[Blades in the Dark] The Needles

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

[Blades in the Dark] The Needles

Příspěvek od KDolecek »

Po mnoha letech jsem si řekl, že nastal čas tRPG nejen číst a sledovat, ale taky hrát.
Rozhodl jsem se tedy vyzkoušet Blades in the Dark a pro zájemce zde budu zanechávat dojmy a postřehy ze hry.
Veškerá diskuze je vítána, ale primárně se sem nebudu obracet pro nápady nebo pro rady, jednoduše protože se zde vyskytuje většina herní skupiny.

Proč zrovna Blades?
Preferuji hry, kde je tvorba světa a fikce sdíleným úkolem a všechno neleží na GM.
Zajímá mne střídání dvou her v jedné (scores x downtime)
Chci zkusit design hry - jak dělá, to co tvrdí, že dělá?
Scoundrels

Sessions 0
Na začátku jsme si stanovili lines a veils, zavedli X-Card a bavili se o tom co chceme ve hře zažít, což nám nakonec zabralo asi hodinu. Naše kampaň by měla trvat 8-12 herních sezení a přistupujeme k tomu jako k 1. řadě seriálu - chceme, abychom zakončili uspokojivým finále, ale víme, že různé linky nebudou definitivně uzavřeny.
Představu mám zatím takovou, že 4-6 sezení se necháme unášet kostkami a příběhem a pak si jako skupina řekneme kam bychom chtěli zbytek kampaně nasměrovat.
V přípravné diskuzi hráči docela ke kultu jako typu crew. Protože mi kult přišel tématicky poněkud odlišný od ostatních gangů a inherentně pevněji spojený s lorem světa, strávil jsem docela dost času na různých fórech a četl si o zkušenostech ostatních hráčů s tímto typem gangu.
Během tvorby se hráči rozhodli hrát dealery - Hawkers. Tolik k přípravě předem.

Došlo mi to až po skončení naší session 0, ale byl jsem docela překvapený tím, jak dlouho nám trvalo všechno připravit. Trochu se uvést do žánru a settingu, vytvořit gang, čtyři postavy a úvodní situaci nám zabralo přes tři hodiny. Určitě by to šlo udělat efektivněji, ale neměl jsem pocit velkých prostojů. Zároveń mi to během session nepřišlo dlouhé, protože celá úvodní tvorba střídá mechanické prvky (Kolik teček máš v jakém action roll? S kterou frakcí máte +1 a se kterou -1?) a společnou tvorbu fikce (Jaký produkt prodáváte a komu? Co jste provedli Billhooks, že jsou krok od toho, aby vám vyhlásili válku?). S trochou nadsázky se dá říct, že už jsme vlastně hráli.

Měl jsem také nějaké obavy z mé schopnosti být věrný settingu, protože Blades in the Dark obsahuje herní systém i prostředí. Knihu jsem dočetl v den 0. session a věděl jsem, že si to prostě všechno nepamatuji. Nakonec jsem to příliš zásadně neprožíval a dvě věci jsem cíleně změnil již během tvorby gangu, protože mi to přišlo zajímavější pro naši fikci. Dokud to drží interní logiku, jsem spokojen.
Mám stále obavy z toho zda budu dostatečně improvizačně zdatný, abych držel tempo s hráči a hrou aspoň do té míry, aby je to bavilo, ale to prostě uvidíme až začneme hrát. Zároveň si říkám, že může být užitečné končit session tím, že si nastíníme co budou chtít postavy dělat dál, abych do toho nešel úplně naslepo.

Příště už nás čeká hra naostro se všemi svými mechanikami od plánování přes flashbacks po XP triggers a jsem moc zvědavý jak to bude fungovat.

The Needles
Seth "Coal" Gowona - Antharon. Leech pochybného génia, který zjistil, že proces, kterým šlechtické rodiny dostávají elektroplazmu do rostlin a zvířat, lze s určitými úpravami aplikovat i na lidi. Ono to sice nevydrží a dlouhodobě to má nehezké následky, ale na chvíli jim to udělá moc dobře. Návykově dobře. Rád si užívá luxusního kouření.
"The Fly" - Lyncz. Spider z ostrova Tycheros s doslova pavoučíma očima. Uvědomil si obchodní příležitost Coalova nápadu a dal dohromady náš gang. Má slabost pro hebké lidi.
Dean "Echo" Kincaid. Whisper a bývalý novinář. Ve své snaze objevit pravdu propadl konspiračním teoriím a nadpřirozenu, kterými je město prosycené. Jeho vklad do gangu tvoří kontakty pro prvotní dodávky elektroplazmy. Posedlý nejnovějšími konspiracemi.
Branon "Dip" Keep - Selhan - Whisper, bývalý lovec leviatanů, kultista. Pokud Echo přináší materiál, Dip přináší know-how o všem co je strange. Jeho bůh je jeho spása.

The Needles se usídlili v Docích, kde se pohybuje velká spousta městských frakcí od malých partiček ovládajícch jeden blok, po organizace s dosahem i za hranice města. Aktuálně nejbližší kontakt mají s The Billhooks a The Grinders, kteří se mezi sebou sváří o peníze a území. The Needles sice zaplatili Billhooks za právo prodávat na jejich území, ale obratem jednoho z nich zabili, aby své nové doupě udrželi v tajnosti a dá se tak čekat, že Billhooks brzy příjdou klepat na dveře. Zatím prodávají tetování na bázi elektroplazmy, ale očko už mají i na zajetí duchů a jejich vysávání pro další materiál. Kdo ví, kam je tahle cesta zavede.
Naposledy upravil(a) KDolecek dne 28. 10. 2021, 20:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Blades in the Dark] Poznámky ze hry (The Needles)

Příspěvek od KDolecek »

Poznámky z našich prvních 4 sessions aneb jak se v tom furt plácáme.
Tenhle příspěvek píšu zpětně bez poznámek, takže to bude spíš shrnující, ale většina hráčů je na zde na fóru aktivní, tak třeba něco doplní.

Mezi 0 a 1 session jsme doladili podobu jejich produktu. Vyšli jsme z drogy Spark, která se vyrábí z nezprocesované elektroplazmy smíchané s mořskou vodou, která po požití dodává energii. Svůj produkt si Needles vyrábí z elektroplazmy, kterou jim dodává překupník, oni z toho vyrání tetovací inkoust a následně tetují své zákazníky, kde kombinace designu tetování a elektroplazmy vytváří reakci, která posiluje fyzicky i psychicky. Oproti Spark má jejich produkt výhodu v tom, že nemá špatnou pověst mezi populací, protože je to novinka a zároveń to má cool faktor žhnoucích tetování.

Session 1
Spoiler
Docela dlouho jsem přemýšlel jak první session zahájit. Velmi mě lákalo začát hru v akci, ale ve výsledku jsem neměl pocit, že jsem se během session 0 ptal na ty správné otázky, abych si teď mohl být jistý, že je dostatečně znám a dokážu je postavit do situace, do které by se samy uvěřitelně dostaly. Teď, zbaven nervozity před první hrou mne takových vhodných situací napadá hned několik, ale tehdy nakonec zahájil něčím, co jsem původně plánoval do hry přivést až po prvním score
Do tetovacího sálonu Needles přichází skupinka Billhooks s příkazem přivést postavy k Erin, aktuální de facto vůdkyni Billhooks. Postavám se to nepozdává, už od počátku mají k Billhooks averzi (přestože to byli oni, kdo zavraždili člena jejich gangu, aby zachovali tajemství svého sídla), ale svolí. Samozřejmě se to neobejde bez nějakého držkování, takže startují hodiny "Nepřátelství Billhooks".
Erin Needles vysvětlí, že onen zavražděný člen Billhooks byl naposledy viděn s nimi a přestože neexistují přímé důkazy, jsou považováni za zodpovědné. Fly se od začátku profiluje jako mluvčí skupiny, ale nepodaří se mu Erin přesvědčit o opaku a Billhooks jako revanš požadují službičku. Red Sashes, iruvianský šermířský gang z vedlejší čtvrti, má své vlastní problémy a nemá dostatek sil, aby řádně bránil své úzeí v docích. Needles tedy dostanou za úkol zabrat hernu od Red Sashes a předat ji Billhooks, aby smazali svůj dluh.
Needles úkol příjmou (nic moc jiného jim nezbyde) a vyrazí na obhlídku herny.

Tady jsem dost selhal v řízení hry. Hráči začali nevinně "Jdeme se tam podívat, jak to tam vypadá?". Nebyl důvod jim to neříct, jedná se o obecně známou lokaci. Navázali "Půjdeme se podívat dovnitř a prohodíme pár slov s vyhazovačem". Aniž bych si to uvědomil, tak jsme sklouzli do modu "procházím to místnost po místnosti a bavím se s lidmi". A strávili jsme v tom hodinu. Ve výsledku to ničemu extra nevadilo, ale zároveň jsme vůbec nevyužili toho, co nám hra mechanicky nabízí a vznikl nám tam docela rozpačitý přechod.

Needles nakonec prozkoumali kasíno, Fly si domluvil na druhý den setkání se zdejším pohlavárem a Echo si udělal pár kamarádu mezi místními štamgasty. Plán postav se nakonec ustálil na tom, že najdou čerstvého ducha, kterého Spirit Wardens nenašli, polapí ho a domluví se s ním, že ho nechají posednout pohlavára z herny a on zařídí, aby Red Sashes hernu vyklidili.
Ducha našli, polapili, úspěšně přesvědčili. Fly s Dipem se dostali na schůzku s pohlavárem v jeho pracovně v herně. Vše maskovali za obchodní nabídku, při které se snažili pohlavára přesvědčit, že jejich produkt pomůže Red Sashes vyhrát válku mezi gangy, do které jsou zapleteni ve své domovské čtvrti. Tahle scéna šla tak dobře, že proběhla i hráčská diskuze zda Billhooks nepodrazit rovnou a nezačít obchodovat s Red Sashes. Dip tedy začala pohlavára tetovat upraveným designem, který měl jeho tělo učinit přístupnější pro posednutí duchem, kterého měl s sebou ve spirit bottle. Coal a Echo byli zatím v horním patře herny, kde měli vyvolat nějaký incident na upoutání pozornosti stráží, zatímco dole dojde k posednutí. Bohužel Coalův plán umístit dýmovnici na toaletách selhal a při snaze nastavit na ní "odpočet" ji odpálil. To konspirační teoretik Echo pochopil jako signál k rozpoutání chaosu, takže vyskočil na stůl a začal vykřikovat něco o útoku Billhooks. Předchozího dne totiž několika štamgastům v herně prozradil, že se možná chystá právě takový útok.
V herně propukla absolutní panika, která upoutala pozornost i všech lidí dole, včetně pohlavára, který vyrazil nahoru zjišťovat co se děje. Dip na něj po cestě vypustil ducha, který začal svádět boj o nové tělo.
Následující scény byly absolutní zmatek s Coalem snažícím se dostat zpět do hlavní místnosti, Echem rozpoutávajícím absolutní hysterii mezi návštěvníky herny a Flyem a Dipem sledujícími jak dopadne souboj o nové tělo, čehož si mezitím taky všiml pohlavárův bodyguard.
V několika úžasných hodech se Flyovi podařilo bodyguarda vystrašit a zahnat na útěk, duchovi posednout pohlavára, Coalovi do místnosti strategicky hodit granát a nakonec postavy společně s duchem v pohlavárovi přesvědčily přítomné Red Sashes, že začíná masivní raid Billhooks a je potřeba se okamžitě vypakovat.
Needles ještě provedli rychlý nájezd na trezor herny, poklidili následky granátu a předali hernu Billhooks.
Posednutý pohlavár se vytratil.

Session 2
Hráči avizovali, že chtějí jít za Red Sashes, svalit všechno na Billhooks a navázat s Red Sashes obchodní vztah.
Najít sídlo Red Sashes není nic těžkého. Všichni vědí, kde sídlí jejich šermířská akademie. Needles tam tedy neohroženě nakráčeli, velmi jisti sami sebou. Situace od prvního okamžiku samozřejmě nebyla příjemná, protože je okamžitě přivítalo pár členů Red Sashes, kteří si je dobře pamatovali z herny před pár dny. Nakonec se jim podařilo vyjednat si schůzku s vůdkyní Red Sashes - Mylerou Klev. Chvíli vypadala situace nadějně, když se Needles ze začátku dařilo vše schazovat na Billhooks (koneckonců jsou to oni, kdo teď hernu kontrolují), připravili si pro to i zfalšované listiny, které potvrzovaly jejich verzi příběhu, ale při dalším rozhovoru se vyjednávání rozpadla (i vinou velmi nevhodného daru - tragicky špatné mapy Iruvie) a postavy byly vyhozeny na schody akademie.
Spoiler
Tohle si myslím, že zpětně nebylo nejlepší rozhodnutí. Určitě to bylo v pořádku v rámci mechanik - hráči se pohybovali v kouzlené říši Desperate position/Limited effect a "lost opportunity" je možným následkem. Když si Fly pokusil ve flashbacku připravit mapu Iruvie jako dar, ale vyšlo z toho, že je vážně špatná a přesto ji Myleře ukázal, vyhodnotil jsem to jako urážku a konec jednání. Prostě už se s nimi nechce bavit. Z hlediska fikce se daly najít zajímavější varianty, co po nich mohla chtít, aby tuto urážku splatili. Taky jsem všem postavám střelil Harm za schození ze schodů, což dávalo smysl ve fikci, ale jako následek selhaného hodu jednoho z nich to bylo nejspíš za hranicemi mechaniky.
Tak jsme se objevili v podivné situaci, kdy jsme za sebou měli necelou hodinu sezení a najednou vůbec nebylo jasné co dělat. Strávili jsme nějakou chvíli řešením možných jiných scores, což se chvíli točilo kolem "pojďme si popovídat s někým jiným", ale nakonec Dip vymyslel úplně vlastní akci. Navrhl, že jeho kontakt mu přinese misi, ve které půjde o zfixlování psího závodu.
Lydra (deal broker), kontakt Needles, oslovila gang s návhrme společné akce. Její klient má zájem na tom, aby psí závody v Brighstone vyhrál konkrétní pes. Needles mají produkt, který pomáhá delníkům v docích tahat zboží celý den a určitě by mohl pomoci i tady.
Gang souhlasil a vydal se na misi. Od známého Flye, architekta, si opatřili plány a na závodiště se dostali skrze vchod pro služebnictvo. Dostali se do sekce vyhrazené pro závodníky a jejich pečovatele. Tam omámili stráž a dostali se do pokoje vyhrazeného pro psa, kterého potřebovali potetovat.
Spoiler
Tady jsem měl rozhodně využít hodiny a kopu se, že jsem to neudělal. S hráči jsme mluvili o tom, že jejich akce musí být dostatečně klidná, aby závod nebyl zrušen. Hodiny v takovou chvíli měly "měřit" míru rozruchu, který postavy vyvolal a označil by únosnou mez. Přesně jeden z těch případů, pro který ve hře jsou, ale bohužel mi to došlo až po hře. V danou chvíli jsem si říkal jen "Karle, tohle score, které jsi tu zpachtil za pětiminutovou přestávku, je strašný shit a děkuj za hráče, kteří se ještě neodpojili".

Pes měl v místnosti dva pečovatele, kteří se o něj před závodem starali. Postavy se rozhodly vydávat za zaměstnance závodiště - omámeného strážného a konzultanty pro nadpřirozeno. Echo zde zahrál flashback, ve kterém zkoumal duchařské historky, které se váží k tomuto místu. Objevil dvě a rozhodl se využít zaručených zpráv o tom, že na závodišti po nocích vyjí psi, kteří při závodech zahynuli. Pečovatelé ještě byli celkem přístupni tomu, že to tam zkontrolují, ale razantně protestovali proti tomu, že by psa měli nechat nehlídaného a místnost opustit.
Naprosto logickým vyústěním této situace byl Echův pokus vyvolat zmatek tím, že nechá manifestovat ono vytí, o kterém slyšel. To se mu povedlo tak dobře, že se skrze ghost field začal drát spektrální chrt, který se s Echem pustil do křížku. To samozřejmě vyvolalo v malé místnosti řádný poprask. Dip popadl psa, aby ho "ochránil", Echo se snažil pacifikovat spektru, Fly zase tlačil pečovatele z místnosti. A v tomhle neuvěřitelném poprasku se Dipovi povedlo psa potetovat, Echovi zahnat spektru jen s jedním kousancem a Flyovi to všechno zamaskovat před pečovateli. (Nejsem si jistý, co dělal v tomhle mumraji Coal. Tuším, že pomáhal držet psa).
Nastal čas zavelet ústup, ale pečovatelé je najednou nechtěli nechat odejít a požadovali, aby počkali na majitele psa (jakýsi lord) a situaci mu vysvětlili. Když výmluvy nepomohly, Fly souhlasil, že na místě počká zatímco zbytek gangu odejde a jeden z pečovatelů vyrazí pro lorda. Když byl o samotě s druhým pečovatelem, uspal ho a z místnosti se vytratil.

Kdyby mne napadlo použít hodiny na odpočet ke zrušení závodu, tak tuším, že tento sled akcí, by je naplnil a závod by byl zrušen, což by vyústilo v neúspěšnou operaci. Ale což. Pečovatelé si nakonec nechtěli dělat moc zle a přijít o práci, psovi nic nebylo a ještě to s ním dopadlo dobře. A postavy za sebou zas zanechaly pár svědků.

Osud všeho nakonec určil fortune roll, což byl od začátku domluvený způsob jak rozhodneme, zda psa droga nezabije.
Roll dopadl dobře (použili jsme Tier jejich drogy, na což mají bonusy), což znamenalo pořád výplatu od Lydry a druhou výplatu na sázkách, na kterých vsadili všechny peníze gangu.

Downtime
Nevím zda začly po první nebo po druhé session, ale postavy také zahájily první dlouhodobé projekty. Echo se snaží o založení vlastního "zpravodajství" (rozuměj letáky), ve kterém by mohl šířit pravdu. Dip zase o vytvoření receptu na amulety z leviataních kostí, které by mohl používat jako lokátory.

Session 3
Ve třetí session se Needles rozhodli aktivně připravovat na vypořádání se s Billhooks. Začali si schánět informace o jejich slabých místecha našli ho Carisse, člence ušího vedení Billhooks, která je zadobře s Tarvulem (vůdce Billhooks, toho času ve vězení) a na nože s Erin a Coranem (Tarvulovi příbuzní, vedou gang v jeho nepřítomnosti). Zároveň o Carisse zjistili, že pravidelně chodí dýchánky do Crow's Foot, kde se Spogga hrají soukromé high-stakes kostky. A nechává tam pravidelně víc peněz než by pro ní mělo být únosné.
Plán Needles byl vyděsit Carissu po cestě ke Spoggovi, "zachránit ji", získat si tak u ní dobrou vůli a pak ji přesvědčit, že Needles zvládnou lépe pokrýt její finanční potřeby.
Protože tenhle gang má pověst jako "strange" a má hned dva Whispers, padla volba na osvědčené vyvolávání duchů. Protože se jim obzvláště zadařilo, našli dokonce ducha někoho, koho Carissa znala.
Toho na ní vypustili na mostu mezi Doky a Crow's Foot, aby ho následně zahnali a doprovodili ji ke Spoggovi, kam jsou také pozváni, to je ale náhodička!
Echo a Dip se jali ducha znovu zajmout a vyslýchat, aby z něj dostali informace o Carisse, Coal a Fly začali kolem Carissy splétat své sítě.
Zde se hráčům dařilo veskrze dobře na hodech a nakonec Carissu přesvědčily, že jí bude lépe ve světě, kde na Erin a Corana donáší a dostáv za to zaplaceno, než ve světě, kde se Billhooks včetně Tarvula dozví, že krade peníze gangu. Zároveň se jim podařilo získat podrobnosti o útoku, který Billhooks plánují vůči Grinders, což okamžitě využili pro získání dobré vůle tohoto gangu.

Downtime
Bluecoats (zdejší policejní složka) si přišli pro někoho z Needles, aby ho na pár týdnů strčili do chládku. Flyovi se podařilo přesvědčit jednoho člena gangu, aby se nechal zatknout a vzal zodpovědnost za akce gangu.

Session 4
Spoiler
Před session se hráči dohodli, že chtějí obsadit claim - ustanovenou operaci jiného gangu, která jim dá mechanickou výhodu. Vybrali si Covert Operation, která pomáhá maskovat jejich stopy po score. Moje úvaha byla jasná - dlouhodobě ustanovený, legální podnik, který Needles nějakým způsobem zaberou. Měl jsem dokonce nachystané dva, aby si mohli vybrat proti komu budou chtít jít a jaký podnik budou chtít pro sebe. Session, ale začala více než půlhodinovou diskuzí nad tím, jaký claim tedy chtějí, což se asi třikrát změnilo a nakonec skončilo opravdu u Covert Operation, ale řekli, že nechtějí zabírat nějaký podnik, ale mohli by třeba nechat posednout někoho kdo pracuje na policejní stanici, aby zahlazoval jejich stopy, nebo nějaký předmět, aby dělal nepořádek v policejních záznamech. Na tom jsme se chvíli motali, protože nebylo jasné proč se mají vloupávat na stanici, když mohou prostě někoho přepadnout doma, ale nakonec jsme se domluvili, že se vloupou na stanici a pokusí se použít rituuál na vybavení na policejní stanici, aby to sabotovalo záznamy o jejich gangu. To jestli je takový rituál v jejich možnostech je dost nejisté a normálně bych to asi rozhodl jako vlastní dlouhodobý projekt, ale v danou chvíli jsme byl rád, že jsme dohodli score a řekl jsem si "hej, proč ne". Pak mne tedy začala jímat srdeční slabost z toho, že se jdeme vloupávat na policejní stanici k čemuž nemáme nic vymyšleného, tak jsem si ještě musel požádat o patnáctiminutovou pauzu a zkusit něco vymyslet.
Needles se stokami dostávají uprostřed noci do sklepení policejní stanice, přímo do vězeňského bloku, skrze slabě zazděnou odpadní trubku, která tam je z doby, kdy to ještě nebyla policejní stanice. Sklepení obsahuje vězeňský blok, archív, šatnu, trezor na kontraband a kumbál.
Primární cíl je jasný. Dostat Dipa nepozorovaně do archívu, aby vykonal rituál. Rychle zjistí, že v archívu je jedna zapisovatelka, v šatně a kumbálu nikdo a za zamčenými dveřmi ke kontrabandu je další mříž a za ní strážný.
Echo se přestrojí za strážného a jde rozptylovat zapisovatelku, zatímco Dip se proplíží ke policím, aby na ně začal kreslit runy. Přestože je zapisovatelka podezřívavá k neznámému strážnému, co s ní zaplétá řeč o půlnoci, Echovi se podaří jí uchlácholit (i ve chvíli, kdy Dip málem sejme lampu ze stolu). Ani zde Echo nedokáže odolat příležitosti poodhalit nevědomé nebožačce pravdu o tom, jak tohle město opravdu funguje.
Zde se rozbíhají šestibodové hodiny "Alarm" značící moment, kdy se všechen rozruch a trajdání postav provalí.
Mezitím Fly a Coal ustupují zpět do vězeňského bloku, protože dva strážní přichází z horního patra. Jeden jde přemlouvat, Antona, policajta z místnosti s kontrabandem, aby s nimi šel popít. Druhý strážný se mezitím jde podívat na zapisovatelku do archivu, což samozřejmě postavy nemohou dovolit, takže spustí ve vězeňském bloku brajgl. Ale když strážný otevře dveře najde jen krysy co převrhly kbelík a Coal a Fly jsou dávno ve skrytu.
Anton se mezitím nechává ukecat na rychlou skleničku, čehož Fly a Coal využívají pro rychlou invazi místnosti s kontrabandem.
Hned první dveře poskytly komplikaci, což nastartovalo druhé, čtyřbodové, hodiny "Antonův návrat".
Zatímco Dip dokončí svou operaci, Fly se zorientuje v inventáři kontrabandu a Coal začne otevírat jeden zámek za duhým na bezpečnostních schránkách.
To jim nakonec vynese slušnou sumu v hotovosti z bezpečnostních schránek, záznamy o aktivitách Billhooks a neznámou knihu a lidskou ruku držící svíci z trezoru.
Zde jsem byl já dosti spokojený, protože oboje hodiny byly jeden bod od naplnění ještě dva hody před ukončením score, což podle mne vytvořilo dobré napětí.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dosavadní pocity
Hlavní pro mne je, že když už se dostaneme do hraní samotné operace, tak nám to funguje.

Mám pocit, že hráčům se zatím příliš nedaří dostat se do hry, kde mají aktivně tvořit fikci. Málokdy zapojují charakteristiky nebo kontakty svých postav (za což jsou xp) do dění.
Hodně zápasí s vymýšlením dostatečně náročných a pro ně zajímavých scores. Většinou nám zabere cca 45 minut, než se dostaneme přes úvod a k samotné akci.
(A zároveň pak máme tendenci sklouzávat pořád k tomu stejnému. Kontakt "architekt" se objevil snad ve všech sessions, "posednutí duchem" jako návrh zaznělo asi taky pokaždé.
U obou těchto poznámek si zase já nejsem jistý jestli jim poskytuji dostatek materiálu, od kterého se mohou odrazit a vím, že aktivně snažím spíš jim nedávat nějaké "nabídky práce" od jiných frakcí, protože právě ta společná tvorba fikce mne na Blades in the Dark láká nejvíce. Asi zkusím nabídnout více "podnětů" z vnějšího světa a když je nevyužijí, tak to vlastně nevadí a třeba je to inspiruje.

Hráči měli doposud taky tedence "jít za někým pro quest". Prostě jít za nějakou frakci a co by pro ně mohli udělat, což se nám do hry dostalo asi dvakrát a moc nás to při odehrávání nakonec nebralo.

Mně se absolutně nedaří ukočírovat celý přechod z volné hry do akce.
Kniha stanová zhruba, že hráči mají stanovit cíl svojí operace, typ plánu (assault, social, deception, occult...) a úvodní detail plánu, pak proběhne engagement roll (ten určuje jak daleko se v plánu dostanu, než se něco poprve pokazí) a už má frčet akce. Plánování se děje zpětně.
Já mám pocit, že hráči potřebují nějaké info o světě, aby mohli říct jaký plán chějí udělat. Já potřebuji aspoň trochu infa o jejich záměrech, abych mohl říct, kdy se něco pokazí a měl představu co teda vlastně chtějí dělat. Ale v kombinaci s váháním při tvorbě score se dostáváme do dosti frustrující bažiny.

O hře
Hra je skvělá, ale kniha je naprd editovaná. Na čtení je to v pohodě, ale když tam má člověk něco hledat, tak je to na střelbu, protože jedno téma je typicky v knize zmíněno opakovaně, ale nějaký zásadní věc o něm, jen jednou.

Moc nás netrápí, že všechna pravidla nejedeme od začátku stoprocentně. Základní mechanika akce, pozice a efektu je docela intuitivní a když pomotáme něco ve zbytku, tak to prostě příčtě uděláme lépe.

Postavy i gang mají potenciál docela rychle získávat XP. My jsme po druhé session všechna XP zdvojnásobili, protože hrajeme omezený počet sezení a chtěli jsme zažít aspoň trochu pokroku, ale u gangu jsme to nakonec změnili zpět, protože to najednou bylo až moc rychlé.
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2105
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: [Blades in the Dark] Poznámky ze hry (The Needles)

Příspěvek od PardGalen »

Takhle jak to čtu, tak mi přijde, že se u toho hrozně trápíš, ale nejspíš tak docela nebude, nebo se pletu? :)
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [Blades in the Dark] Poznámky ze hry (The Needles)

Příspěvek od KDolecek »

Díky za přečtení:)
To že zápasím s mechanikami (třeba nepoužiju hodiny, kde jsem je měl použít) mi nijak nevadí. Učím se systém, dostávám do sebe herní design, to mne vlastně baví, tam pro mne reálně platí "chyba je kámoš". Problémy s improvizací (vymýšlení score na koleni) mi způsobuje vysoké hladiny stresu zhruba v ten okamžik, kdy si uvědomím, že to musím nějak sfouknout, ale vnímám to ve výsledku spíš taky jako učení se a zároveň skupina se při score samotných baví, takže to mi stačí.
Momenty, kde se reálně trápím jsou na tom přechodu vymýšlení score a engagement roll a to především, protože se skupina nebaví a já nevím jak situaci pomoci. V obecné diskuzi k BitD na thle téma padly nějaké návrhy a prolézám i BitD komunitní fóra, tak aktuálně nějaké nápady na poravy poustupu jsou, uvidíme zda se je podaří úspěšně aplikovat.
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: [Blades in the Dark] Poznámky ze hry (The Needles)

Příspěvek od Lyncz »

Hodně super zápis. Zpětně se dívám, že spoustu věcí děláme dost nelogicky. Jak jsem třeba předtím říkal, jdeme proti Billhooks, protože...je nemáme rádi, protože... *trapná chvíle ticha* =D
Pobavilo mě zjištění, že Flyův pokus o "mrzí mě, že jsme nepřinesli vhodný dar" si Mylera vzala jako urážku =D mrcha.
Jinak chyby děláme všichni a i když je fakt, že jsme při dopování závodního chrta udělali možná až moc brajgl, za mě je to fakt score, na které nezapomenu a fakt díky Selhanovi za ten nápad. Druhá věc: policejní archiv jako kamarád. TO je taky naprosto boží nápad, který bych nezapomněl zmínit. Po očarování kabinetů na policejní složky, aby tiše chroustal, zakládal nebo rozmazával spisy o Needles (původní záměr bylo nechat měnit Needles na Noodles), se kabinet stal (kritický úspěch) částečně inteligentním(/uvědomnělým?) a náš Whisper si ho dal do kontaktů jako kamaráda. Hodně hrubě řečeno...

Takže možná některé věci nejsou as-written, ale zrovna u toho, kde se to KDoleckovi nelíbí, jsem se bavil já osobně nejvíc =)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [Blades in the Dark] Poznámky ze hry (The Needles)

Příspěvek od Selhan »

Tyjo Karle, neblbni, to se vůbec nemusíš tak stresovat, vedeš to dobře, dostihy mi rozhodně nepřišly jako shit! :D Promiň, jestli tě tak trápím, že vždycky zbourám tvou přípravu, ale to fakt není problém si vzít 15 minut pauzu na rozmyšlení. Případně to můžem nějak otočit, řekni si, jestli tě to takhle nebaví.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů