Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Je to chráněné před větrem. Taky máš hned vedle pitnou vodu a případně zdroj ryb. Palisáda může být proti nějakým potvorám, co vylézají v noci dole od těch krápníků nebo z té černé průrvy.
Třeba je to základna pro výpravy, co se snaží zkoumat tu jeskyni, ze které prýští ten vodopád. Proto taky jejich stany čumí směrem od vodopádu - nechce se jim na něj koukat, bojí se prokletí...
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Příspěvky: 2666
- Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
- Bydliště: Kladno
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jestli si právě dobře pamatuji, co jsem kdysi viděl (ale je to fakt dávno a bylo to trochu "z rychlíku") tak to dřevo sebou buď tahali s tím stanem nebo ho i brali po okolí.
-
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Na větší stan tyč po okolí sehnat nemusíš, ona musí něoc vydržet...takže se nosi ssebou...indiáni si taky stěhovali tyče k týpkum...
Sparkle - asi najdeš vysvětlení, keré by redukovali očitrhání, ale s tím, že to vypadá jako lokace ve vidohrách dosti souhlasím...
Matně tuším, že ryby se chytají spíše na klidnějších úsecích, tady to vypadá dost divoce:)
Sparkle - asi najdeš vysvětlení, keré by redukovali očitrhání, ale s tím, že to vypadá jako lokace ve vidohrách dosti souhlasím...
Matně tuším, že ryby se chytají spíše na klidnějších úsecích, tady to vypadá dost divoce:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ty jo, Jerson si zajersonoval v tématu o jersonování a je z toho drama na tři stránky...
Pro informaci, mapa je dělaná v Inkarnate - v tom samém v čem dělám mapy já, z čehož plyne dost omezení, ale vzhledem k tomu, že autor dokázal udělat stěny stanu z dvěří, tak by dokázal určitě i vymyslet stanové tyče a prostě na ně zapomněl.
Je tu spousta dobrých worldbuilderů a všichni dokážeme vymyslet spoustu zajímavých důvodů, proč tam ty tyče nejsou (magické stany, které se samy rozbalí včetně prkenné podlahy, konstrukce typ altán, magnety!), faktem je, že autor je na 98% zapomněl , což je úsměvné vzhledem k tomu, že si dal práci s kolíky a lany (které jsou podle mě teda taky blbě) a mě třeba prdí že jsem si toho taky nevšiml.
Jsou ale i horší mapy...
Pro informaci, mapa je dělaná v Inkarnate - v tom samém v čem dělám mapy já, z čehož plyne dost omezení, ale vzhledem k tomu, že autor dokázal udělat stěny stanu z dvěří, tak by dokázal určitě i vymyslet stanové tyče a prostě na ně zapomněl.
Je tu spousta dobrých worldbuilderů a všichni dokážeme vymyslet spoustu zajímavých důvodů, proč tam ty tyče nejsou (magické stany, které se samy rozbalí včetně prkenné podlahy, konstrukce typ altán, magnety!), faktem je, že autor je na 98% zapomněl , což je úsměvné vzhledem k tomu, že si dal práci s kolíky a lany (které jsou podle mě teda taky blbě) a mě třeba prdí že jsem si toho taky nevšiml.
Jsou ale i horší mapy...
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ty další prvky - masivní křeslo a stůl ve stanech, půlpalisáda, místo tábora, strážní věž, atd. jsem autorovi okomentoval, nicméně pro ně je vysvětlení "prostě ti lidé nejsou tak geniální taktici", a prostě na takové věci kašlou. Takže jsem je tady jen lehce nastínil, ale nerozebíral.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ty malé stany žádnou středovou tyč nepotřebují a ten velký se dá vysvětlit. Takže to prostě není auto bez kol.
Co nedává smysl jsou stalagmity pod širým nebem. Explain that.
Co nedává smysl jsou stalagmity pod širým nebem. Explain that.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Převis, který nevidíš kvůli blbé perspektivě; pozůstatek magické bitvy; má to znázorňovat sstruktury co vznikají na lava fieldech a použil na to tenhle asset; umění dávné populace žabákolidí; svatostánek troglodytů, vyhnaných na povrch obřimi krtky, ve kterém uctívají svá jeskyní božstva
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Hele Selhane, ty obrázky jsou ale dva. A na tom horním prostě neni teepee konstrukce. Ani jurta. Jsou tam vidět trčící tyče (z malých stanů-kuželů), který pak na dolním nejsou...
A teda ad středověk a tyče (já vim, že už jste to rozsekli, ale i tak) dřevo je kámoš, sama mám jeden takový kuželový stan. Na každé akci, kde jsem byla jsem našla do pár minut v lese ležící dřevo nebo stojící soušku, která na to šla použít (nemám auto, takže to řeším takhle). Pokud by jeden cestoval po nějaké planině kde stromy nejsou, tak není problém tyč nést (nebo vézt na voze, kde se veze ten megastan).
Běžní vojáci spávali ve stanu, který se s tyčema vezl na voze (ti lepší) nebo pod vozem či napnutou plachou, která se dá vyvázat třeba na kopí (ti chudší). Žádej problém.
Co se realističnosti stanového interiéru (a celého tábora) týká, tak je tam ale daleko víc nesmyslů, než chybějící tyče.
- prkna na podlaze ve velkém stanu. WTF
- křeslo. pěkně zdobné a polstrované. jakože, ony se používaly přenosný sedátka pro šlechtu, ale vypadaly úplně jinak...
- sudy, sudy, sudy. moc sudů. fakt moc sudů. pokud není voda okolo jedovatá teda...
- absurdní plýtvání místem ve všech stanech (ale ok, to je fantasy prvek, co je úplně všude).
- postele s čely pro vojáky?! s prostěradly? wtf...
- kde jsou stojany na zbroje, zbroje, zbraně, prostě gear...
- kde je polní kuchyně? kotlíky, zvýšené ohniště, cokoliv...
- neni tam latrína
- taky nevidím ten vůz na kterém to tam dotáhli, nebo koně....ale to může bejt před tím provazovým mostem v nějakém druhém táboře...asi.
...a to bych ještě mohla pokračovat
A teda ad středověk a tyče (já vim, že už jste to rozsekli, ale i tak) dřevo je kámoš, sama mám jeden takový kuželový stan. Na každé akci, kde jsem byla jsem našla do pár minut v lese ležící dřevo nebo stojící soušku, která na to šla použít (nemám auto, takže to řeším takhle). Pokud by jeden cestoval po nějaké planině kde stromy nejsou, tak není problém tyč nést (nebo vézt na voze, kde se veze ten megastan).
Běžní vojáci spávali ve stanu, který se s tyčema vezl na voze (ti lepší) nebo pod vozem či napnutou plachou, která se dá vyvázat třeba na kopí (ti chudší). Žádej problém.
Co se realističnosti stanového interiéru (a celého tábora) týká, tak je tam ale daleko víc nesmyslů, než chybějící tyče.
- prkna na podlaze ve velkém stanu. WTF
- křeslo. pěkně zdobné a polstrované. jakože, ony se používaly přenosný sedátka pro šlechtu, ale vypadaly úplně jinak...
- sudy, sudy, sudy. moc sudů. fakt moc sudů. pokud není voda okolo jedovatá teda...
- absurdní plýtvání místem ve všech stanech (ale ok, to je fantasy prvek, co je úplně všude).
- postele s čely pro vojáky?! s prostěradly? wtf...
- kde jsou stojany na zbroje, zbroje, zbraně, prostě gear...
- kde je polní kuchyně? kotlíky, zvýšené ohniště, cokoliv...
- neni tam latrína
- taky nevidím ten vůz na kterém to tam dotáhli, nebo koně....ale to může bejt před tím provazovým mostem v nějakém druhém táboře...asi.
...a to bych ještě mohla pokračovat
Naposledy upravil(a) Lorwyn dne 22. 4. 2021, 16:48, celkem upraveno 3 x.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Taky souhlasím s Jersonem. On má vůbec na tyhle věci postřeh.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Nordoslav: Plusíček
Lorwyn: Mé stanovisko není "na těch obrázcích je jurta". Mé stanovisko je, že stan může klidně držet i bez středové tyče a jejich nedostatek tak není žádné zásadní rozbourání realističnosti toho místa. Nemyslím, že má cenu se bavit na úrovni "jak se první a druhý obrázek liší", protože zcela očividně to je děláno z nějakých připravených tiles a těch rozdílů je tam víc (i když za mně teda překvapivě málo - Incarnate nějak dělá automaticky půdorys k izometrické mapě?).
Lorwyn: Mé stanovisko není "na těch obrázcích je jurta". Mé stanovisko je, že stan může klidně držet i bez středové tyče a jejich nedostatek tak není žádné zásadní rozbourání realističnosti toho místa. Nemyslím, že má cenu se bavit na úrovni "jak se první a druhý obrázek liší", protože zcela očividně to je děláno z nějakých připravených tiles a těch rozdílů je tam víc (i když za mně teda překvapivě málo - Incarnate nějak dělá automaticky půdorys k izometrické mapě?).
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ono celé to místo vypadá jako zhroucený jeskynní systém, takže, že jsou pod širým nebem bych asi překousl - horší je, že ta skála vypadá jako nějaký druh granitu, kde se krápníky moc nevyskytují...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jedna věc je realističnost a druhá je, že nosná tyč je potenciální herní prvek - je to překážka, dá se přerazit a stan tak zbořit atd. Tj. nehledě na realističnost mi přijde škoda, že je tam autor nenakreslil.
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Jakože, tiles chápu, ale pro mě (a hádám i pro Jersona) je konzistence materiálů důležitá a když jeden ty obrázky má takhle jasně ke srovnání, tak to z toho kinda trčí.Selhan píše: ↑22. 4. 2021, 16:49 Lorwyn: Mé stanovisko není "na těch obrázcích je jurta". Mé stanovisko je, že stan může klidně držet i bez středové tyče a jejich nedostatek tak není žádné zásadní rozbourání realističnosti toho místa. Nemyslím, že má cenu se bavit na úrovni "jak se první a druhý obrázek liší", protože zcela očividně to je děláno z nějakých připravených tiles a těch rozdílů je tam víc (i když za mně teda překvapivě málo - Incarnate nějak dělá automaticky půdorys k izometrické mapě?).
Navíc mohl bez problémů použít to kolečko, co používá jako stanový kolík...
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ano, mně to taky přijde jako škoda. Já bych ji tam dal. Ale je podle mě rozdíl mezi tím, když je něco nepravděpodobné, a že je něco nesmyslné. Protože spousta věcí v reálném světě je nepravděpodobná.
Lorwyn: Ale on není nevysvětlitelný problém, jestli tě to trápí. Prostě tam mají klacek na vlajku? Lidi jsou schopní postavit spoustu věcí jen proto, že se jim to líbí. (A možná je to postapokalyptický svět, ve kterém lidé nábožně uctívají posvátnou reguli k umístění hromosovdů prastarého boha Elektriky! A kněží skládají rituální zkoušku z padesátky )
Lorwyn: Ale on není nevysvětlitelný problém, jestli tě to trápí. Prostě tam mají klacek na vlajku? Lidi jsou schopní postavit spoustu věcí jen proto, že se jim to líbí. (A možná je to postapokalyptický svět, ve kterém lidé nábožně uctívají posvátnou reguli k umístění hromosovdů prastarého boha Elektriky! A kněží skládají rituální zkoušku z padesátky )
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: Jersonování o realističnosti v RPG hrách: [vložte téma]
Ale houbeles. Stany s vnější kostrou nemaj lehce prověšený stěny (opět viz obr. 1).Selhan píše: ↑22. 4. 2021, 17:04 Ano, mně to taky přijde jako škoda. Já bych ji tam dal. Ale je podle mě rozdíl mezi tím, když je něco nepravděpodobné, a že je něco nesmyslné. Protože spousta věcí v reálném světě je nepravděpodobná.
Lorwyn: Ale on není nevysvětlitelný problém, jestli tě to trápí. Prostě tam mají klacek na vlajku? Lidi jsou schopní postavit spoustu věcí jen proto, že se jim to líbí. (A možná je to postapokalyptický svět, ve kterém lidé nábožně uctívají posvátnou reguli k umístění hromosovdů prastarého boha Elektriky! A kněží skládají rituální zkoušku z padesátky )
Jakože, já chápu že se mi lehce trollivě snažíš poukázat na to, že je to drobnost. Inu, je. Ale to že je to drobnost neznamená, že to není chyba.
Rejt do těch ostatních nesmyslů co tam jsou by ale byla větší legrace. Furt mě baví ta prkenná podlaha.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.