Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Tak, přesně. A prý to tak mělo být i v DrD, ale nějak se to spojilo, zřejmě v rámci finalizace textu...Selhan píše: ↑11. 4. 2021, 09:24V DnD je problém, že mince nejsou mince. Platí se v "pieces", které podle Moldvaye jsou stejné jako půldolar (11 g), a váží se v coins, které jsou desetina libry. Ale už tohle je podle mě chyba, vsadím se, že to mělo být sjednocené a nějak jim to ujelo, protože i v tom Moldvayovi je to naspáno zmatečně. (Strany b20 a b47, kdybyste to tam hledali).
Zase to v konečném důsledku vedlo k "vynalézání" mincí z platiny, mitrilu a s přídavkem drahokamů:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
V DnD 5e už to jsou normální mince. A k váze je tam uvedeno: Standardní mince váží asi třetinu unce, takže padesát mincí váží libru.
Tedy jedna mince v 5e má 9 gramů, tedy 111 mincí do kilogramu, což je Jerson approved.
Složitější systém má Hlubina v Zapomenutých říších, jejíž měnový systém je popsán v Dračí loupeži.
Tedy jedna mince v 5e má 9 gramů, tedy 111 mincí do kilogramu, což je Jerson approved.
Složitější systém má Hlubina v Zapomenutých říších, jejíž měnový systém je popsán v Dračí loupeži.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ha zajímavé, díky! To by mohlo znamenat, že Gygax vycházel z váhy dolarové mince (kterých bylo podle série 17–19 do libry), zatímco později to někdo zjednodušil na 10 mincí do libry. A aby to nevypadalo, že ignoruju Selhana: a pak možná někoho napadlo, že je to moc, a pokusil se oddělit "(gold) pieces" od "coins".Vandalicus píše: ↑11. 4. 2021, 08:47 Dracak za to nemuze, obslehli to doslova z DnD B/X:
...coz je cca 45gramuRules Cyclopedia píše:Enc (cn) shows how much encumbrance the weapon has, measured in coin-weights (cn). One coin weighs one-tenth of a pound.
Ale je to dedictvi z 0ed, kde se zacalo pocitat v mincich. Zajimave je, ze Gygax neuvadi vahu teto "mince", nicmene oproti B/X je zhruba polovicni (dyka v B/X vazi 10 minci, v 0ed 20 minci).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Aby to nebylo tak snadne, tak 1ed ADnD pocita vahu v "gold pieces", nikoliv coins
EDIT: jinak samozrejme, prepocitavat vahu na mince v systemu 1 GP = 1 EXP dava velkej smysl, vidle do toho hazi okamzik, kdy uz vsechno na zlato prepocitavat nemusis
Ve Whiteboxu 0ed je "mince"/"coin" proste abstrahovana jednotka vahy bez urceni presne realne vahy (bizarne tam dokonce neni napsano, ze je to jednotka vahy, je tam jenom tabulka hmotnosti predmetu a cloveku musi dojit ctenim, ze se vazi v "coins")Advanced Dungeons & Dragons - Players Handbook str.102 píše:Weight is usually stated in gold pieces, 1O gold pieces equalling 1# (pound)
Vzhledem k datum vydavani edic tipuju, ze to sjednoceni vahy na 1/10 libry je z Gygaxova pera.ODD - Book 1, Men and Magic píše:WEIGHT AND EQUIVALENTS:
1 Coin (Copper, Silver, or Gold) -- 1
(...)
Dagger - - 20
Miscellaneous Equipment (rope, spikes, bags, etc.) - - 80
Maximum Load/Person at half normal movement - - 3,000
EDIT: jinak samozrejme, prepocitavat vahu na mince v systemu 1 GP = 1 EXP dava velkej smysl, vidle do toho hazi okamzik, kdy uz vsechno na zlato prepocitavat nemusis
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
No teda, zrovna čtu Steading of the Hill Giants a to mi fakt nesedí, že by Gygax měl minci za půl libry, když ty jeho poklady jsou naprosto absurdní kopy mincí (třeba 50000)... I když ono pravda je, že to nedává smysl ani tak, takže spíš mám pocit, že Gygax nepočítal naložení
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Já mám takový pocit, že Gygax ty poklady schválně přeháněl v tomto směru, aby vyvolal to dilema co a jak se pokusit dostat odtud pryč .Selhan píše: ↑12. 4. 2021, 09:13 No teda, zrovna čtu Steading of the Hill Giants a to mi fakt nesedí, že by Gygax měl minci za půl libry, když ty jeho poklady jsou naprosto absurdní kopy mincí (třeba 50000)... I když ono pravda je, že to nedává smysl ani tak, takže spíš mám pocit, že Gygax nepočítal naložení
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
A na co mít takové kopy pokladů, když se stejně nedají odnést a pak hráči jen hrajou optimalizační hru hmotnost : prodejní cena?
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Právě že se odnést dají, ale ne na zádech. Takže spíš odvézt. Zorganizuj si to. To je pointa. Jedeš s pomalou karavanou naloženou zlatem divočinou a potkáváš nebezpečí.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
A na každém hrbolu vysypou pár drobných....
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
To je proto, aby si vážili bezhotovostních převodů:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Zprávy pamětníků skutečně mluví o tom, že nešikovné poklady (spousta mincí, ale třeba i starožitný nábytek) jsou skutečně úmysl, a logistika vynášení pokladů že byla častou překážkou.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Nejen zprávy pamětníků.
Třeba Dungeon of Mad Mage je toho plný.
Třeba Dungeon of Mad Mage je toho plný.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Tak jsem se opět pokusil komentovat cizí výtvor, který se mi líbil, jen v něm byla jedna zjevná a celkem snadno odstranitelná chyba, ale zjevně smysl pro detail nikdo neocení (protože je to fantasy).
hraju: Ω Projekt Omega
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
myslíš kde sa na tej skale zobrala hlina a stromy a možnosť zabíjať kolíky?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů