[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Zde budu dávat zápisy z WM kampaně pro účely debaty na RPGF/zvědavé čtení.

Je to mirror toho, co si vedu jinde, takže se klidně nebojte komentovat, reagovat.... nebo se inspirovat k zapojení.

V každém zápisu je vždy v úvodu soft-spoilerové shrnutí (kdybyste si nechtěli vyspoilovat hraný modul), a pak kompletní popis (pro ty, kterým spoilery nevadí/už to četli/hráli)....
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 7. 2021, 09:57, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: Ciwe, Marky, co jsem ti říkal s těma mapama dungeonů?
MarkyParky na konci píše: Mapky přidám večer
Jsem v práci a nemám tu Fotokrám.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Pardon, poslední řádek jsem nějak nedočetl. :roll:
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

A mám dojem, že spodní patro jsi nějak přeskládal?
Ne, jen si musí představit, že je popisované z pohledu postav vystupujících z výtahu.

Ono je navic v té originální mapě IMHO orientované jinak než první - podle relativní polohy výtahu a Jámy je otočné o 180°. Nevěděl jsem, jestli je to schválně (jakože hrdinové po tom sestupu ztratí povědomí o světových stranách) nebo jen důsledek těch kartograficky příšerných DCC map a umělecké licence, tak jsem přestal používat světové strany.
Markus píše: Vaše družina projela dungeonem skoro chirurgicky. Tajnou chodbou dovnitř, potom suverénně do nejnižšího patra, obejít většinu nebezpečí a na jistotu přímo k "finálnímu" souboji, kde zachránili oběť, pro kterou sem přišli. Blahopřeju k dobře vykonané speciální operaci!"
V skutečnosti mě překvapilo, že level design tohodle dobrodružství je takhle špatný.

Jako nic proti existenci zkratky na konec, kterou hráči objeví chytrým hraním nebo nějakých figlem ... Ale tady to bylo spíš tak, že to byla ta nejsnazší a nejbezpečnější cesta, a proto po ní hráči šli. V podstatě kdykoliv z ní uhnuli, tak tam byla stopka - buďto slepá chodba nebo dobře signalizované velké nebezpečí, takže se znovu poslušně vrátili na cestu dolů.

Takový soft-railroad, co vede mimo většinu obsahu. To není vizitka dobře utracených peněz a v recenzi to zdrbnu.

Některé věci jsou vyloženě špatně a obracel jsem oči v sloup. Třeba ten fór s kopím, co se nevytočí, úplně vyšumel do ztracena, protože je na začátku slepé chodby. Takže postavy tři minuty řeší, jestli tam to kopí nechat nebo jít dál, rozhodnou se ho odložit, projdou o místnost dal a tam je slepá chodba a kopí nijak nechybí. Takže se vrátí, kopí si zas vezmou a rozhodnutí je znegované, žádný přesah, žádný důsledek. Jen jsme se zasmáli kopí nebo halapartně nebo desetistopé tyči, co se nevytočí.

Meh.

A samozřejmě - v důsledku toho byl taky dost mizerný magický loot a málo expů, byť poklady naopak byly fajn a vztahy s Barbary se posunuly hezky.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 11. 9. 2021, 10:16 Ne, jen si musí představit, že je popisované z pohledu postav vystupujících z výtahu.
Já jsem si to představoval tak, že jakmile vystoupí z chapadla, tak skoro okamžitě vidí tu vesničku jurt. A do místnosti 4-3 není možné projít, aniž by napřed zahlédli rokli a rituál. Ale to je asi detail
Ono je navic v té originální mapě IMHO orientované jinak než první - podle relativní polohy výtahu a Jámy je otočné o 180°. Nevěděl jsem, jestli je to schválně (jakože hrdinové po tom sestupu ztratí povědomí o světových stranách) nebo jen důsledek těch kartograficky příšerných DCC map a umělecké licence, tak jsem přestal používat světové strany.
Teď jsi mi připomněl, že na tohle jsem taky kdysi koukal jako puk, než mi to došlo. Ne, není to špatně orientované. Jsou tam dvě díry. Jedna je několik stovek kilometrů dlouhá a zároveň hrozně široká trhlina ve světě - rokle, kterou obývá obrovské monstrum a která by na mapě zabírala několik hexů. To je tahleta rokle dole, u které se odehraje závěrečný souboj.

A potom je tam na malinká, skromná kulatá díra, kterou se vchází do dungeonu. Ta není součástí té rokle, leží kousek od ní. Je to prostě vchod do komplexu, kterým pak projdeš až do té rokle.

(EDIT: Originál rozlišuje mezi "ravine", což je ta stovky kilometrů dlouhá trhlina, a mezi "the pit", což je vchod do sídla kultistů v jednom lokalizovaném úseku trhliny)
Takový soft-railroad, co vede mimo většinu obsahu. To není vizitka dobře utracených peněz a v recenzi to zdrbnu.
Možnost projít zkratkou na konec dungeonu asi není úplně zlá, ne? Otevřené prostředí, odměna za chytrost, atd... Horší to je, když hráči mají jasný quest a ten je právě na konci té zkratky, takže vlastně není důvod cokoli prozkoumávat. Kdybys tu holku neměl dole a strčil bys ji někam do cel (tuším někde na druhém patře), tak je to hned míň přímočaré.

Ale moc si nepamatuju, co je cílem originálu. Jestli vážně stačí slézt dolů a vyhrát závěrečný souboj. Asi jo. Ale to je obecný problém questů - kdy hráči nejsou odměňováni za exploraci, ale za splnění questu.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Já jsem si to představoval tak, že jakmile vystoupí z chapadla, tak skoro okamžitě vidí tu vesničku jurt. A do místnosti 4-3 není možné projít, aniž by napřed zahlédli rokli a rituál. Ale to je asi detail
...
Teď jsi mi připomněl, že na tohle jsem taky kdysi koukal jako puk, než mi to došlo. Ne, není to špatně orientované. Jsou tam dvě díry.
Aha, tím se to vysvětluje.

Já si myslel, že je to jedna a ta samá díra.
A ta je v prvním patře popisovaná jako plná mlhy/kouřma.

Takže jsem logicky tu samou mlhu/kouřmo dal i do nejnižšího patra a snížil tam dohlednost. A proto vznikl prostor prohlédnout si ty okolní prostory dřív, než začal rituál (který jsem triggernul až když se postavy dostaly na dohled obětišti).
Markus píše: Ale moc si nepamatuju, co je cílem originálu. Jestli vážně stačí slézt dolů a vyhrát závěrečný souboj. Asi jo. Ale to je obecný problém questů - kdy hráči nejsou odměňováni za exploraci, ale za splnění questu.
Cílem originálu je dojít na konec a kuchnout týpka v modrém pyžamu. Tzn, ano, i tam stačí slezt dolů.

Holka je tam jenom flavour, nameless damsel in distress, aby ten závěrečný combat byl trochu pod tlakem. Že je za ní odměna "dva volci" se hráči v originále dozví až ex post.

Že z ní udělám barbarskou princeznu mě napadlo až ve chvíli, kdy hráči místo rovnou k jámě nejprve vyrazili k barbarům na výzvědy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Díky za hodnocení.

Všiml sis na úplně první stránce tohohle?
On the other hand, the adventure contains
shortcuts, such as the “tentacle elevator” at area 1-14, which
can bypass three full levels of combat and take the PCs directly
to the final scene. Parties that discover and make use of the
shortcuts, or who rest regularly and proceed cautiously, can
survive to the end of the adventure with only minor casualties. Reckless parties will not do as well. In the author’s playtesting experience, the adventure has resulted in one complete
TPK and one “walk in the park,” with several other sessions
falling somewhere between the two
Je to tam evidentně záměrně.

Pořád nejsem úplně přesvědčený, jestli možnost vzít to zkratkou je vážně špatný design nebo jenom odměna pro chytré hráče. Ostatně - potom se hráči poplácají po zádech za to, jak chytře to zvládli, co jim brání jít prozkoumat zbytek jeskyně?

(Jako není to úplně ideální, to ti uznám. :))
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: Je to tam evidentně záměrně.
Bohužel ano.
Markus píše: Pořád nejsem úplně přesvědčený, jestli možnost vzít to zkratkou je vážně špatný design nebo jenom odměna pro chytré hráče.
Nehrát není odměna.

Srovnej si ten design třeba s Hrobkou devíti bohů v ToA. Tam je taky "neveřejná" údržbářská šachta, kterou jde projít celou hrobkou až dolů zkratkou.

Ale její funkce není jen to, že ti skipne celý obsah. Můžeš jí sice využít jako zkratku, ale mnohem zajímavější je využít jí jako odměnu. Odbočky na ní ti dávají možnost zahlédnout jednotlivé části dungeonu ze zázemí - prohlédnout si pasti z nezvyklého úhlu, dostat se k ovládacím prvkům, které pasti spouští a deaktivovat je, nebo se vyhnout některým dílčím enemíkům či pastem.

V ToA za použití každé odbočky ze "zkratky" dostaneš malou odměnu, takže tě motivuje zkratku opouštět a explorovat. (Plus master boss je nastavený tak, že čím víc toho prolezeš, než na něj vlítneš, tím větší budeš mít boost).
V tomhle za použití každé odbočky ze "zkratky" dostaneš paličkou přes prsty, a když jdeš delší cestou, tak nedostáváš boosty, ale schytáváš prokletí a damage. Takže tě to defakto bagruje jít nejkratší cestou a ten dungeon nehrát.
Markus píše: Ostatně - potom se hráči poplácají po zádech za to, jak chytře to zvládli, co jim brání jít prozkoumat zbytek jeskyně?
Třeba tohle?
Spoiler
Grand finale: When the blue-robed cultist is killed, the tentacles below begin to thrash about mindlessly. Read the following:

As you strike down the blue-robed cultist, there is a sudden rumbling from far below. The remaining tentacles swarm to his body, coil about it, and carry him rapidly into the depths below. There is a moment of tense silence, then the earth shakes! A massive coil of tentacle rises in the distance. This thing is at least 50 feet in diameter, far larger than anything you have seen so far. Then another massive tentacle unfolds beside it, then another. The edge of the cliff crumbles before you as one of the tentacles lashes out against it! Within moments there are dozens of house-sized tentacles rising into the shadowy distance, all lashing against the cavern walls! A rockslide begins, and rubble falls from the sky all around you. Suddenly, the entire cavern feels as if it is in the midst of an enormous earthquake as the mighty pit-beast bashes the cavern walls all around you!

Within moments, the shower of rock and debris causes 1d6 damage per round to anyone not in areas 4-1, 4-2, 4-3, 4-4, or
4-5. Palimdybis proceeds to demolish this entire cavern. After 10 minutes nothing is left past area 4-6 but a mass of rubble
and an enormous cloud of dust. Then Palimdybis returns to the depths to slumber and dream. All of the tentacles that once
made up tentacle elevators (such as at area 4-1) also return to the cavern bottom.

When the dust finally settles, there is faint daylight far above. Palimdybis smashed the ceiling, connecting this cave to the pit by walls that are now pitted and easy to navigate. Characters who climb carefully can safely scale the rubble and irregular, rocky walls, almost walking around the canyon’s perimeter on several switchbacks, to eventually emerge on the edge of the canyon, about a mile from the pit that stretched straight down at area 1-1.
Na svém hodnocení, že tohle je blbý design dungeonu, trvám $8)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Fair enough. Ale kdyby mi hráči obešli celý dugeon, tak bych self-destruct nespustil. Ty evidentně taky ne. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Tak samozřejmě, že jsem ho nespustil. Ale nespustil jsem ho právě proto, abych fixnul ten blbý design a ještě jsem vymýšlel důvod se tam vrátit:
- barbaři jsou trochu primitivní, takže nezvládnou mozkohádanky a
- barbaři nejsou magicky nadaní (a Johan je ožrala), takže neovládnou výtahochapadlo a mají z něj respekt
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Dodal jsem ty mapy.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XI. - rok 75 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Frank ten se sudnavací hlavou
@Leon ten s hřívou
@Orion ten s chápavým ocasem
@Pivocajs ten se stínovýma rukama

Modul
The People of the Pit
Odehráno: 78%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků pokračovali v pomoci brabarům Pavoučího kmene. Vyčistily první a druhé patro jámy s Chapadlem a zjistily, že velké Chapado je neklidné a smutné nejen kvůli tomu, že ho trápí kultisté jak vši, ale také že jde o samičku, které chybí sameček.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se na koních a s pážetem vydaly do k jámě s Chapadlem, pomoct králi Doranovi.
  • Doran si postěžoval, že i když oběti Chapadlo uklidňují, kvůli kultistům, co ho dráždí, je to jen na krátko a spotřeba obětí je příliš velká. Požádal tedy Děti mraků, aby podzemí vyčistily.
  • Po noci strávené v barbarském táboře barbaři nabídli, že mohou obětovat pár zajatců, aby bylo Chapadlo během výpravy klidnější. Děti mraků nadšeně souhlasily, a zajatí obchodníci tak za strašlivého řevu skončili v jámě.
Jako první se Děti mraků rozhodly vypořádat s baziliškem.
  • Vybavené zrcátky, vydaly se do jeho doupěte najít ho.
  • Nečekaly ovšem, že bude tak obrovský, takže si uvědomily, že stojí vedle něj, až když se pohnul.
  • Frank s ním bojoval statečné sekerou, bazilišek mu ale prokousl ruku. Naštěstí mu panoš podal kopí
  • Leon s Pivocajsem byli nejprve zaskočení a bazilišek je zkopl zadní nohou na skálu. Pak Leon vzal celtu, zkusil vyběhnout baziliškovi na záda a hodit mu jí přes oko. To se ale nezdařilo, a místo toho mu spadl před tlamu.
  • Orion si vylezl na jednu z mnoha zkamenělin a ostřeloval odtamtud baziliščí oči. Naneštěstí pro něj se při tom jeho pohled potkal se zkameňujícím pohledem nestvůry. Naopak naštěstí pro něj bazilišek nečekal, že bude tak vysoko, a tak ho dlouho hledal - a pohled byl jen krátký. Orionovi tedy zkameněli jen nohy.
  • Pivocajs mezitím lákal baziliškovu pozornost na sebe, aby mohl Orion lépe střílet. Nahrál tím Frankovi, který kopím probodl baziliškovi jedno oko.
  • O chvíli později pak bazilišek natočil i druhé oko k Orionovi - při tom stihnul pošlapat Leona. Orion se zaklesl kamenými nohami, vyklonil ze své pozice a úplně baziliška oslepil. Kámen ale nevydržel, utrhl se a Orion se potloukl.
  • Dorazit oslepeného baziliška už bylo snadné. Děti mraků získaly velkou trofej a navíc baziliščí roh pokrytý drahými kovy.
  • Orion si urazil své zkamenělé nohy, nechal si donést od koní létající koště a od téhle chvíle létal na koštěti.
Poté se Děti mraků vydaly na západ komplexu, prozkoumat vzdálenou jeskyni cely.
  • Pivocajs se vydal po obvodu jámy a přelétl přímo do jeskyně.
  • Leon našel tajný průchod do Jeskyně z jedné z cel.
  • V jeskyni byla mrtvola jakéhosi mága, pokrytá plýsní.
  • Pivocajs se rýpal v plísni svým gladiem, ta vypustila malý obláček spór, Pivocajs naštěstí uskočil. Potom z róby stažené z mrtvoly v jedné z cel a plísně zkusil vyrobil spórový granát, povedl se mu jen jakýsi plísňový hadr.
PoPLVL1.jpg

Děti mraků se přesunuly k padacímu mostu.
  • Orion přelétl jámu plnou chapadel a spustil padací most z druhé strany.
  • V následující bylo na zemi namalované bludiště. Frank se vzpomněl na věštbu z minulé návštěvy, řekl ji ostatním a Orion s Pivocajsem vymysleli dvě cesty skrz bludiště, u kterých nikdo neudělal krok zpět.
  • Zvolenou cestou se podařilo bludiště bez újmy překonat a Děti mraků se navíc sladily s porozuměním Chapadlu a pochopily, že Chapadlo strádá, že mu něco chybí, že se cítí osamělé.
Za bludištěm našly děti chodbu plnou podezřelých uren.
  • Ukázalo se, že za každou urnou je nášlaplná plošina a každá urna skrývá mechanismus, který po sešlápnutí zavře zeď za tím, kdo právě prošel.
  • Orion se vydal napřed letecky prozkoumat, jak je tato chodba dlouhá a kam vede. Na konci uviděl obří žábu, která se označovala jako Bobukbubilca a ptala se ho, co chce.
  • Orion se vrátil pro ostatní. Ti se rozhodli zneškodnit mechanismy v každé z uren, aby se jim nezavřela ústupová cesta.
Pivocajs oslovil Bobukbubilcu s tím, že jsou spřízněni s Chapadlem a jdou pomoct Chapadlu proti kultistům.
  • Bobukbubilca se mu vysmál, že je démonická žába povolaná kultisty, aby strážila průchod.
  • Děti ještě chvíli zkoušeli nějak se prokecat, zejména poukazovaly na to, že strážit celé věky jeden průchod je hrozná nuda. Žabák na to odpověděl, že takhle se vykecávat je hrozná nuda a začal boj.
  • Orion vylétl jako první a pokusil se žabáka strefit. Pohlédl ale do jeho hypnotických očí a málem se mu rozstřelila hlava, jakou dostal migrénu.
  • Ostatní Děti mraků byly šikovnější, zejména zásah z bleskometného luku žabáka ochromil a pak už bylo snadné ho oslepit.
  • Oslepený Bobukbubilca chaoticky skákal po místnosti, ta se úplné otřásala, ale Děti mraků se nepřiblížily do míst, kam se vešel, a z dálky ho ustřílely.
Další postup blokovaly dvoje masivní dveře v hrozném stavu.
  • Frank je oboje vyvrátil. Bohužel při tom udělal hrozný hluk a druhé ho navíc zavalily.
  • Orion v místnosti mezi dveřmi chytil malé levitující světlo.
  • Pivocajs zase našel v jednom z výklenků ukrytý malý talisman z propletených chapadel, zdobený drobnými drahokamy.
Za vyvrácenými dveřmi čekala na družinu trojice purpurových kultistů v čele se žlutým kultistou a jednou chapadlovatou stvůrou.
  • Děti mraků soustředily palbu na žlutého kultistu, nepříliš úspěšně. Jen Pivocajsovi se podařilo vrhnout na něj plísňový hadr, který ho oslepil.
  • Ostatní kultisté vyvolali stínové chapadlo. To se následně ostalo mezi Děti mraků a když zasáhlo Oriona, vysálo z něj světlo života a on padl na zem vyřazený.
  • Pivocajs mezitím vystřílel všechny šípy a Frankovi chapadlovitá stvůra prohryzla lýtko. Pak ho Frank rozsekl.
  • Leon oslepil všechny zaříkající kultisty a jednoho i zabil. Tím zrušil stínové chapadlo.
  • Když bylo přerušeno zaříkání, kultisté se vrhli kupředu s dýkami. Leon hodil Pivocajsovi pilum, ale ten ho vrhl tak nešikovně, že dopadlo před kultistu, ten ho zvedl a ozbrojil se s ním.
  • Pak konečně začalo přát štěstí Dětem mraků. Rychlý střed výstřelů a výpadů konečně pozabíjel zbylé kultisty i chapadla, co z nich vylezla.
  • Děti mraků sebrali kultistům všechny talismany.
Sál přestal shiftovat mezi realitami a na konci chodby se znovu objevilo bludiště.
  • Děti mraků zopakovaly známý postup a došly na konec.
  • Cestou pochopily další střípek z toho, čím strádá Chapadlo. Je to osamělá samička a chybí jí samec.
  • Na konci našli dvoje dveře. Jedny se vracely k padacímu mostu, druhé vedly hlouběji do dungeonu. Rozhodly se pokračovat hlouběji.
Dveře je dovedly do další místnosti s labyrintem, orientovaným opačně.
  • Pivocajs se rozhodl prozkoumat jeden z mnoha průlezů do tenkých chodeb, které vypadaly jako chapadla naruby. Málem tam skončil, nakonec vyvázl jen s lehkým zraněním, když se vyškrábal ven.
Poté začal průzkum základny Kultistů v ruinách zjevně postavených za Staré říše.
  • Hned v úvodu Děti narazily na trojici kultistů, kteří k nim byli zády a uctívali jakousi chapadlatou sochu. Jednou salvou trojici zabily .. jen zapomněly na to, že po smrti kultistů z nich vyrazí malá chapadélka. Ta naskákala na Franka, vlezla mu pod zbroj a ošklivě ho pokousala, než je Pivocajs rozmačkal.
  • Poté prolezly ubikace, sklady, jídelnu. Zjistily, že dříve zde žilo přes třicet kultistů, dnes už jich je cca polovina.
  • Našli laboratoř a v ní spoustu magických polotovarů. Orion z nich na místě vyrobil nějaké lektvary proměny ve zvířata do zásoby.
  • Když Leon přemýšlel o účelu těch polotovarů a procesu přerodu kultistů, vyvstaly mu na mysli zneklidňující otázky kolem vlastního původu.
V sousední místnosti byl podivný bazén napuštěný příliš kyselou vodou.
  • Franka, který to zkusil brodit, podráždila na nohou.
  • Orion provedl vzdušný průzkum a za bazénem nalezl místnost plnou vejčitých lůžek, magických, ale neznámého účelu.
  • Do lůžek pasovaly vejčité talismany od kultistů. Pivocajs zkusil jeden použít a když si do lůžka lehl, zjistil, že se může nechat přenést do hlouby dungeonu.
  • Děti se ale rozhodly místo toho dokončit průzkum a čištění tohoto patra.
  • Za tajnou zdí v laboratoři našli lepší ubikaci kultisty a také zázemí uctívané sochy, odkud mohou vyšší kultisté promlouvat k akolytům.
PoPLVL2a.jpg

V dalších dvou místnostech narazili na pracující kultisty.
  • Trojice u pecí měla lopaty a metala po nich žhavé uhlíky.
  • Kultista - tesař na ně vyběhl s kladivem.
Nakonec Děti opustily základnu a dorazily do přirozených jeskyň.
  • Osm zajatých barbarů tam roztáčelo velké mlýnské kolo.
  • Děti začaly barbary osvobozovat, to se neobešlo bez krátkého zastavení práce.
  • To vzbudilo pozornost jednoho kultisty, který je přišel zkontrolovat.
  • Pivocajs ho zkusil zastřelit, ale kultista vykřikl když umíral.
  • Osvobození barbaři, ozbrojení provizorně Dětmi mraků se na Frankovu pobídku vydali blokovat severní tunel, než bude dokončeno osvobozování.
  • Zjevili se další dva kultisté, ti se zalekli přesily a utíkali pro posily.
  • A když barbaři naznačili, že na severu je těch posil opravdu hodně a není dobrý nápad se pokusit pobít je v čelním střetu, Děti mraků i všichni osvobození barbaři společně ustoupili a opustili patro.
Na závěr výpravy:
  • Frank zkoušel přemlouvat krále Dorana, aby barbaři dočistili druhé patro podobně jako minule. Barbaři se ale příliš bojí.
  • Frank domluvil, že když barbaři zabijí nějakého statečného válečníka z ochranky, ponechají Dětem mraků jeho prsty, aby se dalo obchodovat s čarodějnicí. Barbaři souhlasili, nechtějí ovšem platbu v penězích, nýbrž ve vzácných a zajímavých zbraních.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Hrozně moc různých kultistických talismanů
  • Baziliščí hlava
  • Modla Bobukbubilca
  • Veškeré suroviny z kultistické výrobny
  • Zobák chobotnaté stvůry
Matka je nasycena na cca 19 let.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • 3x dýka
  • obřadní dýka
  • roucho zlatého kultisty
  • 3x roucho purpurového kultisty
  • lektvary proměn: 1x v netopýra, 1x v medvěda
  • levitující světlo
  • zlatý vejčitý talisman - klíč k teleportům v Jámě Chapadla
  • složitý chapadlovatý talisman - účel neznámý, z Jámy Chapadla
  • pytlík topazů
  • roh baziliška pokrytý cennými kovy
  • silný lektvar zacelující krvácivá zranění
Ztracené vybavení: jen zajímavé
Tentokrát nic.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Situace ve světě se za těch 19 let ... moc nezměnila, ale minule jsem vám mapičky nedal, tak to teď doženu.

Taky jsem trochu změnil formát bookkeepingu světa.

Situace v roce 94 ppm.
Geografie
Geografie
Politika
Politika
- Sv. Modrá / Řád / Sedkramské hradiště
- Tv. Modrá / Řád / Povodí na severozápadě, vládce neznámý
- Stříbrná / ??? / Slanga
- Šedá / Smrt / Nekromant Monarch
- Sv. zelená / Divočina / Minotaurus
- Tm. zelená / Divočina / Čarodějky
- Růžová / Chaos / Kultisté
- Oranžová / Chaos / Barbaři Pavoučího klanu

Pověst a vztahy:
Sedkramské panství:
Přepadení Igrikovy osady znamená, že Děti mraků jsou psanci
  • plebs Dětem mraků fandí, ale mnohem opatrněji (zhoršení): +1
  • panstvo je chce zlikvidovat (zhoršení): =-2
  • vojsko je má za nepřátele (zhoršení): =-1
  • klan Ryby je chce zlikvidovat (zhoršení): =-2
Povodí na severozápadě
  • doposud nemáme kontakt
Nekromant Monarch
Uzavřena křehká dohoda, co se nedmítá
  • Nekromant nabídl spolupráci z pozice síly. Trochu se uklidnil, že Děti drží slovo, vyklidily pole a neotravují (-1)
Slanga
  • dřívější kontakt byl ztracen
  • tuší se, že tam vládne nemrtvá
Přívrženci učení minotaruova
Děti mraků přímo pomohli Thelemovi dostat se k Minotaurovi, a Minotaurovi předtím uprchnout.
  • Příznivci minotaura (beze změny): +1 přízeň
Čarodějný koven
Děti mraků na jednu stranu pomohly svým zásahem z rozhádané pětice čarodějek udělat sjednocený koven + odhalily začínající nekromantku a zrádkyni v jejich středu, zároveň ale čarodějky okradly o množství magických itemů i nejdůležitější věc, co chránila jejich hvozd.
  • Astrid, Matka Mab, Tichava: -1 spravedlivý vztek
  • Emalína, Zora (pokud přežily): -2 nenávist, touha po pomstě
Kultisté chaosu:
Děti mraků otevřeně napadly uctívače Chapadla
  • Uctívači Chapadla jsou v otevřené válce: (zhoršení) -2
  • Ostatní sekty kultistů jsou nedůvěřiví: (zhoršení) -1
Barbaři
Barbaři pavoučího klanu získali díky dětem zpět část svého domova
  • Barbaři Pavoučího klanu jsou spojenci: (zlepšení) +2
Vývoj zajímavých NPC
Dvojvěž nekromanta Monarcha
Bývalý dobrodruh Arko - zemřel, když bránil Zvon před nemrtvými, jeho klony jsou nyní Vyvolení a jejich počty rostou
Požírač duší - podivný konstrukt, osud po zničení Zvonu Monarchem je neznámý

Tvrz Grauberk
Rod z Grauberka (nevěsta a spol) - potomci Nastaši žijí kdesi v exilu
Rod z Kenmotu (ženich a spol) - zemřeli, nejspíš rukou kultistů

Sedkramské panství
Rybář - tajemný vůdce klanu Ryb - Nejspíš je to putovní titul.

Rzivý čaroděj Šílba
Byl podražen a okraden, poštvává na Děti mraků Rytíře. - Není jasné, ke které frakci patří.

Slanga a močály ospalých ryb
Johana ze Slangy - (20 / 72+ mrtvá) - zemřela ještě před příchodem Dětí mraků
Vědma - Je kontakt na nákup velmi silných magických léčiv za velmi neobvyklé ceny.
Hospoda, rybáři, tesař - nekontaktovaní vendoři zboží za dvojnásobek.

Hvozdy na jihu
Minotaurus - osvobozen z Monarchovy dvojvěže, usadil se v osadě jih od hvozdu
Theleme - zachráněn Dětmi mraků, vydal se k Minotaurovi
Manfred z Grauberka (prvorozený syn, netvor) - vydal se najít Minotaura...

Barbaři
exKrál Donar (63+) - už nekraluje
Královna Gwel (43+) - v plné síle jako vládkyně barbarů, spojenkyně dětí mraků.
Pavoučí kouzelník Johan - věčné v lihu, spolupracuje, kdyź ho děti opijí
Barbaři jsou konktat:
- prodej lootu z kupeckých karavan za standardní ceny
- výměna useklých rukou stráčů karavan za neobvyklé a zajímavé zbraně

Vejlant
Rod z Vejlantu vyvražděn Rarachem (41+) - mrtvola kostra Veroniky, poslední z rodu, je napíchnutá na kůlu pŕed hradem a odrazuje návštěvy

Další zajímavé novinky
> Malá panství se začínají sjednocovat do větších celků. Vojvoda Sedkramský se prohlásil knížetem všech osad kolem řeky. A něco podobného se prý stalo i v povodí na severozápadě.
> Devalvace malých denárů pokračuje, sice pomalu, ale stále. Aktuální kurz je 9 malých stříbrných denárů za 4 velké stříbrné denáry.
> Dají se běžně koupit obouruční sekery.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XII. - rok 94 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Orion ten s chápavým ocasem
@Kráska ta příliš krásná
@Myšlík TBD mutace

Modul
Slanga a Močály ospalých ryb
Odehráno: 52%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků se pokusily navázat kontakt ve Slanze. Spřátelily se s nemrtvou paní Johanou ze Slangy i samozvanou správcovou Lyrrou, která se o chod osady stará. Johaně ze Slangy přislíbili pomoc s nalezením klidu pro jejího otce - výpravu do podsvětí. Pokusily se zmocnit raracha, který tam byl uvězněn, ale místo toho jej jen poslali na Vajlant, kde bude strašit. Lyřře nabídli pomoc s řešením ještěra z bažin, vykoupili z trestu tesaře (a dali mu práci na Vajlantu) a nakonec pomohly rodině nakažené kostilamnou chřipkou.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se na koních, oblečeni jako paní Bella z Vajlantu s doprovodem, vydaly do Slangy.
  • Stráž u brány vyžadovala mýtné, a to dost nekompromisně.
  • Nezabral ani odkaz na panské záležitosti.
  • Orion vzal pár stříbrných cetek o hodnotě jen málo menší než mýtné a stráž s nimi uplatil.
Děti mraků uvázaly koně na nádvoří podezřele prázdné tvrze. Krom stráží zde nebylo žádného služebnictva.
  • Po zabušení na dveře dřevěného paláce jim otevřel drobný homunkulus.
  • Pozval je dál na odvar z bylin. Myšlík ho u toho sledoval a zjistil, že jim chce namíchat uspávací byliny. Tento plán zhatil.
  • Vnitřek paláce vypadal neskutečně zanedbaně, opuštěně, hominkulus se choval zmateně. Po zhacení plánu s uspáváním se pokusil nenápadně dostat do věže tvrze.
  • Děti mraků ho načapaly, ale nechaly ho do věže odejít - jen s žádostí, aby přivedl svou paní.
Během čekání na Johanu ze Slangy prozkoumaly velký trůn v rohu.
  • Jeho tělo se ukázalo být truhlou, která cosi skrývá.
  • U závlačky byly ochranné symboly.
  • Po oboustranách trůnu stály dvě poloplátové zbroje, sálající magií.
  • Děti se rozhodly zatím nechat truhlu být.
Konečné přišla Johana ze Slangy, v podobě náctileté bílé paní.
  • Kráska v panském oděvu na ní zkusila dvorní zdvořilosti o výměnách darů a přátelských vztazích a Johaně udělalo velkou radost, že se ní jiná šlechtična jedná jako s rovnou.
  • Johana dostala od Krásky zlaté hodiny a byla poučena, že výměna darů by měla být vzájemná.
  • Nejistá dívka se zeptala, zda by Děti preferovaly spíš cennost nebo něco z otcovy knihovny. Děti se shodly na knihovně.
Johana odvedla děti do knihovny v prostředním patře dřevěné věže.
  • V rohu knihovny postával nelibě se tvářící rarach, démon či nějaká podobná bytost, zjevně uvězněná v jakémsi obrazci.
  • Johana se chovala, jako by to byl kus nábytku, teprve když se Děti mraků zeptaly, vysvětlila jim, že to byl démonek, kterého kdysi povolal její otec, aby ji přivedl zpět z onoho světa … a že ona jen neví, jak ho vrátit zpět.
  • V knihovně našly Děti mraků dva zajímavé tituly.
    • Sbírku popisů rituálů a obřadů k vyvolávání domácích pomocníků. Johana vysvětlila, źe s její pomocí její otec kdysi vyvolal onoho nešikovného homunkula. Tu dostaly Děti mraků darem v rámci zdvořilostní výměny.
    • Knihu o svazování bytostí pekelných a démonických. Tu jim ale Johana odmítla dát, že ji zatím potřebuje. Po krátkém rozhovoru vyplynulo, že jako nemrtvá je na tomto světě sama, že jí chybí otec, jehož tělo leží o patro výš - a že by chtěla, aby byl oživen podobně jako ona. Pokud jí s tím Děti mraků pomohou, tak potom knihu už nebude potřebovat a klidně se jim jí dá.
  • Na dotaz, jestli mohou Slanze pomoct i s něčím jiným, odpověděla Johana, že neví, ať se zeptají ve vsi.
Johana odvedla Děti mraků do ložnice svého otce.
  • Na posteli tam ležela kostra Edwiga ze Slangy, místnost byla uspořádaná jako smrtelné lože a zapadaná prachem.
  • Myšlík se pokusil nekromantským grimoárem přivést kostlivce k rozhovoru, Orion mu asistoval pomocí ochranných run, aby se to nezvrtlo.
  • Kostlivec se po probuzení zdál být v potěšené náladě, přesvědčen, že jeho dcera je v neživotě, který ji zařídil, šťastná.
Jakmile byl kostlivý Edwig probuzen, Děti mraků mu sdělily, že jeho dcera je smutná a potřebuje společnost.
  • Nejprve navrhoval, aby se oženila.
  • Dcera, která si všimla, že otcova kostra je reanimovaná, se mu vrhla kolem krku.
  • Po chvíli vysvětlování vyplynulo, že Johana touží po otcově přítomnosti. Jenže otec se za její probuzení zavázal Peklu k věčnému utrpení a ani ta nejsilnější nekromancie (např. ani Monarch) ho nedokáže přivést zpět, pokud si pro jeho duši do Pekla nepřijde někdo živý.
  • Johana ze Slangy požádala Krásku, aby to pro ni udělala.
  • Kráska souhlasila, že časem některého ze svých poddaných dobrodruhů na takovou výpravu vyšle.

  • Děti mraků získaly dlouhodobý quest od Johany ze Slangy, přivést z Pekla duši jeho otce, aby mohl být oživen.
  • Kráska odlákala Johanu od otce a Myšlík s Orionem nakukali kostlivci, že dcera je v ohrožení, protože ani neví, kde je uloženo rodové stříbro. Kostlivec jim prozradil “kombinaci” k zámku na truhle v trůně - musí během odmykání odříkat rodinné moto: “Je třeba přimět hada, aby požíral vlastní ocas.” Také jim řekl, jak zapudit démona z věže.
Myšlík ukončil nekromantský rituál a povolal si k sobě Johanu, společně uložili nebožtíkovy kosti zpět do postele - a získali tak pro Oriona prostor, aby se znovu podíval na zoubek truhle.
  • Orion provedl popsaný postup a deaktivoval tím magické zbroje, které truhlu strážily.
  • Uvnitř se nacházelo velké množství stříbra ve starých dobrých velkých denárech - odhadem tak 1500.
  • Děti mraků se pokusily nejprve půlku ztopyt, a pak zasypat naivní Johanu sérií fabulací o tom, kolik tam vlastně stříbra bylo, jak by se zbroje mohly vymknout kontrole, a že jsou ochotni je odkoupit …. a trochu se do toho zamotaly, takže nakonec to dopadlo tak, že všechny peníze zůstaly Johaně, ale svolila, aby si odnesli alespoň deaktivované zbroje.
Myšlík se také pokusil s pomocí Knihy o svazování démonů získat kontrolu nad rarachem ve věži:
  • Nerespektoval při tom návod od kostlivce, místo toho zkusil změny pozménit po svém a poslat ho na sever, k Matce, aby ho rovnou zkrmila.
  • To se ale nezdařilo - rarach se sice vydal na sever, do Vajlantu, ale místo toho tam bude strašit a škodit.
Děti mraků konečně opustily tvrz.
  • Orion vzal zbroje a na koni odjel do Vajlantu. Hráč se musel odpojit.
  • Ostatní Děti mraků se vydává prozkoumat zbytek vesnice.
Slanga_Zapis.png

Na dalším ostrově, tvořícím náves, našli nešťastníka v pranýři a vývěsku s questy pro hrdiny.
  • Na vývěsce byla vypsaná odměna 2000 malých stříbrných denárů za zabití velkého hada na blatech.
  • Nešťastník se představil jako Krut. Prý před časem zabloudil na blatech na jihovýchod od Slangy a dostal se hladový k chrámu rybodlaků. Zoufalý jim snědl z oltáře nějakou kaši z misek a poté měl hrozivé vize o tom, jak Slangu přepadli barbaři a “Ve jménu Rianon” se rozhodli ji vyplenit. Prosil Děti mraků, aby ho osvobodily a dovolily mu prchnout.
  • Zpřesňující dotazy z něj ale bližší info o časování této události nedostaly.
Rozhovor Dětí mraků s Krutem neunikl pozornosti Lyry, ambiciózní majitelky pohostinství. Sledovala vše, a když na ní Kráska mávla, v doprovodu beznosého osobního strážce se dala do řeči s Dětmi mraků.
  • Během představování pronesla Lyra nějaké poznámky k tomu, co je Kráska vlastně zač, když má před sídlem kostru bývalé paní nabodnutou na kůlu, ale pak to nechala být s tím, že jim zase vládna nemrtvá Johana.
  • Lyra defakto převzala vedení vesnice, protože Johana se ve své naivní nemrtvosti o nic nestará.
  • Situace v osadě je špatná - díky nefunkční obchodní stezce nemá většina obyvatel (včetně jí) téměř žádné kšefty. A v poslední době navíc rybáři nejsou moc ochotní rybařit.
  • Krut je v kládě, protože Lyra ho načapala, jak jí krade zásoby a peníze. Je to tesařský učedník a Lyra si myslí, že prostě chtěl zdrhnout před chudobou a nouzí. Jeho řeči o vizi zničení Slangy považuje za výmluvy.
  • Prý bude v kládě, dokud nepřizná, jak to bylo doopravdy. A pokud se nepřizná vůbec, Lyra ho nechá obětovat velkému ještěrovi, který se objevil na blatech. Věří totiž staré legendě, že pokud se ještěr probudí - a to se stává jednou za desítky let - uklidní ho jedině tři lidské oběti. Pověst zná od své prabáby, prý to tak fungovalo, když byl pan Edwig ještě na živu.
  • Kráska vyplatila Kruta z klatby a nabídla mu práci na Vajlantu - může jako tesař udržovat hrad. Krut s radostí přijal, prý cokoliv, jen když nebude ve Slanze až ji pŕepadnou barbaři.
Díky navázání vztahů se Slangou získaly Děti mraků přístup k místním vendorům - zboží, které je k dostaní ve Slanze, je od teď za standardní ceny.

Po rozhovoru s Lyrou se vydaly Děti mraků vyzvídat mezi rybáře něco o nebezpečích na blatech.
  • Rybáři se bojí jezdit na blata a loví jen v okolí osady, protože se před pár dny ztratil mladík jménem Heslik.
  • Ohledně nebezpečí dostaly Děti mraků dost rozpačité výsledky - různí svědkové mluvili o různých nestvůrách. Nejčastěji byli zmiňováni: obří had, drak, rybodlaci a jeden rybář zmínil i hydru.
Průzkum vesnice pokračoval na třetím ostrově se dvěma podivnými staveními.
  • V kulaté chýši, za kterou byly naskládané proutěné koše plné žab, žije Papyrtin. Žáby prodává a když víte kterou žábu jak použít či zkonzumovat, dokážete i bez magie dosáhnout podivuhodných, až čarovných schopností.
  • V ulitě žije starý trpaslík poustevník jménem Abroš. Je to bývalý dobrodruh, který připlul do okolí Slangy na veslici, která ztroskotala. Voda ho polomrtvého donesla k ulitě po mrtvém obřím krabu poustevníkovi, kde ho našli rybáři. Ulitu pochopil jako znamení od bohů, zaplatil vesničanům všemi svými poklady za to, že mu pomohli dotáhnout ulitu do vesnice a začal žít asketický život.
  • Když se Děti mraků vyptávali na to, jestli rozdal i magické artefakty ze svých výprav, odpověděl, že měl jen cennosti a stříbro, ale že si myslí, že ve vraku zůstala čarovná hůlka jejich vůdce - hůlka schopná vysávat z nepřátel jejich životní sílu.
Nakonec Děti mraků došly k pohřební hranici na jižním břehu řeky.
  • Jakási žena, představila se jako Ida, zde sama pohřbívala dva mrtvé, stála v uctivé vzdálenosti od hranice
  • Na dotaz, kdo jsou ti mrtví, odpověděla, že její manžel a jeho pomocník - rybáři, co se na blatech nakazili kostilamnou chřipkou. Další dotazy - např. proč u pohřbu otce nejsou i děti - už neodpověděla, místo toho začala co nejrychleji zapalovat hranici.
  • Děti mraků se vrátily k Papyrtinovi a ten jim ukázal, ve které chatrči žena bydlí.
  • Na zabouchání na dveře chatrče nikdo nereagoval, a když Myšlík nahlédl oknem, viděl obě děti spát v posteli. To bylo v poledne krajně podezřelé.
Ida se mezitím vracela (ani nepočkala než hranice dohoří), Děti se stáhly od domu a začaly se vyptávat rybářů.
  • Hned první rybář se zalekl toho, že by děti také mohly mít kostilamnou chřipku - a tedy i Ida - běžel to naprášit Lyře.
  • Lyra veřejně konfrontovala Idu, a když se podezření potvrdilo, nemilosrdně ji i děti vykázala z vesnice.
  • Krásce se vdovy s dětmi sželelo a tak nabídla, že Děti mraků pomohou dopravit celou rodinu k nějaké čarodějnici, která by mohla pomoci. Odmítli ale při tom jít a nejbližší čarodějkou, protože o té je známo, že sbírá dětské oči.
Rozhodli se tedy vzít si loďku a vydat se po proudu řeky Hvozdu na východě, že se tam rodina pomoci dočká snáze.
  • Cestou se zastavily u vraku lodi, který jim popsal Abroš.
  • Myšlík s lojovou lucernou si šel prohlédnout vnitřek.
  • Krom hlavic stříbrných šípů se v lodi také zaleskly oči krokodýla, který tam číhal.
  • Myšlík se neobratně pokusil utéct, krokodýl zaútočil, prokousl mu lýtko a strhnul ho do vody.
  • Kráska sice trefila krokodýla šípem do čumáku a ten na krátký okamžik povolil stisk, ale Myšlík nedokázal příležitosti využít .. a zatímco se pokoušel napít lektvaru proměny ve vydru, krokodýl mu uhryzl ruku a následně ho zabil.
  • Zatímco krokodýl žvýkal mrtvého Myšlíka, Kráska si vyrobila improvizovanou pochodeň a pokusila se krokodýla ohněm vyděsit a odehnat od mrtvoly.
  • Krokodýl zpanikařil příliš - vzal to pod hladinou pryč, odvlekl si kus těla Myšlíka i s jeho vybavením a ještě u toho strhnul loď a ta se začala sunout hlouběji do vody a bahna.
  • Kráska nahmatala upuštěnou Myšlíkovu sekeru a vysekala si otvor, kterým se protáhla ven.
  • Když se všechno uklidnilo, pokusila se do lodě vrátit, ale bez zdroje světla, který by fungoval pod vodou, dokázala zachránit jen lesklé a magické věci a torzo Myšlíkova těla s batoh.
Hráč rozhodl, že tohle tělo už je neopravitelné a udělá si novou postavu.

Na závěr výpravy:
  • Kráska dovezla po řece rodinu k čarodějnému kovenu ve Hvozdu a popřála jim hodně štěstí.
  • Po návratu domů zjistila, že vypuštěný rarach nebyl zkrmen, ale místo toho začal ve Vajlantu strašit.
Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
  • Dvě deaktivované zbroje - ochránci.
Matka je nasycena na 2 roky.

Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
  • hůlka vysávání života - dokáže vysát z nepřítele životní energii a tak na něj převést zranění, které má Dítě mraků, za předpokladu, že je možné mu takové zranění udělit. Po každém použití hoď k12 a pokud při přenášení LZ padne 1, TZ padne 1-2 či KO padne 1-3, tak hůlka praskne.
  • Přehled rituálů a obřadů pro vyvolávání domácích skřítků a pomocníků - S touhle knihou dokážete správně rekonstruovat obřad vyvolání Domavoje.
  • Toulec stříbrných šípů
  • Truhlička uspávacích bylinek
  • Tesař
Ztracené vybavení: jen zajímavé
  • Zlaté přesýpací hodiny
  • Luk a šípy
  • Lojová lucerna
  • Prosté oblečení
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16377
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od MarkyParky »

Výprava XIII. - rok 96 ppm (po probuzení Matky)

Účastníci:
@Kráska ta příliš krásná
@Leon ten s hřívou
@Frank ten se sundavací hlavou

Modul
Zimoviště opeřené prasnice
Odehráno: 100%

Shrnutí (TL;DR pro další výpravy, minimum spoilerů)
Děti mraků v barbarském táboře zjistili, že netrpělivý Johan se s šesti jinými barbary vydal těžit cysty napřed. Našli ho vystrašeného před jeskyní, zbytek prý zůstal uvnitř. Vydali se dovnitř, pobili všechny tumory i napůl přeživší barbary a s pomocí magických krabů i bleskového vyčistili jeskyni od všech červů. Z prasnice odebrali víc jak polovinu cyst, takže málem zemřela, nakonec to ale zvládli. A Frank si na sebe oblékl černé brnění a to k němu přirostlo.

Průběh (podrobný zápis, spoilery)
Děti mraků se na koních a vybavení do jeskyně vydali do barbarského tábora u Jámy s Chapadlem.
  • Na místě zjistily, že Johan nevydržel čekat a včera se vydal do jeskyně s prasnicí natěžit cysty sám.
  • Našly ho vystrašeného před jeskyní, zbytek barbarů prý cosi přepadlo a zůstali uvnitř.
  • Sdělil jim, že jak ve zmatku prchal, nechal uvnitř nechal své magické knihy. Sadu ostrých kultistických nožů na odebírání cyst má u sebe jeho nová asistentka Elisabeta.
Prasnice.jpg

Děti vstoupily do jeskyně a vydaly se úzké chodby doprava
  • V tábořišti mezi exkrementy našly stříbrné mince a polovinu přívěšku z lásky
  • Kráska, zlákaná lesklými kameny, se propadla mechem do velkého dómu.
  • Frank s panošem ji vytáhli.
  • Po krátké debatě se dobrodruzi rozhodli nepoužít vertikální zkratku na konec jeskyně, ale jít obloukem severem.
Jámě s kluzkými okraji se prozatím vyhli.
  • Obešli to severem, úzkým tunelem. Zával odházel Frank.
  • Našli utrženou nohu, a o chvíli později na římse i její majitelku, Elizabetu.
  • Ta je požádala, aby jí pomohli pozabíjet "pár těch červivců", než zemře, protože to má také v sobě.
  • Po zkušenostech s tím, jak ztrátu nohou vyřešil Orion, jí udělali postroj na létajícím koštěti a půjčili luk a šípy.
  • Zároveň jim svěřila obřadní nože, určené k opatrnému vyjmutí cyst z těla prasnice.
Ve velké jeskyni na severu narazili na čtyři červivce, jak hodují na mrtvole.
  • Než se červivci dostali k Frankovi s panošem, kteří se postavili do čela, Elizabeta s Leonem jednoho zranili a jednoho vyřadili.
  • Frank se dokázal jakš takš bránit, ale panoš ne, a červivci mu postupně uhryzli kus nohy a kus tváře.
  • Kráska s hůlkou s vysávání života však pokaždé zakročila a přenesla část životní energie červivce zpět do panoše.
  • Leon z druhé řady vydatně pomáhal bleskovým lukem.
  • Jediný, kdo (krom prvního výstřelu) neprokázal moc schopnosti byla Elizabeta, která střelila panoše do ramene.
  • Po bitvě pak Leon vyčistil místo od červů a hnisu bleskovým lukem.
Ve velké jeskyni Děti obraly mrtvolu a prozkoumaly jezírko
  • Frank do něj vlezl a vyrobil perlu, která přivolávala malé průzračné krabíky
  • Následný experiment s červy ukázal, že krabíci červy čerou a jsou tak užiteční čističi.
V jeskyni s tunýlky Frank dekapitoval dalšího červivce.
  • Z rány vystříklo množství hnisu a červů, ale přivolaní krabíci je požrali dřív, než se stihli dostat Frankovi pod zbroj.
  • Následně našly Děti mraků v tunelech 100 malých stříbrných denárů a také tři voskované vačky s řeckým ohněm.
Průzkum jeskyně pokračoval východní odbočkou.
  • Děti mraků porazily další tři červivce.
  • Opět to odskákal panoš - a opět ho zachránila Krásčina magie, i když tentokrát se chvíli vedla debata, zda jeho život stojí za risk ztráty tak mocné hůlky.
  • Leon preventivně nejprve bleskovým lukem několikrát vystřelil do těla, a teprve poté zjišťoval, zda byl jeho majitel živ.
  • U těla našel ztracené Johanovy kouzelné knihy.
  • Elizabeta vystřílela celý toulec, aniž by jedinkrát strefila. Prohlásila, že je marná, že ji stejně sežerou červi a požádala Děti mraků, ať s dýkou ušetří její trápení. Frank jí vyhověl, ale udělal to obouruční sekerou, což je víc hodné barbarského života.
  • Krom vybavení onoho barbara našli také houby tlumící bolest.
Konečně Děti mraků sestoupily k opeřené prasnici.
  • Prozkoumaly okolní chodby.
  • V západní našli světélkující houby a za nimi tajemnou mrtvolu v prasečí černé zbroji.
  • Frank si ji navlékl a zbroj mu přirostla.
Nakonec se Děti mraků odhodlaly odebrat prasnici cysty.
  • Měly správné obřadní dýky, pomáhaly si, vpravili do spící prasnice houby tlumící bolest.
  • Cyst bylo celkem 15. Děti mraků úspěšně odebraly 10, 5 jich zbylo.

    Na závěr výpravy:
    • Děti mraků odevzdaly Johanovi jeho knihy a 5 cyst. Dalších 5 si nechaly na zkrmení.
    • Prasnice tím byla velmi oslabena, nakonec ale zimu jen tak tak přežila.
    Magie zkrmená matce: (bez vybavení, co si postavy nechaly na příště)
    • 8 magických mrtvol červáků (střední)
    • magická perla vyvolávající krabíky (malá)
    • 5 tumorů z prasnice (malé)
      => 12xp
    Matka je nasycena na cca 12 let.

    Ukořistěné vybavení: Už jen to zajímavé
    • 3 lahve lampového oleje
    • 3 voskované váčky s řeckým ohněm
    • 2 batohy
    • lano
    • kopí
    • kladivo a hřebíky
    • jedenapůlruční meč, potřeba opravit
    • kyrys, potřeba upravit
    • 100 malých stříbrných denárů
    • prasečí černá zbroj přirostla k Frankovi

      Ztracené vybavení: jen zajímavé
      Asi tenktokrát nic
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Děti mraků] - Zápisy a komentáře kolemjdoucích

Příspěvek od Markus »

Jsem pozadu, teď komentář k předchozímu zápisu, ze Slangy.

Chápu to správně, že celou tu první polovinu sezení (zhruba před mapkou) jsi vykřesal z tohohle?

slanga.jpg

Tak jako je to obdivuhodné... ale zároveň je vidět, jak moc jsi toho musel „dopracovat“, jak s oblibou říkávám. Byla to improvizace přímo ve hře, nebo sis to rozpracovat už v rámci přípravy na sezení?

Ze všeho zmíním například to, že text zmiňuje knihovnu se „spoustou okultních textů“, kdežto ty už explicitně nabízíš dvě konkrétní knihy s přesným popisem. To je IMHO to, co mělo být už v textu modulu (ale to by ho natáhlo), aby mi to šetřilo práci. Ale na tom jsme se tehdy nepohodli.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů