Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
-- Téma odděleno Markusem ---
Jersonovat (sloveso, nedokonavé): jersonuji/jersonuju, jersonuješ, jersonuje, jersonujeme, jersonujete, jersonují; rozk: jersonuj; přech: jersonuje, jersonujíc, jersonujíce; podst: jersonování, příd: jersonující
Podrobovat nějaký aspekt nebo detail hry či herního světa detailnímu zkoumání a ukazovat místa, která neodpovídají realitě, historii či logice daného světa, zpravidla bez ohledu na potřeby hry.
---
Sorry za únos vlákna, ale je to jediné vlákno podle Jersona tady.
A sorry Markymu, že ho budu pitvat, ale chtěl jsem si prostě něco zkusit Jersonovsky rozebrat.
Zeď na věžích bude tak do pasu, což by nevadilo, kdyby měla cimbuří. Ale nemá.
Nevím, jestli ty díry ve zdech mají být střílny nebo okna. V prvním případě je uvnitř obytné stavby asi docela tma, v druhém jsou věže zbytečně zranitelné.
Místa v tom vidím tak na 10-20 humanů.
Do toho "zlomu" v hradbách by se hodila další věž.
Brána nemá, no, bránu. Krom zvednutého mostu, tedy.
Na druhou stranu, nevíme, co je to za stavbu. U opevněného dvorce vladyky, který musel neustále dělat kompromisy mezi náklady a užitkem v roli obrany, by se to dalo dost často i zdůvodnit a vysvětlit. Akorát, že první dojem z toho obrázku bylo asi něco méně low-cost.
Jersonovat (sloveso, nedokonavé): jersonuji/jersonuju, jersonuješ, jersonuje, jersonujeme, jersonujete, jersonují; rozk: jersonuj; přech: jersonuje, jersonujíc, jersonujíce; podst: jersonování, příd: jersonující
Podrobovat nějaký aspekt nebo detail hry či herního světa detailnímu zkoumání a ukazovat místa, která neodpovídají realitě, historii či logice daného světa, zpravidla bez ohledu na potřeby hry.
---
Sorry za únos vlákna, ale je to jediné vlákno podle Jersona tady.
A sorry Markymu, že ho budu pitvat, ale chtěl jsem si prostě něco zkusit Jersonovsky rozebrat.
Největší problém jsou "hradby". Evidentně jsou moc úzké na to, aby se po nich dalo chodit, ostatně nemají ani vchody ze věží. Navíc mají tak dva metry a jsou nižší, než obytná část. Tj. je to spíš zeď, než hradba. Útočící armádu by to zastavilo stěží, na zloděje asi dobré.
Zeď na věžích bude tak do pasu, což by nevadilo, kdyby měla cimbuří. Ale nemá.
Nevím, jestli ty díry ve zdech mají být střílny nebo okna. V prvním případě je uvnitř obytné stavby asi docela tma, v druhém jsou věže zbytečně zranitelné.
Místa v tom vidím tak na 10-20 humanů.
Do toho "zlomu" v hradbách by se hodila další věž.
Brána nemá, no, bránu. Krom zvednutého mostu, tedy.
Na druhou stranu, nevíme, co je to za stavbu. U opevněného dvorce vladyky, který musel neustále dělat kompromisy mezi náklady a užitkem v roli obrany, by se to dalo dost často i zdůvodnit a vysvětlit. Akorát, že první dojem z toho obrázku bylo asi něco méně low-cost.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16473
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Fantasy magie podle Jersona
Klidně to cupujte i z pohledu kompozice hradu a Jerson score, byť některé věci odmávnu.
Pár slov o tom, co je to za stavbu:
* Pokud jste četli Svobodné Kralsko, je to Veleskalský hrad.
* Je to bývalá hraniční pevnůstka, strážící cestu do/z divočiny.
* Momentální vojvoda Kralska si ji pojmul za své sídlo a trochu přestavěl, trochu ji nechává chátrat, pže nemá prachy na údržbu.
Zároveň je to první kresba na tabletu, tak jsem dost neřešil detaily jako komíny, ochozy, cimbuří a podobně.
Navíc nepotřebuješ extra výšku hradeb, pokud je stavíš na skále a enemík musí překonávat i tu.
Že to nezastaví armádu je v pořádku. Je to hraniční pevnůstka, která má zastavit lapky nebo poskytnout úkryt před nájezdem tlupy skřetů.
A "obytná stavba" je furt donjon, ne palác. Plus Kralsko je na severu, udržet teplo je asi důležitější než mít denní světlo.
V dobrodružství tam je necelá dvacka jmenovitě. Lehce přes dvacet i s "obsluhou", která ale dochází z vesnice a na hradě nežije.
Jinak ještě - severní pobořená kryje jediný svah, po kterém se dá vyšplhat + hledí na sever, odkud může přijít ohrožení.
Jižní je orientovaná ke vsi v podhradí a hlídá oblouk stezky.
No a donjon stojí na místě, odkud původně - než se hrad rozrostl - mohl kontrolovat celý oblouk stezky.
Pár slov o tom, co je to za stavbu:
* Pokud jste četli Svobodné Kralsko, je to Veleskalský hrad.
* Je to bývalá hraniční pevnůstka, strážící cestu do/z divočiny.
* Momentální vojvoda Kralska si ji pojmul za své sídlo a trochu přestavěl, trochu ji nechává chátrat, pže nemá prachy na údržbu.
Zároveň je to první kresba na tabletu, tak jsem dost neřešil detaily jako komíny, ochozy, cimbuří a podobně.
Chybí tam ty ochozy, přístupné z nádvoří.Log 1=0 píše:Největší problém jsou "hradby". Evidentně jsou moc úzké na to, aby se po nich dalo chodit, ostatně nemají ani vchody ze věží.
To nevím, jak jsi na dva metry přišel. Spíš něco mezi třemi a čtyřmi - jsou 2x vyšší než dveře do donjonu/severní věže - a ty budou mít metr a půl minimálně.Log 1=0 píše:Navíc mají tak dva metry a jsou nižší, než obytná část. Tj. je to spíš zeď, než hradba. Útočící armádu by to zastavilo stěží, na zloděje asi dobré.
Navíc nepotřebuješ extra výšku hradeb, pokud je stavíš na skále a enemík musí překonávat i tu.
Že to nezastaví armádu je v pořádku. Je to hraniční pevnůstka, která má zastavit lapky nebo poskytnout úkryt před nájezdem tlupy skřetů.
Opět míra detailu, co jsem neřešil. Učil jsem se kreslit elipsyLog 1=0 píše:Zeď na věžích bude tak do pasu, což by nevadilo, kdyby měla cimbuří. Ale nemá.
Střílny.Log 1=0 píše:Nevím, jestli ty díry ve zdech mají být střílny nebo okna. V prvním případě je uvnitř obytné stavby asi docela tma, v druhém jsou věže zbytečně zranitelné.
A "obytná stavba" je furt donjon, ne palác. Plus Kralsko je na severu, udržet teplo je asi důležitější než mít denní světlo.
To sedí.Log 1=0 píše:Místa v tom vidím tak na 10-20 humanů.
V dobrodružství tam je necelá dvacka jmenovitě. Lehce přes dvacet i s "obsluhou", která ale dochází z vesnice a na hradě nežije.
Myslím, že u takhle prťavé pevnosti bohatě stačí jedna věž co flankuje prostor před bránou.Log 1=0 píše:Do toho "zlomu" v hradbách by se hodila další věž.
Jinak ještě - severní pobořená kryje jediný svah, po kterém se dá vyšplhat + hledí na sever, odkud může přijít ohrožení.
Jižní je orientovaná ke vsi v podhradí a hlídá oblouk stezky.
No a donjon stojí na místě, odkud původně - než se hrad rozrostl - mohl kontrolovat celý oblouk stezky.
Point taken, musím se podívat, jak vlastně brána za mostem vypadá, kam se otevírá a tak..Log 1=0 píše:Brána nemá, no, bránu. Krom zvednutého mostu, tedy.
Re: Fantasy magie podle Jersona
Jsou tak do patra, trochu jsem to podcenil, spíš 3, pravda. I tak žádná sláva, ale jestli je to záměr...
To by teoreticky stačila, ale kdyby někdo zdolával žebříkem zeď u věže u brány, tak se na něj bude obráncům blbě střílet. Podobně se může dostat do zákrytu brány.MarkyParky píše: ↑4. 1. 2021, 23:55 Myslím, že u takhle prťavé pevnosti bohatě stačí jedna věž co flankuje prostor před bránou.
Jako, neříkám, že tam máš tu věž nutně dodělat, spíš bych si ale vymyslel nějaké zdůvodnění, proč tam není ("stavitelům nezbyl budget"), než tvrdil, že tam není potřeba. Protože spíš je.
Ostatní vysvětlení nevím, jestli stačí pravému Jersonovi, ale já jsem s nimi OK.
Btw. když jsem to při implementaci do ZZ dal jako čtyřpodlažní hrad, to jsem tomu fakt dvě přidal?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16473
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Fantasy magie podle Jersona
Klidně.Log 1=0 píše:Jako, neříkám, že tam máš tu věž nutně dodělat, spíš bych si ale vymyslel nějaké zdůvodnění, proč tam není ("stavitelům nezbyl budget"), než tvrdil, že tam není potřeba. Protože spíš je.
V tom dobrodružství už takhle velká míra detailů stejně není.
Tak on ten popis není nijak extra konkrétní, takže ve tvém ZZ klidně může čtyři podlaží mít.Log 1=0 píše:Btw. když jsem to při implementaci do ZZ dal jako čtyřpodlažní hrad, to jsem tomu fakt dvě přidal?
A ostatně tenhle obrázek má minimálně tři: Pořád je tam sklepení (které klidně může být i postavené z půlky nad zemí), jen schody vedou do zvýšeného patra, kvůli obraně
Re: Fantasy magie podle Jersona
Tak já s dovolením přidám pár myšlenek, co mne napadly:MarkyParky píše: ↑4. 1. 2021, 23:55 Klidně to cupujte i z pohledu kompozice hradu a Jerson score, byť některé věci odmávnu.
- ty relativně tenké zdi nad skálou dávají smysl, ale ta zeď směrem na ostroh by asi byla dvonásobně silnější (byla by zřejmě jako štítová zeď) a asi by ta brána byla napojená spíše rovnou na tu věž (i když by to asi nemuselo být)
- chybějící ochozy mi nepřišly, protože jsem si myslel, že to je částečně se rozpadající se stavba (podle té rozpadlé věže na "severu") a menčí hrady mohly mít nadstavenou kamenou zeď ještě o dřevěnou část s ochozen a tyhle dřevěné nástavby mohou být spadlé
- nejsem si jist, která věž má být tím donjonem - je to ta rozpadlá na severu ? Pokud ano, asi by neměla vchod z nádvoří, ale můstkem z paláce nebo z ochozu
- ta věž zcela vlevo (na "západě") hlídá něco konkrétního ? Pokud pod ní v hloubce vede třeba cesta po úbočí hory nahoru k hradu, pak má smysl, jinak pokud by to mělo být jen hláska, tak by asi nebyla stejně mohutná jako donjon či věž hlídající bránu
Ale tohle jsou jen random myšlenky a neznamená to, že by ty hrady podobné věci neměly
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21011
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy magie podle Jersona
Přátelé, promiňte, ale vaše diskuze o hradech v tématu nazvaném "Fantasy magie" irituje můj smysl pro moderátorskou povinnost. Co s tím uděláme? Přesunout ještě jinam? Přejmenovat téma "na cokoli podle Jersona"? Ale vždyť to ani není podle Jersona a Jerson se neúčastní. Help!
(Já bych to vrátil zpátky k těm kresbám, BTW, protože se o nich stejně bavíte.)
(Já bych to vrátil zpátky k těm kresbám, BTW, protože se o nich stejně bavíte.)
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy magie podle Jersona
Já bych založil téma "Jersonování". Kdyby bobtnalo, tak pak můžem tomuto sportu udělat podkategorie - jersonování o hradech, magii a řemeslech už máme, uvidíme, co bude další. (Myšleno samozřejmě s láskou - jersonování dokáže, když se bere sportovně, být skvělá zábava, ke kterému se rád občas přidám!)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fantasy magie podle Jersona
Na Kostce jsem podobné téma nazval "Realističnost podle Jersona", ale hlavně kvůli jednomu člověku, kterému vadilo, že své komentáře píšu do jiných témat. To píšu spíše proto že pod "Jersonováním" si si neznalý člověk nic nepředstaví.
Nicméně když už jersonuju název tématu o jersonování, začínám cítit záchvěvy přediva reality, tak to berte jen jako návrh.
Každopádně bych se také přimlouval za oddělení od mého pohledu na magii.
Nicméně když už jersonuju název tématu o jersonování, začínám cítit záchvěvy přediva reality, tak to berte jen jako návrh.
Každopádně bych se také přimlouval za oddělení od mého pohledu na magii.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21011
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Tak a máme pro jersonování novou diskuzi i se slovníkovou definicí v úvodu! Není zač.
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Tak se mi zdá, že bychom se na začátek měli pohádat o slovníkové definici
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Rád bych změnu definice:
Podrobovat nějaký aspekt nebo detail hry či herního světa detailnímu zkoumání a ukazovat místa, která neodpovídají realitě, historii či logice daného světa, zpravidla bez ohledu na potřeby hry.
Podrobovat nějaký aspekt nebo detail hry či herního světa detailnímu zkoumání a ukazovat místa, která neodpovídají realitě, historii či logice daného světa, zpravidla bez ohledu na potřeby hry.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21011
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Díky, změnil jsem to. Ostatně, ty jsi tady expert.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22626
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Teď už jen dostat definici na Wikipedii a bude vymalováno
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 3 hosti