[4e] Campaign

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7772
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[4e] Campaign

Příspěvek od Quentin » 14. 7. 2008, 15:37

nasledujici post muzete a nemusite cist, i kdyby mi nikdo neporadil, tak sem si alespon nasel chvili to napsat a casem to budu updatovat, at mam nakej prehled o svejch hrach


Vzdycky si rikam, ze na pristi hru budu mit alespon nejakou pripravu i kdyby to melo byt jen par udaju o settingu, tematu hry, hlavni zapletce a zanru.

Ale zase se to sebehlo jako vzdycky a ja nemel nic z toho (az na keyword "high fantasy"). Jeden den jsem stahnul prirucky a zavolal markovi, ze musime udelat playtest (mel sem na mysli treba jeden combat encounter), jenze hned dalsi den byli hraci nastoupeni a chteli prevest na novou edici stare postavy, se kterymi jsme co si tak pamatuju hrali jednou jen tak z nudy.
Mno co ... hrali jsme. V poslednich mesicich jsme beztak hrali dnd proste jen proto, ze nebylo co jineho delat, byli jsme zvykli se schazet, zvatlat o warcraftu, jist pizzu a pit colu (skoro uvazuju jestli v sobe mam vic umele hmoty nez moje dvacetistenka)

Tady prichazi na scenu 4e. Hned prvni hra byla az podezrele akcni, vtipna a zabavna, ale schvalne jsem si nepripoustel, ze to delaji pravidla. Dalsi hra byla o stupen lepsi nez predchozi, dalsi zas a zas. Predminuly tyden jsme hrali naposled; dokonce celickou noc jako za starych casu drd, s tim rozdilem, ze se porad neco delo, nikdo se nehadal, zadne trapne momenty, zadne ticho. Hraci odchazeji nadseni... a to prestoze nemam zadnou pripravu, drzim se rad z knihy "play unsafe" a natahuju hru tema hrozive dlouhejma dnd encounterama.

V sobotu pokracujeme a ja zacinam mit pocit, ze bych se mel zacit pomalicku pripravovat, protoze driv nebo pozdeji okouzleni novym systemem opadne. Dosavadni hry nebyly zadna umelecka dila, zadne drtive pointy nebo promyslene zapletky. O zabavu se postaral marek s diosem, prostredi, vselijake prekvapive encountery a expy.

Co potrebujete vedet, aby jste mohli pomoct?

Hlavni postavy (hraci, co jsou temer na kazde hre)
Marek - Jarod Garen - human - ranger 4
Dios - Markus Exodus - human - paladin 4
Michal - Dorneus - human - Warlord 3
Vedlejsi postavy (prilezitostni hraci)
Tomas - Slye - halfling - rogue 2
Katka - Rita - human - fighter 2
Kuba - walock/wizard ??? (hral jen prvni hru, pak byl mimo, bude mit nejspis novou postavu)

chapu, ze tohle jsou dost slabe informace o postavach, sam si toho moc nepamatuju.

story so far:

1st session - prologue - Templars and relic keeper
Jarod Garen prichazi jako posledni seversky lovec demonu do cisarstvi a nese Poutnikovu lucernu, ktera dokaze naprosto neomylne odhalovat demony a nikdo nepochybuje o tom, ze ma i jine skryte schopnosti.
Templarsky rad se po rozpadu imperia na kralovstvi a mestske staty sjizdi ve Wilhelmove pevnosti a celi rozpadu. Jarod vyhleda bratrance Markuse, aby mu pomohl skryt lucernu. Markus je clenem templarskeho radu; rozhodne, ze v rukou rytiru svetla bude artefakt v bezpeci. Nasledne potize se zradcem u templaru nestoji za zminku, snad jen ze utekl. Rytiri jsou opet sjednoceni - se svetlem lucerny prisla nova nadeje.

2nd-4th session - episode I - Watertown accident
koncept
Markus Exodus na diplomaticke misi, k znovunaverbovani starych rytiru, kteri odesli z radu se smrti cisare najde mesto vodnich mlynu cele pod vodou. Nasleduje hromada boju, zachranych akci, bezesnych nocich na pudach zpola zatopenych domu. Markus Jarodovi brzy prispechal na pomoc a spolecne pozachranovali zbytek budouci druziny (kteri se k nim pridali, protoze jim koboldi znicili domovy). Spolecne premohli koboldy, zamezili jim v nekonecnem vyvolavani chapadlovictych potvor ze sfer chaosu a zjistili, ze vsechno, co koboldi k napadeni mesta potrebovali jim poskytnul demon Furore. Odchazeli se zastupem zachranenych mestanu, ale mesto bylo ztracene. Watertown uz neni mesto mlynu, ale mesto chapadel.

5th session - episode II - Walking dead
Po prijezdu do pevnosti se skupina setkava se strejdou Samem (neptejte se, tohle npc jen v ramci vtipu vymysleli hraci a ja je dorazil, kdyz sem ho nakonec fakt pouzil). Rytiri se dozvidaji, ze Watertown nebyl jedine napadene mesto. Dalsi tri mesta padli - pozarem, gobliny a morem. Mor zasahl mesto magu, kde zije Markusuv otec. Sam vyrazi proti goblinum, elbsti rytiri do plamenu a nase druzina do Terokaru, mesta magu. Nakonec se dozvidame, ze zaporakem tyhle hry je sam Exodus, Markusuv otec. Vymenil klic od nejvyssi veze magickych uceni za knihu mrtvych. Furore ziskal vsemozne magicke vybaveni a Exodus se stal lichem. Postavy ho porazily, prezivsi zachranily, jen mesto zustalo napospas zombiim.

---

next:
episode III - Dragon's Blood
strejda Sam se nevratil z vypravy na gobliny!

episode IV - King of thieves
relikvie zmizela primo z Wilelmovi pevnosti!

episode V - I'm still your father
Lich Exodus je zpet!




casem jeste neco o pristi session, ktera se rychle blizi
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 14037
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 14. 7. 2008, 23:35

Nějak mi tam chybí ta otázka. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7772
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 15. 7. 2008, 08:12

pieta: ja vim.

episode III - Dragon's Blood
strejda Sam se nevratil z vypravy na gobliny!

Hraci si strejdu Sama hodne oblibili, takze neni pochyb, ze mu vyrazi na pomoc.

poznamky:
  • 3 hobgoblini kapitani (strazni vez, kamenolom, ... )
  • 3 klice k dungeonu pod Kalegem
  • magicke vybaveni od Furora
  • zotrocene mesto
  • gryfove
  • dendramoth
insert prepared encounters here :-? :-?

vim, ze chci do vezeni se strejdou samem soupnout i Dendramotha v lidske podobe, abych mohl zacit pracovat na jeho zesediveni (doted ho vsichni berou jako jednoho z hlavnich zaporaku)... casem se ho zbavim, ale chci aby se jeho draci legie pridala k cisarstvi a zavedli se tak do sveta dragonborni

...

zvykl jsem si tak moc na improvizaci, ze ani nevim, jak bych mel postupovat pri priprave hry. Od ceho zacit, jak podrobne planovat?
Naposledy upravil(a) Quentin dne 15. 7. 2008, 09:06, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Clon
Soldier
Příspěvky: 31
Registrován: 11. 12. 2007, 14:37
Bydliště: Nový Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Clon » 15. 7. 2008, 08:24

Jak postupovat při přípravě hry, toť otázka...
Tady hodně záleží jak ti to vyhovuje. Buď si můžeš připravit pár zajímavých scén a ty pak vložit mezi improvizaci ve vhodnou chvíli (takhle to dělám já).
Nebo se můžeš patlat a připravit celý dobrodružství, ale jsou tu rizika:
když bude lineární, může se stát (a stane se ;)) že ti hráči na začátku udělají něco, s čím si vůbec nepočítal, a celý dobrodružství o 5 A4kách můžeš vyhodit :(
naopak, když budeš chtít vytvořít strašně komplexní dobrodružství, tak ho nikdy nedoděláš, protože tě budou napadat pořád další možnosti vývoje.
Podle mě je nejlepší si připravit pár scén, které budou hráče bavit (na nich si dáš záležet), a někam napsat pár čísel protivníků, který pak můžeš v průběhu sezení upravovat (moje volba). Ale je ještě spousta dalších možností, někdo ti je sem další určitě vypíše...

Hodně štěstí v přípravě, a doufám že jsem ti alespoň trochu pomohl
Kdo mě nezná, rychle pozná...

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7772
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 15. 7. 2008, 09:06

můžeš připravit pár zajímavých scén a ty pak vložit mezi improvizaci ve vhodnou chvíli (takhle to dělám já)
aspo neco mas :)

ja vetsinou jdu do hry s nejakym malym zmuchlanym papirkem (vetsinou ucet z kramu), kde mam z druhe strany nacmarano neco jako
  • Mitrli
  • unos
  • cerna citadela
  • gnomska vzducholod
  • prizraky
zkusim tyhle body dat i k treti epizode :) [edited]
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 14037
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 15. 7. 2008, 12:45

Já nejsem zrovna člověk, který by měl někomu radit, jak připravovat neimprovizovaná dobrodružství (Záporák: *tahá kudlu* Pieta: Hmm, dáme mu boj dýkou 4), ale přišlo mi šikovný mít připravenejch pár uzlovejch bodů, který se nejspíš stanou, a matnou představu o několika variantách cest mezi nima, a pak do toho doplňovat detaily, jako že pod mostem je troll a záporák je ošklivé kačátko.

Něco ve stylu <postavy se ubytují v hospodě> pak se je někdo v noci pokusí sežrat, nebo je probudí výkřik, nebo uvidí něco podezřelého <zjistí, že personál hospody jsou kanibalové> prohrajou, nebo budou pronásledovat někoho z personálu, nebo zaslechnou podezřelé zvuky za zdí <pod hospodou je svatyně boha Okusnoha> atd.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Sosacek
Příspěvky: 23066
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 15. 7. 2008, 12:51

prihod moralni dilema. prihod zakerny a zly zaporaky. prihod zradu. prihod tragickou lasku.

co vic potrebujes?

(ale asi to chces konkretneji, co?)
Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7772
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 15. 7. 2008, 13:06

Sosacek píše:prihod zradu. prihod tragickou lasku.
Zrada byla minule (exodus), lasku bych mozna mohl dat. Mel bych pripomenout, ze tohle zdaleka neni oneshot, zatim to vypada na poradne dlouhe serialove hrani, takze bych nerad vyhazel vsechny trumfy ze zacatku a pak se musel opakovat.

Pravda, moralni dilema by se melo objevit v kazde session (i vickrat) ... tentokrat to bude urcite souviset s Dendramothem; prozradim, ze je to on v lidske podobe jeste pred vychodem z dungeonu; treba se neco semele.
pieta píše:Něco ve stylu <postavy se ubytují v hospodě> pak se je někdo v noci pokusí sežrat, nebo je probudí výkřik, nebo uvidí něco podezřelého <zjistí, že personál hospody jsou kanibalové> prohrajou, nebo budou pronásledovat někoho z personálu, nebo zaslechnou podezřelé zvuky za zdí <pod hospodou je svatyně boha Okusnoha> atd.
jo, to celkem odpovida memu pristupu, jen si musim zvyknout si to predem napsat, protoze kdyz to mam v hlave tak pri hre casto neco vypustim.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Sosacek
Příspěvky: 23066
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek » 15. 7. 2008, 13:17

Nevim. Zalezi na tom 1) jestli jses schopnej domluvit se s nejakou hrackou (pripadne nektere hracky vkladaji do her tragickou lasku samy od sebe i bez domluvy, Sathel do docela umi) 2) jestli se ti chce jako gm hrat zenskou tak, aby to pusobilo rozumne. koukni na tohle a tohle aaa tohle pak taky tohle, ac to posledni se hodi spis do modernich her. to jsou myslim dobre stavebni kameny pribehu.

jo, a vzducholode jsou cool.
Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism

jonka
Příspěvky: 1977
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 15. 7. 2008, 21:26

Quentine, moje metoda jak připravovat dobrodružství byla následující.

1a, vymyslet zápletku aka hook a připravit jedno až tři konečné řešení situace plus nechat si volné místo na hráčskou improvizaci
1b, nebo nechat se nadchnout nějakým filmem, hrou nebo obrázkem, vyimersovat se do něj tak, že to prostředí dokonale znám a pak něco v něm vymyslet

2, vymyslet cca 3 pořádně křupkavé scény nebo zlomové NPC nebo prostředí (vesnici, město) v jakékoliv libovolné kombinaci

3, nakreslit mapku, aspoň náčrtek, dovymyslet důležitá npc, nahodit staty, dovymyslet pár vedlejších npc, která se tam dají hodit kdyby nebylo co dělat. (tak si matně vzpomínám, že staty atd jsem dělal jen k npc se ktyrými byla pravděpodobnost že by s nimi chtěli bojovat, jinak jsem si jenom ujasňoval priority u těch npc jako charakterové vlastnosti a podobně)

A pak to jenom rozjet. Chcu jenom podotknout, že z následujícího postupu jsem postupem času:

a, vyhořel
b, byl obviněn z railroadingu
c, z dvou výše uvedených důvodů byl následně upálen jako gm (a gmkuje teďka můj duch)

:)
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7772
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 3. 8. 2008, 04:06

episode III - Shades of Grey

dohrano pred pul hodinou; celkove 3 sezeni; hraci jsou uneseni :)

vsem dekuju za pokec nad pripravou
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů