Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Uh, čteš to pořádně?
Chytrý plán jim byl samozřejmě uznán. Problém byl, že tento chytrý plán byl asi až čtvrtá možnost, kterou zvažovali. Ty první tři zamítli, protože je na základě mého popisu vyhodnotili jako příliš sebevražedné a s příliš malou šancí na úspěch. Dobrodružství se jim podařilo, ale nejspíš v nich zůstala hořká pachuť toho, že toho docílili "tím jedním řešením, které se nabízelo". To je prostě blbý design dobrodružství, nemůžu si pomoct.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Log 1=0 »

Jak říkám, neznám vás, třeba jste fakt tak chytří, že tenhle plán nestál žádné vymýšlení. Ale moji hráči realizují většinou druhý až třetí plán, po eliminaci "prostě to tam vymlátíme" a ještě si po úspěšné misi stěžují, že jsem na ně moc tvrdý.

Skoro se bojím, že když budeš chtít mít realizovatelný pátý nebo šestý postup, tak ti ho hráči nevymyslí, nebo se zaseknou v analysis paralysis. Ale jak říkám, jestli vám přístup "funguje čtvrtý plán, první, který není tupě přímočarý" připadá moc snadný, tak holt budeš muset vymýšlet těžké překážky.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

No já se snažím vždycky to vymýšlet tak, aby tam bylo fakt hodně možností, jak to udělat.
V tomhle případě tam byli strážní, kteří šli podplatit. Taky se jim dalo nakecat, že jdete na inspekci nebo tak něco. Dalo se přestrojit za uklízeče a projít kolem nich.
Dalo se nakecat něco jejich veliteli, aby vás tam pustil oficiálně. Byl tam feťák, kterému se dala donést droga. Dalo se kolem nich proplížit. Dali se poomračovat a uklízet do kumbálů.
Taky se dali úplně vybít. Nebo odlákat pryč nějakým brajglem, nebo že jim tam pošlete prostitutku atd. Markus by plesal radostí, kolik tam bylo interaktivních prvků.

Takhle by to imho mělo být správně. Že je tam těch možností přehršel.
Problém je, že když přestřelíš počet stráží a navíc je popíšeš jako hodně intimidating týpky, tak reálně většinu z těchto možností družina vyhodnotí jako nemožné. Boj nemá smysl, je jich moc. Stealth nemá smysl, všimnou si. Jednání povede akorát k tomu, že nás tam šoupnou taky.
Z něčeho, co jsi plánoval jako sandbox s mnoha možnostmi, se nechtěně stane něco, kde je jedno IN YOUR FACE řešení (odlákat je a prosmýknout se) a ta ostatní řešení jsou jen formalita, protože je stejně na 95 % rozumní hráči nezkusí - nemají důvod, když je tam to in your face řešení.

Fakt to není o tom, jestli se jim má povést první, třetí nebo čtvrtý plán, ale jestli hráči mají pocit, že tam měli volby.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Jerson »

Právě zvažuju, jak moc by reálně v takovém světě plném dobrodruhů tyhle testy byly na denním pořádku.
Pokud takhle otestovali více než jednu skupinu a pokud takhle testuje víc lidí, tak se to mezi dobrodruhy velmi rychle proflákne, takže tak nebo obal, jestliže nejdou první, koho takhle testují, tak jim to někdo mezi řečí prozradí předem.
A navíc si pak nemůžou být jisti y zda testem není tohle varování. Už máš hráče hodně opatrné - jak moc chceš, aby byli paranoidní?
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Uvažuju podobným způsobem. Měla jsem k tomu vymyšlené vysvětlení ve smyslu, že tyhle testy se tam normálně zas tak často nedělají, ale poslední dobou si na město dělá zálusk Impérium, které je bohaté, a začalo podplácet měšťany, a možná plánuje nějaký puč. Takže patriotické frakce a NPC začaly být opatrnější a zavádějí tyhle testy. Což by mohlo vysvětlit, proč se to ještě neprofláklo úplně všude.
Jerson píše: 9. 8. 2020, 16:55 takže tak nebo obal, jestliže nejdou první, koho takhle testují, tak jim to někdo mezi řečí prozradí předem.
Mám pocit, že družina, která takovýmto testem prošla, fakt nebude chtít prozrazovat ostatním družinám, že to tam je :)
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Erevan
Příspěvky: 154
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Erevan »

Nejsem si jistý, jestli chápu problém. Pokud Týpek družině řekne "Čím víc špíny, tím líp, zaplatím za každou informaci navíc." tak přeci současně neříká, že nesmí ty získané informace prozradit i někomu jinému. Tj. družina může získané informace prozradit jak Loďařce, tak Týpkovi a nikoho tím přeci nezradí. Stejně tak je může sepsat a vylepit na náměstí, ne? Družina je vlastníkem informací a je na ní, co s nimi udělá.

Jiná situace by byla, kdyby dohoda s Týpkem zněla, že získané informaci mají dodat jen jemu a pokud je družina sdělí i někomu jinému, tak nejenže nedostanou zaplaceno, ale už je nechce nikdy ani vidět.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od OnGe »

Jestli Týpek chce tu špínu použít jako prostředek nátlaku, tak když tu špínu vynese na světlo někdo jiný, je mu to docela k ničemu. To se tak nějak rozumí samo sebou, že ty informace chce on a ne že se o tom chce přečíst v novinách. Asi jako když chce někdo kotě, tak mrtvé kotě ho asi nepotěší, přestože neříkal, v jakém stavu to kotě chce.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Lyncz »

Měl jsem podobné dilema. Nastavil jsem ho stylem:
Týpek chce věrnost a informace, věděli to dostatečně, že u něj je reputace prim a pak se můžou dostat dál a vydělat si víc, byť jeho zakázky jsou těžké a první z nich nejsou tak úžasně placené.
Loďařka chce informace a zaplatí 3x víc, než týpek.
Dilema: budovat si reputaci a mít přísun úkolů se zvedající se odměnou, nebo se na něj vyprdnene, pořádně si nagabáme a půjdeme o dům dál?

V té chvíli měli docela finanční nouzi, tak dost rozmýšleli, jestli se z "podvodu" se nezajistit i za cenu špatné reputace. Pointou bylo dát takovou peněžní odměnu, která by se těžko odmítala.

Otázkou je, jestli by taková výše odměny byla adekvátní ke stylu "testujeme dobrodruhy"
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Tady je právě problém, že oni nemůžou jen tak z toho města zdrhnout, mají tam ještě něco zásadního. Takže "nabrat prachy a jít o dům dál" tady není zas tak sexy, jako by bylo jindy a jinde.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Lyncz »

Chápu, ale na tom se dá zase stavit. Mají o důvod víc tu nabídku nevzít (tzn.: o důvod víc ji zdvihnout, třeba na 4x, aby pro ně byla lukrativní) s tím, že, jak jsi psala, je tam spousta dalších frakcí, u kterých můžou pracovat a případně na základě tohohle podrazu se může vyvinout nějaký subquest, který budou muset řešit (uhlazení pochroumané reputace, snaha získat peníze zpátky, nebo se naopak někdo dozví, kolik si vydělali a bude to chtít pro sebe...)
...ale uznávám, že nic z toho nemusí sedět do tvého setupu města a prostředí
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4137
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Subquest vždycky dokážu vymyslet, včetně nějakého na nápravu reputace. Tady jde hlavně o to, aby se hráči necítili ojebáni, ale ani aby na druhou stranu neměli pocit, že to získávání reputace u frakcí je až nereálně jednoduché.
Zkrátka a dobře, trefit nějaký ten "sweet spot".
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Nordoslav
Příspěvky: 749
Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Kontaktovat uživatele:

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Nordoslav »

Sparkle píše: 9. 8. 2020, 14:13 No já se snažím vždycky to vymýšlet tak, aby tam bylo fakt hodně možností, jak to udělat.
Pokud ti nevadí improvizace, tak zkus prostě nevymýšlet žádná řešení a jen před hráče hodit problém. Ve chvíli, kdy udělají něco, co nezní jako blbost, tak jim nahraj. Typicky:
"Vyptáváme se na kapitána" "Říká se, že nasazuje parohy někomu vysoko postavenýmu"
"Sledujeme týpky, co doručují zásoby do věznice" "Jeden má popraskaný nos a nateklé tváře, ukázkový závislák na fisstechu"

Ty si ušetříš práci s přípravou a hráči jsou spokjení, že jejich nápad funguje. Já to tak dělám osobně dost často a nikdy se mi nestalo, že by se hráči zasekli (což se mi dříve občas dělo)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
:!: Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
:!: Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
:!: Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.

:arrow? Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
:arrow? A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů