Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Nevím úplně, do které sekce se tohle hodí nejvíc, kdyžtak to přesuňte.
Mám nápad na zápletku do své kampaně a nevím si s ní moc rady, tak třeba mi někdo poradí.

V zásadě:

Na ostrově poblíž města dělají mágové nějaký experiment. Týpek z města, který nemá pod palcem dané mágy, ale stará se o přístav, najme dobrodruhy, aby se na ostrov vloudili a zajistili důkazy o tom, že ten experiment je levárna. Týpek má na ty mágy dlouhodobě pifku, protože mu experimentama znečišťujou přístav a jsou politicky krytí radnicí. Rád by konečně na ně něco vyhrabal, aby měl nějakou páku, jak je přimět, aby přístav nemrvili. "Čím víc špíny, tím líp, zaplatím za každou informaci navíc," řekne výslovně.

Pokud by družina tento kšeft přijala (je to dost pravěpodobné, potřebujou prachy), tak jim Týpek dá kontakt na Loďařku z přístavu, která zařídí nenápadnou dopravu družiny na ostrov v loďce kryté magií.
Pokud se družina rozhodne toto přijmout (budou mít i možnost se na Loďařku vybodnout a vzít to po své ose, tuto možnost teď nechci řešit, ale bude tam), tak jim Loďařka půjčí tu loďku, ale než do ní nasednou, tak jim řekne něco ve stylu: "Podívejte, já vím, proč tam jedete. Mně by se taky hodilo mít nějaké páky na ty mágy. Tak co kdybychom se domluvili tak, že až tam na ně vyštracháte nějakou špínu, tak Týpkovi dáte jen to nejnutnější, aby vám úkol uznal, a zbytek špíny dáte mně, zaplatím vám líp než on".

Ty důkazy na tom ostrově opravdu nějaké budou, družina bude mít možnost je najít a přivézt zpět do přístavu (bude tam i možnost se spojit s mágy a nic nikam nevozit, ale to není předmětem této debaty).
Pointa je, že Loďařka a Týpek jsou domluveni. Problém s mágy je reálný, ale ta její nabídka přeplatit Týpka je ve skutečnosti s ním domluvená, ti dva si tímhle způsobem testují nové družinky ve městě, jak moc jsou prodejné.
Takže pokud družina udělá to, co ona chce, tak ona to obratem Týpkovi prozradí a oba už pak nebudou chtít družině zadávat žádné zajímavější úkoly. (Stále tam budou další frakce a zadavatelé, takže o zajímavé questy hráči nepřijdou, ale u těchto dvou NPC bude reputace pokažená).

V čem vidím problém:

Problém vidím v tom, že se bojím, že moje družina na 99 % tuhle lest failne a pokazí si tím reputaci u dvou důležitých NPC, a hráči pak budou mít pocit, že jsem je jebala do ucha. (I když z toho questu rozhodně nevyjdou z prázdnou - budou mít krásný loot z ostrova a loďařka jim ty prachy vyplatí, stejně se můžou cítit ojebáni.)
Myslím si, že družina lest neprohlédne, protože jsou to docela greedy postavy, a zároveň, přece jenom hráči mají mentalitu 21. století a nedokáží se úplně vžít do situace pseudo-středověkých dobrodruhů, kde většina dobrodruhů měla problém nechcípnout hlady, a udržet si reputaci je pro jejich živobytí strašně zásadní (podrazit zaměstnavatele ano, ale až při něčem zásadním, ne takhle hnedka na začátku kvůli pár šupům). Bojím se, že hráči si tohleto neuvědomí.
Odjezd do jiného města taky nepřipadá v úvahu (nechci rozpitvávat proč, to není předmětem této debaty).

Takže teď přemýšlím, co s tím. Mám být benevolentní a rozsít nějaké hinty, že by ti dva mohli být spolu smluveni? Nebo už je to moc obvious? Zaslouží si postavy vůbec takové hinty? Jak by takové hinty měly vypadat?
Přemýšlela jsem o něčem ve smyslu, že v přístavní hospodě můžou zaslechnout hlášku ve stylu "jó Loďařka a Týpek, oni si jdou veřejně dost po krku, ale už se párkrát ukázalo, že proti společným nepřátelům se dokážou rychle semknout", ale obávám se, že ani tohle by hráčům neseplo.
Druhá možnost, se kterou koketuju, je, nedat hint ingame, ale spíš metaherně - jedna z postav je zkušený nájemný žoldák, tak pokud by se fakt chystali to dát loďařce, říct mu něco ve stylu "protože jsi zkušený žoldák, tak tě napadne, že je možná docela o hubu dát takhle okatě najevo, že jsi ochoten za pár šupů porušit dohodu se zaměstnavatelem. Mohlo by se to provalit a pak by tě už nikdo nechtěl najmout" - ale fakt nevím. Ani tohle mi úplně nevoní.
Zkrátka a dobře, nenapadá mě žádná elegantní "střední cesta", kde by hinty nebyly buďto příliš obvious, nebo naopak příliš skryté.
A furt je tu otázka, jestli vůbec nějaké hinty. Jestli to neudělat natvrdo bez hintů, a prostě nechat hráče vykoupat v politickém průšvihu, pokud budou greedy bitches.
A nebo jestli celý ten nápad je debilní a radši ho skrečnout úplně.

Nějaké nápady / postřehy?
Naposledy upravil(a) Sparkle dne 9. 8. 2020, 03:35, celkem upraveno 3 x.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od MarkyParky »

Za mě :
* in game hinty určitě
* metagame hinty podle toho, co hraješ a dává smysl v mechanice té které hry - nelámal bych to násilně, ale pokud vedeš hru tak, že mechanika dovolí hráčům hodit si na všimnutí pasti nebo odhalení lži v rozhovoru, pak bys asi měla něco nabídnout i tady. Naopak pokud hrajete i pasti a lži čistě na playerskill, tak bych zůstal jen u ingame hintů.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Log 1=0 »

Tak dát do hry intriku proti hráčským postavám, na kterou nemají hráči jak přijít, mi bez pardonu připadá jako jebání do ucha. Na takové věci by hinty být fakt měly.

Co se týče reputace, tak bych to možná podchytil nějakou mechanikou. Hrajete to ve Fate, že? Tak bych jim dal aspekt skupiny, udávající jejich reputaci, a při podobných věcech ho měnil (samozřejmě i ve prospěch hráčů, pokud se blýsknou). Ani by ho možná nebylo třeba vyvolávat (byť i to se může hodit), stačí, že by ho měli před očima.

A "test" není v principu zlý nápad, ale možná bych ho nedával hned na první qest, ať v té reputaci mají i něco jiného, než tenhle škraloup.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Hm a jak by tedy mohly ty hinty konkrétně vypadat?
Mě napadají buďto příliš okaté, nebo naopak příliš skryté.

z věty "jó Loďařka a Týpek, oni si jdou veřejně dost po krku, ale už se párkrát ukázalo, že proti společným nepřátelům se dokážou rychle semknout" to imho nikomu nedocvakne.
Naopak z věty "Slyšel jsem, že Loďařka a Týpek si občas spolu testují dobrodruhy, jak moc jsou prodejní" to zase docvakne úplně každýmu.
MarkyParky píše: 9. 8. 2020, 00:26 mechanika dovolí hráčům hodit si na všimnutí pasti nebo odhalení lži v rozhovoru, pak bys asi měla něco nabídnout i tady.
Jenomže tam se právě bojím, že nastane ta situace, kdy buďto uspějou v hodu - a pak dostanou obvious hint - nebo neuspějou v hodu, a pak nedostanou žádný hint. Tím se problém nevyřeší - pokud budou bez hintu, pak budou mít stejně pocit jebání do ucha. A pokud hint dostanou, pak to zase naopak bude až moc obvious a nebude tam ta volba.
Log 1=0 píše: 9. 8. 2020, 00:28 A "test" není v principu zlý nápad, ale možná bych ho nedával hned na první qest, ať v té reputaci mají i něco jiného, než tenhle škraloup.
Bylo v plánu dát to až na n-tý quest, jakmile si u dotyčných NPC udělají základní uznání a NPC se budou rozhodovat, že by začaly dávat družině důležitější úkoly. Ano, zvažuju i variantu, že to nebude mít tak drsné následky (NPC stále budou s družinou i přes toto ochotni spolupracovat). Ale i to mi přijde divný.
Log 1=0 píše: 9. 8. 2020, 00:28 Tak dát do hry intriku proti hráčským postavám, na kterou nemají hráči jak přijít
U tohohle bych se zastavila. Na tuto intriku sice hráči možná skutečně mají málo možností přijít, ale přesto mají VELKOU možnost na ni nenaletět - stačí, když nebudou greedy bitches a budou loajální k zaměstnavateli. Když se na to nedíváš jako na test odhalení lsti, ale na test morality, tak to celé může být bráno jinak.

Stále se kloním k tomu, tam ty hinty dát. Ale chápu i to, že by je tam někdo na mém místě dát nechtěl.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od York »

Sparkle: Přijde mi to celý jako špatnej nápad. Hráči mají řešit dilema, aniž by se o něm reálně mohli dozvědět a nejpravděpodobnější výsledek je, že dál nebudou dostávat zajímavý úkoly.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od York »

Moéžný řešení: Zadavatel jim na rovinu řekne, že nemá rád křiváky, a že když se dozví, že ho podrazili, už od něj nic dalšího nekápne.

Tím z toho uděláš dilema, o kterým hráči věděj (což je podstatně lepší), pořád ale zůstane problém, že výsledek "nedostanete zajímavý questy" není moc zajímavej.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

York píše: 9. 8. 2020, 01:00 Moéžný řešení: Zadavatel jim na rovinu řekne, že nemá rád křiváky, a že když se dozví, že ho podrazili, už od něj nic dalšího nekápne.
joooo!!! Tohle je dobrý!!!
York píše: 9. 8. 2020, 00:57 nejpravděpodobnější výsledek je, že dál nebudou dostávat zajímavý úkoly.
Zas tak hrozné to nebude, frakcí a zadavatelů tam je mnohem víc. Dokonce některé frakce začnou družině zadávat víc úkolů, když se rozhádají s těmihle. Aftermath už si myslím dokážu ošéfovat, aby vedl dál k něčemu zajímavému.
edit: dopsala jsem to do popisu questu.

edit2: ještě jsem pro jistotu nahoru doplnila, že i když by failnuli toto dilema, tak z toho questu určitě budou něco mít - na ostrově mágů je čeká zajímavý loot a Loďařka s Týpkem jim slíbené prachy vyplatí.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Jerson »

Testování jak u profi agentů tajné služby...
Jak psal York, postavy se musí narovinu dozvědět, že se na věrnost a reputaci dost hraje.
Na druhou stranu (pro postavy) neznámý Týpek, který na jednu stranu chce vyhrabat špínu na podraz a na druhou stranu vyžaduje věrnost na mě působí dost rozporuplně a ani nevím, proč by mu postavy měly tak moc věřit, že je třeba nechce podrazit.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od MarkyParky »

Sparkle píše:Jenomže tam se právě bojím, že nastane ta situace, kdy buďto uspějou v hodu - a pak dostanou obvious hint
A tak to má být. Uspěli.
Sparkle píše:- nebo neuspějou v hodu, a pak nedostanou žádný hint.
...
Tím se problém nevyřeší - pokud budou bez hintu, pak budou mít stejně pocit jebání do ucha.
To máš pravdu. Chlácholivé minimum je v tom, že dostanou alespoň metaherní hint - na něco jsme si házeli.

Nebo to můžeš udělat tak, že za úspěch dáš obvious hint a za neúspěch slabý hint, nebo mírně zavádějící stopu (která ale při dalším zkoumání bude nabízet přiležitost odhalit, jak je to doopravdy).

Sparkle píše: A pokud hint dostanou, pak to zase naopak bude až moc obvious a nebude tam ta volba.
Přesně naopak.

Pokud dostanou obvious hint, tak tam volba vznikne. Protože už budou vědět, na čem jsou a tedy se budou informovaně rozhodovat, zda se tím budou řídit nebo ne.

Naopak kdyby měli jen částečný hint, tak to není volba, ale odhalování připraveného. Což je jako taky žádoucí komponenta zábavy - poctivé pátrání je fun, o tom žádná - ale trochu jiná, než volba.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

Jerson píše: 9. 8. 2020, 11:47 Jak psal York, postavy se musí narovinu dozvědět, že se na věrnost a reputaci dost hraje.
S tímhle souhlasím a přemýšlím, jak to udělat elegantně. Přemýšlím, že by družina dostala pár sezení před tímhle nějaký hint ve stylu, že by jim jejich oblíbený barman v hospodě prozradil: "V tomhle městě je přetlak dobrodruhů. Zaměstnavatelé si můžou vybírat. Takže si dobrodruhy testujou. Provokatéři najatí vaším zaměstnavatelem, co vás přesvědčují, že máte zradit, nebo úkoly, u kterých si až okatě můžete nenápadně přilepšit do vlastní kapsy... Jestli tu chcete mít šanci uspět, musíte na to dávat bacha. "
MarkyParky píše: 9. 8. 2020, 12:16 Pokud dostanou obvious hint, tak tam volba vznikne. Protože už budou vědět, na čem jsou a tedy se budou informovaně rozhodovat, zda se tím budou řídit nebo ne
No já se právě obávám, že jakmile dostanou obvious hint, že ti dva jsou domluvení, tak to bude no-brainer, pak by to té loďařce odevzdal asi už jen retard.
Jerson píše: 9. 8. 2020, 11:47 Na druhou stranu (pro postavy) neznámý Týpek, který na jednu stranu chce vyhrabat špínu na podraz a na druhou stranu vyžaduje věrnost na mě působí dost rozporuplně a ani nevím, proč by mu postavy měly tak moc věřit, že je třeba nechce podrazit.
Možnosti vybodnout se na oba a nechat si špínu pro sebe, nebo se na ten quest vykváknout úplně (protože nechci riskovat, že mě tam mágové chytnou a Týpek ze mě udělá obětního beránka), tam samozřejmě budou taky. To beru jako default u každého questu. V tomhle případě si myslím, že družina bude Týpkovi spíš věřit, protože to NPC už zná. On tu špínu vyhrabává ne "na podraz", ale ze zoufalství, protože ty experimenty mu zabíjejí lidi.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od MarkyParky »

Sparkle píše:No já se právě obávám, že jakmile dostanou obvious hint, že ti dva jsou domluvení, tak to bude no-brainer, pak by to té loďařce odevzdal asi už jen retard.
Samozřejmě netuším, jaké máš hráče.

Ale občas se mi stává, že když nabídnu volbu mezi dvěma možnostmi, hráči začnou zkoumat, jak z toho vytřískat něco navíc a hledat možnost třetí. Jasně, že tady (když jsou domluvení), taková třetí možnost není hned po ruce (zkusí něco vyždímat z toho, že ví?), ale víc hlav víc ví a hráči můžou překvapit.

Každopádně tohle už jdeš v přemýšlení a přípravě trochu dál, než jsem já zvyklý hrát. Já bych jako GM přesně tady končil - nastavit startovní situaci, nabídnout nějaká odhalení a pak už se rád jen vezu a koukám, co z toho vyleze => asi moje rady nebudou moc platné a jsou víc úvahy, než praktické rady.
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 4138
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

Příspěvek od Sparkle »

MarkyParky píše: 9. 8. 2020, 12:52 Každopádně tohle už jdeš v přemýšlení a přípravě trochu dál, než jsem já zvyklý hrát. Já bych jako GM přesně tady končil - nastavit startovní situaci, nabídnout nějaká odhalení a pak už se rád jen vezu a koukám, co z toho vyleze =>
Já jsem bohužel zjistila, že když startovní situaci pořádně nepromakám, tak z toho velmi často vyleze paskvil, kdy například jedno z nabízených řešení je výrazně jednodušší než ty ostatní, nebo to dilema ve skutečnosti z rozličných důvodů dilematem nebude.

Zrovna teď minulý týden se mi to stalo. Družina se snažila dostat do vězení pro item a informace a já jsem přestřelila počet stráží a zároveň jsem jejich šéfa vykreslila jako příliš evil / intimidating, takže i když teoreticky měla družina mraky způsobů, jak to udělat (stealth / bitka / vyjednávání...), tak reálně bitku vyhodnotili jako sebevraždu, stejně jako full stealth vzhledem k počtu patrol, a jednat se s nima taky neodvážili. Nakonec zvolili taktiku, že způsobili někde jinde brajgl, tím odlákali stráže, pak už jich tam bylo málo a prosmýkli se tam. Zpětně vím, že to bylo nadesignované blbě - tato možnost, kterou si oni zvolili, byla výrazně víc easy než ty ostatní.

Tady se právě bojím, aby to nedopadlo tak, že tam žádné dilema reálně nebude, protože
    if družina nedostane hint, že jsou domluveni - předá to Loďařce. Není důvod jí to nepředat, dobře jim zaplatí, družina je greedy.
      if družina dostane hint, že jsou domluveni - předá to Týpkovi. Není důvod mu to nepředávat, ano mohli by si tu špínu nechat, ale družina vandráků s ní stejně moc nezmůže, ty materiály jí budou nejspíš k ničemu, s tím Týpek počítal, jinak by jim ten quest nezadával.
      If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
      Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
      Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
      Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
      Uživatelský avatar
      Lorwyn
      Příspěvky: 783
      Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
      Bydliště: Krajina snů

      Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

      Příspěvek od Lorwyn »

      Za mě:
      - dát jim maximum informací (zadavatel je sám varuje)
      - současně jim podstrčit info že zadavatel je velké zvíře a váží si věrnosti (třeba komorník může něco poznamenat)
      - mít tam žebráka v ulicích, o kterém se dozvědí že podrazil nějakého šlechtice a teď má obě kolena přeražená a nikdo ho nenajme ani na čištění podlah
      - loďařku hrát lehce shady (sama jim řekne, že tohle je jednorázové a pak je nechce ani vidět, aby si to někdo nespojil)

      Pokud po tomhle týpka podrazí, tak jsou fakt podrazáci...jo a dala bych nějakou hru s reputací do příhěu co budou hrát před tímhle. Ať si zvykají a tenhle "test" není první setkání s konceptem.
      Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
      a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
      Uživatelský avatar
      Sparkle
      Příspěvky: 4138
      Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
      Bydliště: Aštarova flotila

      Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

      Příspěvek od Sparkle »

      Lorwyn píše: 9. 8. 2020, 13:23 Za mě:
      - dát jim maximum informací (zadavatel je sám varuje)
      - současně jim podstrčit info že zadavatel je velké zvíře a váží si věrnosti (třeba komorník může něco poznamenat)
      - mít tam žebráka v ulicích, o kterém se dozvědí že podrazil nějakého šlechtice a teď má obě kolena přeražená a nikdo ho nenajme ani na čištění podlah
      - loďařku hrát lehce shady (sama jim řekne, že tohle je jednorázové a pak je nechce ani vidět, aby si to někdo nespojil)

      Pokud po tomhle týpka podrazí, tak jsou fakt podrazáci...jo a dala bych nějakou hru s reputací do příhěu co budou hrát před tímhle. Ať si zvykají a tenhle "test" není první setkání s konceptem.
      Souhlas, vidím to takhle nějak :clap:

      Právě zvažuju, jak moc by reálně v takovém světě plném dobrodruhů tyhle testy byly na denním pořádku. Je možné, že to je rarita a Týpek s Loďařkou vymysleli hustou věc, a nebo naopak, že každé trochu inteligentnější a mocnější NPC nebo frakce má tyhle techniky, a tím pádem každý mladý dobrodruh ví, že si na tohle má dávat bacha, společně s trénováním skillu jak si sbalit batoh.
      Fakt nevím.
      If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
      Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
      Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
      Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
      Uživatelský avatar
      Log 1=0
      Příspěvky: 2692
      Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

      Re: Konkrétní zápletky a jejich rozpitvávání, tunění

      Příspěvek od Log 1=0 »

      Sparkle píše: 9. 8. 2020, 13:12 Zrovna teď minulý týden se mi to stalo. Družina se snažila dostat do vězení pro item a informace a já jsem přestřelila počet stráží a zároveň jsem jejich šéfa vykreslila jako příliš evil / intimidating, takže i když teoreticky měla družina mraky způsobů, jak to udělat (stealth / bitka / vyjednávání...), tak reálně bitku vyhodnotili jako sebevraždu, stejně jako full stealth vzhledem k počtu patrol, a jednat se s nima taky neodvážili. Nakonec zvolili taktiku, že způsobili někde jinde brajgl, tím odlákali stráže, pak už jich tam bylo málo a prosmýkli se tam. Zpětně vím, že to bylo nadesignované blbě - tato možnost, kterou si oni zvolili, byla výrazně víc easy než ty ostatní.
      Po tomhle fakt váhám, jestli ti vůbec můžu nějak radit. Neznám vaši partu a hrajete stylem který mě dost zásadně míjí.
      Jako, družina vymyslí chytrý plán, který jim usnadní kvest... A to je chyba designu, který nemá umožňovat vymýšlet takové chytré plány. Skoro mám pocit, že v takové hře něco vymýšlet je ztrátou času, zejména, pokud bys (viz asociace na jinou debatu tady) ad hoc dělala tu novou cestu těžší, aby to nebylo tak snadné. Jako proč se zdržovat čímkoli, když to je z vůle GM všechno stejně náročné, jako jít a vykopnout dveře (nebo jiné triviální řešení, které družina preferuje). Jak říkám, úplně tě míjím.
      You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
      ***
      Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
      Odpovědět

      Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

      Kdo je online

      Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů