[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj známých NPC
Pohostinství pod Jabloní
  • Hostinský Kelhem - zemřel stářím, nechal po sobě prosperující podnik
  • Milia - (40+) po smrti dědečka se nastěhovala ke Kelhemovi, a po jeho smrti převzala živnost . Kontakt na nákup základních léčiv a běžného vybavení.
Dvojvěž nekromanta Monarcha
  • Bývalý dobrodruh Arko - zemřel, když bránil Zvon před nemrtvými
  • Požírač duší - podivný konstrukt, osud po zničení Zvonu Monarchem je neznámý
  • Ráchel - (45+), vůdkyně jednotek, bojujících s nemrtvými - místo toho, aby bránila dobrodruhům v cestě do věže teď brání nemrtvým v útocích na osady za řekou.
Minotarus
  • Minotaurus - osvobozen z Monarchovy dvojvěže, osud neznámý
  • Nork - (35+) - opustila Zvon s minotaurem, osud neznámý
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava IV. - rok 22 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Orion ten s chápavým ocasem
@Kráska ta příliš krásná EDIT: Hráčka se rozhodla postavu přejmenovat

Modul
Rough Nights & Hard Days
- Nastassia’s Wedding
Odehráno: 78%
Collection of Horrors
Odehráno: 13%
- Mr. Theleme
- Serpent's Tooth
Slanga a močály ospalých ryb
Odehráno: 8%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se rozhodly vyhledat Minotaura. Na základě zvěstí o hvozdu plném netvorů a uctívačích Minotaura se rozhodly vydat na jihozápad. Večer strávili ve tvrzi Grauberk, vetřely se mezi hosty rozlučky sfe svobodnou pro nevěstu a ženicha Nastašu z Grauberka a Karla Hanze z Kenmotu. V závěru oslavy :
- ukradli zlatou korunku s rudým rubínem patřící paní Koltildě, manželce významného Sedmikradského kovotepce
- byli svědky vraždy, při které oběť skončila s rybou v hubě a vrazi měli rybí tetování
- odnesli magický meč, který kdysi Vilém z Grauberka získal v Nekromantově věži a nechali Viléma na pospas duchovi, co si pro meč přišel
- pomohly Nastaše z Grauberka a jejímu tajnému milému Jáchymovi uprchnout z tvrze (před hromadou svědků)
- viděly prchnout jejího znetvořeného bratra ze zajetí
- a nezabránily tomu, aby po jejich odchodu spáchali kultisté chaosu strašný rituál a tvrz padla do spárů démonkám
Po úniku z tvrze Děti se setkaly s vědmou, která prodává léčivé lektvary za neobvyklé ceny na dohled od tvrze Slanga.
Následně narazily na prokletého pana Thelema uprostřed hromady mrtvol a zároveň pana Edviga ze Slagny s malou družinou na vyjížďce. Setkání skončilo tím, že se Edvigova družina (až na pana Edviga) navzájem zmasakrovala kvůli Thelemovu prokletí - a Děti mraků tak získaly tři koně.
Nakonec našly v lese poustevníka Robina, a když získaly jeho přízeň, prozradil jim, kterou osadu si Minotaurus zvolil za sídlo.

Map004-A2.jpg

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se rozhodly vydat na jihozápad. Ve hvozdě plném nestvůr se prý ukrývají uctívači Minotaura. Cestou plánovaly navštívit tvrz Grauberk na jihozápadě, proslulou svými slavnostmi.

Za aprílového počasí se Děti vydaly na jihozápad.
  • Když došly k řece, pozorovaly čilý provoz směrem ke tvrzi na cestě na protějším břehu a také veslici, plující do tvrze ze Sedkramu.
  • Kráska vstoupila, zamávala na loď a pokusila se jí "stopnout". Kapitán svolil, avšak nechal si za cestu zaplatit 15 stříbrných denárů.
  • Děti mraků se tak dostaly mezi hosty mířícími na tvrz, a zjistili, že na lodi jsou to samé podobné družiny - vždy jeden či dva bohatší, v doprovodu nějaké ochranky či služebnictva.
  • Dozvěděly se, že dnes se chystá velká slavnost - bude to rozlučka se svobodou pro dceru Viléma z Grauberka Nastašu a jejího manžela Karla Hanze z Kenmotu, oba dva se zítra budou brát.
Kráska se tedy vydávala za bohatou cizinku, Frank za její ochranku a Orion je prostě nenápadný - takže se mezi ostatními hosty snadno dostali do tvrze.
NatassiaPostup.jpg
  • Po příchodu obhlédly stanové městečko hostů, hledaly při tom cennosti a magické předměty k ukradení.
  • Hned v úvodu uviděla Kráska paní Klotildu - ženu známého kovotepce ze Sedkramu, jak má na hlavě zlatou čelenku s velkým rubínem, kterým se všude chlubí. Bohužel ji to zaujalo natolik, že už nedávala pozor po zbytek průzkumu.
  • Jinak provedli hrubý průzkum tvrze:
    - uprostřed je dlouhý dům, za běžných okolností kasárna mužstva, ve kterém se měla konat hlavní slavnost
    - na jih od něj stanové městečko více i méně významných hodstů
    - u severní palisády byl druhý dlouhý dům - obydlí rodu z Grauberka
    - v západní části pak hospodářské stavení
  • Severní a západní část byla oddělena provizorním plůtkem a pro veřejnost nepřístupná.
  • Celkově bylo v tvrzi podezřele málo vojáku, to ale bylo přisouzeno válce s Monarchem.
Během zbytku odpoledne se každý vydal zkusit něco zjistit či připravit na večer.
  • Frank se poměrně neomaleně vyptával hostů na Minotaura, až to bylo považováno za obtěžování a stráže mu to zatrhly.
  • Kráska se pokusila vemluvit do přízně rodiny z Grauberka, ale než se jí to podařilo, po celém táboře se o ní začalo šuškat jako o překrásné cizince, krásnější než nevěsta ... a to ji zavřelo cestu do soukromých částí tvrze.
  • Zároveň si ale všimla, že nevěsta se vůbec neukazuje mezi hosty, na rozdíl od ženicha.
  • Orion rozšířil fámu, že po konci hostiny se chystá překvapení, tajný ohňostroj a všiml si, že se kolem Klotildy až podezřele motají kejklíři.
  • A zároveň se k Dětem mraků dostala šuškanda, že Nastaša není Grauberkovic prvorozená, že Vilém měl staršího syna, ale ten se narodil znetvořený a zmizel neznámo kam.
Hostina proběhla v klidu, pohodě a dobré náladě.
  • Frank si vyhlédl nehlídaný stan náhodného kupce, zkusil jej okrást a zjistil, že kupec má ve své truhle mnohem menší stříbřnáky, než na jaké jsou Děti mraků zvyklé. Jeden si odnesl.
  • Kráska se účastnila hostiny, ve velkém dómu si všimla výstavy hrdinských skutků páně Viléma z Grauberka, když byl ještě mladý hrdina - čarovného meče, kroužkové zbroje a dvojice trofejí - ještěřích tlap a vlčí hlavy.
  • Také viděla, že nevěsta sice na slavnosti je, ale vůbec se nebaví.
  • Orion nasypal paní Klotildě do nápoje bylinky Hlavobolu a ona tak opustila slavnost předčasně, kvůli bolestem hlavy.
Když se hosté začali rozcházet, padat pod stůl, či vydávat do temných koutů pevnosti za tělesnými radovánky, začaly Děti mraků svůj odvážný plán krádeže šperků.
  • Orion vystřelil několikrát z bleskometného luku (a jeden blesk "omylem" také do sena ke koním) a upoutal tak pozornost hostů nejprve k obloze a pak k hašení ohně v ohradě s koňmi.
  • Zaslechl tlumený výkřik z nejzápadnějšího stanu a ve světle blesků viděl, že ve stanu se něco hodně hýbe.
  • S Frankem vyrazili do stanu paní Klotildy a vtrhli dovnitř.
  • Paní Klotylda bohužel nespala, stihla vyjeknout, pak ji Frankův úder na plocho poslal do bezvědomí.
  • Ukradli čelenku s rubínem a vyběhli mezi stany, kde se spojily s Kráska.
  • Výkřik paní Klotyldy zaregistrovali kejklíři, kteří na ní také měli spadeno ... a jali se Děti mraků hledat ve stanovým městečku.
  • Děti chvatně ustupovaly k malé brance k loďkám na západě tvrze.
  • U nejzápadnějšího stanu a se před Dětmi vynořily dva stíny neznámých svalnatců a také, se kradly k loďkám.
  • Frank s Orionem je považovali za konkurenční zloděje, Orion jednomu střelil šíp do zad a Frank druhého podřízl.
  • Kráska nahlédla do stanu, tam uviděla zmlácenou svázanou mrtvolu, které někdo narval do úst rybu.
  • Oba vazouni měli na předloktí tetování ryby, obuchy a zakrvácené nože.
  • To už se ale blížili kejklíří.
  • Děti mraků tedy odvázaly jednu loďku a pustili ji po proudu, zatímco se samy schovali do křoviska na západním cípu ostrova, a tak setřásly kejklíře.
Během čekání, jak se situace s kejklíři vyvine, ozval se z dlouhého domu rodu z Grauberka vyděšený výkřik pana Viléma.
  • Děti mraků přelezly palisádu a malým okýnkem se šly podívat, co se děje.
  • V nejbližší části dlouhého domu, oddělené od ostatních závěsem z kůží, byl na loži z kůží vystrašený pan Vilém, před ním se vznášel přízračný duch a máchal prázdnýma rukama, jako by chtěl meč.
  • Rozruch přilákal některé z hostů, co zrovna dohasili u koní, k plůtku na severu, ale zmatená stráž je stále nechtěla vpustit do soukromých prostor tvrze.
  • Orion se v temném plášti vydal do prostředního dlouhého domu. Tam mezi spícími opilci sebral meč, obě trofeje a zbroj zamaskoval pod celtu, aby vypadala jako spící ochmelka.
  • Kráska mezitím sledovala, co duch chce. Nakonec rozluštila, že prahne právě o onom magickém meči, který mu kdysi nejspíš patřil a byla u toho spatřena v okně.
Ve stejnou chvíli se přes otevřené prostranství k dlouhému domu rodu z Grauberka blížil podezřelý opilec.
  • Orion a Frankem na něj udeřili a nejen, že prohlédli, že je opilý, ale ještě se strachy sesypal a přiznal k tomu, co chystá.
  • Hledá Nastašu z Grauberka, je to prý jeho láska, chystají se spolu uprchnout.
  • Dorazil sem s paní Klotyldou, je pomocník kovotepce, v dílně uzmul nějaké peníze, aby měli s Nastašou z čeho žít.
  • Část peněz jim nechá, když mu pomohou s útěkem, sám je na to příliš nezkušený, jak je vidno.
V časovém presu z odhalení Kráska a komplikující se situaci se Děti mraků rozdělily.
  • Orion se vydal na jih, ke strážní věži, aby obhlédl situaci s kejklíři. Bohužel cestou narazil na strážného, který vyrazil z hospodářského stavení.
  • Frank šel vyzvednout ukrytou zbroj, tím se dostal strážnému do zad a pokusil se ho omráčit, to se ale nepodařilo.
  • V nastalé bitce stráže těžce zranili a následně dorazili, varovný výkřik ale tvrzí zazněl.
  • Kráska v mezičase vyzvedla s Jáchymem Nastašu, popohnala je, aby si líbání a objímání nechali na později a pokusila se projít kolem straží středem, s tím, že na sebe bude poutat veškerou pozrnost a Jáchym s Nastašou proklouznou zamaskovaní jako její služebnictvo.
  • Jeden z náhodných čumilů u plůtku, který doposud nevzdal snahu se dostat do domu rodu z Grauberka ale Nastašu poznal a prozradil.
  • Strážný se pokusil Beuty zastavit, do toho zazněl výstražný hlas, Jáchym se mu dostal do zad a omráčilo.
  • Ve stejnou dobu se také ozval podezřelý hlasitý rachot a hluk v hospodářském stavení nedaleko od Franka a Oriona.
  • Všeobecný poplach způsobil, že nervózní kupci a šlechtici ve stanovém městečku začali chvatně balit a hrnout se k bráně.
  • Orion s Frankem spěchali ke strážní věži a pohledem z ní zjistili, že kejklíři jsou na jihozápadě ostrova za palisádou, právě se jim podařilo zjistit, že vypuštěná loďka je prázdná.
  • Sami proto ukradli jinou loďku a odveslovali proti proudu.
  • Při tom zahlédli, jak střechou hospodářského stavení vyskočil ven jakýsi netvor a s výkřikem: "Konečně svobodný, přidám se k tobě Minotaure" skočil do řeky, přeplaval na jih a zmizel tam.
  • Kráska na západě se pokusila přidat k panikařícímu davu a proklouznout ven.
  • Stráže ovšem poznaly svou paní Nastašu a pokusily se úprku zabránit.
  • Kráska vhodnou manipulací otočila dav proti nim, a ten oba strážné ušlapal a vyvalil bránu.
  • O nějaký čas později se Kráska setkala s Frankem a Orionem na dohodnutém místě na západ od pevnosti a přeplavili se společně na jižní břeh. Chvíli pochodovali na jih a pak tam rozbili provizorní tábor.
  • Ještě během noci, chvíli před svítáním, na obzoru viděli, jak tvrz zalila na chvíli růžovofialová záře.
Druhý den děti mraků pokračovaly na jihozápad, kolem lesa na hraně bažiny.
  • Odpoledne dorazily k malé chýši na kraji bažin, na střeše chýše seděl přerostlý ovád.
  • Když se Děti přibližily k chýši, vylezla z ní vysoká hubená babice a nabídla jim léčivé lektvary, výměnou za oči dětí, krev nevinných, prst bojovníka a další podezřelé suroviny.
  • Od chyše bylo vidět že nedaleký most přes řeku s malou vesnicí stráží další tvrz, podle babice se jmenuje Slanga.
  • Při otázce, zda by lektvara dala i za protislužbu zmínila, že by se ráda zbavila vesničana Papyrtina ze Slangy, prý jí fušuje do řemesla.
  • Děti se také vyptávaly na Minotaura a jeho uctívače. Babice přímo nevěděla, ale nasměrovala je k poustevníkovi v kopcích na jihovýchodě, ten musí určitě vědět.
V lese na úpatí kopců narazily Děti mraků na malé bojiště plné mrtvých vojáku ve zbrojích s erby rodu z Grauberka.
  • Všichni byli mrtví, jako by se pozabíjeli navzájem.
  • Mezi nimi byl jeden živý člověk, oblečený jako obchodník, ošklivě potlučený. Představil se jako pan Theleme.
  • Bohužel než se stihlo cokoliv vysvětlit, ozval se dusot kopyt a štěkot psů - pan Edvig ze Slangy byl s malou družinou na vyjížďce a mířili přímo k místu zkázky.
  • Děti mraků se ukryly nedaleko - dost dobře na to, aby získaly trochu času na rozmyšlenou a prohodit pár slov s Thelemem, ale ne dost dobře na to, aby je nenašli psi.
  • Thelem se přiznal, že za smrt vojáků nepřímo může, že když spí nebo upadne do bezvědomí, tak se dějí špatné věci, ale úmyslně jim neublížil.
  • Domluvily se s Thelemem, že má hrát s nimi divadlo, které rozjedou, udržely si psy do těla, aniž by jim ublížily, dokud se neobjevil pan Edvig. Tomu pak řekli, že Thelema načapali v mrtvolách, že s tím má něco společného a nechali ho Edvigovi jako zajatce.
  • Na pana Edviga ze Slangy to udělalo dojem, a když se Orion nabídl, že pomůže s hlídáním, muži ze Slangy souhlasili.
Během své hlídky vytáhl Orion z Thelema celý jeho příběh.
  • Posedla ho démonka jménem Maman. Ta teď způsobuje, že kdykoliv přijde o vědomí - kvůli spánku, někdo ho ztluče, nebo se zpije do němoty, démonka ovládne mysl lidí kolem něj a ti se navzájem pozabíjí.
  • On už s tímhle prokletím nemůže dál žít a tak se vydal do hvozdů vyhledat Minotaura, že ten mu snad pomůže.
  • Cestoval ale přes území nemrtvých, a když narazil na hlídku Graberských, díky nedorozumění způsobil, že se prozradili kostlivcům a přišli o dva muže.
  • On sám prchnul, ale Grauberští se rozhodli, že ho chytí a pomstí se mu.
  • Dohnali ho po dni pronásledování a ztloukli do bezvědomí ...
  • A v tu chvíli přebrala Maman kontrolu a přinutila je vzájemně se zabít.
Thelem nechce dál ublížit lidem, a tak prosí, aby mu Děti mraků pomohly s útěkem.
  • Děti souhlasí, ale upozorní ho, že to chtějí narafičit tak, aby nebyly samy podezřelé.
  • Také mu připomenou, že proti koňům a psům nemá v lese šanci.
  • Thelem na to odpoví, že sám na své pronásledovatele ruku nevztáhne, ale pokud ho opět zbijí do bezvědomí nebo svážou a nechají si ho usnout ve svém táboře, tak že za nic neručí.
  • Děti mraků nijak pana Edviga nevarují a poskytnou Thelemovi jednu z dýk, aby se mohl osvobodit, až budou mít hlídku zase Slanžští.
  • Útěk se zdaří, Děti mraků chvíli předstírají, že se účastní pronásledování, ale brzy to vzdají a vrátí se do tábora.
  • V táboře přespí do rána, a když se ani pan Edvig ani jeho muži nevrátí, vyberou, co se dá, z jejich tábornického vybavení a vydají se po koňské stopě.
  • Stopování se zas až tak nedaří, a tak trvá celý den, než nakonec najdou místo, kde pan Edvig dohnal Thelema.
  • Leží tam tři mrtví zbrojnoši, opodál stojí tři koně a Thelem má uskenutou hlavu a probodnuté srdce kůlem.
Děti zabaví koně, osekají bojovníkům prsty pro babici s lektvary, naloží na koně zbroje a mrtvého Thelema, a kousek popojedou. Pak padne noc.
  • Z Thelemova těla cítí magii, a tak pro jistotu nechají jeho mrtvolu dál od tábora.
  • Thelem je ráno přijde pozdravit, znovu oživený, hlava přirostlá, rána v srdci se zaceluje, a pochválí je za to, jak prozíraví byli s tím, že ho nechali bokem.
  • Společně pak pokračují v hledání poustevníkovy jeskyně.
Jeskyni najdou na úpatí jednoho kopce, z dálky má tvar zhruba připomínající medvěda.
  • Poustevník uvnitř se jmenuje Robin, hraje na niněru a z kvašeného ovoce vyrábí nechutný alkoholický nápoj, na který Děti mraků pozve.
  • Frank s ním popíjí a ani to s ním nehne, to udělá na Robina dojem. Orion se zase předvádí starost o koně, a i to udělá dojem.
  • Kráska obhlídne okolí, pod záminkou, že si jde pro vodu, prozkoumá okolí. Najde hromadu kostí drobných zvířat.
  • Když je nálada v nejlepším, Děti mraků se zeptají na Minotaura.
  • Poustevník je ochotný prozradit, kde se Minotaurus skrývá, nejprve se ale zeptá, na čí straně jsou Děti mraků - zda na straně ptáků, ještěrů nebo savců.
  • Děti mraků podle tvaru jeskyně a dalších náznaků poznají, že poustevník uctívá savce a zvolí je.
  • Poustevník se dožaduje důkazu - prý trofej z velkého ještěra nebo ptáka by stačila. Děti mraků vytáhnou ještěří tlapy ukradené na slavnosti a tím si poustevníka definitivně získají.
  • Nasměruje je na jihovýchod od jeskyně a pomůže Beuty zakreslit osadu, kde se Minotaurus usadil, do mapy.
Na závěr výpravy:
  • Na zpáteční cestě se děti ještě staví u babice a pokusí se jí udat prsty bojovníků.
  • Babice namítne, že to jsou prsty obyčejných zbrojnošů a je v nich minimum magické síly. Že prý potřebuje prsty opravdových velkých hrdinů.
  • Po chvíli handrkování ji Orion a Beuty přesvědčí, že to ale měla říct a že alespoň nějaká odměna jim náleží. Babice jim dá tři lektvary na rychlé zhojení krvavých ran.
  • Když se vrací přes blata na východ, zahlédnou Děti mraků v dáli u řeky siluetu ztroskotané lodi.

Získaná magie: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • 2x léčivý lektvar na rychlé hojení krvavých ran.
  • trofej z velkého ještěra a vlčí nestvůry ukradené na slavnosti
  • čarovný meč, pro který si přišel duch.
Matka je nasycena na 2 roky.

Ukořistěné vybavení: (už jen to významné)
  • 3x jezdecký kůň a sedlo
  • 1x stan
  • spousta tábornického vybavení
  • 3x kožené zbroje, kopí, palcáty
  • kroužková zbroj
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 8. 8. 2021, 22:20, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

To vypadá na zábavné a pěkně nabyté sezeni. Kolik jste to hráli hodin? Pobavila mě spojnice mezi lokacemi v podobě odsekávání prstů a taky tlap ještěra.

Tu svatbu jsi hrál podle původního harmonogramu a zápletek? (Nečetl jsem ji) Nebo jsi jenom vykradl motivy a ten děj byl tvůj? Ono se tyhle typy dobrodružství většinou rychle vykolejí tak jako tak, spíš mě zajímá, nakolik věrně ses to rozhodl pojmout.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: Kolik jste to hráli hodin?
Necelých 5.
Marky píše: Pobavila mě spojnice mezi lokacemi v podobě odsekávání prstů a taky tlap ještěra.
Tlapy mě hezky zaskočily, zapomněl jsem na ně a měl jsem tam vymyšlený link na ještěra ze Slangy.

Ale kdo jsem já, abych vnucoval hráčům řešení. Zadání znělo "donést trofej z velkého ještěra", a hráči si to spojili.

Tolik k mému neustálému remcání na předskriptování každé blbosti. Myslím, že by hráče nepotěšilo a hře nijak nepomohlo, kdybych tyhle Tlapy odmítl a hnal je na jiného ještěra jen kvůli tomu, abych použil přípravu. To by přesně byl přechod z rezimu "hrajeme to, co chtějí hráči" do "hrajeme to, co GM připravil". A ne, fakt to nejsou žádné excesivní hráčské pravomoce, proti kterým máš tendenci se vymezovat. Je to prostě jen lepší řešení, než jsem měl vymyšleno já.
Markus píše:
Tu svatbu jsi hrál podle původního harmonogramu a zápletek? (Nečetl jsem ji) Nebo jsi jenom vykradl motivy a ten děj byl tvůj?
Podle původního harmonogramu, jen jsem nepočítal nějaké minuty, ale vždy spustil další krok, když hrdinové někde vyčkávali nebo dělali něco delšího.
Markus píše: Ono se tyhle typy dobrodružství většinou rychle vykolejí tak jako tak, spíš mě zajímá, nakolik věrně ses to rozhodl pojmout.
Jako klasické domino, jen ve 4D. Figurky se hýbou podle skriptu, dokud do nich hráči nestrčí.. A pak už jedou po své koleji.

Třeba paní Klotildu hráči vykolejili hned od prvního okamžiku a odehrávala se tedy úplně jinak. Pomstu s rybou vykolejili až ve chvíli útěku vrahů (takže ji jen jinak zakončili), Nastašu s Jáchymem urychlili a zbytek linek v podstatě nechali plynout a jen sledovali, co se kolem děje.

A kultistů si za celou dobu nevšimli a opustili tvrz těsně předtím, než začla jejich první akce.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 8. 8. 2021, 10:24 Tolik k mému neustálému remcání na předskriptování každé blbosti. Myslím, že by hráče nepotěšilo a hře nijak nepomohlo, kdybych tyhle Tlapy odmítl a hnal je na jiného ještěra jen kvůli tomu, abych použil přípravu. To by přesně byl přechod z rezimu "hrajeme to, co chtějí hráči" do "hrajeme to, co GM připravil". A ne, fakt to nejsou žádné excesivní hráčské pravomoce, proti kterým máš tendenci se vymezovat. Je to prostě jen lepší řešení, než jsem měl vymyšleno já.
My se asi nechápeme, protože jsi to vyřešil správně a dělal bych to stejně. Já jsem lobboval za konkrétnost prvků, které jsou v dobrodružství popsané, ne za naskriptování řešení a zakazování jiných, to jsou jiné věci.

Konkrétnost je třeba: „Poustevník chce tlapy ještěra, pařáty ptáka nebo jinou trofej z velké šelmy.“
Obecnost je: „Poustevník chce něco zajímavého.“

Navíc k základním skillům hraní podle připravených dobrodružství patří GMova schopnost ignorovat text dobrodružství a nechat hráče, aby ho vykolejili. To nic nemění na tom, že je dobré mít ten text dobrodružství co nejkonkrétnější. Například zrovna ta Nastašina svatba je krásný příklad – celé dobrodružství je popsané velice konkrétně: velmi konkrétní harmonogram toho, co se má stát a kdy se to má stát. Ale samozřejmě se předpokládá, že hráči to vykolejí a GM začne improvizovat a měnit to. Není cílem narvat hru přesně do harmonogramu. Harmonogram je jenom nástroj, který usnadňuje hru – když nevíš, opřeš se o něj a necháš se vést; když tě napadá něco jiného, jedeš podle sebe.

Ale kdyby to dobrodružství nebylo konkrétní (nemělo jasný harmonogram), ale obecné (byla by to jen hromádka NPC a dělej si s nimi, co chceš), tak by bylo na odehrání pekelné, protože by to byl pro GMa strašný záhul – a nejspíš není v silách smrtelníka to celé usledovat.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Aha. V tomhle směru nemáme sporu.

Naše nedorozumění je jinde.

Já nikdy nikde nehoroval proti konkrétnostem ve smyslu popisů, předmětů, agendy NPC a podobně. Naopak, tam ji dost prosazuji. Protože dává základ, na kterém se dobře staví hráčům i GMovi. Protože nakopává fantazii.

Jinými slovy, já nemám nic proti tomu, abych dostával konkrétní a zajímavé kostky.

Ja horuji proti tomu, aby se s konkretnosti stala všeobjasněnost, všeprolinkovanost. Aby se ze zajímavých náhod a nastíněných možností stala pevná konstrukce, kterou musí hráči GM sledovat přesně tak, jak ji autor zamýšlel. Protože to nakopnutou fantazii zabíjí, resp. klade to fantazii autora nad fantazii hráčů.

Jinými slovy, já brblám proti tomu, abych dostal kostky, se kterými jde seskládat jedna jediná stavebnice... A když je chci použít jinak a poskládat něco jiného musím vzít pilník, pilku a lepidlo, a upižlat jim rohy a nalepit je jinam.

Je mnohem lepší, když jedna kostka pasuje do víc dílků, a až já během přípravy, nebo ještě lépe dokonce až hráči při hře zvolí, kam který dílek zasadí.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Pověst a vztahy
Igrikova osada
Beze změny
Obyvatelé Igrikovy osady: +1

Sedkramské hradiště
Ti, co stihli z Grauberka utéct před kultisty, přinesli zpravu o zapojení Děti mraků (zejména Beauty) do událostí a úniku nevěsty. To trochu rozdělilo pohled.
- plebs Dětem mraků fandí a pomáhá: +2
- panstvo začalo být velmi ostražité: =0
- vojsko zůstává na svém: +1


Slanga
Pán Edvig málem přišel o život, a opravdu přišel o tři chlapy.
Edvig že Slangy: =0

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi.
Příznivci minotaura: +1 přízeň

Nekromant Monarch:
Beze změny
Nemrtví: -2 nepřítel, ale pokusí se je zmanipulovat ve svůj prospěch

Kultisté chaosu:
Zatím se míjí, ale už se ví, ze existují.
Kult chaosu: =0

Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
Doutnající konlifkt v podobě blokády a výhružek přešel v otevřenou válku.

Chaos vs Civilizovaní lidé
Chaos provedl otevřenou akci a obsadil první tvrz.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj známých NPC:
Pohostinství pod Jabloní
Milia - (42+) po smrti dědečka se nastěhovala ke Kelhemovi, a po jeho smrti převzala živnost . Kontakt na nákup základních léčiv a běžného vybavení.

Dvojvěž nekromanta Monarcha
Bývalý dobrodruh Arko - zemřel, když bránil Zvon před nemrtvými
Požírač duší - podivný konstrukt, osud po zničení Zvonu Monarchem je neznámý
Ráchel - (47+), vůdkyně jednotek, bojujících s nemrtvými - místo toho, aby bránila dobrodruhům v cestě do věže teď brání nemrtvým v útocích na osady za řekou.

Tvrz Grauberk
Vilém z Grauberka - zemřel o předsvatební noci. Nikdo neví, jestli ho roztrhal duch bažící po meči, nebo padl za oběť kultistům.
Nastaša z Grauberka (druhorozená dcera, 15+) - unikla s Jáchymem, neznámo kam
Manfred z Grauberka (prvorozený syn 20+, netvor) - unikl, vydal se najít Minotaura
Johan z Grauberka (bratranec nevěsty) - zabili ho, dali mu do huby rybu
Celá rodina z Kenmotu (ženichova) - zemřeli, nejspíš rukou kultistů

Slanga a močály ospalých ryb
Pan Edvig ze Slangy - (45+) - unikl smrti způsobené Thelemem/Maman
Johana ze Slangy - (20 / 2+ mrtvá) - zemřela ještě před příchodem Dětí mraků
Vědma - Je kontakt na nákup velmi silných magických léčiv za velmi neobvyklé ceny.

Hvozdy na jihozápadě
Minotaurus - osvobozen z Monarchovy dvojvěže, usadil se v osadě jih od hvozdu
Nork - (37+) opustila Zvon s minotaurem, osud neznámý
Theleme - zachráněn Dětmi mraků, vydal se k Minotaurovi
Manfred z Grauberka (prvorozený syn 20+, netvor) - vydal se najít Minotaura...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava V. - rok 24 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Orion ten s chápavým ocasem
@Čandra ten s rukama až na zem
@Konstantin ten s horkým dechem

Modul
Gradient descent
Odehráno: 29%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se vydaly přímo za Ráchel a ta jim sdělila, že chystá frontální útok na Zvon. Zároveň jim dala úkol infiltrovat během něj Monarchovu věž, dostat se do třetího patra, vypátrat a zlikvidovat tam jakéhosi Loutkáře a zajistit bezprostřední okolí výtahu pro předsunutou základnu. Děti mraků se místo osvědčené cesty kanály nejprve pokusily projít nezmapovanou částí druhého patra, kde našli novou generaci Vyvolených, utvořenou samými kopiemi Arka ze Zvonu. Když Frank jednoho z nich připravil o hlavu, zbylí se na jali je pronásledovat a Děti tak museli přeci jen skrze kanály. Nahlédli také do podivného slamu v sousedství bludiště - a zjistili, že je plný Padlých, kteří mají různé mutace a podobají se tak Dětem mraků samotným. Ve třetím patře Dvojvěže děti provedly opatrný průzkum, našly několik dobrodruhů, kteří zjevně spáchali sebevraždu vlastními zbraněmi a podivné pece i vany plné ledu a podchlazených neznámých. Nabrali, co magie se jim vešlo do báglů, a vrátily se do tábora. Při výstupu z věže zjistily, že nekromantovo vojsko kostlivců, které nebylo nijak zaměstnáno událostmi ve věži, rozprášily Ráchelino vojsko.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se vydaly za Ráchel a ta je zasvětila do svého plánu.
  • Ona povede frontální útok na Zvon.
  • Děti mezitím infitrují Dvojvěž
  • Dostanou se do třetího patra, kde zlikvidují Loutkáře.
  • Zároveň při tom zajistí okolí výtahu pro předsunutou základnu.
Děti mraků souhlasily s plánem a po přespání se opravdu vydali do věže
  • Na vstupním schodišti se probily dvojicí strážných kostlivců
  • Už se chystaly bojovat s další trojicí nad šachtou z kuchyně, když si uvědomily, že tam vůbec nepotřebují jít a mohou to vzít výtahem přes druhé patro.
Ve druhém patře se tentokrát vydaly na jih.
  • Při odemykání dveří se ozvaly zvuky z "elfího záchoda", tak ho zabarikádovaly.
  • V jižní chodbě našly sochu Monarcha v nadživotní velikosti, jak obaluje kostlivce masem.
  • Každý z Dětí, kdo sochu sledoval, zjistil, že Monarch v něm tvoří právě jeho, našeptával mu to i tajemný hlas.
  • Orion raději zakryl sochu, Čandra mezitím rozbodal masitou oživlou zeď a našel za ní průchod do stok.
  • V západní chodbě Děti zaslechly povely vojenského výcviku
  • Na jihu pod schodištěm pak objevily podivnou "zahradu" se stromy z masa místo ze dřeva
V zahradě našly téměř padesátku masitých dutých stromů, v nich pak lidská těla, která jedno jako druhé byly kopií Arka ze Zvonu.
  • Zpočátku si Arkové Dětí mraků nevšímaly.
  • Když ale Frank jednomu setnul hlavu, otočily se všechny naráz proti Dětem mraků
  • Pokus zarazit je předtím, než si přivolají posily se nezdařil.
  • Děti mraků se tedy stáhly k soše a následně se ukryly v tunelu za oživlou stěnou.
Tunel se ukázal být ucpaný organickými zbytky.
  • Při pokusu prošťouchat se po tmě skrz Konstantin omylem bodl kohosi na druhé straně, kdo se pokoušel o totéž.
  • Šlo o pětici znetvořenců, které předtím Děti mraků zablokovaly na elfích záchodech. Konstantin navíc zabil jednoho z nich - toho, co měl nafouklou hlavu.
  • Situace zprvu eskalovala ke konfliktu, ale když temnotu stoky pročísly blesky vyslané z Orinova luku, ukázalo se, že protvníci nejsou vyzbrojení a ti začali ustupovat.
  • Jediný nebezpečný byl ten, který chrlil kyselinu - Frank ho proto rozsekl.
  • Ostatní uprchli.
Děti mraků pokračovaly dál stokami k výstupu do třetího patra, po cestě, kterou už znaly.
  • Cestou jen nahlédly do rozsáhle místnosti se zvuky a ruchy osady - a zjistily, že jde o slum Padlých nemrtvých, kteří se svými mutacemi velmi podobají Dětem mraků.
  • Také zjistili, že Vyvolení mají tentokrát zadní vchod do své lokace zajištěný pomocí chrličů vřícího oleje. Mistrný zásah bleskovým lukem od Oriona tuto hlídku zabil.
Po dlouhém výstupu spojovací šachtou stanuly Děti mraků ve třetím patře.
  • Poslední sáhy žebříku musel vyšplhat s jištěním Orion, protože jeho příčky byly vachrlaté.
  • Děti mraků se vyhnuly místnosti, za kterou někdo tiše úpěl.
  • Našly velký temný sál, do kterého navíc byly průhledy z okolních místností.
  • Jeden z průhledů byl z jakési laboratoře, ve které nabraly surovou magii. O místnost vedle pak našly i past, která měla do temného sálu střílet a stále vypadala funkčně.
Další průzkum odhalil místnosti, ve kterých byli dobrodruzi, co spáchali sebevraždu vlastní zbraní.
  • Za větší z nich narazili na osm pecí, u kterých byly strašidelné drobné figurky, které vypadaly, jako že se škvaří ... a vyvolaly v Dětech pocit, že ony samy by se mohly škvařit.
  • U pecí také byla místnost protkaná magickým vedení, ve které našli pytel se sochařským a bylinkářským náčiním, nadepsaný jménem Helena.
  • Na opačném konci téže chodby objevily také místnost s deseti káděmi. V kádích bylo množství lidí - dobrodruhů, válečníků, kněží, mudrc i dítě. Někteří byli nasyceni magií, jiní ne. Děti mraků zabily ve spánku z podchlazení ty nasycené a nechaly "u ledu" ty ostatní.
Na závěr výpravy:
  • Na zpáteční cestě Frank vyhlásil ve slumu Padlých, že stráž u chrliče vřícího oleje je mrtvá a je možné padnout Vyvoleným do zad (podruhé).
  • Venku z věže ale Děti mraků zjistily, že ztratily ve druhém patře příliš času, aniž by nějak připoutaly významnější pozornost Monarcha a ve třetím nedokázaly víc, než krátký průzkum ... a tak Monarchova kostlivčí armáda rozprášila Rácheliny síly u Zvonu a ukončila tak naděje Sedkramských na zničení Monarcha.
Získaná magie: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • strašidelné figurky
  • část kostěné sochy Monarcha tvořícího nemrtvého
  • trofeje z kostlivců, jednoho Vyvoleného, jednoho Padlého a pěti podchlazených magií napuštěných lidí
  • hrubé magické suroviny z laboratoře
Matka je nasycena na 8 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • Kroužková zbroj
  • meč
  • karafa s "řeckým" ohněm
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Pověst a vztahy
Igrikova osada
Beze změny
Obyvatelé Igrikovy osady: +1

Sedkramské hradiště
Děti mraků byly viděny, jak jednají s Ráchel, ta ale padla s mnoha muž v následném boji
- plebs Dětem mraků fandí a pomáhá (beze změny): +2
- panstvo je velmi ostražité (beze změny): =0
- vojsko ztratilo důvěru (zhoršení): =0


Slanga
Osud pana Edviga neznámý ...
Rod pana Edviga ze Slangy (beze změny): =0

Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi.
Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň

Nekromant Monarch:
Nekromant Monarch viděl, jak Děti mraků využívají pomoci Sedkramských, ale sami se nějak neženou ji opětovat.
Nemrtví: -2 nepřítel, ale pokusí se je zmanipulovat ve svůj prospěch

Kultisté chaosu:
Zatím se míjí, ale už se ví, ze existují.
Kult chaosu: =0

Vztahy mezi frakcemi
Nekromant vs Sedkramské hradiště
Monarch rozprášil rozhodující úder Sedkramských v bitvě o Zvon a jeho moc v kraji roste.

Chaos vs Civilizovaní lidé
Chaos provedl otevřenou akci a obsadil první tvrz.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Vývoj známých NPC:
Pohostinství pod Jabloní
Milia - (50+) po smrti dědečka se nastěhovala ke Kelhemovi, a po jeho smrti převzala živnost . Kontakt na nákup základních léčiv a běžného vybavení. Asi brzo zemře ....

Dvojvěž nekromanta Monarcha
Bývalý dobrodruh Arko - zemřel, když bránil Zvon před nemrtvými, jeho kloni jsou teď pro Monarcha Vyvolení
Požírač duší - podivný konstrukt, osud po zničení Zvonu Monarchem je neznámý
Ráchel - (47 / 8+ mrtvá), vůdkyně jednotek, bojujících s nemrtvými - zemřela v bitvě u Zvonu.

Tvrz Grauberk
Vilém z Grauberka - zemřel o předsvatební noci. Nikdo neví, jestli ho roztrhal duch bažící po meči, nebo padl za oběť kultistům.
Nastaša z Grauberka (druhorozená dcera, 23+) - unikla s Jáchymem, neznámo kam
Manfred z Grauberka (prvorozený syn 28+, netvor) - unikl, vydal se najít Minotaura
Johan z Grauberka (bratranec nevěsty) - zabili ho, dali mu do huby rybu
Celá rodina z Kenmotu (ženichova) - zemřeli, nejspíš rukou kultistů

Slanga a močály ospalých ryb
Pan Edvig ze Slangy - (55+) - unikl smrti způsobené Thelemem/Maman, na skloknu života
Johana ze Slangy - (20 / 10+ mrtvá) - zemřela ještě před příchodem Dětí mraků
Vědma - Je kontakt na nákup velmi silných magických léčiv za velmi neobvyklé ceny.

Hvozdy na jihozápadě
Minotaurus - osvobozen z Monarchovy dvojvěže, usadil se v osadě jih od hvozdu
Nork - (45+) opustila Zvon s minotaurem, osud neznámý
Theleme - zachráněn Dětmi mraků, vydal se k Minotaurovi
Manfred z Grauberka (prvorozený syn 28+, netvor) - vydal se najít Minotaura...
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Lyncz »

Převádíš Gradient Descent za chodu při hře, nebo jsi si to nějak předpřipravil?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Tak půl na půl.

Tu pointu, že když ho otočíš vzhůru nohama, tak je to vlastně dvojitá věž, převod generických androidů na nemrtvé, zbraně, pasti a podobně mám připravené dopředu.

Ale jak je to nelineární a nevím, kam se hráči vlastně vydají, tak jednotlivé popisy místností už improvizuji za běhu, abych nedělal příliš práce do šuplíku.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16376
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava VI. - rok 32 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten, co si umí sundat hlavu
@Orion ten s chápavým ocasem
@Joran mutace TBD
@Otto ten s kamennou kůží

Modul
Masks of Lankhmar
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se pod vlivem zpráv o četných magických artefaktech ve sbírce tamního pána rozhodly navštívit Igrikovu osadu. Dorazili v čase slavnosti vynášení Zimy, vloupaly se do sklepa pod Igrikovým dvorcem a ukradly tam Igrikovy úspory, plány cest jeho obchodníků a klíč se vzkazem a hádankou. Zjistily tak, že v ruinách nedalekého chrámu ukrývají magické zlaté masky. Chrám vyhledali, spřátelili se s barbarským kmenem Pavouků, který ho osídlil a v útrobách mohutného obelisku našli hrobku Neviděných kněžek a jejich masky.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se zjara vydaly do Igrikovy osady.
  • Dorazily v čase začínající slavnosti vynášení Zimi.
  • Místní je viděli přicházet od řeky a uvítali je na slavnosti.
  • Děti mraků zjistily, že slavnost má dvě části - lidovou na návsi a panskou ve dvorci na návrší.
  • Bylo zřejmé, že na panskou oslavu se nedostane jen tak každý.
Při zběžném procházení lidové slavnosti je oslovil podivný muž bez oka, se zvláštní holí.
  • Představil se jako Šílba bezoký
  • Sdělil jim, že v nedalekém chrámu se nachází sedm magických zlatých masek. Že Igrik má ve své úschově klíč k tajné skrýší v chrámu, a že se ho dnes chystá všem ukázat večer na slavnosti - a následně uspořádat výpravu pro masky.
  • Navrhnul, že kdyby si Děti mraků ten klíč "půjčily", mohlo by se podařil rychle chrám navštívit, masky vyfouknout a následně vrátit klíč zpět na místo, dřív než si kdokoliv čehokoliv všimne.
  • Při vyjednávání o ceně nabídl neobvykle velké množství stříbra jako odměnu za ony masky - a když postavy chtěly zálohu, nakonec padla dohoda, že jestli Děti mraků ukořistí klíč, Šílba jim půjčí svou hůl rzi jako zálohu.
Po chvíli plánování se Děti mraků rozhodly rozdělit se na dvě skupiny:
  • Otto s Frankem se pokusí rozjařit vesničany na lidové oslavě a následně je navést k tomu, aby se vydaly způsobit rozruch na panské.
  • Orion s Joranem se mezitím vyšplhají po skále do křovisek na východě a odtamtud se pokusí vykrást sklep.
Igrik_R.png

Otto s Frankem celkem snadno přivedli společnost do nálady, ve které se ztrácí zábrany.
  • Frank se u toho sám opil
  • Otto následně vyburcoval lidi k tomu, aby se nedrželi zpátky a vyrazili na panskou slavnost vzít si podíl z tamní hostiny.
  • Bohužel ani alkohol nezbavil poddané zcela zábrany jít proti vůli pána, a tak se nechali strhnout až ve chvíli, kdy je Otto sám osobně vedl k bráně - a byl při tom spatřen strážemi.
Orion s Joranem mezitím šplhali na skálu.
  • Orionovi naneštěstí podklouzl kámen a jištění ho sice zachránilo od pádu až dolů, ale i tak si při nárazu na kámen zhmoždil pravou ruku tak, že s ní nemohl dál hýbat.
  • Joran se zadem přiblížil ke slavnosti, ukradl tam pár korbelů a talířů, aby se lépe předstíralo, že na slavnost patří, ale srazil se to při tom s nějakým sloužícím či otrokem. Později zjistil, že při srážce byl sám okraden - přišel o dýky a obvazy, které zloděj z řad služebnictva asi po hmatu považoval za váček cenností.
  • Pozorování z křovisek také odhalilo, že trojice žoldáků, kteří hlídali vchod do sklepa, se nudí a tak využívají každou příležitost, aby si službu zpestřili - a při tom neváhají na chvíli své místo opustit.
Jakmile začal humbuk u brány a žoldáci se vydali ho spolu s místními strážemi řešit, Orion s Joranem proklouzli do sklepa.
  • Joran koutkem oka zahlédl, že není jediný, kdo se rozhodl vyloupit podzemí. Ze stínu u dlouhého domu se za nimi do podzemí vydala trojice zakuklených postav.
  • Ve sklepě byly jen nějaké zásoby a kovové dveře s velkým zámkem. Joran se pokusil zámek vypáčit dřív, než zakuklenci dorazí, ale byl příliš pomalý.
  • Orion se mezitím připravil s bleskovým lukem - uvědomil si, že s imaginární tětivou nevadí zhmožděná ruka, protože střelba blesku je spíše sesíláním kouzla - a dvěma ze tří útočníků zasáhl. V křečích skončili válející se na podlaze.
  • Třetí útočník neobstál se svou dýkou proti Joranově sekyře a taktéž skončil omráčený.
  • Útočníci měli na předloktí vytetovanou rybu.
Orion zaběhl zavřít dveře a Joran pokračoval v páčení, až dveře vypáčil.
  • Za dveřmi čekaly dvě divoké kočky, držené v zajetí a v době slavnosti i trochu o hladu, aby o to ostřeji hlídaly Igrikovu pokladnici.
  • Orion s Joranem neváhali a předhodily kočkám omráčené útočníky. Kočky se s vděčností na těla hladově vrhly a rozdrápaly jim hrdla.
Cestu do pokladnice již blokovaly jen železné kulaté dveře se zámkem a kováním ve tvaru plamenů.
  • Joran zámek rychle vypáčil, to ovšem spustilo čarovnou neproniknutelnou hradbu plamenů.
  • Joran dotáhl vypáčené kovové dveře odvedle, položil je přes magický oheň. Ten začal kovovou plochu rozbalovat do běla.
  • Joran přikutálel ze sklepa soudek slabého piva a dveře jím schladil. Kovovou desku to schladilo, ale množství pivní páry vystoupalo vzhůru šachtou ve stropě, kterou Igrik nejspíš krmívá hlídací kočky.
  • Joran chvatně překonal zchlazený plech, vybral pokladnici - po slibovaných artefaktech byla jen prázdná místa, Igrik je nejspíš vystavoval někde nahoře, ale podařilo se ukrást kroužkový pytel plný mincí, dokumenty o cestách Igrikových obchodníků a malou truhličku. Při cestě zpět přes rozpálený plát se ale Joran ošklivě popálil na holeních.
Povyk před branou utichl a Joran s Orionem se vybelhali ven ze sklepa dřív, než se lidé vrátili.
  • Jejich únikovou cestu si ale mezitím nějaký mladý pán vybral za místo, kde si zašpásuje se dvěma služebnými.
  • Snaha dát služebným najevo, že mají být zticha, když si pán dvojice Dětí mraků zatím nevšiml nevyšla.
  • V nastalé krátké potyčce Joran omráčil pána sekerou a Orion mu sebral meč. Služky samým úlekem už ani nemukly.
Ve vesnici se mezitím Frank a Otto vydali k chatrči stojící stranou od všeho dění.
  • Zapšklý stařík si stěžoval na nové pořádky, zejména na slavnost, která zneucťuje staré tradice. Mluvil o starých časech, kdy v kraji Neviděné sestry snímaly s pomocí zlatých masek za drobnou úplatu z lidí jejich hříchy. Tyto zlaté časy jsou už pryč, teď se hřešit nesmí, a kdo hřeší, tomu hrozí zatracení.
  • Po uplacení trochou jídla se rozpovídal víc - o tom, jak ze Sekramu přišli mniši a sestrám zničili chrám, jak se Neviděné sestry ztratily neznámo kam a o zlatých maskách, které se ztratily s nimi.
  • Zmínil také Kamara, pomocníka sester, který ještě nějaký čas nosil tajně do lesa k chrámu jídlo, a po své smrti odkázal Igrikovi malou truhličku.
  • Nakonec je varoval, že v troskách chrámu se usadili barbaři.
Kvůli všemu tomu rozruchu Děti mraků raději opustily osadu a v lese se sešly s Šílbou.
  • Joran trochu zbrkle zjišťoval, co je na klíči zajímavého a spustil kyselinovou past, díky které zbyly z hádanky uvnitř jen fragmenty.
  • Šílba byl potěšen úspěchem a svěřil Dětem mraků svou reznoucí hůl.
Děti mraků se po staré pěšině vydaly k chrámu. V jeho troskách opravdu našly ležení malého barbarského kmene.
  • Barbarským dětem věnovaly Děti mraků ukradený meč.
  • Vůdci barbarů, tak řečenému "králi Gravakovi" vzdaly úctu a předaly mu varování před možným útokem Igrikových mužů ve večerních hodinách i lejstra s trasami obchodních cest.
  • Lejstra Gravak svěřil opilému pavoučímu čarodějovi jménem Johan.
  • Děti se uctivě zeptaly, zda mohou pátrat v obelisku po jeho tajemstvích. Gravak souhlasil za patřičný tribut. Děti mu zanechaly obrovský pytel měďáků z Igrikovy pokladnice.
  • Joran po ukončení jednání zahlédl trojici podezřelých osob, jak sleduje tábor z povzdálí, a pak mizí v lese. Varoval krále barbarů.
Masky_R.png

I z útržků hádanky děti správně odhadly, kde se ukrývá tajný vstup do obelisku.
  • Při pokusu jej otevřít se jim bohužel podařilo starý mechanismus otevřít jen částečně, a ten se zasekl.
  • V prvním patře věže se na Franka a Ottu vrhly oživlé pláště a snažily se jim zabránit v pokračování tím, že je udusí.
  • Frank, a o chvíli později o Otto s pomocí Jorana pláště potrhali.
  • Krom plášťů se v převlékárně ještě nacházely podezřelé masky s houbou v nosních dírkách. Děti mraků si je vzaly s sebou.
Další patro bylo od schodiště uzavřeno dveřmi s koženými lamelami.
  • Děti mraků s pomocí masek s filtrační houbou prošly hrobkou Neviděných sester, aniž by se nadýchaly podezřelých fialových částeček ve vzduchu.
  • O patro výš našly zamčené dveře do relikviáře. Správně odhadly závěr hádanky a s pomocí klíče z Igrikova sklepa otevřely dveře do místnosti plné podivných vláken, se sedmi zlatými maskami na kamenném podstavci.
  • Joran chtěl seběhnout o dvě patra níž pro pochodně, ale v hrobce narazil na trojici útočníků v pláštích, kteří jim byli v patách. Když viděl, že nemají na tvářích žádné masky, přibouchl jim dveře před nosem a donutil je tak se nadýchat fialových částeček ve vzduchu.
  • Trojice se nejprve začala hádat, a pak i bít.
  • Orion, Frank a Otto přiběhli na pomoc, počkali na vhodný okamžik, kdy jeden z útočníků skončil s rozmlácenou hlavou na zemi, a pak zasáhli.
  • Druhý útočník se na ně vrhnul a skolil ho blesk z Orionova luku.
  • Třetí útočník se pod vlivem kouzla začal Dětem mraků rozkazovat, jako by byl jejich vůdce. A když ho Orion oslovil šéfe a pohladil tak jeho ego, s klidem jim ukázal záda a skončil také omráčený.
  • Útočníci opět měli na rukou vytetovanou Rybu. Ve svém vybavení měli zlodějské náčiní a také podivné pytle s runovými tkanicemi, které odebírají vůli tomu, komu jsou přehozeny přes hlavu.
Masky_R2.png

S pochodní v ruce začal Joran čistit relikviář od podivných vláken, ale spálení každého vlákna vyvolalo vzpomínku na nějaký hřích a pohnulo s některou z masek.
  • Raději se místo toho pokusil dostat k maskám. Zjistil, že tři jsou poškozené a čtyři netknuté. Masky představovaly 7 smrtelných hříchů.
  • Poškozené masky snadno poslal pod vlákny po zemi kolegům.
  • Při pokusu sebrat nepoškozenou masku Smilstva ho maska ovládla a přinutila si ji nasadit. Ucítil neodolatelnou touhu vydat se dolů do barbarského tábora a rozdat si to s tamními barbarkami. Odolal jen za cenu nejvyššího vypětí, neschopen dál přemýšlet o čemkoliv složitém.
  • Následně se Děti mraků pokusily uloupit zbylé masky a ještě Orion a Frank skončili posednutí. Oriona uchvátila Lakota a byl odhodlaný vyrazit za králem Gravakem získat zpět tribut, který mu byl složen. A Franka posedla pýcha a cítil potřebu vyzvat krále Gravaka na souboj, a po jeho porážce zaujmout jeho místo v čele barbarského kmene.
  • Naštěstí zůstal příčetný alespoň Otto a s pomocí čarovných pytlů zbavil všechny tři postižené vůle, a následně i masek.
Na závěr výpravy:
  • Orion nejprve nasliboval útočníkům s Rybami svobodu, když mu prozradí, kdo jsou. Poté se dozvěděl, že patří ke klanu Ryb, který vede jakýsi Rybář ... a že tenhle klan je kriminální organizace, která je skutečným vládcem kraje, nikoliv pán se Sedkramu. Pak je Orion podřízl.
  • Děti mraků nedorazily na smluvenou schůzku s rezavým čarodějem a masky dali Matce.
  • Co přesně se stalo s Igrikovou osadou se uvidí až za pár let, je ale jasné, že Igrik přišel o všechny úspory, trasy jeho karavan se dostaly do rukou barbarskému čaroději, a pokud se pokusil odpoledne či večer chvatně uspořádat výpravu do chrámu, čekal ho tam připravený barbarský kmen.
Získaná magie: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
Všechny zlaté masky - zachovalé i poškozené
Trofeje z oživlých plášťů.
Pytle zbavující zajatce vůle (jeden si nechaly)

Matka je nasycena na cca 10 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • Reznoucí hůl magická
  • Pytel zbavující zajatce vůle magický
  • Masky s houbou filtrující otrávený vzduch
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Jejda, jejda, vy jste si proti sobě poštvali Šílbu? :s_bored:

Jinak, protože tenhle modul znám, musím Marky ocenit tvoji dekonstrukci z lineárního dobrodružství do volnější podoby (Např. zjevení Šílby a jeho nabídky už na začátku, rozehrání vztahů s barbary...) a napojení na okolní svět (tetování rybiček?). Nemůžu teda říct, že tohle raně středověké ultralow fantasy by byla moje preference, ale udělané to máš rozhodně pěkně.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti