[Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
[Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Byl jsem zvědavý, jak se chová "hoď dvakrát a vem lepší", tak jsem to odsimuloval. Hádal jsem, že to trochu posune výsledek, ale ne moc, a ono to mezitím ... no, sledujte.
10^6 vzorků, 1 až 6 včetně, s opakováním (tj. kostka), potom vezmu maximum dvou hodů.
Normální kostky.
Wow.
Na obrázcích to snad bude lépe vidět:
Normální kostka:
Hoď dvakrát a vem lepší:
Závěr: "hoď dvakrát a vezmi lepší" posouvá vlastnosti kostky dost daleko od běžných kostek. Dát třeba někomu tuhle možnost na demidž je dost silné.
EDIT: ono to není překvapivé, když si člověk uvědomí, co to "vem lepší" dělá. Jasně že to musí vypadat takhle a ne jinak. Ale je dobré to vidět, aby si to člověk zafixoval.
...
Tohle téma slouží obecně pro kostkové věci.
Kód: Vybrat vše
> rolls1 <- sample(1:6, 10^6, replace = T)
> rolls2 <- sample(1:6, 10^6, replace = T)
> rolls3 <- pmax(rolls1, rolls2)
Kód: Vybrat vše
> summary(rolls1)
Min. 1st Qu. Median Mean 3rd Qu. Max.
1.000 2.000 3.000 3.499 5.000 6.000
> summary(rolls2)
Min. 1st Qu. Median Mean 3rd Qu. Max.
1.000 2.000 3.000 3.497 5.000 6.000
Kód: Vybrat vše
> summary(rolls3)
Min. 1st Qu. Median Mean 3rd Qu. Max.
1.00 3.00 5.00 4.47 6.00 6.00
Na obrázcích to snad bude lépe vidět:
Normální kostka:
Hoď dvakrát a vem lepší:
Závěr: "hoď dvakrát a vezmi lepší" posouvá vlastnosti kostky dost daleko od běžných kostek. Dát třeba někomu tuhle možnost na demidž je dost silné.
EDIT: ono to není překvapivé, když si člověk uvědomí, co to "vem lepší" dělá. Jasně že to musí vypadat takhle a ne jinak. Ale je dobré to vidět, aby si to člověk zafixoval.
...
Tohle téma slouží obecně pro kostkové věci.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 15. 2. 2014, 23:49, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Nemáš, při hodu 1k6 je šance na šestku 6/36 (=1/6), zatímco při výběru lepšího výsledku ze dvou hodů je šance na šestku 11/36 - téměř dvojnásobná.Sosacek píše:Pokud nemám špatně simulaci.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Hups, už jsem to tam taky doplnil. Teď zpětně je obvious proč to vypadá jak to vypada.
Jo, a vyměnil jsem grafy za hezčí.
Jo, a vyměnil jsem grafy za hezčí.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Toto by si pekne odsimuloval na anydice.com
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Asi jo, ale Rko je Rko. Nicmene uzitecny link pro dalsi diskusi, diky.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 16. 2. 2014, 09:53, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Taky mám rád Rko Ale proč to simulovat, když to jde spočítat exaktně?
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Ten program se jmenuje R. Najdeš ho zde: http://www.r-project.org/
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Jak rika Pepa, R je programovaci jazyk (a platforma) pro statisticke vypocty. Vetsinou ti ho nacpou v ramci statistiky na vejsce, abys nemel jen teorii, ale mohl si realne udelat analyzu dat a nemusel to delat v excelu nebo v cem.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
No, v současnosti jsem cpán do SPSS. Tam jde zase o jiný statistický program, kde se asi předpokládá, že si data nebudu vymýšlet.
Jinak, koukám, že R vypadá dobře - nabízí windows binaries, manuál, i návody. Třeba kostkonávody
Jestli najdu prostor, zkusím, a dám vědět ...
Jinak, koukám, že R vypadá dobře - nabízí windows binaries, manuál, i návody. Třeba kostkonávody
Jestli najdu prostor, zkusím, a dám vědět ...
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15030
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Další hlas za anydice. Jakmile člověk chytne ten jazyk, tak z toho výsledky dostane strašně rychle.
Ten Sosiho úvodní problém se řekne
Výsledky viz http://anydice.com/program/34d6
Totéž pro 3d6: http://anydice.com/program/34d5
Pod polem pro programování se dá překlikávat výstup (tabulka/graf) a co vlastně zobrazovat (šance, že hodíš akorát X/aspoň X/nejvejš X, atd)
Ten Sosiho úvodní problém se řekne
Kód: Vybrat vše
output 1d6
output {1}@2d6
Totéž pro 3d6: http://anydice.com/program/34d5
Pod polem pro programování se dá překlikávat výstup (tabulka/graf) a co vlastně zobrazovat (šance, že hodíš akorát X/aspoň X/nejvejš X, atd)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
Pieta: Jo, přijde mi to přehlednější. Ale i ty Sosáčkovy výstupy jsou celkem názorné (jen mi tam chybí konkrétní procenta pro jednotlivé varianty výsledku), takže díky vám oboum
Re: [Teorie] Kostky, kostky, kostičky, to jsou naše věcičky
vedel by niekto nasimulovať tento prípad?
viewtopic.php?f=237&t=12250&p=418443#p418443
viewtopic.php?f=237&t=12250&p=418443#p418443
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů