[Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

[Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

S malou jsme se vrhli do hraní coop Ironswornu. Ale chuť nebyla rozjíždět vážné RPG, ale spíš to brát hodně nevážně a ujetě. Napadlo nás využít všechno možné a tak díky pružnosti Ironswornu jsme otevřeli brány světa, který je v naší fantazii inspirován komiksy Donžon a Usagi Yojimbo. Pro generování NPC používáme balíček zvířátek z deskové hry Pohádkáři, plánujeme použít příšery z karetní hry Thunderstone Quest, inspiraci možná z The Ultraviolet Grasslands, atd.

Neřešíme žádné úpravy nebo hack Ironswornu. Jedeme podle pravidel tak jak jsou a uvidíme, jak to bude fungovat. Zatím se zdá, že bez problémů.

Do tohohle threadu budu házet zápisy z našeho hraní. Uvidíme, kam až se propracujeme. :D
Nejde o hraní Play By Post, ale hrajeme konverzačně na živo a zápis dělám až dodatečně. Text proto nebude protkán detailně tím jaké MOVES jsme použily, kolik jakých zranění kdo utržil atp.

Obrázek
Naposledy upravil(a) alladjex dne 13. 3. 2021, 23:44, celkem upraveno 1 x.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

TAKESHI

Válečník had škrtič řídící kodexem cti. Problém může být, že je to jeho osobní kodex, který si často vykládá po svém a podle potřeby. Je hrdý na své chameleoní předky, po nichž zdědil schopnost měnit barvu kůže. Problém je, že schopnost kontrolovat tuhle schopnost není úplně dokonalá. Je spíš nedokonalá.

PŘÍSAHA - EPICKÁ
Kdo za to sakra může? A za co vlastně?
Takeshi býval kdysi významný had ve významné pozici. Někdo ho zradil a o svoje postavení, na které je stále hrdý přišel. Problém je, že si není přesně jistý tím, jaké postavení to bylo, proč a kdo po něm pásl a zda mu to za to vlastně stálo. Každopádně Takeshiho nikdo zrazovat nebude a proto přísahal, že tenhle problém vyřeší a viníkovi se pomstí. Až zjistí, o co vlastně šlo.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

ZUBIN

Zubin je krab, který si umí najít vždycky svoji cestu. Nejlépe zadními vrátky tak, aby ho náhodou někdo neviděl. Ani jak přichází, ale zejména jak s něčím odchází. Je mistr kradmé boční chůze, ale přičichl i temným rituálům, které smrdí magií. V rozletu jeho brilantních a nezastavitelných dovedností mu bohužel brání slabý zrak a nutnost nosit brejle.

PŘÍSAHA - EXTRÉMNÍ
Čočky! Kde mám doprčic čočky!?
Zubin si je skoro stoprocentně jistej, že nějaký čočky existovaly. Tedy jako čočky do očí. Mlhavě si vybavuje, že se v jeho rodině dědily. Ale jestli už je zdědil a pak je někde ztratil nebo je někdo jejich rodině odcizil. Netuší. Jistý úsek jeho života tone v naprosté amnézii možná. Možná ho někdo přepadl, zaklel nebo neúspěšně otrávil. Ale taky je možné, že to jsou důsledky nějaké brutální párty, které se zúčastnil.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

PŘÍBĚH TAKESHIHO & ZUBINA

Zubin to možná tušil, ale Takeshiho tedy nenapadlo, že práce pro jeleny je zavede na scestí. Podíleli se na únosu myší princezny Toprak Parlak. Mafiánský boss Ma Hulugan se ji rozhodl unést, aby přinutil myšího krále a jeho lid otročit na fetulinkových plantážích. Z hub se dělá dobře prodávaná droga se kterou jeleno-srnčí trikuza kšeftuje. Mimochodem pokud to nevíte, tak triákuza je název pro organizaci organizovaného zločinu.

A co se děje těď. Jsme na útěku. Honí nás banda srnců, Ma-ových pohůnků. Takeshi se plazí, co mu síly stačí následován Zubinem a jeho boční chůzí, kterému na zádech trůní Torpak držíce se za jeho tykadlovitá oka. A proč? Přísali jsme totiž …

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA - NEBEZPEČNÁ
Toprak Parlak – Dopravíme myší princeznu domů.
„Hele támhle se můžeme schovat. Na tom stormu.“

„Co to je za blbost. Já neumim lézt po stromě,“ říká Zubin.

Takeshi ukazuje na padlý strom a míří k vývratu. „Zalezte si sem. Já vás schovám a zbarvím se na větev.“

„Co blbneš, vždy seš modrej!“

Takeshi si bohužel neuvědomuje, že se proměnil v krásně zářivého modro růžového hada. Zato si toho všimne jeden ze srnců ve chvíli, kdy přeskakuje přes vývrat. Lekne se a po dopadu udělá kotrmelec. To přitáhne bohužel pozornost ostatních a skupinu obstoupí.

Zubin ale nepropadá panice a začne tančit, čímž mafiánské pohůnky rozhodí. A co víc. Díky tomu jaký je vynikající tanečník i zaujme. Rozptýlení je dostatečné na to, aby se Takeshi nepovšimnut – i přes své výrazné zbarvení – odplazil k blízkému stromu a vysoukal se na větev, která je přímo nad tančícím Zubinem. Ten zapojí svá klepeta, vyťukává rytmus a tančí i Toprak. Srnci jsou jeho umem uchvácení a začnou pařit jako zjančení.

Takeshi vyuužije jejich nepozornosti a bleskurychle vytáhne taněční duo nahoru a zmizí v hustém větvoví. Bohužel se trochu poškrábe, ale zatne zuby a ani nesykne. Srnci jsou zmatený než jeden z nich upozroní: „Ty jo, to musela bejt magie jak zmizeli. Ten malej růžovej hajzlík jí prej vládne.“

Jeden z nich vydá povel a rozběhnou se pátrat po lese.


Když se konečně situace uklidní, sleze trojice na zem. Dobrá příležitost sblížit se s princeznou a navázat s ní přítelské vztahy (MISS). Jenže se ukazuje, že to je překně votravná a rozmazlená čůza, co umí akorát všechny kolem komandovat.

Zvažujeme naše možnosti a následující postup. Jeleni kolem království vytvořili blokádu a nebude jednoduchý se tam dostat. Zubin navrhuje najít nějaký bílý houby co práší omamný sóry, který bysme po nich mohli vrhnout a dostat se tak skrz hlídky, který navíc největší pravděpodobností budou už tak napůl sjetý.

Opatrně se pohybujeme lesem a vyhýbáme se mýtinám a stezkám, kde patrolují ti zpropadení srnci. Při hledání hub nemáme moc štěstí. Zubin tvrdí, že se vyskytují ve vlhčí půdě na okraji vody. Zamíříme ke kraji lesa odkud je vidět ribníček, rákosí a u něj Čáp. Zubin ho zná a říká, že tam kontroluje gang žab, aby neskákali moc rychle a vysoko.

Je trochu protivnej a morousovatej, jak bejvá u všech s funkcí zvykem. Ale po chvíli přemlouvání a hlavně extrémně votravnejch kecech tý malí myší čůzy se dohodneme. Čáp se poletí podívat po houbách a Takeshi vystraší žáby z gangu tak, aby dali pokoj a Čáp měl na nějakou dobu pokoj.

Problém je, že Takeshi fakt nemá rád vodu. Ale Zubin si sundá ponožky a navrhne, že ho ponese nad hlavou. To zní jako plán. Takeshimu se dokonce podaří změnit barvu na zelenou a tváří se jako krokodýl. Napnutej jako prkno „pluje“ nad hladinou nadlehčován Zubinem. Když dvojice zmerčí žábu chystající se ke skoku, zaútočí. „Já sssem krokodýl.“ Bohužel cákající voda Takeshiho oslepuje a místo do žáby rafne do nějakého klacku. Žába ho navíc škrábne do oka, což bolí jako ďas.

„Holkýý, tenhle divnej krokodýl, co ani nemá na blbý nohy, mě chtěl rafnout.“

„No to si nedáme líbit!“ Žáby se na Takeshiho vrhnout, skáčou po něm jak na trampolíně a ošklivě mu nadávají. Had to potopí pod vodu a pod hladinou Zubin přijde o brejle. Přesto se vzchopí a pustí se pryč od gangu ke břehu.

Takeshi chrchlá vodu a snaží se vzpamatovat, zatímco jedna z žab zaútočí na Zubinovo oko zákeřným a nebezpečním plivnutím jazyka. Zubin se na poslední vyhne nepřesné ráně tak, že ho zasáhne právě přímo do oka, ale současně chytne jazyk klepítkem. Žába zakvílí – nebo co vlastně žáby vydávají za zvyky – a Zubin k ní přiletí na jazyku jak na gumě. Oba se srazí. Takeshi srdnatě vyrazí kamarádovi napomoc. Bohužel se splete a vší silou vrazí do šutru obrostlého mechem a pokrytého řasami, o kterém se domníval, že je to žába. Padne v mdlobách k zemi.

Gang zaútočí. Zubin se brání, co to jde štípe a stříhá do létajících jazyků jak jen může. Žáby šišlají a bojovnost je opouští. Takeshi se probírá z mrákot a navrhuje uzavřít příměří. Zubin vyjedná podmínky o ústupu obou stran na vlastní stranu rybníka a jako reparace požaduje vrácení brýlí. Žáby frflají, že toho mají dost a dneska si už dají voraz.

Mezitím se vrací Čáp s několika houbami. Zdá se, že je spokojen. Takeshi říka, že „Žáby už si dají pohov.“ Potichu dodává „dneska“. Ale to už nebylo součástí dohody, jak dlouho má strach žábám vydržet.

Jeden problém vyřešen, druhý se objevuje. Toprak má hlad a požaduje kvalitní stravu. Takeshi je stále trochu otřesen, tak mu Zubinům návrh zavítat do sídla holubů zvaného Holubí dům, přijde jako dobrý nápad. Nicméně se rozhodnou i přes princezniny protesty udělat tábor v krásně chráněném křoví s příjemně vyhřátými kameny a počkat do setmění, aby se vyhnuli po cestě srnčím hlídkám.

Takeshimu je o mnoho lépe a připravuje se na nadcházející cestu. I Zubin už se uklidnil a otravná Torpak si vyhrabala nějakou mrkev nebo co to žvejká za kořen.

Povedlo se nám srncům utéct a máme plán. Ttohle si myslíme je skutečný progress …

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Toprak Parlak
[#][#]
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20869
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od Markus »

alladjex píše: 13. 3. 2021, 23:37 S malou
Vždycky když tohle řekneš, tak mě to strašně zmate a přestavím si, že to patří do jiné zdejší diskuze "RPG experimenty na dětech". Ale z vašich videí vím, že "malá" je nebo brzo bude na střední škole a dost možná je vrstevníkem některých našich mladších uživatelů. :)
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

Markus píše: 13. 3. 2021, 23:56
alladjex píše: 13. 3. 2021, 23:37 S malou
Vždycky když tohle řekneš, tak mě to strašně zmate a přestavím si, že to patří do jiné zdejší diskuze "RPG experimenty na dětech. Ale z vašich videí vím, že "malá" je nebo brzo bude na střední škole a dost možná je vrstevníkem některých našich mladších uživatelů. :)
:D JJ její 16.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

Kapitola II

Během táboření a čekání na tmu se Takeshi vyplazil prozkoumat okolní terén a vhodnou cestu do Holubího domu. Tma padla a je čas vyrazit. Princezna má pořád myší tlamku plnou blbých rozmazlených keců, ale nakonec se všichni vydávají na cestu.

Kód: Vybrat vše

CESTA: Holubí dům
NEBEZPEČNÁ
Takeshi sebevědomě vyrazí správným směrem (MISS). Trojice doráží na mýtinu, kde narazí na starobylou, trochu zchátralou svatyňku, ze které problikává příjemné žlutavé světlo.

„Mohli bysme se tu zastavit a trochu si odpočinout?“ dumá Takeshi.

„Myslíte, že maj něco dobrýho k snědku? Třeba je to restoška?“ piští Toprak.

Zubin souhlasí, i když trochu nejistě. Už už chtějí zaklepat, když se dveře otevřou a v nich stojí Sup. Představí se jako kněz Maktangol Fangomil a pozve je dovnitř. Nabídne čas a něco k zakousnutí.

Svatyňka je střídmě, ale prakticky zařízená. Nějaký stolek, místa k sezení, kout na vaření a komín, pod kterým není žádné ohniště. Zubin soudí, že tudy kněz přistává a odlétá. Takeshi tomu úplně nerozumí.

Ve vzduchu je cítit omamné kadidlo. Toprak už se začíná trochu motat a jeho omamnou chuť cíti Takeshi na jazyku. Maktangol přinese nějaké občerstvení, kousky masa na talířku a vrátí se k vaření čaje. Prý z vlastních zázob, ze svých cest.
Takehsimu se chuť masa nějak nezdá a rozhlíží se kolem sebe. Okna jsou místo skla potažená maštěným papírem. Bohatě sádlem maštěným papírem. Se svými pochybami se Takeshi svěří potichu Zubinovi.

„A co je tohle za máso.“ Ptá se Toprak. Kněz, že samozřejmě z lidí.

A furt dumá a dumá a najednou mu to dojde. „Tohle není lidský maso, to je maso ze zvířat. To je králík!“ Zvedne se mu žaludek a musí to rychle zapít douškem čaje, který před ně Sup postavil. Stejně tak se po čaji vrhne i Zubin…


S bolestmi hlavy se probouzejí v nějaké díře, kde na stropě prosvítá slunce padacími dvířky. Takeshi dumá jestli ho víc bolí hlava nebo kručící žaludek.

„Supy jí mršiny a tak nás tu ten parchant chce nechat pojít hlady,“ soudí Zubin.

Nápady jak se dostat pryč moc nepřichází. Naštěstí Toprak je zatím ještě v mdlobách a mlčí. Dobrý znamení. Nakonec přeci jen jeden nápadeček přichází.

„Ach bože, ach bože. Ona chcípnula.“ Kvílí Zubin.

„Sakra, ale musíš tam rychle vyšplhat.“ Takeshi šeptá a vyplazí se opřený o stěnu tak, aby se Zubin mohl dostat pod dvířka, kde se zachytí za kořínek a počká až se Maktangol nakloní dovnitř. V tu chvíli se princezna probouzí a chce začít nadávat. Ale Takeshi ji hbytě chytne do smyšky svýho těla a trochu ji přidusí. Dvířka se konečně otvírají. Kněžour opatrnej: „Koukejte do rohu, ať na vás vidim.“ Takeshi pustí omdlelou Toprak a šoupe se do rohu, přitom ocasem hýbe i kamenem, jako kdyby to byl Zubin.

Ve chvíli, kdy se Sup nakloní do díry, Zubin zaútočí! Mine a dostane zobanem do krunýře a zřítí se po zádech na tvrdou podlahu. Sup vytáhne Toprak nahoru.

Ve chvíli, kdy se zabouchnou padací dvířka se z venku ozvou srnci. „Hele tady sou stopy toho hada.“

„Jó a tady sou otisky ponožek toho růžovýho parchanta.“

„Hej kněžoure, votevři.“

Z rozhovoru vypline, že se Supem znají, píč u něj schovávají zásilky drog. Nicméně tentokrát je zajímá princezna. Sup tvrdí, že hada s krabem neviděl, že zmizeli. Takeshimu se Zubinem připadá, že lepší perspektiva je čeká na povrchu se srncema než v díře u šílenýho kněze kravího kultu. A tak začnou řvát. Srnci je zaslechnout přinutí Supa, aby jim je předal.


Slepí Zubinovi klepítka gumovým ptačím trusem a stejně tak Takeshimu tlamu … páč nemá, co jinýho by mu mohli zalepit. A vyrazí na cestu k šéfovy kartelu Ma Huliganovi.

Na břehu potoku, kde si dávají srnci pauzu, aby si oráchli a zacpali nevymáchanou hubu princezny nějakým jídlem, vycítí Takeshi se Zubinem příležitost k útěku. Zubin se vrhne do potoka z malého vodopádku do tůňky. Útěk se podaří doprovázený několika tupými údery o kameny při pádu a současnou ztrátou brýlí, které končí někde na dně tůňky.

Takeshi přehodnotí původní nápad se také vrhnout do vody. Vyhodnotí ho jako totální kravinu, protože vody už má dost a za vyvolávní jmen všech svých chameleoních předků se pokusí splynout s okolím. A podaří se mu to neskutečně. Srncům zaneprázdněným Zubinovým útěkem se zdá, že Takeshi zmizel. Prostě zmizel. „Ten had je taky nějakej podělanej kouzelník nebo co?“

Dva se vrhnou do tůňky za Zubinem, kterému se podaří skrýt. Šéf udílí rozkazy a další dva hledají Takeshiho. Ten vyčkává a připavuje se na útok. Na nic nečeká a když se jeden ze srnců přiblíží a stojí přímo nad ním, zaútočí. Vymrští se a brutálním stiskem se mu omotá kolem krku. Srnec přiducí a vyděsí tak, že lejno, které z něj děsem vyletí přistane na Toprak a tím jí zamaskuje.

Kód: Vybrat vše

SOUBOJ: Srnci
NEBEZPEČNÝ
Samotný srnec by byli jen OTRAVNÝ, ale je jich pět.
Jeden srnec out, čtyři zbývají. Takeshi na nic nečeká, ukryje se u kamene a když se druhej pohůnek přiblíží, zkusí znovu brutální škrtící chvat. Bohužel se netrefí a napíchne se na paroh. Ale smyčku přeci jen dokončí. Srnec padne na zem a vezme to hlavou o šutr.

Zubin využívá toho, že o něj všichni ztratili zájem a hledá brejle. Bam! Nejenže našel brejle. Ale sou to jiný a mnohem lepší brejle. Brejle plus jedna. Běží na pomoc Takeshimu a Toprak, ale jeden z vysoké si ho všimne a jde po něm. Zubin se snaží schovat v hromádce kamenů a na poslední chvíli se mu to podaří. A jak tam srnec vočumuje a hledáho dostane do voka klepetem. Zubinovi naštěstí voda rozpustila ptačí trus a klepeta má volná.

Takeshi se snaží vymotat z kopyt srnce, kterého odpravil náraz do kamene a zároveň se bránit šéfovy bandy. Ale bohužel s emu to moc nedaří. Jeho pokusy získat převahu na svoji stranu vychází na prázdno a boj z jeho pohledu vypadá čím dál zoufaleji.

Nedaleko jeden ze srnců stále chrčí neschopný pořádně popadnout dech, další skučí, že mu krab vypích oko. A do toho všeho se v Toprak sesbírá podezřelé množství odvahy a přikrade se ke kápovi ze zadu, aby ho hryzla do nohy. Skončí to nakopnutím a jejím plavným letem do bezvědomí. Zubinovy se hrůzou zastaví srdce. Ale vzpamatuje se a dokonce rozzuří a nějakou souhrou metafyzických okolností se vyšvihne na šutr a z něj na srncovo zadek, kde chytne jeho ocas do klepet. „Přestaň nebo ti ho ušmiknu!“

Srnec se ohlédne a místo, aby se vzdal se po Zubinovi ožene. Tomu sjede klepeto. Šmik. Vozas pryč. Ale odnesou to taky brejle plus jedna. Ach jo.

Kápo se hrouzou a studem, že přišel o ocas psychicky zhroutí. Poslední srnec v panice uteče a ostatní sou odrovnaný. Trojice se tak zdekuje k tůni. Zubin najde svoje původní brejle a spustí na vodu kůrový vor na který se nalodí Toprak s Takeshim. Vyplouvají na cestu k Holubímu domu. Asi ...

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Toprak
[#][#][#][#]
Vděčnost, kterou k nim Toprak pociťuje nezná mezí. Stejně jako hladina ironie a sarkasmu, když o nich mluví jako o hrdinech, o jakých se jí celý život ani nesnilo.

Kód: Vybrat vše

BOND: Toprak
[–]
POZNÁMKA: Je možné, že v rámci psané dramatizace došlo k některým nepřesnostem a zásahům do časové osy proběhlé skutečnosti. Jenže kdo by si takovouhle divokou jízdu sakra pamatoval přesně. Každopádně myšlenka a výsledky skutků doufejme byly pro budoucí generace pravdivě zachovány.
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Uživatelský avatar
alladjex
Příspěvky: 200
Registrován: 4. 12. 2020, 10:56
Kontaktovat uživatele:

Re: [Ironsworn] Donžon & Usagi Yojimbo

Příspěvek od alladjex »

Kapitola III

Posádka kůrové lodi se nechává unášet proudem poklidného potoka. Ten ovíjí okraj hlubokého zadumaného hvozdu. Všichni tři jsou rádi, když mají jeho zachmuřený pohled za zády. Voda je nakonec zavede na pláně pod kopec, na němž je zbudovaný Holubí dům. Chaotický slepenec všelijakých budov podobných holubníkům tyčícím se jak do výšky, tak i nakloněné do stran.

Holubí hlídka v podobě nepříliš bystré dvojice holubice Ule Meri a holuba Mikhela Kopela je zadrží před hnízdištěm. „Stópf! Co ty jako checeté!“

„Chtěli bysme se potkat s vaším hejtmanem. Máme na něj prosbu o přístřeší, něco k jídlu a taky bysme potřebovali poradit a pomoct!“ Ujme se Takeshi vyjednávání.

„Počkchejte tadyhlejc.“ Holubi je nechají stát před hrazením a zalítnou do místního skoro-paláce.

Zubin, Tarpak i had jsou nakonec uvedeni do síně, kde si na luxusním hřadu hoví Simeon Lepik, hejtman estonských holubů. Žádosti o místo na odpočinek, nějaké to občerstvení je vyhověno. Ale pomoc s transportem myší princezny do jejího království přes území Ma Hulagana je podmíněna pomocí s problémem syslů. Tedy pardon. Fyflů.

„Máme tadych takovejch problém. Nějaký tejdny nazpěch se nám tu rozlezchli nějakejch přivandrovalců. Fyflové! Esižejc je dostanete pryčch, tak vám poskytchnu doprovodch do týcho myšího královstfí a leteckej support z vrchu.“ Simeon Lepik má návrh, který vypadá, že buď přijdem nebo si můžeme jít po svých. „Foni ty šmejdi nám kradou naše zrní a přepadávaj naše fýpky.“

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Vystrnadit fyfly.
NEPŘÍJEMNÁ
Máme se vypořádat s problémem syslů, 
kteří se usídlili na pláních v podhradí estonského Holubího domu.
Složíme přísahu se s problémem vypořádat, ale upřímně… nemáme zrovna jasnou představu, co přesně máme dělat. Že bysme se cítili na vyhlášení války bandě agresivních hlodavců neznámeho počtu? Ne! Necítili!

Sejdeme z kopce na pole a lány, kde údajně operujou fyflí agentové. Nikoho však nepotkáme. Tak se nakonec Zubin rozhodne pustit se srdnatě do přesvědčování Torpak, aby s ním vlezla do jedné z fyflích děr. Argumentuje tím, že ona je myš, oni jsou taky něco jako myši. Torpak na to racionálně zapiští: „Já nejsem žádná vobyčejná myš a nějaký fylové mi jako nesahají ani po kolena, i když sou dvakrát tak velký! Chápeš to.“ A tak dále, a tak dále.

Zubin ji nakonec ale přesvědčí, že tam vlezou spolu. Bohužel nás to něco bude stát. Takeshi už je trochu starší a nemůže si za boha vybavit, co to vlastně tý malý rajdě slíbili. Ale bohužel má nepříjemný pocit, že to v ten pravý – a nepříjemný – okamžik vyjde najevo.

Po vstupu do fyflího labyrintu záhy narazí na hlídku, která na ně zhurta spustí, ale nezabijeje a místo toho je opravdu dovede k bosovi. Bosem je stará seschlá, ale pořád nebezpečně vyhlížející fyflice Amalthesia.

Dvojice Torpak a Zubin se nakonec ukáže být vcelku zdatnými diplomaty, když se jim podaří přesvědčit šéfovou fyflů k uspořádání mírového jednání na neutrální půdě pod kopcem. Jen ona a Lepik. Ztěžejním argumentem je možnost vycházet i přes den a vyhnout se tak denním životu nebezpečným náletům holubích messerschmittů.

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Vystrnadit fyfly
[#][#][#]
Návrat k hejtmanovi je znovu poznamenán setkáním s Ule a Mikhelem. „Stópf! Co ty jako checeté! Kaham jdeté.“ Počkáme tedy než se zalítnou zeptat, esi můžeme dál a už zas stojíme před Lepikem, kde mu Torpak se Zubinem předloží návrh na mírové jednání.

„Jasně, že se fnima domchluvíme… aby vypadli!“ Souhlasí hejtman s mírovou dohodou.

„Ale můžete to pojmout tak, že třeba oni vám pomůžou se sklizní a sběrem obilí. Mají takový ty velký pytle na čumáku. Vám de sbírání pomalu. Vy jim zas na oplátku můžete pomoc se stavbou nějakejch přístřešků na uskladnění.“ Předkládá Zubin trochu více kompromisní řešení.

Simeon nakonec uvolí se s Amalthásií druhý den v podvečer sejít. To dá družině prostor k dalšímu odpočinku a posilnění. Hrůzný boj se srnci je téměř zapomenut.
PŘÍSAHA: Vystrnadit fyfly
[#][#][#][#][#][#]
Na druhý den v podvečer se skutečně Amalthásie, stará vůdkyně fyflů, a Simeon Lepik, hejtman estonských holubů, sejdou pod kopcem na kraji pole za doprovodu Torpak a Zubina jako mediátorů. Jednání podle předpokladu nejde úplně hladce, ale i přes povýšené chování Simeona směřuje k jakés takés dohodě.

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Vystrnadit fyfly
[#][#][#][#][#][#][#][#][#]
Takeshi ani Zubin nemají pocit, že by pro vyřešení problému mohli udělat víc. Jenže přesto, že je dohoda uzavřena, je cítit, že tohle není poslední slovo v konfliktu na pláních Holubího dome. Teď už se ale asi stejně víc dělat nedá. Takeshi ale cítí, že přeci jen jejich přísaze nebylo uděláno za dost úplně a tak skládá přísahu novou. Až se do Holubího domu vrátí, pokusí se tenhle malicherný spor ukončit jednou provždy.

Kód: Vybrat vše

PŘÍSAHA: Problém fyflů a holubů.
NEBEZPEČNÁ
Vrátit se do Holubího domu a pokusit se vyřešit konflikt mezi ptáky a hlodavci jednou pro vždy.
Na Lepikovi je vidět, že předloženým řešením úplně spokojený není, ale pravděpodobně prozatím dohodu se fyfli dodrží a stejně tak neodmítne pomoc s cestou do myššího království. Družina dostane podporu dvou holubů, která by jim měla pomoci najít bezpečnou cestu.

Naposledy se vyspí a nají v bezpečí Holubího domu a ráno se vydají na údajně nepříliš nebezpečnou cestu.

Kód: Vybrat vše

CESTA: Zpět do myššího království
NEPŘÍJEMNÁ
🗡 Toho času solitér v Železných zemích (Ironsworn). 🗡
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů