[Aspis] Testy

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

[Aspis] Testy

Příspěvek od Antharon »

Ramziho hrobka (DCC: Portal under the stairs):

Žeoldnieri sprevádzajúci obchodnú loď Velos na ceste do Egypta v pochybnej alexandrijskej krčme kúpili mapu, ktorá ich mala zaviesť do prastarej hrobky, kde sú vraj ukryté cenné poklady. Neváhali a už na druhé ráno usporiadali výpravu. Nakoniec sa zozbieralo deväť dobrodruhov a ich dvaja otroci.

Cesta prebehla bez problémov a na všeobecné prekvapenie sa zdalo, že hrobka je nepreskúmaná. Hneď prvé dvere sa ukázali ako smrtiaca pasca. Spod dverí vyšľahli plamene, no zázrakom sa odklonili a nikomu sa nič nestalo.

V ďalšej miestnosti znova zázrakom prežil prieskumník, ktorého prerazil oštep vrhnutý sochou, no jeho rana sa zacelila. Bojovníci utvorili falangu a zvyšné oštepy odrazili.

V centrálnej miestnosti hrobky narazili na obrovskú ramziho sopku, ktorá na nich ukázala prstom a začala chrliť plamene. Oštep prerazil prívod paliva a oheň čoskoro ustal.

Napravo bliezli do miestnosti večného odpočinku ramziho generálov. Zvedi ukradli nejaké zbrane, no keď sa kosti začali hýbať, vzali nohy na ramená a do dverí zasekli oštepy. Neplánovali sa vrátiť.

V miestnosti oproti opantala jedného z členov výpravy hadia bohyňa Lilith. V boji s ostatnými síce neuspela, ale svojmu vyvolenému darovala zlaté jablko a stala sa jeho patrónom. Pochopit ako funguje hviezdna brána v tejto miestnosti nedokázali.

Potom sa dostali do miestnosti s bazénom. Spod zeme cez drahokami prenikalo neprirodzené svetlo a vytváralo na dve neznáme súhvezdia. Časť postáv sa vrhla do lootovania a zbytok sa stal cieľom smutných existencií, čo tu boli väznené. Množstvo ukradnutých drahokamov nakoniec narušilo dno a miestnosť dolu zaliala voda.

O poschodie nižšie našli wargamingovú miestnosť plnú stolov a figúriek. Figúrky generálov boli zo zlata. A v miestnosti pod bazénom stála hlinená armáda, jej generáli a kráľ s magickou guľou. Väčšinu vojakov medzičasom poškodila voda.

Dobrodruhovia nakoniec nechceli bojovať s dvomi tuctami bezduchých bojovníkov. Časť generálov zabili deštrukciou ich figúriek a zbytok použitím všetkého arzenálu, čo sa dalo.

Výsledok?
Nikto v masomlejnku neumrel hoci by sa patrilo.
Cca 1250 drachiem v bežnom loote
Cca 6300 drachiem v magických predmetoch

A teda ak sa podelia, každému výjde asi 900 drachiem. Nie je to dokonalý dôchodok, ale určite sa s tým bude dať trocha šplhnúť.

Poznámky: keďže šlo o oneshot, tretina postáv využila svoje "once in a lifetime" schopnosti. Save rolly sme museeli zvýšiť. Úplne som odignoroval únavu...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Aspis] Testy

Příspěvek od Antharon »

Hniezdo operenej svine

DOWNTIME:
Nakoniec sme mali troch hracov, pricom kazdy hral dve postavy. Styri boli postavy odminula (hudobnik Vitas, vrah Vanclaudius, hoplita Mneseus a marinak Gadeiros), pridali sa k nim dve nove (marinak Lysimachos a okultista Chara)

Z minulej výpravy v egyptskej hrobke si priniesli nemálo pokladov a tak si užívali a minuli za pár týždňov dva a pol tisíca strieborných a dve postavy postúpili v bojaschopnosti na úroveň 2 (vanclaudius a gadeiros)

V krčme odpočuli od inej skupiny žoldnierov, že idú na operenú sviňu. Vraj žije pod horou kúsok na sever a sekrét jej žliaz sa predáva ako všeliek za obrovské prachy. Neváhali, hneď ráno šli nakupovať, vzali luky, nádoby, svetlo a okolo obeda sa vydali na cestu.

HEXCRAWL:
Prvé tri hodiny cesty ubehli ako voda a postavy prešli dobrých 15km. Stretli drevorubača, ktorý si užíval svoju obednú pauzu s mechom vína. Nariedeného napoly s vodou. Trochu sa navzájom pourážali, popili a dohodli sa na potenciálnom obchode. V Maratóne by sa im hodili otroci a majú na výmenu víno. Potom trochu podriemali na lúke a po dvoch hodinách sa vydali ešte kúsok ďalej vychádzkovým tempom. Okolo siedmej sa dostali k prvým kopcom pohoria Parnitha a rozbili tábor.

Podarilo sa naloviť štyri králiky a jedlo ostalo aj na raňajky. Prvú hliadku mal Lysimachos a navštívila ho prekrásna zlatá sova. Iba si tak prisadla a dala sa s ním do reči, pýtala sa kam idú, bavili sa o operenej prasnici. Urobil na ňu dojem tak mu priniesla mrtvolku bielej myši, vraj prasnica má parazity, ak by sa nakazil má zjesť myš.

Ráno vyrazili do hôr, rozdelili sa a prehľadali okolie. Našli sídlo svine, veľkú prirodzenú jaskyňu a stopy dvoch skupín, ktoré šli smerom k jaskyni, ale nie späť. Pred vchodom našli v kroví plačúceho čarodejníka Teopompa, ktorému sa zrútil svet, stratil sebaúctu, odvahu, priateľov i svoju knihu receptov. Ponúkol im, že ak nájdu jeho knihu, pomôže im predať sekrét za 100 strieborných za dávku.

DUNGEONCRAWL
Postavy zliezli do dungeonu a začali postupne pozvoľna prehliadať podzemie. Mali sa na pozore pred monštrami i prepadliskom pred ktorými ich varoval Teopompus. Našli hromady sračiek, nejaké peniaze a nakoniec sa Mneseus prepadol rovno do hniezda svine a upadol do bezvedomia.

Plán bol jasný, pristúpili k svini a nožom jej otvorili cystu. Prvá bola v pohode, druhá vybuchla a potriesnila vanclaudia i chara sekrétom. Navyše bolesť okamžite prebudila spiace monštrum. Vanclaudius sa schoval za veľký stalagnát, naniesol na šípy paralitický jed a Chara ušiel za Lysimachom. Sviňa sa vyrútila za ním a bez zaváhania ho zavraždila.

Vanclaudius využil útok zo zálohy a trafil sviňu šípom na nechránené miesto. Medzičasom sa sformovala falanga hoplitov a spoločne sviňu udolali. Nakoniec z nej získali 11 ampulí sekrétu.

Kým sa spamätávali a oplakávalibpadlého druha z chodby vyšiel Teov kamarát Niko s veľkým batohom a prosil aby ho zabili. Bol vo veľmi pokročilom štáfiu mutácie. Vitovi sa spravilo ľúto a tvor k nemu pristúpil a začal zvracať rovno na jeho tvár. Teda toto sa malo stať...

Za tvorom sa objavil kontaminovaný Vito a zabil tvora kopijou, zranil pritom svoje druhé ja a zmizol. S infekciou bojoval aj Vanclaudius, ale dostal od Lysimacha myš. Trocha sa zdráhal do nej zahryznúť, no menej než vypiť ten hnus...

Vzali teda telo svojho druha a jedenásť ampulí sekrétu a vyliezli hore po lane. Čistá akcia. Vrátia sa ešte do jaskyne? A čo ich tam bude čakať? A ako skončí Herofília z tejto skupiny?

LOOT:
Milostný dopis
25 obolov (cca 4 drachmy)
11 ampulí so sekrétom (1100 drachiem)
Kúzelný receptár: Holé odpudivé mäso, Empatetikum, Podkožné zapuzdrenie, Protoplazmatické semeno
7x železný klinec, kladivo
Stylus, atrament

Postrehy:
Po pomalšom plánovaní sa mi hexcrawl zdal prekvapivo príjemný a vzdušný. Náhodné stretnutia nemusia byť nutne dlhé ani komplexné.

Náhodné stretnutia sa dajú hádzať trikrát denne:
Ráno, keď sú postavy odpočinuté.
Popoludní, keď sú unavené.
V noci keď postavy spia.

Hoď tri kocky. Prvá je počet hodín od poslednej pauzy, kedy sa udalosť stane. Zbytok je seed pre generátor.

Skupinový boj je prekvapivo efektívny. Predpokladal som, že v jaskyni sa hráči budú snažiť bojovať každý sám. Keď ale prišlo na boj s prasnicou, rýchlo vytvorili formáciu aby sa vzájomne chránili a pomáhali si.
Naposledy upravil(a) Antharon dne 16. 9. 2021, 08:29, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Aspis] Testy

Příspěvek od Antharon »

Po poslednej hre sa do hry dostalo niekoľko nových tagov:
Čarodejník Teopompus
Veteránka Teofília
Nikomachov kyris
Svet bez prasnice
Červaví tumori
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Aspis] Testy

Příspěvek od Antharon »

Sedenie 3: Aténino zrkadlo, časť prvá
Postavy sa pocas svojho hyrenia v atenach dozvedeli ze knazky ateny hladaju dobrodruhov, ktori by sa zhostili nebezpecnej ulohy. Ponukaju za to pol talentu, teda uctyhodnych 15kg striebra.

Par rokov dozadu v atenach zila krasna zena, ktora vsak bola marniva, pysna a hlupa. Tvrdila ze je krajsia aj ako atena samotna. Jej chvastanie bolo tak neznesitelne, ze ju jedneho dna atena prekliala a vykazala z mesta. Kliatba sposobovala, ze to aka bola zena vo vnutri bolo vidno aj navonok. Utiekla na opusteny ostrov, ale este stihla ukradnut z chramu najvacsie a najkrajsie zrkadlo.

A prave toto zrkadlo chcu knazky z parthenonu spat. Postavy sa vydali smerom na juh k ostrovu, kam ich knazka navigovala a cesta prebehla bez problemov, na zaciatku trochu poblúdili, no za štyri hodiny sa zvládli dopracovať až úplne k pobrežiu, na dohľad od Medúzinho ostrova. Na skalnatom ostrove sa vynímala ruina mykénskej vily.

Bol teplý večer a tak si postavy odpočinuli na brehu mora. Niektorých zmohla vesta viac a trochu si pospali, iní si ulovili pár rýb a upiekli si ich. Potom našli rybára a zaplatili mu nemalú sumu za dopravu na ostrov. Na jeho loďku sa však zmestili len štyri postavy a tak sa museli odviezť nadvakrát rybár sľúbil, že sa po nich ráno vráti.

Kým sa rybár vrátil po bojovníkov a filozofku, prieskumnícy sa pozreli po ostrove. Žila tu hojna populácia čajok a stádo zdivočelých kôz. Navyše okrem hlavného vchodu do vily objavili jaskyňu dolu v útese. A rozhodli sa, že to bude ich point of entry.

V jaskyni narazili na steny opracovane primitivnymi nastrojmi a zaculi nejakeho tvora ako si uľavuje, snažili sa ho obkľúčiť, no ušiel. Keď zistili, že stúpa voda začali budovu prehľadávať smerom hore.

Prešli soľou poškodenými dverami a ocitli sa v miestnosti s extrémne realistickou sochou súdobého bojovníka. Socha bola z jedného kusu kameňa a keď prieskumníci prešli dverami, socha švihls mečom a zo stropu spadol obrovský balvan rovno na nich. Zázrakom sa nikomu nic nestalo.

Potom našli miestnost kde sa chulila cela rodina tvorov, niektori na retazi, ini na volno, zda sa ze to boli otroci z bane. Postavy skusali rozne sposoby komunikacie, nakoniec to vsak vzdali a tvory zamkli v ich miestnosti.

Poslednym problemon boli dvere do zadnej haly, boli zavrete na zavoru, avsak vanclaudius ich vdaka zlodejskemu naciniu uspesne otvoril. Z miestnosti sa vsak na postavy vyhrnulo pat prizrakov, ktore dokazali zranit chudaka Clavesa a zmrzacili mu nohu. Rana vyzera desivo a nik mu zatial nedokazal pomoct, uvidime, ako dopadne a ci sa zajtra este zobudi. Je pravdepodobne, ze koncatinu bude treba amputovat...

Pokracovanie nabuduce...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti