[blog + kampaň] Terra Australis
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
[blog + kampaň] Terra Australis
Dal jsem po měsících úvah a několika (málo) týdnech psaní úvodního článku dohromady blog, kde bych chtěl přestavit svou plánovanou sandboxovou kampaň ... kterou budu ještě dlouho připravovat.
Vzhledem k okolnostem je myslím dnešek ideální den na to pustit nějaké informace. Protože co kdyby z toho nakonec nic nebylo...
Terra Australis (exploranda)
Přijďte pobejt.
Vzhledem k okolnostem je myslím dnešek ideální den na to pustit nějaké informace. Protože co kdyby z toho nakonec nic nebylo...
Terra Australis (exploranda)
Přijďte pobejt.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Velmi pěkné a velmi zajímavé. Okamžitě přidáno do záložek a budu sledovat, jak se ti to daří. Zatím je to v rovině obecných cílů, takže budu dychtivě vyčkávat na cokoli konkrétnějšího. Zatím to působí velmi, ehm, ambiciózně. Komplet vlastní svět, a navíc komplet vlastní systém, a navíc bez použití hotových modulů, a navíc multikampaň. Držím palce.
Navíc si myslím, že ti při thin agentech nebude fungovat sandbox, protože ten musí vycházet z nějakých osobních motivací a cílů postav. Ano, může teoreticky vycházet z motivací hráčů, ale těžko si představuju takové, které nebudou vyjádřené postavou.
Ale to odbočuju do teoretizování, pardon.
Kruté.uvažuju případně o motivačním opatření, že co hráči nepopíšou v zápisu, to neobjevili.
"Postava jako thin agent" taky nemám rád, protože zrovna postavy jsou pro mě i v dobrodružné hře důležité, protože ji zabarvují a dávají jí nějaký osobní rozměr. Navíc bych skoro polemizoval o tom, jestli to doopravdy patří k rysům oldschoolu. Možná ve smyslu "takhle hrál Gygax v začátcích", ale rozhodně ne ve smyslu OSR, protože když se podíváš na oldchoolové blogy (včetně Bifiho), zjistíš, že si na žádné thin agenty nehrajou a že ve skutečnosti všichni vykreslujou postavy.Jenže i když vezmu do úvahy různé definice a pojetí oldschoolu – a přestože může můj přístup mnohým připadat ryze oldschoolový –, zdráhám se Terru Australis označit za oldschoolovou kampaň. (...) také kvůli odmítnutí pojetí dungeonu jako intelektuální výzvy a postavy prototypicky jako thin agent (tj. jako hráčův avatar ve fikčním světě s minimem fikční osobnosti), jak popisuje jeden ze znaků OSR Bifi v dvojčlánku odkázaném výše.
Navíc si myslím, že ti při thin agentech nebude fungovat sandbox, protože ten musí vycházet z nějakých osobních motivací a cílů postav. Ano, může teoreticky vycházet z motivací hráčů, ale těžko si představuju takové, které nebudou vyjádřené postavou.
Ale to odbočuju do teoretizování, pardon.
Ten systém by mě zajímal, zejména po tom, co jsi všechny možnosti vyloučil. Máš už něco rozmyšlené?P. S. Nemusíte mě přesvědčovat, abych zkusil nějaký retroklon OD&D, DCC, osekané D&D5 (nebo jinou edici), DrD jakékoli verze a podoby či snad něco z rodiny PbtA. Nic z toho neplní moje cíle, leckdy jde dokonce proti nim. Vytvořím si vlastní pravidla, a pokud budu mít pocit, že se to hroutí, tak to prostě naskinuju na sytém Příběhů Impéria, i když taky není pro účely Terry Australis zdaleka ideální. Ne, ani žádná verze Fate 4 není ok.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Přečetl jsem si to, a nechápu ty zápisy - když ve hře něco objeví, ale nenapíšou zápis, tak to jako neobjevili? Moc tomu nerozumím. Ale jsem dost zvědav na fungování takové motivace, přeci jen to těším už 13 let ve své kampani
Nicméně pokud budeš levelovat, mohl bys levely navázat na zápisy. Nebo alespoň na mapy k různým místům
Nicméně pokud budeš levelovat, mohl bys levely navázat na zápisy. Nebo alespoň na mapy k různým místům
hraju: Ω Projekt Omega
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
My sledujeme s nadšením.
Určitě mrkni pro inspiraci na Greedfall (která má podobné téma).
Hra se odehrává už po třicetileté válce (k té jsem dal dohromady nějaké podklady o válčení a hraní před nějakou dobou tady). Jak to vidíš s návazností na realitu... budou tam muškety a pistole? Vojenství konce 17. století?
Nový kontinent! Super! Máš nějak tušení kdo ho bude obývat? Bude fantasy, nejspíš tam budou nějaká monstra... jsme v okolí Nového Zélandu, čekal bych domorodé obyvatelstvo, které bude příbuzné s Maory a Polynésany? Nebo víc fantasy?
Určitě mrkni pro inspiraci na Greedfall (která má podobné téma).
Hra se odehrává už po třicetileté válce (k té jsem dal dohromady nějaké podklady o válčení a hraní před nějakou dobou tady). Jak to vidíš s návazností na realitu... budou tam muškety a pistole? Vojenství konce 17. století?
Nový kontinent! Super! Máš nějak tušení kdo ho bude obývat? Bude fantasy, nejspíš tam budou nějaká monstra... jsme v okolí Nového Zélandu, čekal bych domorodé obyvatelstvo, které bude příbuzné s Maory a Polynésany? Nebo víc fantasy?
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Bernala Diaze znáš?
Chlapík se účastnil všech Cortésových výprav, a ačkoli to není tvoje území, a já četl jen pár kapitol první knihy, je tam myslím dobře popsáno, jak takové objevování nové země vlastně probíhá. Co s člověkem udělá plavba bez vody a jaký netvor je ve skutečnosti kůň.
Svého času jsem si je půjčoval z těšínské knihovny, a mám tušení, že tam ještě jsou.
Chlapík se účastnil všech Cortésových výprav, a ačkoli to není tvoje území, a já četl jen pár kapitol první knihy, je tam myslím dobře popsáno, jak takové objevování nové země vlastně probíhá. Co s člověkem udělá plavba bez vody a jaký netvor je ve skutečnosti kůň.
Svého času jsem si je půjčoval z těšínské knihovny, a mám tušení, že tam ještě jsou.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Díky, další plánuju popis prostředí (a z evropského pohledu známé historie), který následně dostanou i hráči. Ale bude to bohužel zase chvíli trvat... (práce, nemoc... :/ )
Prostředí mám v plánu tvořit od pobřeží, jak bude postupovat hra. Něco mám samozřejmě rozmyšlené už obecně, ale nejdřív vyrobím cca 6 dungeonů (nezapomeňte, že musí být hratelné za jedno sezení), několik "points of interest" a pár náhodných tabulek, což pro rozběhnutí hry bude stačit.
Vlastní systém bude největší oříšek a tady se teprve uvidí, jak to zvládnu. Něco mám už sice celkem detailně promyšlené, ale je toho zatím žalostně málo. Některé oblasti jsem ještě vůbec neřešil. Zkusím k tomu něco sepsat později, teď se ještě může změnit skoro všechno (resp. není ještě zdaleka jisté, že to celé nezahodím).
Z multikampaně mám ve skutečnosti nejmenší strach. Když to půjde, tak to půjde, když to nepůjde, tak to nepůjde.
Ono můžeš mít postavu s osobností mimo dungeon a thin agent v dungeonu. Ale v každém případě to u mě řešit není potřeba, i když teoretizování mi nevadí
Samozřejmě když postavy projdou dungeon a přinesou zlato, tak prošly dungeon a přinesly zlato (a dostaly XP – uvažoval jsem i o nepřidělení XP, dokud nebude aspoň jeden zápis, ale pro tuhle chvíli jsem to zavrhl: pro mě třeba by to nebylo extra motivační a navíc to je trochu vyjebávání s hráči). Ale všechny nově objevené lokace, předměty a informace se bez zápisu prostě ztratí a zapomenou – lokaci nepůjde na daném místě najít, předmět někde vypadl, informaci postavy neudrží v hlavě. Dodávám, že to ale zatím jen zvažuju pro případy, kdy by hlášení nechodila, nebo chtěl někdo před ostatními hráči objevy zatajovat.Jerson píše: ↑1. 4. 2020, 21:54 Přečetl jsem si to, a nechápu ty zápisy - když ve hře něco objeví, ale nenapíšou zápis, tak to jako neobjevili? Moc tomu nerozumím. Ale jsem dost zvědav na fungování takové motivace, přeci jen to těším už 13 let ve své kampani
Nicméně pokud budeš levelovat, mohl bys levely navázat na zápisy. Nebo alespoň na mapy k různým místům
Ecthelion, Paul: Díky za odkazy (E2: asi ten odkaz vypadl a přepsal se obrázkem Maorů), mrknu na to. Greedfall ani Díaze jsem neznal (obojíé vypadá zajímavě, i když každé jinak), ale hry moc nestíhám hrát a dvakrát 500 stran je taky hodně Tak to asi budu muset spíš jen proletět.
Domorodé obyvatelstvo budu muset ještě promyslet – hodilo by se mně, aby tam žili ti Fernándezovi "bílí lidé", ale v některých oblastech příbuzní Polynésanů a Maorů (nebo sami Maori) být můžou, Nový Zéland asi bude součástí kontitnentu, jen k západnímu pobřeží se hráči spíš nedostanou Uvažuju i o tom, že trošku svérázným způsobem zapojím i klasičtější fantasy rasy, ale to je věc, kterou jsem ještě opravdu nerozhodl. Možná trochu naznačím v příštím článku.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Potom je čas na menší konspiraci:Domorodé obyvatelstvo budu muset ještě promyslet – hodilo by se mně, aby tam žili ti Fernándezovi "bílí lidé"
Svého času jsem četl teorii o tom, že sochy na Velikonočním ostrově vypadají jako...
jako...
...etničtí Germáni!
Co hovoří ve prospěch této teorie? Takové ty válce, které mají sochy na hlavách jsou ve skutečnosti zpodobnění svébského uzlu a celkově ty rysy vypadají jako germánské. Nevím sice, kde tam ta podobnost je, ale teorie dále hovoří o tom, jak se skupina severských námořníků vydala na dalekou cestu a shodou náhod skončili na snad nejodlehlejším místě na zemi, které pak osídlili. Aby o sobě dali vědět svým soukmenovcům, kteří okolo někdy poplují, rozhodli se vztyčit desítky soch se svou vlastní podobou.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
No, promyslím to, ale ti Germáni už jsou asi přece jen trochu za roh
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Jak se plánuješ vypořádat s magií? (Myslím v rukou hráčů.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Můj plán je, že jedno nebo dvě "povolání" (asi ze tří, ale možná povolání úplně zruším) dostanou možnost kouzlit. Uvažuju ještě, jak důležitá a silná součást toho povolání to bude, ale asi nakonec spíš víc než míň. (I když bych radši míň než víc, musím si připomínat, že je to fantasy kampaň!)
Přijal jsem myšlenku, že každý "kouzelník" musí mít nějakého patrona, se kterým se musí fikčně spojit.
Většina jich bude "místních" (tj. exotických), zatím má trochu rozmyšlené dva, ale to stačí a můžu postupně přidávat (na mančkiny a powerplayery, kteří by si chtěli plánovat rozvoj souboru kouzel nebo vybírat patrony, záměrně nemyslím).
Minimálně mám ale ještě vymyšleného jako patrona jednoho katolického svatého (zatím neprozradím, ale našel jsem jednoho s hezkými atributy, i když tak skoro nebývá zobrazován ).
A zároveň jako "velmi soft" patron (kterého by možná mohla nějak využívat i nekouzlící povolání) a placeholderový patron pro postavy, které se ještě nespojily s jiným patronem, bude panna Marie. Ta bude poskytovat spíš míň efektní kouzla jako šťastné náhody, možná nějaké ochrany apod. Pokud nevymyslím nějakého jiného svatého (jinou svatou), možná jí pro vyšší úrovně vymyslím nějaká léčitelská kouzla.
Forma kouzlení bude nejspíš nějakým způsobem slotová, nebo spíš omezená v účincích, aby nevznikaly atomovky jako v DrDo. Zřejmě v naprosté většině případů zůstanu u poměrně striktně vymezených kouzel (a v naprosté většině případů primárně nebojových), s omezeným počtem použití, ale možná s výjimkou pro nějaké slabé efekty, které by byly "at will" (nebo dokonce trvalé bez možnosti vypnutí vůlí, ale nechci hráče zas moc otravovat, tak si to ještě rozmyslím).
(A díky za optání Pořád na Terru Australis myslím a nevypustil jsem ji.)
Přijal jsem myšlenku, že každý "kouzelník" musí mít nějakého patrona, se kterým se musí fikčně spojit.
Většina jich bude "místních" (tj. exotických), zatím má trochu rozmyšlené dva, ale to stačí a můžu postupně přidávat (na mančkiny a powerplayery, kteří by si chtěli plánovat rozvoj souboru kouzel nebo vybírat patrony, záměrně nemyslím).
Minimálně mám ale ještě vymyšleného jako patrona jednoho katolického svatého (zatím neprozradím, ale našel jsem jednoho s hezkými atributy, i když tak skoro nebývá zobrazován ).
A zároveň jako "velmi soft" patron (kterého by možná mohla nějak využívat i nekouzlící povolání) a placeholderový patron pro postavy, které se ještě nespojily s jiným patronem, bude panna Marie. Ta bude poskytovat spíš míň efektní kouzla jako šťastné náhody, možná nějaké ochrany apod. Pokud nevymyslím nějakého jiného svatého (jinou svatou), možná jí pro vyšší úrovně vymyslím nějaká léčitelská kouzla.
Forma kouzlení bude nejspíš nějakým způsobem slotová, nebo spíš omezená v účincích, aby nevznikaly atomovky jako v DrDo. Zřejmě v naprosté většině případů zůstanu u poměrně striktně vymezených kouzel (a v naprosté většině případů primárně nebojových), s omezeným počtem použití, ale možná s výjimkou pro nějaké slabé efekty, které by byly "at will" (nebo dokonce trvalé bez možnosti vypnutí vůlí, ale nechci hráče zas moc otravovat, tak si to ještě rozmyslím).
(A díky za optání Pořád na Terru Australis myslím a nevypustil jsem ji.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Na blogu vyšel nový článek:
Chceš hrát Terru Australis!
...který trochu srozumitelnějším způsobem představuje, jak si budoucí kampaň představuju (a kdy to snad spustím ). Komentáře a doplňující otázky vítány.
P. S. Takže ano, pořád to pomalu chystám a nebyl to jen aprílový vtípek.
Chceš hrát Terru Australis!
...který trochu srozumitelnějším způsobem představuje, jak si budoucí kampaň představuju (a kdy to snad spustím ). Komentáře a doplňující otázky vítány.
P. S. Takže ano, pořád to pomalu chystám a nebyl to jen aprílový vtípek.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Taky mne jako první napadnul Greedfall (což už někdo zmínil před tím). Pokud by to šlo určitě bych to rád zkusil.
BTW, pokud byste chtěli pomoct s výběrem odpovídající barokní hudby španělského původu jako podkres, mohu zkusit zaúkolovat syna (je hráč na cemballo, v baroku se vyzná zdaleka lépe, než já a to nejen v hudbě a určitě kromě Portugalce Seixase bude umět vyhrabat ještě někoho dalšího nebo aspoň něco, co nebude tak zcela anachronické jako Bach nebo Handel ).
BTW, pokud byste chtěli pomoct s výběrem odpovídající barokní hudby španělského původu jako podkres, mohu zkusit zaúkolovat syna (je hráč na cemballo, v baroku se vyzná zdaleka lépe, než já a to nejen v hudbě a určitě kromě Portugalce Seixase bude umět vyhrabat ještě někoho dalšího nebo aspoň něco, co nebude tak zcela anachronické jako Bach nebo Handel ).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [blog + kampaň] Terra Australis
Boubaque: Pokud budeš mít po covidu zastávku na hru v Praze, rád si zahraju.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů