[Príprava] Rangers of Middle-earth

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

[Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Pred pár dňami sme začali na roll20 hrávať hru Rangers of Shadow Deep. Je to hra na pomedzí niekde medzi RPG a wargamingom, bližšie smerom k wargamingu. Hra pojednáva o hraničiaroch z krajiny menom Alladore, ktorí spolu so svojimi pomocníkmi vyrážajú na výpravy. Susedný kraj Lorenthia padol pod útokom zla a zahalila ju temnota. Pre hru existuje momentálne približne osem rôznych preddefinovaných misií (každá má 2-8 scénárov).

To nie je moc a otázkou ostáva ako túto hru uchopiť ďalej.

Setting:
Herný svet je veľmi popísaný iba veľmi ležérne. Je to generické fantasy, ktoré si hráči radi uspôsobujú pre svoje vlastné obľúbené settingy od klasických DnD svetov cez steampunk, western až po star warsy. Mne osobne príde, že najbližšie má hra ideologicky k pánovi prsteňov, kde môže reprezentovať práve skupiny ako bola trpasličia výprava k osamelej hore, alebo spoločenstvo prsteňa.

Naši hráči sú teda hraničiari, ktorí sú umiestnení do nejakého predsunutého tábora niekde na hranici orčieho územia. Podnikajú výpravy hlboko do orčích zemí a tam získavaju informácie a bojujú proti nim. Príbehovo by som to zasadil do obdobia niekde v dobách hobbita, kedy je vo svete všade ticho pred búrkou, vojna je na spadnutie a nikto netuší, že príde nejaký hobit s prsteňom a zachráni svet...

Environment:
Toto je bod, kde sa plánujem úplne odkloniť od originálnej hry. Hranie, kde hráči skúšajú prekonať preddefinovanú misiu je síce zábavný challenge, ale nie je dlhodobo udržateľný. Design takýchto misií vyžaduje hromadu času a testovania a game mastra a úplne by to skazilo celkový dojem z hry a rýchlo by sme vyhoreli.

Naopak inšpirovaný hraním megadungeonov s bifim som sa rozhodol že herný svet pojmem podobne a vytvorým živý svet, v ktorom budú prebývať rôzne frakcie a interagovať medzi sebou a s rangermi. Zatiaľ mi na toto prišiel najlepší systém z How to host a dungeon 2e, kde má každá frakcia definované nejaké počiatočné resourcy a nejaké štandardizované akcie.

Jednu akciu vykonajú vždy, jednu ak splnia nejakú podmienku a potom maju zoznam akcií, z ktorých si vyberú jednu a tú vykonaju. Navyše v každom kole sa pridá do hry nová frakcia. Za jedno kolo v tomto prípade budem považovať jedno kolo downtimu.

Viac o how to host a dungeon napíšem v najbližšom drakkare, čestné slovo...

West marches? ehm...
Okej, z hrania štýlom west marches som momentálne riadne nahypovaný a práve v tejto hre sa hodí perfektne. Samotní Rangers of Shadow deep majú niektoré dogmy ktoré hru perfektne zasadzujú do tohoto štýlu hrania:
  • Hraničiari sa po každej misií vracajú na základnňu aby urobili debriefing a oddýchli si
  • Na základni je viac hrdinov, na misiu idú však vždy maximálne štyria (ostatní sa môžu venovať downtimu)
  • Companioni, ktorí sprevádzajú hraničiarov sú všeobecný pool odkial ich hraničiari verbujú podľa svojich možností pre konkrétnu misiu
Predstava samotného hrania je taká, že misia hraničiarov zaberie minimálne jedno downtimové kolo a následný odpočinok tiež. Za ten čas sa vyhodnotia náhodné interakcie v environmente, potvory obsadia prázdne územia, interagujú medzi sebou, doplnia stavy a podobne. V prípade, že by potvory mali podľa pravidiel How to host a dungeon vyrobiť epic treasure alebo začať dobu villainov, skupiny urobia niečo iné a vygenerujú nejaký quest (získať artefakt, zabiť leadera...)

Hráči sa potom vydávajú na prieskum Environmentu a so stúpajúcim levlom môžeme predpokladať, že budú postupovať stále hlbšie do sveta temnoty. Hra bude mať nastavenú limitovanú dobu a pol hodinu pred skončením na nich začne doliehať únava. Potom postavy dostanú postih na všetky hody -2 za každých načatých 5 minút od tohoto momentu (to znamená, že ak minú všetok čas, tak skončia s postihom -12, čo je dosť smrteľné), ak sa za tento čas nevrátia domov, nasleduje fade to black a všetky postavy sa považujú za vyradené na konci misie (a hádžu roll na následky) rovnako sú vyradené všetky postavy, ktoré v misií padli, alebo ich tam nechali. Je na hráčoch aby misiu ukončili včas aj s nepríjemnými následkami.

Čo treba na hru ďalej?
Určite tu je hromada vecí, ktoré na hru chýbajú prvou z nich je tvorba samotného prostredia a vytvorenie jednotlivých sektorov, cez ktoré hráči budú cestovať, chýba nám primárny quest, ktorý budú postupne odkrývať, systém eventov ako je v bežnej hre, systém downtimu. Tiež neviem ako riešiť prípadný útok nepriateľov na hraničiarsku základňu.

Za každý feedback a rady ako riešiť vzniknuté problémy budem rád. Zatiaľ máme ešte pred sebou niekoľko misií, takže času na prípravu je dosť, povedal by som že dva-tri týždne.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Krok prvý, Setting:
Ako sme už povedali, naše postavy budú hrstka hraničiarov, ktorí sa stretávajú v základni a pripravujú sa na výpravy do Shadow deepu - kraju ktorý je dodnes prakticky nepreskúmaná divočina v pohraničí niekde medzi Gondorom a Mordorom. Nie je potrebné zdržovať sa ďalšími detailami a presnou lokáciou, z pána prsteňov si berieme iba flawor sveta, nie nutne konkrétne lokácie, udalosti, či postavy...

Svet som začal tvoriť podľa ohackovanej hry how to host a dungeon. Druhá edícia je v tomto ohľade oveľa lepšia a v tejto dobe je to fajn zábava na doma. Autor si určite zaslúži tých pár peniažkov. Navyše bez originálu nevyužijete tento skvelý hack na tvorbu tolkienovských máp.... V ňom som zatial vypracoval pravidlá pre primordiálnu dobu a dobu civilizácie, na monštrách pracujem...

Po prejdení Primordiálnej doby, doby civilizácie za ľudí a doby monštier sme sa dostali k tejto mape:
Obrázek

Aký je teda postup? Mapu máme rozdelenú na 20 regiónov a do každého sme nagenerovali dve prírodné featury podľa možností. Nakotil sa nám pomerne logicky vyzerajúci svet s hromadou primordiálnych monštier. Máme tu troch obrov, troch "Strážcov", čo by malo byť nejaké melkorovské monštrum ako tá chobotnica pred vstupom do morie, potomka Ungoliant v oblasti zazier na severe, Balroga v meste na juhovýchode a draka ktorý sa schováva vo hvozde a juhovýchode a čaká kedy ho niekto prebudí...

Vzhľadom k hromade settlementov vyberám ako svoju rasu ľudí a začínajú v oblasti na juhovýchode. Postupne sa im podarí vystavať všetky technológie - kováča, zavlažovanie, farmu, obchodnú stanicu i krotiťeľov netvorov ktorí využijú balroga na demonštráciu scvojich schopností. V priebehu tejto doby však kolóniu postihne sucho, záplavy a nakoniec po opakovanom prúsere s balrogom úplne zrušia krotiteľov netvorov. Po malej podpore z domova postavia palác a osamostatnia sa. Hod na konci veku vyhrávajú a stávajú sa samostatným národom, ktorý sa vzoprel sauronovi.

V dobe monštier začíname s jednou grupou ľudských kolonistov a krajinou posiatou primordiálnými predátormi. Obri sa stávajú najproduktívnejšou rasou. Postavia niekoľko pevností na západe a zdá sa, že spomínaní strážci sú ich zarytý nepriateľ a zabezpečia uch vyhynutie. Ungoliantin poter zatiaľ požiera obyvateľstvo a hľadá kľudnú chvilku na vytvorenie hniezda a drak spí na svojom poklade pod horou. Ľudia ďalej trpia na problémy s potvorami a nakoniec ich vyhladia wargovia.

Medzičasom sem prichádzajú Haradčania, Khánďania i korzári z Umbaru. Khánďania lovia obra až kým ich nezabije on sám, Haradčania vytvoria obchodný vzťah s Ungoliant a nakoniec ich spoločnými silami zniží watcher a wargovia, piráti ukradnú zlato drakovi, pokúsia sa vydierať obra a radšej sa odplavia aj s pokladmi ďaleko preč...

Prichádzajú mordorskí orkovia a Saruman, ktorý skúma žriedlo moci na juhu. Z východu prichádzajú novi kolonisti a zakladajú mesto v údolí.

V bažinách sa objavuje nečakaná hrozba vo forme premnožených obrích pavúkov. a práve informácia o pavúkoch bude prvá klebeta, ktorú hráči dostanú pred prieskumom shadow deepu.

Teraz som hru prerušil, a budem po každom hernom týždni robiť náhodnú akciu skupín vo svete. Mapu prepracujem na hexz a asi skúsime hru urobiť ako nejakú formu hexcrawlnu, kde hráči budú cestovať po mape až kým nenarazia na encounter a budú sa musieť vysporiadať s nepriateľmi.

Okrem pavúkov je určite zaujímavý prieskum, záchrana obyvateľov a potvory majú spolu trinásť veľkých pokladov...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Dorobil som peknejsiu verziu mapy pre hracov, je bez popiskov aby som ich motivoval k exploracii. neviem ako to bude fungovat...

mapa tu!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Momentálna situácia v rokline tieňov je takáto (jeden hex označuje asi 10km, skupina ho prejde za dve až tri hodiny chôdze v závislosti od rýchlosti postáv):

Obrázek

Na severozápade je relatívne pusto. Krajinu ohrozují dvaja prastarí obri, avšak inak tu vládne ticho a smrť. Centrálnu oblasť s malými agrárnymi usadlostťami kontroluje teraz už značne preriedená skupinka mordorských orkov. Tí by sa ideálne chceli zbaviť obra v bažinách, ale sú radi, že ich chráni pred pavúkmi.

Na juhozápade nájdeme sarumana bieleho, ktorý robí pre temného pána magický výzkum miestneho žriedla moci. Ten momentálne udržuje dobré vzťahy s pavúkmi, ale spojenectvo je krehké.

Pavúčia populácia dosiahla kritických rozmerov a pavúci sa stali globálnou hrozbou pre celú oblasť, Epicentrom je prístav, ktorý tu ostal po Umbarských korzároch. Vyriešenie problému s pavúkmi sa stáva prvým deklarovaným questom pre rangerov, ďalšie budú dúfajme nasledovať už čoskoro.

Na juhovýchode v prastarom hvozde spí Grumbar, lesný wyrm, ktorý už nadobudol úctyhodné rozmery. Jediný krát ho z jeho spánku prebudili Umbarskí korzári, keď mu ukradli časť jeho pokladu. Tí však neskôr utrpeli ťažké straty a skôr, než im to drak stihol oplatiť, naskákali na lode a odplávali aj s pokladom.

Kedysi hrdé kráľovstvo ľudí padlo v boji so sauronom a dnes tu ostali iba ruiny, ktoré momenálne obývajú večne migrujúci wargovia. Severne od nich však z východu prišla výprava Gondorských prieskumníkov a v oblasti vybudovali mesto.

Zabudnúť nesmieme ani na Ungoliantinho potomka. Táto pavúčia polobohyňa dlho ťahala za nitky, než sa na svojom území ocitla úplne sama. Utkala tu kokón veľký ako poschodový dom a teraz sa oň stará a dúfa, že sa čoskoto dočká tisícok potomkov.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Príprava assetov na scénár.

Úvodný setup:
Každé územie by malo byť aspoň čiastočne pod kontrolou nejakej skupiny monštier. Ak sa jedná o územie priamo kontrolované monštrami, je to jednoduché, hodí sa kockou za každú populáciu monštra a na 5+ tu bude od začiatku jedna hliadka. Ak je hex na území viacerých monštier, môžu sa naspawnovať rôzne skupiny, medzi ktorými dochádza k interakcií. Rovnako môže byť od začiatku prázdne.

Aj takéto územie treba reprezentovať na mape, pretože sa tu môžu nachádzať clues alebo wandering monstra. Na území by mal byť aj nejaký základný terén, prípadne nejaká zaujímavá prekážka.

Eventy:
Eventy reprezentujú komplikácie, ktoré môžu hráčov postihnúť. Sú reprezentované kartami a tabuľkou efektov.
Pre našu potrebu si karty môžeme rozdeliť podľa farby na štyri kategórie:
  • Píky - Wandering monštrá: Podľa vzdialenosti a populácie monštier sem patrí nejaké množstvo kariet reprezentujúcich nepriateľské skupiny v okolí. Ak som práve na území danej skupiny (štandardne do dvoch hexov), pridám do decku jednu kartu za každú populáciu v tejto skupine, ktorá nie je na území od začiatku. Za každý hex od ich teritória sa počet kartičiek zníži.
  • Kríže - Prostredie: Prihliadnúc na bióm kde sa bude misia odohrávať sa do decku pridá niekoľko kariet prostredia, ktoré prinesú udalosti, ktoré by mohli postavy potrápiť. V horách ich môže zastihnúť lavína v bažine môžu zapadnúť do rašeliny, môžu dostať chorobu, alebo niečo podobné.
  • Srdcia - Cestovanie: Srdcové karty by mali reprezentovať karty spojené s cestou samotnou. Klasickým problémom bude únava, ktorá sa do balíku pridá za každý precestovaný hex. Po pár desiatkach kilometrov bude iba málokto pripravený na boj.
  • Kára - Dobrodružstvo: Týmito kartami je možné naplánovať progress príbehu tieto eventy môžu dávať postavám zaujímavé informácie, odkazovať na nové questy, alebo reportovať progress existujúcich.
Poklady:
Pre každú skupinu ktorá príde na mapu je potrebné určiť, či má pri sebe nejaký poklad. Ak je hod d6 nižší alebo rovný množstvu pokladov, ktoré skupina vlastní, jeden z nich budú mať monštrá niekde na mape. Možno ho bude mať niekto z monštier, možno bude iba tak pohodený v tábore.

Clues:
Tokeny s otáznikom sú hlavnou formou akou game master komunikuje hráčom postup pri queste. Zatiaľčo kárové karty sú časovačom, ktorý sa skôr, či neskôr triggerne, clue tokeny musia hráči aktívne zbierať a aj ich preskúmanie by sa malo stretnúť s určitým challengom. Ak hráč uspeje, prinesú hráčom dôležitú informáciu a XP. Na začiatku hry by sa ich malo naspawnovať d6. Ak už nie sú k dispozícií žiadne informácie, clue tokeny môžu obsahovať poklad alebo nepriateľa.
Naposledy upravil(a) Antharon dne 13. 2. 2021, 12:39, celkem upraveno 1 x.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Vandalicus »

Jenom jsem ti chtel rict, ze tohle tema pozorne sleduju a prijde mi to mimoradne zajimave (byt momentalne nemam cas a sily se tomu venovat vic)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Momentalne bojujem s problemom ako vyjadrit v rangeroch Alfa predatorov z How to host a dungeon. V nasom pripade su to prastare monstra, ktore chodili po stredozemi uz davno pred prichodom elfov. Obri, draci, balrogovia, ci prastare monstra ako strazca jazera pred branou do morie.

Rangers of shadow deep nam ponuka bestiar ktory ale nema bohvie ake moznosti. Najbrutalnejsia prisera ktoru tu najdeme je troll. Ten ma +4 k d20 na fight, lahky armor a 16 zivotov. Postavy na tretom levli (da sa tu ist aj nad stovku) so svojimi pomocnikmi udolali v prvom kole combatu a troll sa raz zahnal a netrafil. Ale je to pochopitelne lebo za trolla je spolu cca 8xp (na level treba 100xp).

Toto mi prislo ako celkom nuda a mal som pocit ze postavy by velmi rychlo vyriadili vsetky monstra s ktorymi sa dostanu do boja. Napada ma niekolko rieseni tohoto problemu:

-Velke mnozstvo zivotov (a teda postavy budu vidiet ze ho zranuju ale bude to trvat dlhsie)
-Vysoky fight stat (postavy nebudu dobre zasahovat, naopak super bude davat postavam rany naspat)
-Vysoky armor (postavy budu zasahovat ale armor zredukuje vacsinu ich zasahov na male neskodne rany. Criticaly a buffy na zvysovanie zranenia ale budu extremne silne)
-Imunita na nemagicke zranenie (Postavy bez pripravy nemaju sancu uspiet. Pravdepodobne si budu musiet nazhromazdit magicke zbrane a namemorovat kuzla)
-Rezistencia na zranenia (vsetky zranenia su plosne spolovicnene. Technicky identicke ako nafuknutie poctu zivotov)
-Po urcitom mnozstve zraneni sa nepriatel da na utek (toto mu umozni prezit a postavy moze napadnut neskor)
-Nesmrtelnost (po vyradeni sa pocita ze super automaticky usiel a prezil. Postavy ho musia obist, alebo nejak prekabatit)
-Monstrum reprezentuje celu skupinu nepriatelov, ktori postupne umieraju a monstrum tak slabne (nieco ako postupne sekanie hlav hydry)
-Monstrum je na zaciatku velmi silne ale postupne s klesajucimi zivotmi klesaju aj jeho staty (kompenzuje to zaroven straty, ktore postupne utrpi druzina rangerov)

V idealnom svete by stret s takymto monstrom bolo niekolko sedeni v klasickom rpg, kde by museli hraci pripravit celu akciu a postupne nepriatela udolat. Tu tieto moznosti az tak uplne nemame, kedze monstrum je automaticky generovane a hra postrada game mastra.

Akym sposobom riesite epickych nepriatelov vy? Ako z nich urobite ten boj co si vsetci zapamataju?
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Vandalicus »

Nevim, jestli znas, Frostgrave na Hunt for the Golem minikampan, ktera je cela postavena okolo "lovu" na ubermonstrum. Hodne se to tam resilo scenarove - v prvnim scenari, kde se objevil, bylo cilem golema prozkoumat - pokud jsi ho zabil, neziskal jsi zadne zkusenosti - musel jsi se k nemu priblizit, seslat kouzlo etc., ale ne zabit.
Jinak pokud si dobre vzpominam tak mel nejaky resistence.

Osobne se nam v podobnych kooperackach osvedcila verze nejake podminky, kterou musis ve scenari splnit, nez ho jsi schopny zranit (zatimco monstrum te je schopne zasahovat od zacatku), pripadne cil mise neni monstrum zabit, ale splnit jinou vec a monstrum samo je nesmrtelne

(proste balroga mecem neopichas, musis ho shodit do diry)
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

No ano, to by gungovalo v hre kde mas game mastra, ktory to pripravi vsetko. Tu ale ideme explorativnym stylom a hra je nahodna. Napriklad postavy na obra narazia ako na wandering monster. Mali by byt ale motivovane obrom samotnym aby z boja usli. Nasledne by hraci mali byt schopni sa na obra pripravit a urobit vypravu, ktora by bola aj tak tazka ale uz uz by obra mali moznost porazit.

V tomto pripade sa urcite da pre obra urobit nejaka forma nesmrtelnosti. Dokonca moze byt nejaky vyzkum k tomu co by na obra mohlo platit. V prvom strete by mal byt urcite prakticky nezranitelny. Potom by tam mohli byt samozrejme nejake clues, ktore sa naspawnuju na jeho uzemi a pripadne hraci budu moct robit vyzkum v ramci downtimu. Tieto zistenia by im mohli povedat napriklad ze ho zranuju iba magicke zbrane, alebo ze ma hrubu kozu ktoru treba prerazit obojruckami.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Bifi »

No môžeš si spraviť mechaniku na určovanie príbehovej váhy príšery (trebárs hodom 2d6) a podľa stupňa potom ťahať 0 až 2 karty špeciálnych podmienok a 0 až X kariet špeciálnych schopností (kľudne aj ako 2x hp).

No a máš k tomu dva balíky kartičiek. Taká pekná miniexpanzia...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Vandalicus »

Bifi me predbehl, i kdyz ja premyslel nad obycejnou random tabulkou.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15028
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Pieta »

Mně je hodně sympatické postavit velkou potvoru z malých. Prostě drak má křídla (která mu dávají možnost letu a může jimi hrdiny odfouknout), ocas (který dělá plošné útoky a/nebo má velký dosah), hrdlo (zdroj plamene), pancíř (který třeba nic nedělá, ale chrání životně důležité části) a potom samotné tělo. Z toho se potom dá vycházet i při stavění misí okolo draka (najít způsob, jak překonat pancíř; nalákat ho do míst, kde nemůže létat) a taky to znamená, že i částečný úspěch v boji může mít nějaký smysl (drak má pochroumaná křídla, nějakou dobu nemůže létat).
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [Príprava] Rangers of Middle-earth

Příspěvek od Antharon »

Zvazujem ze urobim nejaku kombinaciu roznych pristupov. Pretoze:

Obor je proste iba velky. Asi by mal mat sialene velke mnozstvo zivotov a mal by byt silny, jeho utoky budi takmer uplne smrtiace. Ale dava mi zmysel, ze nema ziadne pochybne schopnosti ktore by ho robili nezranitelnym.

Dalsi primordial je watcher - to su rozne monstra na styl watcher in water, ktore boli na zemeplochu privedene v davnych dobach a dodnes tam ostali. Tu dava zmysel reprezentovat ho viacerymi potvorami, ktore budu reprezentovat chapadla a budu sa v celku bojovat ako nejaka skupina.

Dalej je tu drak. Ten je logicky asi najdrsnejsi z tychto nepriatelov. Bude mat ohnivy dych, bude lietat a bude mat imunitu na physical. Vsetko su veci ktore sa daju postupne udolat a draka to oslabi. Navyse tieto zranenia drakovi pravdepodobne ostanu (chybajuca supina na drakovi z hobbita)

Potom mame balroga. Ten je Maiar a zabit sa tak velkom neda. Mal by mat imunitu na magiu, hromadu zivotov a obrovsky bonus na utok. Mozno dokonca po smrti by mala byt koznost ze sa vrati.

Posledna potvora je Ungoliatino dieta. Mal by to byt obrovsky pavuk, ktoreho sa treba bat. Samozrejme mal by to byt drsny nepriatel ale hlavnou grozbou by malo byt prostredie plne pavucin, jedovate utoky a strielanie pavuciny.

Specialnou kategoriou alfa predatora je Ishtar (gandals, saruman, radagast...) u tych pocitam ze su nesmrtelni a extremne mocni. Ak je ishtar dobry (1-15 na d20 pri spawne), tak postavam v danej lokacii pomoze a pripadne im da nejaky quest. Ak je to zly ishtar a nahodou sa ho podari porazit, ishtar je miesto toho zahnany (rovnako ako keby bol zahnany v How to host a dungeon faze)

Ak je zahnany zvysi si counter a hodi si. Ak hodil rovnako alebo menej, jeho quest je pre zatial hotovy a odisiel prec (napriklad ked saruman usiel z isengardu dobyt shire), v inom pripade sa relokuje a boj je vybaveny.

U kazdeho z tychto tvorov je moznost ich nejak oslabit, indicie sa daju najst v clue tokenoch v ich teritoriu. Napriklad vhodne kuzlo alebo jed, magicke zbrane a podobne.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů