Mě si klidně kritizuj, ale ty mě nekritizuješ - ty říkáš, ať mlčím.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od kin »

Sparkle, já například, kdyby mě nezačal Markus (a další z fóra, děkuji všem) recenzovat/kritizovat, tak nejspíš dlouho nevydám žádné dobrodružství, ani tabulku. Je to příliš mnoho práce (jakože reálně desítky a desítky hodin na jedno dobrodružství) a pak nulová odezva?

Ale kvůli odezvě (a spousta z ní byla i negativní a s další spoustou doteď nesouhlasím ze svého pohledu, ale vzal jsem ji v potaz) mám momentálně dvě další dobrodružství co brzo dám na web. Jedno brutálně předělané (Familiárova věž) a další úplně nové pro Kolektivní hexy tady.

(a navíc, Quentin to nejspíš autorovy psal do osobní zprávy, protože v komentářích na instagramu to co psal není, takže mu tu zpětnou vazbu předal velice uctivě)
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od OnGe »

Sparkle píše: 2. 3. 2021, 12:44 Kdyby trendy byly úplně jiné a hráči by spíš potřebovali od tvůrců obsahu psychologicky propracovaná NPC na 4 stránky, tak si myslím, že by tě po nějaké době taky začaly ubíjet kritiky snažící tě hnát tím směrem. Ještě když by byly podané tím stylem, že tvůj výtvor je nehratelný, páč tvá NPC nemají důkladně zpracovanou hlubinnou psychologii. Je dost možné, že bys byl taky po nějaké době demotivován.
Trendy se mění jak trenky a sledováním trendů těžko přijdeš na něco nového. Co se týká kritiky, tak se s ní dá pracovat a dosáhnout lepších, což ale neznamená "dělat co ti řeknou", protože dojmy, pocity a první řešení co napadne náhodné lidi jsou lepší výsledek spíš málokdy. Ale můžou to být užitečné informace, přes které se můžeš k něčemu dopracovat. Alternativně si k tomu můžeš zazpívat, ale rozhodně nemá smysl se tím trápit, nebo se snažit zavděčit každýmu, či doufat že kritika nějak jako přestane chodit.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Quentin »

Kin píše: 2. 3. 2021, 13:14(a navíc, Quentin to nejspíš autorovy psal do osobní zprávy, protože v komentářích na instagramu to co psal není, takže mu tu zpětnou vazbu předal velice uctivě)
Dáváš mi moc creditu :) Psal jsem do komentářů na FB.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Kin: já za sebe zase říkám, že kdybych byla autor drobných story hooků, jako je ten, kvůli kterému vzniklo tohle vlákno, a zjistila bych, že po napsání jednoduchého 6větného milého a neškodného příspěvku na FB mi to lidi v komentářích rozpitvávají kritickými rozbory delšími než můj výtvor samotný, nebo bych nedej bože zavítala na RPGF a tu bych viděla, jak to tady lidi mají potřebu rozebírat stylem jakou jsem sepsala šílenou nepoužitelnou srágoru, tak bych si pomyslela, že tahle komunita je nějak nemocná, a asi bych se na to vybodla.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Markus »

Sparkle píše: 2. 3. 2021, 13:27po napsání jednoduchého 6větného milého a neškodného příspěvku na FB mi to lidi v komentářích rozpitvávají kritickými rozbory delšími než můj výtvor samotný,
Vítej na RPG Fóru! 8)
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Byly myšleny komentáře přímo na FB pod dotyčnými příspěvky.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od kin »

Sparkle: Stále bych byl tisíckrát radši a vděčnější za tohle, než nic a lajk. A rozhodně by mě to nedemotivovalo, prváě naopak. Příště bych té nemocné komunitě ukázal, že to umím lépe. :)

Už jsem koukl na i na to fb. Dva lajky a žádný komentář kromě toho Quentinovo. Na instagramu jeden komentář, který naprosto otočil co napsali/vymysleli (já z toho nevinného kněze, kterého musí dostat ven udělám silného nekromanta/kultistu) a 17lajků. Z toho si nic zpětně nevezmeš.

Ale spíš než tohle dohadování o tom, kdo jak tvrdě/férově recenzuje, by mě fakt zajímalo jaký formát preferujete vy? Co tam nesmí chybět? Co je tam naopak navíc? Náhodné tabulky jsou téma mému srdci blízké a vážně mě to zajímá, jaké tady na to jsou preference.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Kin píše: 2. 3. 2021, 14:14 jaký formát preferujete vy? Co tam nesmí chybět? Co je tam naopak navíc?
Nemám preferovaný formát. Nejvíc mi vyhovuje nasosat kvantitu a z toho se mi v hlavě poskládá obrázek. Kvantitu tabulek, story hooků, adventure seedů, lokací, slepých mapek... konkrétní i nekonkrétní, originální i klišovité, všechno má právo na existenci a z čehokoli se může zrodit Ten Mix, Co Zrovna Potřebuju.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Nordoslav »

Sparkle píše: 2. 3. 2021, 12:44 Ty máš obrovské štěstí v tom, že zrovna to, co tvoříš přirozeně a bez námahy...
Když čtu něco podobného, tak si vzpomenu na svoji multilingvistickou kamarádku, nad kterou lidi mávají rukou že má talent na jazyky... a úplně tím deklasují dny, týdny a měsíce dřiny, odhodlání a často i obětování kdy rok dělala dvě práce ke škole, aby mohla do zahraničí na studia, které nepokryje školné...


A jinak doufám, že až se vzpamatuju z transformace domu na covidárium a začnu zveřejňovat části svého projektu, tak se taky dočkám podobného pitvání
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Sparkle »

Co si vybavuju, tak Quentin vždycky tíhnul k tvorbě stručného a konkrétního obsahu. Což je momentální trend u RPG modulů. Takže to bude mít vždycky výrazně jednodušší než lidi s přirozenými preferencemi na psaní traktátů o příběhovém backgroundu nebo nekonkrétních story hooků. Což je do jisté míry asi v pořádku. Blbé je, pokud se to zvrtne v nevyžádané bashování cizích produktů jako že ten produkt vůbec nemá být vytvořen, protože akorát ubírá čtenáře o čas, měl by se kompletně předělat, autor by měl úplně vypustit ty věci, které ho na tom baví, a podobně.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od OnGe »

Což mi přijde, že právě teď a tady nikdo nedělá. Navzdory tomu, že jsou tu lidé, od kterých jsem v minulosti nejednou slyšel prohlášení jako že by se někdo měl vybodnout na X a jít dělat Y, protože Y je super a komunita to chce a co já vím proč.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od York »

Já popravdě s tím, co říká Sparkle, vcelku souhlasím. Máme ve zvyku všechno kritizovat a rozpalovat se nad tím, jak je to strašně špatný. Ideálně s tím, že si sami stanovíme kritéria a nenamáháme se zjišťovat, k čemu to vlastně autor zamýšlel.

Souhlasím s tím, že mlčení je pro autory asi nejvíc demotivující. Nemyslím si ale, že tvrdá kritika je jediná možnost, jak o jejich tvorbu projevit zájem. Když si o ni autor přímo řekne, tak je to samozřejmě ok, jinak je ale obecně lepší se nejdřív zeptat, jestli o ni vůbec stojí. Je taky dobrý si uvědomit, že autor pravděpodobně neví, s kým mluví, a pravděpodobně ani nemá zkušenosti na to, aby poznal, že je pro něj ten feedback užitečnej.

Shrnul bych to asi takhle:
• Pokud možno nedávat neznámejm lidem nevyžádanej feedback.
• Předem se duševně připravit na to, že i ty nejlepší rady autor s velkou pravděpodobností nebude chtít nebo umět použít.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Selhan »

Jerson píše: 2. 3. 2021, 09:55 V tomto jsem na Markusovo straně. Nápadů je na netu šest půlek, ale dobře zpracovaných a připravených nápadů je jako šafránu a jsou mnohem hodnotnější - tak jako všechny zpracované věci. Výhodou věci zpracované na rychlé vytažení je, že ji můžeš využít i jako inspiraci před sezením. Naopak to nefunguje - věc navrženou pro inspirování před sezením nemůžeš využít, když ji najednou potřebuješ.

A zcela upřímně - kdy budeš potřebovat nějaký vedlejší miniúkol ve městě? Řekl bych že ve chvíli, kdy GM z nějakého důvodu musí vyplnit čas některých členů skupiny, nebo když potřebuje improvizovaně nahradit předem vymyšlenou zápletku. Tedy právě tehdy, když je velmi užitečné mít bang zpracovaný stylem vezmi a hraj.
To nemusí být miniúkol. Můžu mít postavy, které se vrátili z dungeonu do města, pocit, že by to chtělo změnit tempo a dát si něco v civilizaci, ale nemít nápad, co teda vlastně připravit. Mrknu se na tohle a říkám si "hm, heist na rušném tržišti jsem ještě nehrál, to by mohlo být zajímavé, dám tam kejklíře, dobytek, jiné zlodějíčky, na sezení by to mohlo vyjít!". A beru, že Markusovi by tohle nevyhovovalo - chápu ten jeho model dvou kategorií. Ale to neznamená, že to nemůže vyhovovat někomu jinému. Protože ono to podle mě výhody má - když je to obecné, tak to můžu tím snáz zakomponovat kamkoli. V momentě, kdy začnu přidávat další podrobnosti na tvrdo - když tam rovnou napíšu něco o kravách, a pak se skupina ocitne v pouštní oáze, kde krávy nejsou, tak to musím předělávat. Navíc osobně mám stejně pocit, že nejsem spokojený skoro s ničím, a dodělávám si skoro všechno.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak vypadají užitečné tabulky questů, událostí, bangů etc.?

Příspěvek od Markus »

Hele, mě tyhle diskuze hodně pomáhají pochopit, co od her a produktů očekávají ostatní, a pak k tomu třeba být trochu shovívavější, takže díky za to.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů