Co se stalo při vašem posledním sezení?
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Poděl se, nenech se pobízet.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Mno...byl to oneshot, specifický požadavek, aby to bylo v našem městě (v tom, co z něj zbylo)... asi hodinu jsme dělali deníky, hodinu hráli (a to jsem tápal) a pak hodinku byla akce.
V zásadě u deníků jsem jim chtěl nějak pomoct, ale každý se v tom vyznal asi jak já...s tím, že já to asi 2x četl =D Naprosto výborná věc je, že se background/postavy udělají "sami" na základě otázek...a to jsem jim ani nepomáhal.
Trochu nekomfortní jsem se cítil, hlavně ze začátku, protože nejsme moc zvyklí napasovávat fikční záměr na ten mechanický a v některých chvílích, nám prostě některé možnosti (třeba u přečti situaci) chyběly, případně 9 z 10 možností postava věděla, 10 vědět nepotřebovala.
"Netvoř příběh" jsem dodržel, to mě samotného zajímalo, jak bude fungovat, s tím, že jsem udělal narychlo jednu hrozbu (týpci rozsekávají málo oblíbené lidi z města na maso) a vůbec vlastně nevěděl, jestli na něco dojde. Hned ze začátku jsem zkusil Sektářce rozsekat hubu feťákem, souboj skončil tím, že ho odzbrojila a poslala se ošetřit, protože fet je přece důležitý. Tak mi přišlo, že hra trochu stagnovala, dokud jsem si neřekl, že první z lidí, co vypadne ven z klubu půjde do klobás. Chytla to hráčská postava, čímž začala ta akčnější hodinka. Nějaké fighty od Psychoušky, zbytek pobral lidi z klubu a šli to spíš ukecat, než se pobít.
Jsem rád, že to hráči nakonec hodnotili jako zajímavé a zábavné, i když já sám z toho jsem takový rozpačitý. Asi je to tím způsobem vedení a tím, že vlastně nikdy nevím, co se stane a jaké NPC kam bude chtít přijít/co dělat...nebo možná je to tím, že jsem měl pocit, že hráči čekali na nějaký impulz, co dělat...což mohlo být tím, že jsem je špatně uvedl/nedostatečně na začátku zatáhnul do děje... nevím
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22627
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Včerejší hra byla zajímavá. Opět hodně povídací, i když došlo i na pronásledování v autech a vyskakování za jízdy, nicméně...
V jedné chvíli mi karty řekly, že v další scéně má být skupina v ohrožení. Tak si připravuju scénu, jak osm mužů se samopaly vtrhne do jejich pokoje v hotelu, nicméně mistr Tai-či si chce promluvit se svým drakem. Tak jde do koupelny, ponoří se do transu a povídá si s drakem, opět hodně filosofický rozhovor (jen je škoda, že hráč tu postavu hraje jako doktora matematicky, kterým je i v reálu, takže mluvil o třídimenzionálním prostoru, a zda drak zná i jiné dimenze než vlevo-vpravo, vpřed-vzad, nahoru-dolů. A drak na to, že určitě, třeba vně-uvnitř, tady-pryč ... nedokážu to zreplikovat a jako obvykle jsem zapomněl nahrávat. No nic.)
Každopádně hráč získal na "pomoc od draka" dva úspěchy, které jsem v rozhovoru neměl přímo jak interpretovat, takže mu drak poradil, aby se připravil - na něco. V té chvíli byl vyrovnaný počet úspěchů a komplikací, takže už jsem na ně nemohl jen tak naběhnout s překvapením, takže jsem popsal, že někdo běží po schodech - a skupina rovnou zdrhla o tři patra výše a v prázdném pokoji počkali, než tihle ozbrojení týpci odjedou. Jezdí v černých limuzínách, vždycky čtyři v jednom autě, a já popsal, jak jich sedm nastupuje a odjíždí.
Takže se všichni vrátili do svého pokoje a tam byl šéf toho gangu, který je už nechal postřílet na molu (všichni to pomocí magie vody přežili). A že si s nimi chce promluvit.
Všichni měli důvod ho nemít rádi, někteří u něj měli poznámku "černý puntík, chtěl mě zastřelit", nejmladší hráč odkojený DnD se zeptal, co kdyby ho teď prostě zastřelil, a proč by to neměl udělat, na což jsem (i v roli toho šéfa) jen pokrčil rameny, že pak by došlo k nepříjemnostem.
No, prostě došlo k rozhovoru s tímto NPC šefem nepřátel, který jim už nějaký čas pil krev, aniž by někdo provedl nějakou násilnou akci, a nabídl jsem jim - přesvědčil je - k návštěvě sídla "hlavního záporáka", kam se už několikrát pokoušeli neúspěšně a tajně proniknout. Ještě jsem to následně parafrázoval tak, že je to jako bych jim ve fantasy u vchodu do jeskyně řekl "Dračí sluj, prosím vstupte a pokračujte dál ... ano, drak je přítomen ... ano, je nebezpečný a může vás v mžiku uškvařit. Prosím pokrčujte" - a oni šli.
Tedy v sídle jsem jim nabídl, že můžou odložit zbraně, takže mistr Tai-či odložil meč, spisovatel sci-fi odložil své pero, a francouzský diplomat odložil revolver a automatickou pistoli - a pak došlo k rozhovoru. V něm se projevily některá myšlenkková paradigmata hráčů ("Tímhle máte obrovskou moc nad lidmi, to není správné, někdo by vás měl kontrolovat - nevím(e) kdo, ale někdo určitě, tak funguje demokracie"), tak jsem jim trochu zamotal hlavy alternativním pohledem ("Když se společnost demokraticky rozhodne, že máte zemřít, podřídíte se vy osobně?"), ale nakonec odešli po svých bez násilí. A pak se ptali, zda jsem to měl připravené, na což jsem jim řekl, že ne. Tedy, ten "Hlavní záporák" si s nimi chtěl promluvit, ale vzhledem k jejich předchozím postojům a vzájemným útokům je hodlal nechat předvést násilím, na což mi hráči řekli, že to by pak těžko s někým v klidu mluvili (tak jako v řadě případů předtím, kdy jsem měl na stole vyloženo víc komplikací, takže jsem je prostě podle pravidel chtěl odstranit), s čímž jsem souhlasil. Takže rozhovor s drakem skupinu nejspíše zachránil.
Jako - asi bych to dokázal připravit předem a únos spolu s následným rozhovorem naskriptovat (tedy zbagrovat), případně použít čistě mechaniky Omegy, a třeba přes rezervy Vypravěče zkusit dotlačit do požadované situace, ale přišlo mi lepší prostě jít se svým oblíbeným NPC do rizika, že mi ho budou chtít zabít, a zkusit hráče natvrdo přesvědčit roleplayingově.
Podle mladého DnD hráče, když bych měl víc murder hobo skupinu, tak by to ten šéf nepřežil, ale to si nemyslím. Kazatel, mistr-taiči ani vodní čarodějka (která na začátku hry chtěla granát) pro násilí nejdou tak úplně daleko, navíc jsou všichni tři starší než já a jak jako hráči, tak jako postavy mají docela vyhraněné názory na to, jak by měl svět fungovat, aby byl spravedlivý, a já ve hře do jejich názorů pravidelně kopu. Takže myslím, že to byla výzva v porovnání s murder hobo skupinou přinejmenším srovnatelná.
V jedné chvíli mi karty řekly, že v další scéně má být skupina v ohrožení. Tak si připravuju scénu, jak osm mužů se samopaly vtrhne do jejich pokoje v hotelu, nicméně mistr Tai-či si chce promluvit se svým drakem. Tak jde do koupelny, ponoří se do transu a povídá si s drakem, opět hodně filosofický rozhovor (jen je škoda, že hráč tu postavu hraje jako doktora matematicky, kterým je i v reálu, takže mluvil o třídimenzionálním prostoru, a zda drak zná i jiné dimenze než vlevo-vpravo, vpřed-vzad, nahoru-dolů. A drak na to, že určitě, třeba vně-uvnitř, tady-pryč ... nedokážu to zreplikovat a jako obvykle jsem zapomněl nahrávat. No nic.)
Každopádně hráč získal na "pomoc od draka" dva úspěchy, které jsem v rozhovoru neměl přímo jak interpretovat, takže mu drak poradil, aby se připravil - na něco. V té chvíli byl vyrovnaný počet úspěchů a komplikací, takže už jsem na ně nemohl jen tak naběhnout s překvapením, takže jsem popsal, že někdo běží po schodech - a skupina rovnou zdrhla o tři patra výše a v prázdném pokoji počkali, než tihle ozbrojení týpci odjedou. Jezdí v černých limuzínách, vždycky čtyři v jednom autě, a já popsal, jak jich sedm nastupuje a odjíždí.
Takže se všichni vrátili do svého pokoje a tam byl šéf toho gangu, který je už nechal postřílet na molu (všichni to pomocí magie vody přežili). A že si s nimi chce promluvit.
Všichni měli důvod ho nemít rádi, někteří u něj měli poznámku "černý puntík, chtěl mě zastřelit", nejmladší hráč odkojený DnD se zeptal, co kdyby ho teď prostě zastřelil, a proč by to neměl udělat, na což jsem (i v roli toho šéfa) jen pokrčil rameny, že pak by došlo k nepříjemnostem.
No, prostě došlo k rozhovoru s tímto NPC šefem nepřátel, který jim už nějaký čas pil krev, aniž by někdo provedl nějakou násilnou akci, a nabídl jsem jim - přesvědčil je - k návštěvě sídla "hlavního záporáka", kam se už několikrát pokoušeli neúspěšně a tajně proniknout. Ještě jsem to následně parafrázoval tak, že je to jako bych jim ve fantasy u vchodu do jeskyně řekl "Dračí sluj, prosím vstupte a pokračujte dál ... ano, drak je přítomen ... ano, je nebezpečný a může vás v mžiku uškvařit. Prosím pokrčujte" - a oni šli.
Tedy v sídle jsem jim nabídl, že můžou odložit zbraně, takže mistr Tai-či odložil meč, spisovatel sci-fi odložil své pero, a francouzský diplomat odložil revolver a automatickou pistoli - a pak došlo k rozhovoru. V něm se projevily některá myšlenkková paradigmata hráčů ("Tímhle máte obrovskou moc nad lidmi, to není správné, někdo by vás měl kontrolovat - nevím(e) kdo, ale někdo určitě, tak funguje demokracie"), tak jsem jim trochu zamotal hlavy alternativním pohledem ("Když se společnost demokraticky rozhodne, že máte zemřít, podřídíte se vy osobně?"), ale nakonec odešli po svých bez násilí. A pak se ptali, zda jsem to měl připravené, na což jsem jim řekl, že ne. Tedy, ten "Hlavní záporák" si s nimi chtěl promluvit, ale vzhledem k jejich předchozím postojům a vzájemným útokům je hodlal nechat předvést násilím, na což mi hráči řekli, že to by pak těžko s někým v klidu mluvili (tak jako v řadě případů předtím, kdy jsem měl na stole vyloženo víc komplikací, takže jsem je prostě podle pravidel chtěl odstranit), s čímž jsem souhlasil. Takže rozhovor s drakem skupinu nejspíše zachránil.
Jako - asi bych to dokázal připravit předem a únos spolu s následným rozhovorem naskriptovat (tedy zbagrovat), případně použít čistě mechaniky Omegy, a třeba přes rezervy Vypravěče zkusit dotlačit do požadované situace, ale přišlo mi lepší prostě jít se svým oblíbeným NPC do rizika, že mi ho budou chtít zabít, a zkusit hráče natvrdo přesvědčit roleplayingově.
Podle mladého DnD hráče, když bych měl víc murder hobo skupinu, tak by to ten šéf nepřežil, ale to si nemyslím. Kazatel, mistr-taiči ani vodní čarodějka (která na začátku hry chtěla granát) pro násilí nejdou tak úplně daleko, navíc jsou všichni tři starší než já a jak jako hráči, tak jako postavy mají docela vyhraněné názory na to, jak by měl svět fungovat, aby byl spravedlivý, a já ve hře do jejich názorů pravidelně kopu. Takže myslím, že to byla výzva v porovnání s murder hobo skupinou přinejmenším srovnatelná.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Rozhovor s dýkou do níž je (podle té dýky), někdo zaklet. Čarodějka dala družině dýku zabalenou v balíčku, s tím, že balíček nesmí rozbalit.
Hráčka: "Proč tě tam zaklela?"
Dýka: "Chtěla se mě zbavit."
Hráčka: "Dát dýku pošťákům, aby ji doručili, zní jako složitý způsob, jak se něčeho zbavit."
Hráč: "Třeba věřila, že jsme od České pošty..."
Hráčka: "Proč tě tam zaklela?"
Dýka: "Chtěla se mě zbavit."
Hráčka: "Dát dýku pošťákům, aby ji doručili, zní jako složitý způsob, jak se něčeho zbavit."
Hráč: "Třeba věřila, že jsme od České pošty..."
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Upozorňuje na (i pro mě) příliš vysokou míru WTF
Tradiční jasnozřivost depresivních, často popisovaná jako radikální nezúčastněnost ve vztahu k lidským starostem, se projevuje v první řadě nezájmem o problémy, které vskutku nejsou příliš zajímavé.
(M. Houellebecq)
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22627
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Zážitky na našem poslední sezení jsem shrnul v tématu Omegy.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Hrajem v DrD2. Začal konflikt, při kterém se 4 postavy dostaly do maléru u vstupní brány. Jedna byla vyřazena. Jedna utekla v chaosu pryč. Naše nejmenší ne zrovna bojová postava couvla za roh, kde narazila na přibíhající stráže, mno, říkám si, ta bohužel skoncila. Naprosto bravurně se vykecala (jak na kostky tak na roleplay), že je oběť a někdo tam někoho bije a mají tam hned utíkat
Poslední hráč zůstal sám. Před ním jeden strážný, hlásí, že ho chce vyřadit. Strážný se brání a v hráčově akci mu chtějí zabránit z ochozu dva další: hlásím šípy do zad za jizvu. Říkám si: musí přehodit 3 postavy (co měli o +2 víc než on), aby uspěl, takže je v kýblu...
První střelec si hodil celkem 12, druhý 10, strážný u brány 11.
Mno, ten hráč zap*čoval, že je po něm a pak hodil dvě šestky a tím vyhrál (hlásil akci). Popsal akci, jak se vyhnul dvěma šípům a přehodil přes sebe strážného, který ránou do hlavy ztratil vědomí...
Jakože seriózně jsme mu zatleskali.
Poslední hráč zůstal sám. Před ním jeden strážný, hlásí, že ho chce vyřadit. Strážný se brání a v hráčově akci mu chtějí zabránit z ochozu dva další: hlásím šípy do zad za jizvu. Říkám si: musí přehodit 3 postavy (co měli o +2 víc než on), aby uspěl, takže je v kýblu...
První střelec si hodil celkem 12, druhý 10, strážný u brány 11.
Mno, ten hráč zap*čoval, že je po něm a pak hodil dvě šestky a tím vyhrál (hlásil akci). Popsal akci, jak se vyhnul dvěma šípům a přehodil přes sebe strážného, který ránou do hlavy ztratil vědomí...
Jakože seriózně jsme mu zatleskali.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Avignonský Sobotní Expres se začíná rozjíždět
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Minikampaň skončila finální bitvou. Po letech hraní DnD došlo na toto fantasy klišé... v ApocalypseWorldu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Po dlouhé době jsem se konečně odhodlal k tomu, že si zahraju se svoji rodinou (sourozenci) D&D - připravil jsem si úvodní sezení a příjezd do Fendelinu. Předtím jsem samozřejmě sosal co nejvíc inspirace a kuráže Hodně mi pomohlo tohle, abych do toho konečně praštil https://fyft.cz/cs/fyfted/288_jak-zacit ... agons.html
Tak jsem si pro ně připravil quest podle kampaně z Essential Kitu. Hezky jsem rozložil mapu Fendelinu a postupně je dopinkal až k tabulce s questama. Jeden vzali a už se pomalu vydali na cestu, ale najednou si sestra všimla jednoho baráčku na mapě, který byl trochu mimo vesnici (úplně vpravo, takový rozbořený). Tak to tam prostě chtěla jít prozkoumat, přitom tam nic nebylo Nebo jsem to aspoň neměl připravené. Prostě zřícenina. Všechny tam dotlačila a furt to tam zkoumali. Tak jsem nastartoval impro-mozek na maximum a aspoň jsem jim tam dal záhadnou lebku pověšenou za provaz ze stropu ve sklepě.
Konečně šli na Kopec Svárov a když se z něj po boji s mantikorou vrátili, pořád chtěli zkoumat ten barák (to byla jak obsese) a dokonce tam chtěli i přespat, jestli tam něco není, protože tam prý podle babských povídaček straší.
No asi jim budu něco na to místo muset vymyslet Už je mi líto, že tam nic není a furt kolem toho krouží. Je mi blbý je jen tak odpálkovat
Tak jsem si pro ně připravil quest podle kampaně z Essential Kitu. Hezky jsem rozložil mapu Fendelinu a postupně je dopinkal až k tabulce s questama. Jeden vzali a už se pomalu vydali na cestu, ale najednou si sestra všimla jednoho baráčku na mapě, který byl trochu mimo vesnici (úplně vpravo, takový rozbořený). Tak to tam prostě chtěla jít prozkoumat, přitom tam nic nebylo Nebo jsem to aspoň neměl připravené. Prostě zřícenina. Všechny tam dotlačila a furt to tam zkoumali. Tak jsem nastartoval impro-mozek na maximum a aspoň jsem jim tam dal záhadnou lebku pověšenou za provaz ze stropu ve sklepě.
Konečně šli na Kopec Svárov a když se z něj po boji s mantikorou vrátili, pořád chtěli zkoumat ten barák (to byla jak obsese) a dokonce tam chtěli i přespat, jestli tam něco není, protože tam prý podle babských povídaček straší.
No asi jim budu něco na to místo muset vymyslet Už je mi líto, že tam nic není a furt kolem toho krouží. Je mi blbý je jen tak odpálkovat
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21016
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Ahoj, Gavone, vítej (opožděně) na Fóru a díky, že ses podělil o zážitek ze svého prvního hraní. Ať jsou ti herní bohové a kostky nakloněny a nadšení vám dlouho vydrží!
Tyhlety situace, kdy hráči vymyslí nějakou blbost nad rámec dobrodružství, jsou nejvíc super. A děláš dobře, že to nechceš utnout, ale chceš to rozvinout. Ve hře to improvizovat je dost peklo, teď máš čas na rozmyšlenou. Teoreticky tam můžeš dát nějakou úplně samostatnou "dějovou linku", ale to bude těžší vymyslet. Mě když v podobných situacích nic nenapadá, snažím se vymyslet, jak to napojit na něco jiného, co už v dobrodružství mám. Např. nemohli by se v tom baráku tajně scházet nějací padouchové, používat ho jako skrýš? (Lebka tam byla na odstrašení pověrčivých). Nebo někdo zvenčí (z nějakého dungeonu?) si tu dává schůzky s někým z města.
Nevybavuju si teď, co všechno je v Drakovi z ledového štítu za minidobrodružství, ale máš podle mě dobrou příležitost napojit sem nějakou z těch lokací, o které hráči ještě nevědí. Rozhodnou se v baráku přespat... a někdo tam přijde, čímž se hráči napojí na jinou dějovou linku.
Tyhlety situace, kdy hráči vymyslí nějakou blbost nad rámec dobrodružství, jsou nejvíc super. A děláš dobře, že to nechceš utnout, ale chceš to rozvinout. Ve hře to improvizovat je dost peklo, teď máš čas na rozmyšlenou. Teoreticky tam můžeš dát nějakou úplně samostatnou "dějovou linku", ale to bude těžší vymyslet. Mě když v podobných situacích nic nenapadá, snažím se vymyslet, jak to napojit na něco jiného, co už v dobrodružství mám. Např. nemohli by se v tom baráku tajně scházet nějací padouchové, používat ho jako skrýš? (Lebka tam byla na odstrašení pověrčivých). Nebo někdo zvenčí (z nějakého dungeonu?) si tu dává schůzky s někým z města.
Nevybavuju si teď, co všechno je v Drakovi z ledového štítu za minidobrodružství, ale máš podle mě dobrou příležitost napojit sem nějakou z těch lokací, o které hráči ještě nevědí. Rozhodnou se v baráku přespat... a někdo tam přijde, čímž se hráči napojí na jinou dějovou linku.
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Ahoj, Markusi, a děkuji velice za přivítání!
To je super nápad! Někdo se tam schází a lebka je pro pověrčivé. A jak říkáš, napojit to na celou kampaň... už se mi rozjíždějí nápady. Díky moc za pokopnutí a inspiraci!
To je super nápad! Někdo se tam schází a lebka je pro pověrčivé. A jak říkáš, napojit to na celou kampaň... už se mi rozjíždějí nápady. Díky moc za pokopnutí a inspiraci!
Re: Co se stalo při vašem posledním sezení?
Případ začal být poněkud zapeklitý, tak jsme si udělali policejní diagram
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti