[Děti mraků] - Markyho modulový mišmaš - Příprava
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Schopnosti podle vybavení ještě Into the Odd. Ale to je OSR a ty chceš hádám něco pribehoveho.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Stačí mi příběhový engine pro management toho pozadí a událostí.
Provokativní statement:
OSR se všemi těmi náhodnými tabulkami generujícími obsah a sudím, co má provádět interpretaci, aby naházené věci dávaly smysl, je jen podskupina příběhových her.
Mrknu.
Provokativní statement:
OSR se všemi těmi náhodnými tabulkami generujícími obsah a sudím, co má provádět interpretaci, aby naházené věci dávaly smysl, je jen podskupina příběhových her.
Mrknu.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 5. 7. 2021, 09:13, celkem upraveno 1 x.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Tohle je doslova Knave, jestli se nepletu.MarkyParky píše: ↑4. 7. 2021, 23:18Požadavky:
1. Vybavení = dovednosti (co postava dělá)
2. Levelování = růst statů (jak dobrá je ve kterých situacích)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Quentin:
Hm, to sice je, ale HPčka rostoucí s levelama, symetrický combat,... s tím bych asi měl víc práce, než s predelavkou třeba grimoáru.
Skoro bych řekl, že jednohodové vyhodnocení celé výměny v soubojáku je asi další silný požadavek, co mám.
Hm, to sice je, ale HPčka rostoucí s levelama, symetrický combat,... s tím bych asi měl víc práce, než s predelavkou třeba grimoáru.
Skoro bych řekl, že jednohodové vyhodnocení celé výměny v soubojáku je asi další silný požadavek, co mám.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Ej, teď koukám na Grimoár na souboják v poslední verzi, a ty tam máš hráče a NPC na střídačku po kolech.Quentin píše:Summon!
To dřív nebývalo ne? Nebo si to s něčím pletu? Myslel jsem, že hází jen hráči ...
EDIT: Jo už jsem si vzpomněl, hráči hází na obranu.
EDIT2: Ale to z toho textu nevypadá, tam to vypadá na oposed rolly ...?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
V Grimoáru je obyčejný symetrický turn-based souboják jako v dnd. Útočník hodí zbraní, když zasáhne, tak soupeř hodí zbrojí, aby zjistil jaké si zapíše zranění.
Týpci na Skoro-hrdinové (úspěšně) hráli tu variantu, kdy hází jen hráči a nepřátele mají místo zbraní a zbrojí jen obtížnosti (2-4-6). Přibližně, jak jsme se bavili zde: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p598606
Týpci na Skoro-hrdinové (úspěšně) hráli tu variantu, kdy hází jen hráči a nepřátele mají místo zbraní a zbrojí jen obtížnosti (2-4-6). Přibližně, jak jsme se bavili zde: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 06#p598606
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Quentin: Díky, přesně to jsem potřeboval.
A koukám, že jsem to už i chválil
A koukám, že jsem to už i chválil
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [příprava kampaně] Markyho modulový mišmaš
Hack Grimoáru
Vlastnosti
Postavy mají vlastnosti/přístupy (set si půjčuju s Ironsowrnu, pracovní názvy, klidně ještě několikrát změním)
TVRDOST: síla, odolnost, vytrvalost, agrese, boj z blízka, hrozby
HBITOST: rychlost, obratnost, přesnost, hbitost, boj z dálky
VŘELOST: odvaha, vůle, empatie, upřímné a čestné jednání
LSTIVOST: skrývání, lsti, šalba a klam, zákeřnosti
BYSTROST: vhled, znalosti, všímavost, pátrání
Nově příchozí postava si mezi postavy rozdělí (nebo náhodně rozhodí) 1x k8, 2x k6 a 2x k4.
Je to celkem tvrdé, ale chci nabídnout dost možností na zlepšování kostek níže...
Vybavení:
- běžné prostě umožní věc udělat - dává "dovednost". Někdy je to intuitivní (běžné věci), někdy formálně popsané (složitější zbraně, magie, alchymie)
- nouzové, nevhodné zhorší kostku
- na míru vhodné pro danou situaci/určené proti tomu typu opozice dává lepší kostku - bude mít v popisu
Zdraví
Hrdinové mají 3x LZ, 2x TZ, 1x KO
Legendární stvůry budou mít maximum 6x LZ, 4x TZ, 2x KO, ale můžou se různé lišit v rozložení (třeba hydra bude mít víc KO slotů na hlavy ale unese míň TZ a LZ).
Když není volný slot, zranění přeteče.
LZ neomezují vůbec.
TZ omezují trochu.
KO vyřazují
Pokud dostane hrdina nebo významné NPC SMRT, tak
- Je-li to totální destrukce těla nebo ti už došly všechny čtverečky zranění, jsi mrtvý.
- Máš-li volný alespoň čtvereček a někdo ti během chvíle dá první pomoc, proškrtni nejvyšší volný čtvereček a přežiješ.
Řady:
Kostky:
k2 - k4 - k6 - k8 - k10 - k12
posun v kostkách je podle podmínek na straně hrdiny, a vždy vyplývá z nějakého pravidla.
Obtížnost:
samozřejmé - lehká(2) - běžná(4) - obtížná(6) - nemožná
posun v obtížnosti je podle vnějších podmínek (překážka, opozice, prostředí), určuje GM z fikce
Pokud hrdinovy nehrozí újma či komplikace, jsou akce samozřejmé.
Pokud hrozí újma nebo komplikace, pak
Jednoduché vyhodnocení
Základní vyhodnocení je hod kostkou použité vlastnosti proti obtížnosti.
- Přehození obtížnosti = silná trefa (skvělé dosažení záměru)
- Hod rovný obtížnosti nebo o 1 nižší= slabá trefa (naplnění záměru + utržení újmy/komplikace )
- Hod menší než obtížnost = miss - GM určuje, co se stane (často újma+komplikace)
Skupinová akce
Viz grimoár.
Boj
V běžném boji hrozí újma oběma stranám:
- Silná trefa - hrdina dosáhne záměru a udělí vyšší zranění
- Slabá trefa - vzájemné udělení zásahu a dosažení záměru obou stran (hrdinův má přednost)
- Miss - hrdina dostane o 1 vyšší zásah a GM je na tahu
Při asymetrickém boji (ostřelování přepad) jedné straně nehrozí újma.
Zbraně
Zbraně udělují zranění (zásah do stres tracku)
- záložní: dýka, prak, obuch = LZ
- běžné: meč, kopí, palcát, sekera, luk = TZ
- těžké: obouručák, řemdih, těžká kuše = KO
- výbuchy, pády do lávy a jiná kompletní destrukce = SMRT
Zbroje
Zbroje sníží utržené zranění o 1 (kůže) nebo 2 (kov) podle typu a okolností.
Risk
Hrdina může riskovat větší újmu, aby dostal lepší kostku.
Iniciativa:
Primárně z fikce.
Není-li zřejmá, hází hrdinové podle způsobu, jak ji zkouší získat, na trefu ji mají.
Ten, kdo má iniciativu, vtahuje soupeře do výměny. Ti kdo zbydou z opozice pak dělají, co chtějí.
Táboření a léčení
LZ je možné odstranit ošetřením, je-li ná to vhodné vybavení.
TZ a KO je možné dočasně ošetřit v poli, potom místo omezení jen zhoršuje kostku - TZ na něco, KO na vše.
Tahy PJ
Viz AW a Hrozby+Hodiny+Disclaim decision making+Be fan of.. Atd..
Vlastnosti
Postavy mají vlastnosti/přístupy (set si půjčuju s Ironsowrnu, pracovní názvy, klidně ještě několikrát změním)
TVRDOST: síla, odolnost, vytrvalost, agrese, boj z blízka, hrozby
HBITOST: rychlost, obratnost, přesnost, hbitost, boj z dálky
VŘELOST: odvaha, vůle, empatie, upřímné a čestné jednání
LSTIVOST: skrývání, lsti, šalba a klam, zákeřnosti
BYSTROST: vhled, znalosti, všímavost, pátrání
Nově příchozí postava si mezi postavy rozdělí (nebo náhodně rozhodí) 1x k8, 2x k6 a 2x k4.
Je to celkem tvrdé, ale chci nabídnout dost možností na zlepšování kostek níže...
Vybavení:
- běžné prostě umožní věc udělat - dává "dovednost". Někdy je to intuitivní (běžné věci), někdy formálně popsané (složitější zbraně, magie, alchymie)
- nouzové, nevhodné zhorší kostku
- na míru vhodné pro danou situaci/určené proti tomu typu opozice dává lepší kostku - bude mít v popisu
Zdraví
Hrdinové mají 3x LZ, 2x TZ, 1x KO
Legendární stvůry budou mít maximum 6x LZ, 4x TZ, 2x KO, ale můžou se různé lišit v rozložení (třeba hydra bude mít víc KO slotů na hlavy ale unese míň TZ a LZ).
Když není volný slot, zranění přeteče.
LZ neomezují vůbec.
TZ omezují trochu.
KO vyřazují
Pokud dostane hrdina nebo významné NPC SMRT, tak
- Je-li to totální destrukce těla nebo ti už došly všechny čtverečky zranění, jsi mrtvý.
- Máš-li volný alespoň čtvereček a někdo ti během chvíle dá první pomoc, proškrtni nejvyšší volný čtvereček a přežiješ.
Řady:
Kostky:
k2 - k4 - k6 - k8 - k10 - k12
posun v kostkách je podle podmínek na straně hrdiny, a vždy vyplývá z nějakého pravidla.
Obtížnost:
samozřejmé - lehká(2) - běžná(4) - obtížná(6) - nemožná
posun v obtížnosti je podle vnějších podmínek (překážka, opozice, prostředí), určuje GM z fikce
Pokud hrdinovy nehrozí újma či komplikace, jsou akce samozřejmé.
Pokud hrozí újma nebo komplikace, pak
Jednoduché vyhodnocení
Základní vyhodnocení je hod kostkou použité vlastnosti proti obtížnosti.
- Přehození obtížnosti = silná trefa (skvělé dosažení záměru)
- Hod rovný obtížnosti nebo o 1 nižší= slabá trefa (naplnění záměru + utržení újmy/komplikace )
- Hod menší než obtížnost = miss - GM určuje, co se stane (často újma+komplikace)
Skupinová akce
Viz grimoár.
Boj
V běžném boji hrozí újma oběma stranám:
- Silná trefa - hrdina dosáhne záměru a udělí vyšší zranění
- Slabá trefa - vzájemné udělení zásahu a dosažení záměru obou stran (hrdinův má přednost)
- Miss - hrdina dostane o 1 vyšší zásah a GM je na tahu
Při asymetrickém boji (ostřelování přepad) jedné straně nehrozí újma.
Zbraně
Zbraně udělují zranění (zásah do stres tracku)
- záložní: dýka, prak, obuch = LZ
- běžné: meč, kopí, palcát, sekera, luk = TZ
- těžké: obouručák, řemdih, těžká kuše = KO
- výbuchy, pády do lávy a jiná kompletní destrukce = SMRT
Zbroje
Zbroje sníží utržené zranění o 1 (kůže) nebo 2 (kov) podle typu a okolností.
Risk
Hrdina může riskovat větší újmu, aby dostal lepší kostku.
Iniciativa:
Primárně z fikce.
Není-li zřejmá, hází hrdinové podle způsobu, jak ji zkouší získat, na trefu ji mají.
Ten, kdo má iniciativu, vtahuje soupeře do výměny. Ti kdo zbydou z opozice pak dělají, co chtějí.
Táboření a léčení
LZ je možné odstranit ošetřením, je-li ná to vhodné vybavení.
TZ a KO je možné dočasně ošetřit v poli, potom místo omezení jen zhoršuje kostku - TZ na něco, KO na vše.
Tahy PJ
Viz AW a Hrozby+Hodiny+Disclaim decision making+Be fan of.. Atd..
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Marmodmish - Markyho modulový mišmaš
Ehm ...
... start bude trochu horkou jehlou, ale občas se vyskytnou příležitosti, které se neodmítají.
Takže rychlá noticka, v příštích dnech to připravím pořádně, včetně discordového serveru pro domlouvání mezi účastníky (tady na fóru asi povedu nějaký zápisový mirror).
West Marches kampaň androidích magii konzumujících vetřelců ve světě Marmomish bude začínat 17.7. večer, online (pravděpodobně discord).
Další termín budu mít 24.7. přes den. A několik na konci srpna a začátku září - poměrně intenzivně. Pak se uvidí, jak to bude úspěšné a jak se to bude vyvíjet.
EDIT: A samozřejmě, kdyby se chtěl někdo přidat jako GM a dávat další termíny, je vítán...
... start bude trochu horkou jehlou, ale občas se vyskytnou příležitosti, které se neodmítají.
Takže rychlá noticka, v příštích dnech to připravím pořádně, včetně discordového serveru pro domlouvání mezi účastníky (tady na fóru asi povedu nějaký zápisový mirror).
West Marches kampaň androidích magii konzumujících vetřelců ve světě Marmomish bude začínat 17.7. večer, online (pravděpodobně discord).
Další termín budu mít 24.7. přes den. A několik na konci srpna a začátku září - poměrně intenzivně. Pak se uvidí, jak to bude úspěšné a jak se to bude vyvíjet.
EDIT: A samozřejmě, kdyby se chtěl někdo přidat jako GM a dávat další termíny, je vítán...
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
První ucelená verze použité mechaniky - zůstal jsem u toho hacku Grimoáru.
Neobsahuje mechaniky pro GMa, ty (zatím) nepotřebuju veřejně distribuovat a mám je ve formátu poznámek, útržků a slepenců z různých her (trochu Grimoáru, trochu AWčka, trochu Starých dobrých hrdinů a ještě hledám nějaký vhodný modul pro správu základny).
Ocením jakékoliv komentáře, dotazy na nejasnosti, odhalené chyby, nelogičnosti.
Naopak mi asi neposílejte zpochybnění základních stavebních kamenů, s těmi už se mi hýbat nechce.
Neobsahuje mechaniky pro GMa, ty (zatím) nepotřebuju veřejně distribuovat a mám je ve formátu poznámek, útržků a slepenců z různých her (trochu Grimoáru, trochu AWčka, trochu Starých dobrých hrdinů a ještě hledám nějaký vhodný modul pro správu základny).
Ocením jakékoliv komentáře, dotazy na nejasnosti, odhalené chyby, nelogičnosti.
Naopak mi asi neposílejte zpochybnění základních stavebních kamenů, s těmi už se mi hýbat nechce.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
K systému se nevyjádřím, jen k těm modulům. Když jsi jich vybral šest, přišlo mi to jako zajímavá výzva. Když jsi udělal další kolečko, přišel jsi mi jako šílenec. A než jsem se stihl vrátit z dovolené a napsat ti to, tak už jsi měl hotovou mapu a moduly rozmístěné.
Předpokládám, žes je ještě moc nestudoval, jen zběžně prolistoval a hodil do mapy, že?
Každopádně mě to zajímá čím dál víc, a dokonce jsem se zařekl, že moje příští kampaň bude přesně takováhle splácanice náhodných modulů. Bastlení vzaté do důsledků.
Uvažoval jsem, že bych si občas zahrál, ale víkendové termíny nedávám. A pak mi došlo, že v létě se mi asi nechce hrát online. Tak budu jenom držet palce a doufat, že náš oblažíš zápisama. Jak to vlastně máš se skupinou? Hráče už máš naverbované?
Předpokládám, žes je ještě moc nestudoval, jen zběžně prolistoval a hodil do mapy, že?
Každopádně mě to zajímá čím dál víc, a dokonce jsem se zařekl, že moje příští kampaň bude přesně takováhle splácanice náhodných modulů. Bastlení vzaté do důsledků.
Uvažoval jsem, že bych si občas zahrál, ale víkendové termíny nedávám. A pak mi došlo, že v létě se mi asi nechce hrát online. Tak budu jenom držet palce a doufat, že náš oblažíš zápisama. Jak to vlastně máš se skupinou? Hráče už máš naverbované?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Vnitřní kolečko mám přečtené důležité body, abych věděl, o co jde, někde i trochu do hloubky.Markus píše: Předpokládám, žes je ještě moc nestudoval, jen zběžně prolistoval a hodil do mapy, že?
Vnější zběžně prolistované, tam mi šlo jen o navázání a mapu.
Víkendové jsou první dva.Uvažoval jsem, že bych si občas zahrál, ale víkendové termíny nedávám.
Dál uvidím podle pracovního rozdělovníku.
Říkal jsem si, že pokud se mi na jedno sezení sejdou samí pražáci a já zároveň budu v Praze, tak bych to dal u sebe v dungu na živo. Ale standard bude online, viz níže.A pak mi došlo, že v létě se mi asi nechce hrát online.
Mám pár tipů + pár lidí už mi napsalo, že by to chtěli zkusit.Jak to vlastně máš se skupinou? Hráče už máš naverbované?
Ale zároveň doufám, že to nebude homogenní skupina, ale fakt z toho budou West Marches. A to je zároveň i důvod toho, že primární platforma je online - dost lidí psalo, že aby WM fungovaly, potřebuji velký pool hráčů. A tedy nedává smysl ho omezovat jen na Prahu.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Discordí server už běží a začínají se mi tam logovat první hráči. Tak kdyby se chtěl někdo přidat (ať teď na 17.7. nebo později), napište mi tady nebo PMkou, a pošlu vám pozvánku.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Další pravděpodobné termíny:
24.7. přes den (čas upřesníme)
1.8. večer
8.8./9.8. možná večer?
18.8. večer
21.8. přes den
29.8. od 1900
v období od 30.8. do 13.9. cca 2x týdně, podle toho jak mi vyjdou služby....
24.7. přes den (čas upřesníme)
1.8. večer
8.8./9.8. možná večer?
18.8. večer
21.8. přes den
29.8. od 1900
v období od 30.8. do 13.9. cca 2x týdně, podle toho jak mi vyjdou služby....
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [Příprava kampaně] Děti mraků - Markyho modulový mišmaš
Děti mraků se rozhodly první výpravu vést k samotám na severu u staré kamenné cesty.
Že kdyby se to zvrtlo a setkání s civilizací nedopadlo přátelsky, tak bude míň svědků k ... ehm ehm ... vyřešení.
Čeká je tam:
Že kdyby se to zvrtlo a setkání s civilizací nedopadlo přátelsky, tak bude míň svědků k ... ehm ehm ... vyřešení.
Čeká je tam:
Spoiler
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů