Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Příspěvek od MarkyParky »

Odpověd na Logův dotaz.

Postavy:
Máš tam 2x Šviháka

Vývoj postavy
Vlastnosti píše:Ostatní se dohodnou, která je podle nich tvou nejzásadnější. Zaškrtni si ji. Poté zaškrtni tu, která ti přijde nejzásadnější tobě. Pokud se s ostatními shodneš, vyber druhou nejzásadnější.
1) Nemáš tam nikde popsaný proces expování za hraní vlastností.
2) Ten AW koncept je postavený na tom, že hráči ti označují vlastnosti, které chtějí, abys hrál (resp. přesněji v AW odměňují situace, do kterých se dostaneš). Když napíšeš "nejzásadnější", mohlo by to vést k zaškrtávání těch vysokých => hra se bude monotónně točit kolem nich a ještě bude míň missů.

Základní dovednosti
Vyhnutí se maléru píše:Pokud se snažíš dělat něco, při čem ti hrozí nebezpečí, ať už skryté nebo zřejmé, hoď +Vlastnost, kterou určí vypravěč.
Proč to určuje vypravěč? To je takové ošklivá DnDčkovina.

AW-like přístup by měl být:
* Hráč vědomě podstoupí nebezpečí nebo Vypravěč hodí na hráče překážku (byl-li na tahu) a zeptá se "Co děláš?"
* Hráč zvolí překonání překážky (a tedy tím určí Vlastnost)
a na tu se pak háže.

A všimni si, že když hráč nebude mít vždy zaškrtlou nejlepší vlasnost - viz výše - tak by tu mohl mít zajímavé dilema, zda efektivnější postup nebo brát EXP.

Přesvědčování píše:Hoď si+charisma. Při 10+ dosáhneš svého.
Nevím, jestli je to jen zkratka pro přehlednost, ale vypadlo ti v tomhle zápisu to, že sice ano - dostaneš od protistrany, co chceš - ale pokud se ona dozví, že to byla jen bouda nebos ji podrazil, tak bude dodatečné naštvaná.
V AW to není úplně přehledně zapsané, ale je to tam.

Přesvědčování píše:Pokud použiješ přesvědčování proti postavě jiného hráče, tak si při 7-9 vyber:
Chybí ti tam 10+: - cukr a bič zároveň.

Pátrání píše:při neúspěchu zodpoví jednu a nastanou potíže.
V originálním AW je "Stejně se zeptej, ale nastanou potíže".

Důvod je ten, že ne vždy se hodí explicitně odpovídat na tu otázku - někdy je lepší jako odpověď zahrát i tah, který na ní neodpoví. Ale položení té otázky pomáhá ujasnit si, co se ve fikci děje a tím to pomáhá GMovi vybrat tah + popsat dobře "misdirect"

Jinak k Pátrání + Odhadu člověka + Znalostem obecně poznámka - v AW je krátké vysvětlení, že musí jít o "charged situation" - tzn. zahrání jednoho z těhle dvou tahů buďto musí být v situaci, kdy o něco už jde ... nebo to bývá impulzem k tomu, že o něco jde.

Pozor na to - na tyhle otázky by se nemělo odpovídat "Nic" nebo "Nidko". A pokud tyhle otázky hraješ v situaci, která není "charge", tak by měla přijít odpověď, která z nich "charged" situaci udělá - tzn. typicky je to jakési sumonnutí nepřítele/dramatu/překážky ... (typicky se použije principal "Sometimes think offscreen" a vytáhne se nějaká hrozba, co by mohla být poblíž a není na scéně)

Nevím, jestli jsi tuhle vlastnost vyhodil záměrně, nebo ne - ale pokud jí chceš vyhodit, musíš se nějak poprat s tím, že ten tah přestane posouvat scénu. Zejména ty znalosti jsou potenciální problém, když se hráči budou ptát na věci mimo přípravu, nebo jim to někde v pustině nepadne ...
Rituál krve píše:při 7-9 si zvol, jestli obdržíš tento bonus
a nahlédneš za oponu, nebo se obejdeš bez
bonusu i nahlédnutí.
To je meh volba. Proč jsem ho teda řezal?

Výsledek "úspěch za cenu" je dobré používat u tahů, kde nepřijmutí úspěchu posune nějak situaci. Ale pokud je jediný posun kupředu, je blbé nabízet hráči na 7-9, že se vyhne komplikaci, ale zůstane na místě.

-----------------------------

V pokročilých jsem na první pohled neviděl nic, co by mě vyloženě trklo, ale nestudoval jsem je podrobně, k tomu se dostanu zítra.

-----------------------------

Úplně ti v tom dokumentu chybí PJovská část hry, která je pro AW-like hru skoro důležitější, než ta hráčská.

Zajímalo by mě zejména, jak máš udělané:
* Principals
* PJ tahy a tahy hrozeb
* zda plánuješ používat "disclaimy" a stakes questions
a obecně jak plánuješ konstruovat nestvůry a překážky.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Příspěvek od Log 1=0 »

PJ část jsem chtěl nechat tak, jak je v AW. Tedy, snažil bych se držet principů a vypravěčských tahů jak jsou tam. Začal bych někde mezi piráty a pašeráky, používal vojevůdce, násilníky a pokřivence (v podstatě vyhovují jak jsou). Speciální tahy by byly víceméně převrácené varianty kouzel, dovedností a manévrů. Pokud se hráči ukáží znalí žánru, tak se budou přepadat lodě (nic nového) prohlížet staré chrámy (ne dnd dungeony, používal bych terén a krajiny-pasti a "pasti") a bojovalo s nestvůrami (zezačátku by měly "zvířecí" impulzy-jídlo, bezpečí a minimum vlastních tahů-uměly by létat, být jedovaté atp.). A až bych si to osahal, tak by hráči začali potkávat cthuloidy - ti už by byli dost nezařaditelní a mechanicky náročnější, ale to má čas. Nežánrové věci typu hrozby "Utrpení" by samozřejmě ve hře nebyly.

Co se týče rituálu krve, tak někoho obětuješ a dostaneš manu. Vždycky. Když hodíš 10+, tak dostaneš víc many. Když 6- tak dostaneš základní manu, ale taky nahlédneš za oponu a budeš bláznit. A při 7-9 si vybereš, jestli dostaneš základní manu, nebo více many a budeš bláznit. Naprázdno nevyjdeš nikdy, ale je otázka, kolik ti to dá a co to bude stát.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Příspěvek od Log 1=0 »

MarkyParky píše: 5. 4. 2020, 23:13 V pokročilých jsem na první pohled neviděl nic, co by mě vyloženě trklo, ale nestudoval jsem je podrobně, k tomu se dostanu zítra.
Mám pořád vyhlížet, nebo už je to passé?
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Příspěvek od MarkyParky »

Log 1=0 píše:Mám pořád vyhlížet, nebo už je to passé?
Vyhlížej, potřeboval jsem jen kopnout. Mám volný víkend, mrknu na to.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Puklinové ostrovy - zpětná vazba

Příspěvek od MarkyParky »

Tak jsem koukal:

Umění:
MISS v originále není "Nic se nestane", ale "Bylo to takové normální pěkné vystoupení."

- popravdě, mě i tohle ve hře vždycky vadilo a přišlo mi to málo. Chápu Vincentovu pointu, že Skinner prostě je dobrý umělec a MC ho nemá svačit tím, že z něj udělá šaška, ale pro mě je tohle už je dostatečně pokryté "be fan of..." principalem. A ten okamžik, kdy si hráč něco rozehraje, pak nepadnou kostky a vyšumí to do ztracena, je prostě blbý.

Zredukovat to ještě víc na "nic se nestane" mi přijde dvojnásob nešťastné. Nejlepší úprava za mě by byla:
* dát tam klidné nějakou možnost z HITu, ale k tomu "with strings attached", tak jak to mají obchodnické tahy
* nebo třeba zdůraznit, že to fakt bylo dobré vystoupení, ale stejně nechat GMa hrát tah ohledné něčeho jiného.

Ono totiž reálně při hře se stejně obratem stává, źe i když padne těch 6-, tak se hráč Skinnera zeptá: "A co diváci?" nebo "A co Franta?" a ten GM tah přijde.


Líčení pastí:
Formulace "v klidu" mi nepřijde vhodným protikladem k "obezřetná". Dal bych tam "nic netušící" nebo "nepozorná" nebo tak něco.


Manipulace s davem:
Původní "Frenzy" vytváří skvělé situace, protože v jeho triggeru je podmínka, že musíš mluvit pravdu. Zároveň ho to balancuje.
To ti vypadlo - a bojím se, že ten tah nebude zdaleka tak zajímavý + stane se trochu OP. Pokud tam nechceš tu pravdu, nahraď to něčím jiným, co ale přitáhne pozornost, pŕípadně dá néjaký důvod a flavour tomu, že se proti tobě obrátí.


Síť
Pokud je to překopávka "Fingers in every pie", tak původní možnost 7-9 je herně mnohem zajímavější v tom, že už je definitivní a něco se stalo - oni se pokusili tě potěšit, snažili se a něco jakš takš podobného sehnali. Jednak kolem vymýšlení toho, co vlastně je výsledkem té snahy je spousta legrace .... a za druhé někam to situaci posune. Ty to máš otevřené, jako že je to závazek do budoucna, ale co jako vlastně s tím? Ta síť by měli být tvé kontakty i tak, ne?

Kouzla zase jindy.
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 5 hostů