[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Herní vlákno

Je opravdu Karak tak strašný, jak se o něm tvrdí? Nebo byl jen nepochopen?
Dá se opravit? Dá se v něm odehrát rozumný příběh? Dá se v něm vůbec něco....?

Je to ve skutečnosti geniální modul, který zničilo to, že jediný dostupný systém byl Dračák?

Je jen jeden způsob, jak to zjistit.

Vypisuji šílený experiment:

PlayByPost Karaku, který má odhalit, jak se věci mají.

Podmínky pro účast:
* Ve hře budou povolené následující postavy: válečník, hraničář, kouzelník, alchymista, zloděj.
* Každá z těchto rolí smí být ve hře zastoupena nejvýše jednou.
* Každý hráč bude hrát v jiném systému a každá (mechanická) rodina systémů může být zastoupena nanejvýše jednou.
* Zvolený systém nesmí být staré Dračí doupě a Astrální doupě. Jinak je povoleno cokoliv.
* Každý hráč si ve svém systému vytvoří postavu, jejíž schopnosti a vyznění bude přibližné odpovídat 4. levelu téže postavy ve starém Dračáku - pokud mu to systém dovolí, tak přímo, pokud mu to systém nedovolí tak nějakým masivním reflufem.
* Hra nebude družinovka - kvůli PbP formátu se předpokládá maximální možná míra rozpadu družiny, asynchronního hraní a paralelního průzkumu.
* Při hře se bude předpokládat velká míra iniciativy a samostatnosti ze strany hráčů - spoustu věcí si budou vyhodnocovat sami, i když tradičné by to v jejich systému dělal GM. Platí to i pro reakce NPC.
* Ve hře nebude PvP.
* Nebudeme to brát moc vážně. Spíš vůbec.
* Je to zábava na pár dnů. Možná týdnů. Nejvýše měsíc. Fakt. Nemá šanci to vydržet dýl (a já nebudu mít dýl čas).

FAQ:
* Je to myšlené vážně? Ne, fakt ne. Ale než se to rozpadne, mohla by to být sranda. Aspoň chvilku.
* Kdo bude PJ? Já. Pokusím se být přiměřeně osvícený - tak, abych hru přiméřeně vérně převedl, ale zároveň tak, aby to nebylo nudné a frustrující.
* Co když bude chtít hrát víc než 5 hráčů? Povolí se další role - třeba: hraničářův pes / kouzelníkův ďáblík či havran ...
* Fakt si můžu vzít libovolný systém? Jasně.
* Jako opravdu? To půjde vedle sebe hrát třeba DrDII, DnD5E, Fate4Core a ApocalyspeWorld? Jasně.
* A můžu si vzít něco fakt neobvyklého? Experimentálního? Může to být třeba Hrstka? Chuubo? Omega? Gloomhaven? Něco z Kuchyně? Jasně, jen budete mít víc práce s reflufem a mechanikami. A musíte GMovi (mě) poslat pravidla, pokud nejsou volně dostupná.
* Jak se budou řešit staty monster? Zkonvertují se. Buďto si to uděláte sami, nebo to pro vás udělá GM při své odehrávce. Bude se při tom zohledňovat, že chodíte sólo a ne jako družina. Trochu. Možná. Někde.
* Jak se bude řešit odlišný časový zoom mezi systémy, zejména v bojích? Předpokládá se, že jeden post = odehrávka jednoho boje, průzkum jedné místnosti, vyřešení jednoho sociálníko konfliktu. Pokud si vyberete systém, ve kterém jsou krátká kola či akce, tak vám GM néjak naznačí, co případná protistrana bude či co vás čeká a vy už si to pak naházíte a odehrajete sami.
* A jaké se předpokládá tempo odehrávání? Frenetické a šílené, protože je to taková kravina, źe se to brzy stejně rozpadne.....
* Co když nás zabijou? Tak budete mrtví. TPK je taky forma, jak to celé skončit.
* Co když se přihlásím sám? Tak to stejně zkusíme.
* Co když se nepřihlásí vůbec nikdo? Tak prohlásíme, že výslekem experimentu je, že Karak je tak špatný, že ho nikdo hrát nechce. $:)

Jak se přihlásit, kde se bude hrát, čím si budeme házet?
V tomhle vlákně se bude dít všechno.
* Přihlásíte se prostě tak, že odpovíte co budete hrát a v čem. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. Pak si ten post v klidu editnete a uděláte si z něj deník.
* Hrát se bude taky v tomhle vlákně. Nebudeme zakládat žádné herní účty, nic takového, každý pěkně za sebe.
* Házet si můžete taky jak chcete - můžete použít néjaký házecí server, nebo si házet doma kostky na stole, budeme si věřit.


Přehled přihlášených:
Válečník - Sarsaparillos: Svět Dobrodružství (AW heartbreaker)
Hraničář - Jerson: Omega
* Hraničářův pes - Pieta: Sigmund
Alchymista - Log 1=0: JaD (samostatný a rozhodně zcela funkční doplňek DnD5E)
Kouzelník - Markus: Markusovo DCC (DCC heartbreaker)
* Ďáblík - Jezus: DrDII
Zloděj Bajo: Labyrinth lord => York: Yorkův dračák podle staré školy => Faskal: Polaris (Lehmanova)

Typografická konvence v herním vlákně
* Popisy toho, co moje postava dělá, případně vnitřní pochody v její hlavě jsou běžným fontem.
* "Mluvím-li nahlas přímou řečí, dávám to do uvozovek."
* Herní mechanika - výpočty, hody kostkou, volby kouzel a podobně kurzívou.
* Střih na jinou lokaci, doplnění, co se dělo mezitím a další podobná upřesnění - krátký nadpis tučnou kruzívou.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 18. 6. 2020, 20:54, celkem upraveno 18 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Jezus píše: 20. 7. 2020, 09:49 Chápu správně, že těmi 50-ti úspěchy máš zajištěn pozitivní konec cíle "Dojít na konec Karaku"? (Možná trochu ambivalentní kvůli 23 komplikacím, ale to není ani půlka :-) ). A co fakt, že poslední překážku jsi nepřekonal? Na Razmira ti chybí jeden úspěch, protože má čtyři aspekty, ne? (Jen se ptám, jestli rozumím té Omeze).

A znamená splnění cíle taky fakt, že to musíš automaticky přežít? ;-)
Jo, 50 úspěchů znamená, že jsem - nebo bych měl být - na konci. Pokud tomu situace ve fikci neodpovídá, je možné ji natáhnout, dál, ale zrovna teď tomu celkem odpovídá.
23 komplikací by mělo znamenat, že plán nepřátel postoupil do své půlky, začátek realizace, nebo že došlo k potížím - vzhledem k tomu, že jsem cestou přišel napřed o Sigmunda, a pak o Ralfa, tak i to by z Edwardova pohledu skrz optiku Omegy odpovídalo.

V poslední scéně jsem vyčerpal čtyři Razmirovo aspekty a navíc ještě získal pět úspěchů, takže bych ho i tak měl překonat. Kdyby se to bralo detailně, tak bych ani ty tři aspekty za "neporazitelný dobrodruhem (3)" překonávat nemusel, protože moje snaha nebyla ho porazit. Nicméně Vypravěč si může aspekty dodělávat i během scény, pokud dávají smysl, takže by Razmir nějaké vhodné aspekty měl i tak. Nicméně z hlediska matematického počítání mechaniky jsem ty čtyři potřebné úspěchy proti němu měl.

Splnění cíle sice neznamená, že musím automaticky přežít, ale znamená to, že mi Vypravěč nemůže zabít postavu, když k tomu nesvolím. (Což tedy nemůže ani jindy, ale to je teď vedlejší). Kdybych chtěl, tak tam můžu hrdinsky zemřít. Ale když nechci, tak přežiju.
Reálně to znamená, že při zhodnocení si můžu popsat pět věcí, které se mi povedly, a Marky může popsat dvě věci, které se povedly protivníkům, nebo ve kterých jsem selhal, nebo tak. To že má Razmir šanci nenechat se porazit nebo dokonce zabít mi přijde jako docela slušný úspěch na záporáka, který by měl dostat nakopáno napřed od NPC a pak od trpasličích kněží. Ale i tak chci tohle rozhodnutí nechat na Markym, já jen nabídl cestu ke jednomu nepředskriptovanému konci. :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jersone, a tobě to počítadlo úspěchů v tvém hraní funguje, jo? Protože tady v Karaku mi zatím přijde, že se opakovaně a absolutně nepotkává s „fikční situací“ a že aby to vyšlo tak, že počítadlo bude hlásit konec dobrodružství ve stejnou chvíli, kdy konec nastává i podle fikční logiky, je spíš haluz.

Takže jak s tím pracuješ, že ti to funguje?
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Markusi, já to taky skoro minul, nicméně:
Log popsal, jak nás tři včetně Cedrika Razmir přenesl k jezírku v 5. patře. Marky to nerozporoval (nebo jsem to přehlédl), takže tam stojíme proti sobě jen my čtyři - Edward, Halotan, Cedrik a Razmir.
A on tam stojí a vedeme spolu řeči. Cedrik taky jen stojí, a kromě odolání jednomu úderu magie nemusí dělat nic. Jediný výpad, který se vykrýval, byl Razmirův pokus ovládnout Cedrika, proti čemuž jsem ve svém testu využil aspekt Meče - ve fikci Cerdika proti magii ochránil sám Meč.

K boji nedošlo.

Pokud jde o počítadlo, tak ono funguje dobře, když je brané pro celou skupinu a když záporáci či obecně druhá strana má nějaký plán, který provádí, nebo jsou nějaké okolnosti, které se zhoršují. A v té chvíli mi počítadlo celkem dobře říká, jak daleko se záporáci dostali. V předem nakresleném dungeonu s pevně rozmístěnými nepřáteli a pouze jednou postavou, navíc když je třeba brát ohled na čtyři další hráče hrající v jiných systémech to funguje ztuha, i když ne až tak špatně, jak jsem čekal - na 10 úspěchů jsem se dostal do nižšího patra, na 20 k trpaslíkům, na 30 do knihovny, na 40 k meči a Cedrikovi, na 50 k Razmirovi. Na 10 komplikací připadly horší nepřátelé, na 20 komplikací už jsme v tom zbyli prakticky jen dva a navíc s ne moc použitelným Cedrikem.

Jinak do že počítadlo dojde na konec neznamená, že musí být konec mise. Znamená to, že některé úspěchy už postavám nelze vzít. V Omeze to reálně znamená, že agenti zjistí nějaké skutečnosti. A naopak nárůst komplikací znamená, že po krocích přitvrzuju. Ale to bych si nechal na vysvětlení v jiném tématu.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Jerson: Aha, dík za osvětlení, tak to asi chápu správně. Jen jsem přehlédl, že těch úspěchů máš pět - já napočítal tři, ale asi jsem se v tom trochu ztratil (přece jen je pondělí ráno :-) ).

Já to "neporazitelný dobrodruhem (3)" vnímám jako fér vyjádření "tvrdohlavosti" a vůle Temného pána nenechat se "jen tak" ukecat k odchodu. Navíc jsi argumentoval tím, že ho časem dobrodruzi, kteří přijdou, udolají, což ti správně vykryl tím, že jeho právě dobrodruzi porazit nemohou...

Btw, když se ti pár věcí povedlo, nechceš s sebou vzít pryč i Cedrika? Naši družinku gobliního šamana a temné čarodějnice Haštary by kostlivý ex-paladin krásně doplnil :-D

Markus: Co se vylootování Gontrokova pokoje týká, tak jsem tam nechali šperky a cennosti O:-) Já totiž bral přednostně magické věci a brát všechno nebylo kdy...

Jednu chvíli jsem přemýšlel i o tom, že bych toho sarkona zkusil ukecat, aby nám hodil nějaké šperky, že ho pak necháme - na to ještě trochu sil mám. Můžu to zkusit, ale upřímně se mi do toho moc nechce, připadá mi, že bych v podobné situaci sám sobě nevěřil :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jezus píše: 20. 7. 2020, 10:49
Markus: Co se vylootování Gontrokova pokoje týká, tak jsem tam nechali šperky a cennosti O:-)
Ohó, tak to je jiná! Já měl za to, že už jsi všechno pobral. Jdu editovat.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Markus+Jezus: A i tak jste myslím vybrali jen jednu obou truhel. K lootovaní je tam toho dost.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Zeditováno, díky za připomenutí.
Pracující logaritmus
Příspěvky: 791
Registrován: 10. 5. 2018, 07:17

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Pracující logaritmus »

Sorry, na mobilu nemám kurzívu.
Jinak jsem použil Přesvědčování, protože Halotan je poté, co Jerson/Edward zbořil čtvrtou zeď a z použitelných cihel si postavil domek, trochu zmatený, a popsaný plán mu připadá jako dobrý nápad pro něj i pro Razmira. Byť trochu mlží a přihřívá si polívku.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Hej, jakou čtvrtou zeď? Je to proroctví :-)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

MarkyParky píše: 20. 7. 2020, 21:59 Ty už víš, že prožívat příběhy, které si hrdina píše sám a nanejvýš o jeho komplikacích rozhodne balíček karet, je mnohem lepší, než když se hrdina jensnažit hrát řádky, které mu napsal někdo jiný. A jsi s tím spokojený.
Tohle je teda – napsáno PJem :!: - mocná ironie. Vem si rezervu. :)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od MarkyParky »

Markus píše: 20. 7. 2020, 22:22 Tohle je teda – napsáno PJem :!: - mocná ironie. Vem si rezervu. :)
Rezervy už netřeba, Jerson má dohráno ... ale dík.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jerson »

Až budu vědět, jak se rozhodne Halotan a Cedrik, tak to budu moct za sebe uzavřít.

A pak můžeme konečně zhodnotit Karak po dvaceti letech :-)
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

MarkyParky píše: 20. 7. 2020, 21:59 Seznámím tě s démony nižších kruhů, zasvětím tě do jejich uctívání, naučím tě jak je žádat o pomoc a jak oddalovat splátky, kterých se dožadují s pomocí nových úpisů vyšším démonům.
LoL :D
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Markus »

Jezus: Počkám na tebe, než si odehraješ tu past.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: [Šílený experiment] {PbP} Karak - Organizace a komentáře

Příspěvek od Jezus »

Past? Jakou pa- AÚ! :-)

(Taky mě mohlo napadnout, že tam bude. A ve stavu, v jakým je Rangok se mi už za něj nějak nechtěla hledat :-) )
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů