[blog + kampaň] Terra Australis

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Bifi »

Bubáku, ak budú online sedenia tak sa nejakej výpravy rád zúčastním.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od York »

Těším se hlavně na praktický zkušenosti s tímhle stylem hry. Jsem na to fakt zvědavej ;)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Díky za zájem, budu na vás myslet, až to rozjedu (anebo už při nějaké zkušební hře) :) Nějaké online hry budou téměř určitě, dost pravděpodobně i nějaká ta zkušební.

Vitus: Když dáš pár doporučení na barokní hudbu, zlobit se určitě nebudu. Ale není potřeba někoho úkolovat, nějaký velký objem hudby, předpokládám, nebude potřeba a něco si dohledám určitě sám (navíc nepatřím úplně k těm, kdo potřebují k hraní hudbu).

York: Taky jsem zvědavej ;) O zkušenosti se určitě pak budu dělit.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Vitus »

boubaque píše: 9. 11. 2020, 10:52 Vitus: Když dáš pár doporučení na barokní hudbu, zlobit se určitě nebudu. Ale není potřeba někoho úkolovat, nějaký velký objem hudby, předpokládám, nebude potřeba a něco si dohledám určitě sám (navíc nepatřím úplně k těm, kdo potřebují k hraní hudbu).
Tak jsem to prohnal přes našeho rodinného odborníka a barokní hudba kolem roku 1646 se ukazuje trochu problém, ale něco z toho se asi dá na Youtube vygooglit (jestli tam plánuješ návštěvy katolických sakrálních staveb, tak na to by se to asi dalo použít), tedy cituji (on to pochopil tak, že tu hudbu hledáš ty, ne že se ptám já, tak toho si prosím nevšímej):

"Seixas je o sto let později a je to Portugalec, takže to asi není úplně ono. V tomhle Tě bohužel asi zklamu. Jediné, co já znám a je to trochu blízko tomu, co se asi hledá, je Arcangelo Corelli. Sice je to Ital a o padesát let později, ale ta jeho hudba je taková univerzálně románská. No a jinak se to bohužel musí nějak vygooglit. Nebo ještě můžou zkusit Scarlattiho nebo Boccheriniho. Oba jsou sice o sto let vedle, ale působili ve Španělsku, takže by to mohlo být alespoň částečně uspokojující, ostatně když lze použít Seixase, tak tyhle dva také."

Toho Scralattiho asi myslel nejstaršího (otce těch dvou mladších), jestli se nepletu. Jinak se pak ještě podíval do kolonií, zda tam nebyl někdo, kdo by se hodil taky a vyšlo mu toto:

"Namátkou jsem našel tohle. Je to jeden z těch hledaných mexikánců a ještě má potterheadovské jméno.
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_d ... (composer)"

Já to s ním ještě doma proberu a jestli bude zájem, tak zkusíme něco pohledat na Youtube konkrétnějšího :D .

EDIT: Ten Corelli je opravdu pěkný, líbí se mi od něj povícero věcí, i ti Scarlattiové jsou dobří a skutečně nejvíce španělsky zní tuším ten Boccherini (je to sice už pozdní baroko, působil v době, kdy už nastupoval v hudbě klasicismus, ale zase se nebál do toho pašovat prvky z flamenga, tedy zajímavá fúze).
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Na blogu přibyl nový článek o dvouleté přípravě na první hru ;)
Terra Australis (exploranda) píše: :arrow? Hra na obzoru: přípravy zintenzivňují (aneb peripetie tvorby ve zpětném pohledu)

O dva roky později, když jsem seděl před budoucí první tranquilskou kumpanií, vzpomněl jsem si na ono listopadové dopoledne, kdy jsem pověsil na blog článek, abych nalákal potenciální hráče. Byly už jasné rysy prostředí, v článku jsem představil, jak si představuju průběh a vedení hry, a sliboval jsem vlastní sytém, na který jsem kladl plno nároků, ale o kterém jsem měl ve skutečnosti jen velmi mlhavou představu. Za ty dva roky jsem si zapsal do zápisníku, do mobilu, na Google Docs i na mnoho náhodných lístečků plno poznámek, které třídily moje myšlenky a odkládaly nápady k pozdějšímu použití, či alespoň rozpracování. Ale k případné první hře se příprava posouvala jen velmi, velmi pomalu. Udělal jsem totiž obvyklou chybu a uvědomil si ji až vcelku nedávno.
GMovský zápis/debrífink samotné hry přibude zřejmě během víkendu.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Markus »

sliboval jsem vlastní sytém
I see what you did there!

Každopádně díky za článek. Já sám jsem člověk neschopný výraznější vlastní přípravy, takže mě vždycky fascinujou lidi, co si dokážou dát tak záležet, aby si svoji kampaň fakt vypiplali. Závidím. I pro hráče musí být super vstupovat do takhle promyšleného prostředí. Vím, žes první sezení nakonec bastlil na poslední chvíli, ale i tak mu předcházelo mnohem víc úvah, než kolik já dávám do svých kampaní. těším se na zápis.

Jo a ta linka pobřeží se ti moc povedla.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Díky díky :)

Bohužel dneska už zápis nezvládnu, tak snad zítra večer.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 534
Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Ceske budejovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od johnjarik »

Díval jsem se na ta pravidla. Mám někde poskládaný první nástřel, jak bych to asi vystavoval já (tu strukturu FOSSA), .... pokud by měla být základem pro setting TA.
Jen mi došlo, že nevím , jak chápat v pravidlech slovo NEBO. Zda jde o souřadící spojku či vylučovací.
"Použitelné pro A nebo B." Jako jestli to má být rozhodnuto při tvorbě postavy nebo ne.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Vitus »

Trochu jsem nad tou hrou přemýšlel a pořád se mi nějak točí dokola, jak z toho udělat víc to "baroko", takže rychlým brainstormem:
- otázka "Jaký z toho mám pocit?", případně "Jak to na mne působí?" si myslím by byla vhodná mezi ty naváděcí otázky pro hráče
- baroko se od člověka vrací k zpět k Bohu, ale na rozdíl od gotiky, mi to vždy přišlo mnohem morbidnější (viz. kostnice v Kutné Hoře), takže ta "mementa mori" by se mohla objevovat častěji
- baroko na původní symboliku boje proti pohanství a rytířství středověku, očividných či skrytých mezilidských a mezibožských příběhů renesance přidává symboliku skrytých spolků, konspirací a spiknutí, takže do budoucna i paranoia z konkurence a nepříjemných tajemství
- baroko je obrozením katolictví (ten umělecký směr dokonce vlastně takhle snad i vzniknul), takže "beacon of light" je nejen kostel či křesťanské společenství, ale i vše, co může i jen zábleskem připomenout víru (v baroku se stále věřilo, že na východě musí být křesťané-následovníci kazatele Jana), takže třeba by obrázky zvířat v obětišti by mohly být vykládány pomocí atributů svatých

Otázka je, jak to do hry dostat jinak, než narativem :think:
(Možná by to chtělo něco jako měřidlo ztráty víry s důsledky pro hru, něco jako ve Star Wars hrách je "dark/light" ukazatel či v Mass Effectu je "paragon/renegade" - návazně podle toho, jak by se to měnilo by ochranná kouzla katolických svatých bylo těžší / lehčí vyvolat a měli by větší/menší účinek a stejně tak kouzla místních božstev ?)

EDIT: Například v tom reliéfu dravého ptáka držícího dvě části hada by katolický věřící mohl vidět sv. Jana Evangelistu, sv. Augustýna, Sv. Medarda či Sv. Serváce (atribut: orel) drtícího Satana (had - pokušitel) a návazně Kristovo vítězství i v takto odlehlých pohanských místech -> zvýšení víry.
Naposledy upravil(a) Vitus dne 14. 11. 2022, 15:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Bifi »

Pre to posledné menované môže byť inšpiratívna aj mechanika hriechov z Helvéczie.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Markus »

I mechanika Bible z Helvéczie :)
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

johnjarik píše: 13. 11. 2022, 22:39 Jen mi došlo, že nevím , jak chápat v pravidlech slovo NEBO. Zda jde o souřadící spojku či vylučovací.
"Použitelné pro A nebo B." Jako jestli to má být rozhodnuto při tvorbě postavy nebo ne.
U mě můžeš počítat s tím, že správně ovládám pravopis, takže čárka před "nebo" znamená vylučovací (musíš si vybrat), bez čárky před "nebo" slučovací (cokoli z toho nebo obojí). Pokud rozumím tomu, které "nebo" myslíš (u bojových triků na odzbrojení nebo postrčení), pak platí oboje (a spíš to uvádí příklad, že u nějakého dalšího podobného bojového manévru bych jako GM mohl taky bonus přiznat).

Jinak se rád na tvoje návrhy podívám, ale popravdě použití Fossy byla trochu znouzectnost a v dalších úpravách systému pro Terru Australis bych chtěl spíš vyzkoušet neobyvklosti, než že bych to chtěl česat nebo jen dál ladit Fate pro oldschool. Ať s tím počítáš, kdybych se vydal úplně jinou cestou...

Vitus píše: 14. 11. 2022, 13:04 Trochu jsem nad tou hrou přemýšlel a pořád se mi nějak točí dokola, jak z toho udělat víc to "baroko", takže rychlým brainstormem: (...)
Díky, určitě to zkusím nějak zapracovat. Tu otázku už jsme řešili při hře, naopak třeba paranoiu bych asi nechtěl řešit mezi hráči (dost jí může už tak vzniknout ve chvíli, kdy se objeví pohanští kouzelní patroni), ale zkusím třeba zauvažovat o tom, že by se postupně mohli začít objevovat holandští konkurenti, jak jsi tuším po hře taky navrhoval ty.
(Možná by to chtělo něco jako měřidlo ztráty víry s důsledky pro hru, něco jako ve Star Wars hrách je "dark/light" ukazatel či v Mass Effectu je "paragon/renegade" - návazně podle toho, jak by se to měnilo by ochranná kouzla katolických svatých bylo těžší / lehčí vyvolat a měli by větší/menší účinek a stejně tak kouzla místních božstev ?)
Přiznám se, že tyhle popisné ukazatele nemám moc rád. V téhle podobě by se na to asi musela navěsit poměrně robustní konstrukce toho, jak se to proměňuje, jaké to má efekty apod., a do toho se mi spíš nechce. Tyhle věci věřím, že se začnou víc projevovat právě s dalšími patrony – a tady začínám uvažovat, jeslti v rámci vývoje postav nedat možnost záískat nějaké kouzlení i pikenýrům.

Bifi píše: 14. 11. 2022, 14:43Pre to posledné menované môže byť inšpiratívna aj mechanika hriechov z Helvéczie.
Markus píše: 14. 11. 2022, 14:55I mechanika Bible z Helvéczie :)
Helvéczii prakticky neznám, ale co jsem pochopil prolítnutním nějakých náhodných recenzí, tak:
1. Je tam možnost náhodně otevřít Bibli, přečíst náhodný verš, a pokud se vztahuje k situaci, dostanu bonus.
2. Je možnost vytáhnout kartu (číst v Ďáblově bibli), dostat bonus, ale později si Ďábel službičku přijde vybrat.
3. Je tam nějaký katalog hříchů, které můžu nějak nasbírat, ale pak za každý hřích musím zaplatit "odpustek" z lootu.

... a nepochopil jsem, jestli 2 a 3 spolu úzce souvisí, nebo ne.
Je to tak? Je v tom něco dalšího? Nebo to chápu úplně blbě?
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od KDolecek »

Bible píše:On the usefulness of the Holy Bible: although the most exceptional miraculous powers of the Holy Writ are widely known, and it is known to offer advice worth ten almanacs in every situation, it never hurts to recapitulate good advice. If someone is in jeopardy, they should open the book’s pages where they open on their own, and start reading the first verse or proverb their eye falls upon. If the gamemaster considers the guidance to be applicable to the situation, the character and his companions may be saved from peril, or find something to ease their situation (depending on the reader’s Virtue and the aptness of the passage). However, the action takes an entire round, during which the trouble maytriumph over the company.
Characters or companies may rely on the HolyWrit once per adventure if they have low Virtue, two times if they have average Virtue, and three times if they have high Virtue (for companies, use a rough average of the group). Jews may only draw assistance from the Old Testament.

For example: riding through a gully, Albrecht Engelhardt the landsknecht is beset by a group of armed bandits. His battle-tried armour, sword and pistol are no use, since the miscreants have halberds and long skewers, and quickly manage to knock him out of the saddle. In his predicament, Albrecht reaches for his Bible, and opening it, starts reading (Jonah 3:7): “And he caused it to be proclaimed and published through Nineveh by the decree of the king and his nobles, saying, Let neither man nor beast, herd nor flock, taste any thing: let them not feed, nor drink water: But let man and beast be covered with sackcloth, and cry mightily unto God: yea, let them turn every one from his evil way, and from the violence that is in their hands. Who can tell if God will turn and repent, and turn away from his fierce anger, that we perish not?” Wonder of wonders, the filthy men, hardened in body and heart by murder and robbery, throw away their weapons as they run crying from the gully, letting Albrecht continue on his way.
Ďáblova Bible píše:The Devil’s Bible: it is not without good reason that a deck of cards is often called The Devil’s Bible or The Devil’s Picture book, for Hell’s attention never strays from those who live by cards or dice games – especially if they play falsely. This is the Devil’s favourite amusement, and those who would borrow his luck, can learn the method below from the worst kind of mercenaries, thieves, and whores.
And this is as follows. The player needs a deck of Hungarian cards (the so-called Wilhelm Tell deck, although a Mariás or Doppeldeutsch deck can be substituted). When they desire the Devil’s assistance, they should draw one, two or three cards, depending on how much luck they desire, and, without looking at the faces, put them in their clothes right above the heart. This is not unlike “dealing” the cards to the Devil (played by the gamemaster – whom the Author wishes to neither disparage, nor unduly praise with this comparison), who will keep the cards in his hand until their counting later.

The kind of aid the cards bring is determined by the gamemaster, according to these guidelines:
1 card: Lesser luck, which gives a small bonus or changes a small circumstance in the character’s favour. The effects are slightly suspect, but look natural. (“How did this happen?”)

2 cards: Greater luck or lesser direct help, which gives significant assistance to a character through a situation, or paves the way to success. Signs of supernatural interference are visible to the observer. (“What manner of thing was that?”)

3 cards: Major direct intervention on the character’s behalf, which can help someone accomplish much or provide some extraordinary benefit, but with much sound & fury through witchery and the manifestation of supernatural forces. (“Alarms! It is the Devil himself and his seven companions! Run for your lives!”)

Any character can use this method anytime, anywhere to save him- or herself, request supernatural assistance, or influence the game’s events, as long as they have a deck of cards on their person. The character can turn to the cards as many times as they wish, but the Devil never fails to collect his due.
At the end of the adventure, the character and the Devil must sit down again to settle their debts – typically at the crossroads, next to the gallows, or on a lone hilltop. He must simply be called aloud, for he is always loitering near the sinful. Accounting for the cards roughly follows the rules of the popular Hungarian card game “Twenty-One”, which was surely devised by the devil, as many good men and women have lost all but the shirt on their backs by playing it.
This time, the Devil holds the cards the character has dealt him, and he counts them according to the table across the page. As long as the total value of the cards is below 21, the character can offer to bid for them one by one, in order. The character can pay with gold or the sins they have committed during the adventure. They must guess the card’s Virtue/Th value with their offer without seeing its face, and if they manage to match or exceed it, they gain the card back. If the guess is insufficient, the Devil gratefully takes the offer but keeps the card. Thus do many gamblers pay interests on the wages of sin. It must be known that the rich man pays his gold in five- or ten-gold stakes; and the wretch in silver – the Devil turns a profit even on his smaller ventures.
Those whose cards come up to a value of exactly 21, will regain them without having to pay, or suffering ill consequences – this time, it is all on the house!
We might call them lucky, but we should call them reckless – for those who have more than 21 points must perform a great service for the Devil or sell their souls by signing a contract – or they will be dragged straight down to Hell!
Two more things deserve special mention. First, the Devil’s hand may contain cards which are in accord with the situation where the character has requested help. These cards are immediately returned to the deck at no cost or penalty. For instance, Hermann Geßler is relevant with Superiors, and the Ace of Greens is relevant in a Forest – a character who has requested the Devil’s help when dealing with the abbot of a monastery deep in the woods could discard both cards.
Second, the daring and skilful can try to cheat at this game by rolling a Hard Gamble check. If they succeed, they can peek at the face of one of the cards card in their pocket and quickly exchange a card of their choice for another one. The consequences of being caught are left to the reader’s imagination – although it must be said that, while the Devil can be a harsh master, he has a certain fondness for the scoundrels who can best him at his own game.

An example of playing the Devil’s Bible: Waldemar Steuffen, the tried cheat and vagabond goes thieving. When he sees that the house he has cased is guarded, he draws a card (Eight of Greens), and luck is with him: the sentry leaves for a few minutes to
relieve himself. Alas, Waldemar is not very careful after getting inside, and he is quick to alert the household, his way out blocked by three armed men looking for the thief. He seeks the Devil’s help by drawing no less than three cards (Over of Greens, Eight of Reds and King of Acorns). Suddenly, a black cat the size of a calf jumps below the window,and hopping on its back, he is carried across the rooftops to the safety of the dark woods. Waldemar, getting second thoughts about this eerie journey, takes a quick look at one of his cards. Rolling a successful Hard Gamble check, he sees it is a King (4 points). Instead, he switches a card he hasn’t seen yet – but in his bad luck, he chooses the Upper of Greens (3 points), and changes it for the Ace of Gourds (11 points). When the giant cat finally lets him dismount at the crossroads, he sees the Devil’s grinning, sooty visage – and it is apparent that he is most satisfied with the way things have turned out.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od Vitus »

boubaque píše: 14. 11. 2022, 21:19 ... a tady začínám uvažovat, jestli v rámci vývoje postav nedat možnost získat nějaké kouzlení i pikenýrům.
Aha, to jsem ti zapomněl po hře říct - přišlo mi trochu nevyvážené, že mušketýři a oficíři se mohou dovolávat patrona (kouzlit), ale pikenýři ne. Myslím, že by nebylo od věci nechat je taky kouzlit (například pouze ochranná kouzla), aby pak taky měli možnost měnit patrony (pokud se se změnou patronů, jako jednou z herních možností, stále počítá).
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: [blog + kampaň] Terra Australis

Příspěvek od boubaque »

Minulý týden proběhla druhá výprava prozkoumávající Terru Australis. Hráčské zápisy z obou her:

1. výprava:
Faskal píše: 6. 11. 2022, 15:40Do rukou Rodriga de Estrella y da Silva (Bubák)

Plukovníku,

prozkoumali jsme dle Vaší žádosti domorodé obětiště. Jedná se o opuštěnou domorodou strukturu vybudovanou nad útesem v blízkosti moře. Dle nástěnných maleb sloužila pro smírčí rituály, které měly lidskými obětmi usmířit domorodé božstvo - nezměrnou chobotnici uctívanou místním klanem Úhoře. Obětiště tvořilo obrovský amfiteátr, kde zřejmě probíhaly rituální souboje a poražení - či vítězové - byli obětováni. Rituálu se účastnily čtyři klany symbolizované zvířaty, klan Varana, Úhoře, Dravce a mně neznámého tvora démonického vzezření, připomínajícího čerta. Podle fresek se klan Varana v neurčené minulosti z nejasných důvodů od uctívání odpojil, což značí rozkol mezi klany.
Potvrdily se informace, podle kterých byli obětovaní oděni do zlata. Následně byli vhozeni do rituální jámy, ve které do dnešní doby sídlila nezměrná chobotnice. Část zlata byla vystavena v chrámu, část skončila v jámě u chobotnice. Dosažitelné zlato z chrámu jsme odnesli, může zbývat malé množství v místnostech, kam dosahovala chapadla chobotnice, a pozlacení fresek. Pro pochopení domorodé kultury je vhodné fresky zdokumentovat a pozlacení seškrábat až poté. Domorodci krmili chobotnici směsí, která byla uchovávána ve spodních chladných patrech a byla použitelná dodnes, recept jsme však neodhalili a zbývající balíček pravděpodobně nepřežije přesun do Tranquilly. Po vybrání dostupného zlata jsme shodili do obětní jámy výbušniny. Je pravděpodobné, že chobotnice byla zabita, to je však nezbytné potvrdit zkušeným exorcistou po ověření stability vnitřních prostor. Velké množství zlata bylo pravděpodobně odneseno do moře šachtou, kterou využívala chobotnice. Je možné, že jej bude možné vylovit s pomocí lovců perel.
Odnesli jsme rituální masky představující jednotlivé klany. Je vhodné je dále prozkoumat pro pochopení domorodých kultur. V zázemí všech klanů se nacházely poháry obsahující vínu-podobnou substanci zřejmě důležitého rituálního charakteru, jeden nepoškozený, zapečetěný pryskyřicí, byl odnesen pro další zkoumání.

Nedaleko Tranquilly jsme dále nalezli pozorovatelnu využívanou už dříve kolonisty. Bližší průzkum ukázal, že byl využíván domorodci ještě před kolonizací. Pozice představuje místo chráněné před živly, které umožňuje monitorovat celou úžinu vedoucí k Tranquille, mnohem lépe než z pozorovatelen v Tranquille. Z této pozice jsme také zaznamenali doposud nezdokumentované kamennné ruiny na severu.

Upozorňuji, že Terra Australis je nedostatečně zmapovaná a není možné využívat domorodou faunu a flóru, což vytváří závislost na zásobování z Tranquilly a není známé, jaké nebezpečí domorodá fauna a flóra představuje.

Žádám tedy o
- kněze-exorcistu k vysvěcení pohanského pohřebiště a potvrzení smrti uctívaného krakena
- vylovení zlata z moře pod obětištěm
- obnovu hlásky pro zajištění bezpečnosti Tranquilly před přepadením z moře
- zmapování pohanské víry kvůli nalezení zlatonosných chrámů ostatních kmenů
- přírodozpytce pro zmapování domorodé flóry a fauny

Ve jménu Božím pod patronací Františka Xaverského,
Kapitán Kristian Spinola (Faskal) vedoucí první Tranquillskou kumpanii:
Juan Alberto Costa-Borrel (Vitus)
Maria Fernandez (Komi)
Hans Müller (Vaarsuvis)
Marcello Agusto de Costa (Jarik)
Vitus píše: 6. 11. 2022, 20:51 Do rukou Rodriga de Estrella y da Silva (Bubák)

S dovolením doplňuji seznam nalezených předmětů s odhady cen první výpravy první Tranquillské kumpanie kapitána Kristiana Spinoly (Fascal):

- Zlaté předměty z obětištních stolů: varan cca 20 zl, úhoř cca 10 zl, orel s hadem cca 20 zl, podivný pes (čert ?) s ještěrkami cca 15 zl
- Masky jednotlivých božstev z různých materiálů: varan (zlato) cca 80 zl, úhoř (železo) cca 10 zl, orel (cínová se zlatou zbrojí) cca 50 zl, podivný pest (dřevo) cca 5 zl
- Různé ozdoby a tretky z horního patra doupěte přerostlé chobotnice cca 300 zl
- Různé ozdoby a tretky z dolního patra doupěte přerostlé chobotnice cca 300 zl

Celkem tedy nalezeny předměty v hodnotě cca 810 zl.

S úctou a pozdravy při předání cenností do úschovy tranquillské pokladnice sepsal
Juan Alberto Costa-Borrell (Vitus), pikenýr ve službách místokrále Peru, věrný poddaný Jeho Nejkatoličtějšího Veličenstva krále
Výprava také z obětiště přinesla pryskyřicí zapečetěný kalich s víčkem plný neznámé tekutiny.

(Zapomněl jsem vás požádat o pojmenování lokací, které jste objevili a navštívili. Kdyžtak sem můžete hodit nějaké nápady.)

-----

2. výprava:
Ze zápisu Rafaela Peréze, poručíka Španělské koruny

Byl jsem vyslán na výpravu. Doprovázeli mě pánové Alessandro Conti a Krysztof Duda. Po celou dobu nám počasí přálo a bylo slunečno s příjemným vánkem.

Díky předešlým výpravám jsme mohli z dáli poznat z části pobořenou arénu a bylo to právě u tohoto pohledu, kdy jsme narazili na pramen, který končil v nedaleké tůňce. Voda v něm měla purpurový nádech. Žili v něm však plazi. Bylo rozhodnuto, že vodu nebudeme zkoušet. U Čoltůčku jsme se tak dlouho nezdrželi, avšak cestou od něj jsme narazili na Vítající tvář. Prazvláštní strom s pamětí.

Měli jsme však naspěch a tak jsme se vydali dál. Nad ránem jsme konečně došli k chrámu na útesu. Byl chráněn draky [varani]. Měli jsme obavy, že by draci mohli napadnout našeho mezka. Měli větší zájem o nás. Naše odhodlání však bylo silnější, než abychom se nechali zastrašit, a po chvíli zkoumání jsme se dostali do útrob chrámu. Hnízdili zde netopýři a nebylo jich pomálu. Uprostřed této pohanské budovy byl v kleci zlatem vězněný duch. Jeho vzezření připomínalo rohatou želvu.

Z výpravy jsme donesli cennosti v hodnotě zhruba tisíce dukátů. Pro ty z Vás, kteří by následovali naše kroky, vězte že pravým nebezpečím jsou rozčílení draci, mohou se totiž dostat do vnitřka pohanského chrámu a jejich velikost a nečekanou hbitost není radno podcenit. Buďte připraveni a dobře vyzbrojeni.
Výprava přinesla cennosti v hodnotě 1000 zl, něketré detaily příběhu musím ještě rozhodnout, jestli a jak doplním sám. Členové výpravy:
por. Rafael Peréz (důstojník) (Sullik)
Alessandro Conti (průzkumník) (Nord)
Krzysztof Duda (mušketýr) (David F.)

Někdy v dohledné době hodím zápisy, poznámky a aktualizovanou mapu na stránky, ale mezitím asi proběhne ještě jedna výprava vedená por. Perézem. Přehodnotil jsem taky systém povolání a s největší pravděpodobností zruším povolání a nechám relativně volný výběr – na druhou hru byly postavy z větší části předpřipravené mnou.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů