[DnD 5e] Tí druhí

Sekce, v níž se věnujeme našemu hraní. Můžete zde poprosit o pomoc s přípravou kampaně nebo dobrodružství, konzultovat svou postavu, a samozřejmě se podělit o zápisy z her, které už máte za sebou.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[DnD 5e] Tí druhí

Příspěvek od Antharon » 29. 2. 2020, 23:35

"Nás nebaví hrať stále dookola tých dobrých rytierov v naleštenej zbroji."

Po dlhej dobe sa mi dostala do rúk nová skupinka decák na hranie DnD. Po pár úvodných konverzáciách s hráčmi sme dospeli k tomu, že si chcú skúsiť hru za záporňákov. Čo sa týka settingu, chceli nejaké temné fantasy. Ja som zasa chcel viacmenej sandboxové hranie, aby som si hru užil aj ja a bol schopný fungovať s minimom prípravy.

Aby sme postavy dostali do aktívnej úlohy a postavili z ich činnosti zaujímavý príbeh, zvolil som zápletku, kde postavy budú reprezentovať kultistov, ktorí nenávidia svet a chcú to vyriešiť tým, že povolajú temného boha.

Na prípravnon seden sme si stanovili pár faktov o prostredí a spravili postavy okolo ktorých sa to celé bude točiť. Keďže nemám príliš veľkú vieru v nekonečné kampane, zvolili sme rapid leveling. Na začiatku sú postavy level 0 (teda iba rasa a background) a po každom sedení sa spraví nejaký downtime a hráči si pridajú jeden level. Ku každej z postáv/hráčov priradím kartu ktorá najlepšie vyjadruje ich pozíciu v príbehu.

Euron Dread: King of spades
Eldritch spawn (kvázi tiefling), Urchin, Sorcerer (Bone origin)

Euron je darebák pochádzajúci z mesta Etharo, v ktorom sa príbeh bude odohrávať. Má kontakty na miestnu zlodejskú gildu a je to namodralý človek s kostenými výbežkami po celom tele, pretože jeho telom prechádza krv dávnych mimozemských bohov. Dostal za úlohu zostaviť skupinku zlodejov na jednu prácičku pre gildu. Tým sa tak nejak kvalifiloval na veliteľa skupiny.

Jeho hráč je ten typ, ktorý má poctivo naštudované pravidlá avšak v tichosti sa baví a necháva ostatným vyžrať ich chyby

Molvur: Jack of hearths
Great man (kvázi human-goliath, až sa to prevalí preklasifikujeme na revenanta), Outlander, Barbarian

Molvur pochádza z horskej dediny, ktorú obýval prazvláštny kmeň. Strážil posvätný chrám, v ktorom bola brána do iného sveta, prezývaného mesto veľkého ľudu. Veľký ľud cez bránu už po generácie neprechádza, jeho kmeň na nich však stále spomína a pamätá na svoju úlohu. Vo svojej krvi dokonca nosia kus ich génov. Teda nosili. Jedného dňa sa v dedine objavila armáda a vyvraždila jeho kmeň do posledného. Vrátane Molvura. Ten sa však prebral na stole jednej podivnej elfky menom Launa. Jeho cieľom je pomstiť sa nepriateľom a mať stovky detí s ktorými obnoví horský kmeň. Jeho jedinou spojkou je vydlička s monogramom M.

Hráč Molvura je vtipný mladý muž, ktorý je presvedčený, že inteligencia 9 znamená nevzdelaného primitíva a ťažko si zvyká, že aj s ňou môže prezentovať dobré nápady a aj keď pozná riešenie rád to uhrá do outu. Jeho charakter je stroj na zabíjanie a zároveň comic relief, niečo na štýl Minska.

Launa: Ace of Hearts
Wood Elf, hermit, witch doctor

Launa je drobná elfka z hlbokých lesov, ktorú vyhnali, lebo rada experimentovala s (ne)mrtvymi zvieratami. Jedného dňa si na bojisku plnom mrtvol vybrala posekaného bojovníka a zošila ho dohromady. Molvur zázrakom ožil a stal sa jej dobrovolným otrokom, odvtedy táto bizarná dvojica putuje spolu.

Launa vyzerá ako dievčatko avšak jedna jej ruka je prišitá a predtým asi patrila trpasličiemu pirátovi menom Ugrosh. Ten sa v jej hlave občas ozýva, snaží sa ju kontrolovať a núti ju robiť strašné veci.

Jej hráčka je typ, ktorému nezáleží na tom, že jej napadali výborné staty, zaoberá sa skôr príbehom, oblečením a vzťahmi, coolness factor matters

Deimos, Joker
High elf, scholar (librarian), nejaký spellcaster

Deimos je vyziabnutý vysoký elf, ktorý má rád knihy. S inými kultistami si píše o teóriách o konci sveta a myslí si, že prišiel na pravdu tak temnú, že ak sa ju niekto dozvie, môže to znamenať koniec sveta. Do Ethara sa dostal na popud jeho korešpodenčného priateľa menom Ugrosh (náhoda? Nemyslím si!), ktorý ho odnavigoval presne do hostinca, kde Euron hľadal žoldnierov. Nemal nič lepšie na práci, tak im pomohol. Vyzná sa v rôznych náukach, pozná hromadu jazykov, utilitárne kúzla, ale je presvedčený, že to nie sú veci, ktoré robia hrdinu

Hráč deimosa je ten typ, ktorý sa rád ľutuje. Padli mu strašne zlé staty, je z toho frustrovaný a snaží sa to hrať tak aby z toho vyťažil aspoň zábavu. Opovrhuje svojím charakterom a preto sa nebojí smrti a vrhá sa do nebezpečenstva. To má za následok, že introvertný hráč so slabou postavou sa stáva hybateľom osudu.

Máme za sebou druhé sedenie, reporty budú nasledovať až si nájdem chvilku.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 5e] Tí druhí

Příspěvek od Antharon » 1. 3. 2020, 01:01

Prvé sedenie: Chrám Magoga

V prvom sedení bola úloha zoznámiť sa s hráčmi a naskočiť na líniu príbehu. Postavy touto dobou ešte nemali classu a mali si zvyknúť na svoje charaktery v civilných situáciách. Pripravil som si na nich pästný súboj, ba možnože aj nejaký nôž, ale hrali to správne stealthy tak som im do toho nechcel kafrať.

Ich úlohou bolo vyrabovať man§í chrám Magoga a nájsť tam artefakt. Vlčí amulet mal byť drevený kruh potiahnutý vlčou kožou, v ktorej budú vypálené južanské runy. Vyhľadali teda chrám a večer sa vrhli do akcie.

Deimos mal pocit, že je nešikovný a tak sa šiel porozprávať s miestnymi kňazmi aby odpútal pozornosť od oatatných. Spoločnými silami sa im to podarilo, Molvur s Launou šli na poschodie a Euron do pivnice

Na hornom poschodí sa podarilo nájsť jedáleň a ubikácie kňazov. Otvorili dvere a ani po prehľadaní izieb sa nepodarilo nájsť nič prelomové, jeden chybný krok však spôsobil zavrzganie podlahy a privolal ostrahu. Molvur skočil von oknom a Launa sa schovala pod jedálenský stol.

Zatiaľ Euron zišiel do pivnice. V jednej z izieb spal paladin vzal mu kľúče a šperk a radšej ho nechal tak. Hlavná miestnosť pivnice slúžila ako skladisko. Bolo tu rôzne jedlo, nábytok i kňažské rúcha. Euron však hľadal improvizovaný pakľúč, ktorý by ho dostal do poslednej miestnosti, ktorá bola chránená kovovými dverami a vyzerala extra lákavo. Zostúpil ešte o poschodie hlbšie.

Medzičasom Molvur v zadnej aleji objavil veľmi podobné dvere do pivnice a začal ich páčiť páčidlo až kým nepovolili. Zdalo sa, že sa jedná o akýsi archív. S tromi ťažkými truhlicami...

Euron medzičasom začal skúmať kryptu. Jeden zo sarkofágov bol otvorený a v druhej miestnosti bola v zemi vysekaná diera a vykopaná hlina. Tajnú miestnosť v rohu, ktorá krásne dopĺňala pôdorys nikto nehľadal. Tento pokus skončil neúspechom a budem musieť začať na takéto veci pokukazovať viac.

Spomenul si však, že paladinovi ukradol kľúče a tak vybehol hore a otvoril pancierové dvere archívu, len preto aby zistil, že ho niekto predbehol (molvur) a vynosil truhlice preč. Deimosove snahy udržať pozornosť kňazov však začali zlyhávať, preto sa rýchlo vyparil. Skupina sa stretla až v hostinci u Dicka, kde väčšina bývala.

Molvur s Launou začali truhlice páčiť avšak iba zničili páčidlo, neskôr, keď Euron priniesol kľúče, šlo to lepašie. To už sa o ich prácičke ale dozvedel hoatinký a začal ich tak trocha vydierať. V truhliciach bola hromada bezvýznamného harampádia, alchymiasický kit, vlčí talisman a nejaké severaké artefakty, vlčia lebka s runami a zdobený krauský roh. A tiež kniha s rituálom na vyvolanie boha a chronochrochtochor. Všetky objekty prešli veľmi podrobným popisom, takže hráči veria, že sú to všetko výnimočné artefakty. V poslednej truhla bolo 50 dukátov a asi 1000 grošov. Groše si vzal hostinský.

Najbližšie dv týždne postavy strávili postavy downtimom. Deimos pracoval ako pisár u šľachtického rodu ktorý vládne mestu a slušne zarobil. Euron chcel zarobiť v aréne, ale prestalo sa mu dariť a vyrobil si navyše nepriateľa v podobe zápasníka josého villarosu.

Počas downtimu sa vynorili nejaké klabety, napríklad, že zavraždili obchodníka menom André Ramiréz. Niekto vykradol hrobku svärtého Merika a chrám magoga vystavil 1000 dukátov za dopadnutie vykrádačov hrobov. Na plagáte je podobizeň Deimosa. Launa s deimosom navštívili mestskú knižnicu, ale boli lakomí dať 3 dukáty za členské...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3776
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [DnD 5e] Tí druhí

Příspěvek od Antharon » 2. 3. 2020, 21:37

V druhom sedení sa podarilo preložiť z drakónštiny hrubú kostru rituálu pre privolanie spútanej bohyne známej ako Karmínová kráľovná. Rituál zatiaľ nedáva príliš zmyslu, no postupne snáď zistia detaily.

Zatiaľčo Euron si musel vyriešiť nejaké svoje záležitosti, zbytok skupiny sa vydal do mestskej knižnice aby hľadali nejakú okultnú literatúru, takéto knihy sa však obvykle nenachádzajú vo verejných zbierkach, vzali si však traktát o praktikách temných kultov, ktorá porovnáva postupy a hľadá spoločné znaky v správaní a v rituáloch kultov.

Knihovníčka už však trvala na tom, že sa musia zapísať do knižnice za tri dukáty. Pri vypĺňaní dotazníka získala podozrenie, že Launa by nemusela byť jeho skutočná dcéra, a že mená ktoré uviedol nemuseli byť úplne pravdivé a pokúsila sa nájsť pomoc. Deimos ju chcel spomaliť kúzlom ray of frost, avšak ako to už u civilistov býva, tetuška premrzla na kosť, spadla na zem a roztrieštila sa na tisíce kúskov. Launa s Molvurom nezaváhali a ušli, Deimos sa pokúsil upratať telo avšak v tropickom meste sa kusy ľadu začali topiť a všade iba rozťahal krv. Rýchlo sa teda očistil magickou cestou a nechal to tak. A ušiel. A nechal tam všetku literatúru, čo si chcel požičať.

Po knihách o astrológií sa teda museli popozerať inde. Keď prišli na univerzitnú podu, bolo jasné, že sú na správnom mieste. Zamierili do knižnice, tu bola však knihovníčka skúsený elfský mág. Zatiaľčo sa s ňou molvur a deimos dohadovali, launa sa prešmykla a začala skúmať regály. Knihy jej popadali a dobehla k nej knihovníčka. Začarovala divnú kliatbu (travel through plant) a sotila ju do rastliny ktorá rástla v tohu miestnosti. Molvur s Deimosom na ňu zaútočili, Deimos sa spolu s knihovníčkou zrútil cez tunel v rastline a Molvur mykol ramenami a nasledoval ich.

Ocitli sa v akomsi výbehu pre zviera. Chvíľu na seba s elfkou pozerali, tá však ich zaváhanie využila a teleportovala sa preč. Po krátkom prieskume na nich vybehol z jaskyne univerzitný maskot, panter Sporky, Molvur ho však, tentokrát už bez zaváhania, zoťal jedinou ranou.

Dostať sa z klietky im zabralo trocha času, nakoniec však pomocou ray of frost zmrazili dvere a rozbili zkrehnutý zámok. Miestny školník uvidel, čo sa stalo Sporkymu a rozbehol sa pre pomoc. Na skupinku to už bolo príliš veľa heatu a tak preliezli múr a popri rieke sa vrátili do mesta.

Medzičasom Euron nakontaktoval svojho priateľa Gilerma, ktorý im zadal predošlú prácičku. Chcel po ňom informácie o zadávateľovi práce aby od neho získal nejakú radu ohľadom rituálu a zistiť načo je runový roh, ktorý ukradli z magogovho chrámu.

Gil povedal, že netuší, presvedčil Euroba, nech nechá roh u neho v trezore a Gil nájde kupca. Objednávateľ lúpeže nebol nikto iný ako zavraždený obchodník André Ramirez. Ten býval v starom meste a postavy museli prejsť colnou prehliadkou. Väčšinu vybavenia teda nechali v hostinci a hliadku uplatili piatimi dukátmi.

V Ramirezovom dome sa nestihli príliš poobzerať lebo si ich všinla hliadka (ach, tie fatálne neúspechy). Našli byt, ktorý bol kompletne prehádzaný a stopy boja jasne hovorili, že Ramirez kládol odpor. Na dverách mal vyrité zanamenie pentagramu.

Do domu vtrhla hliadka a hráči na nich okamžite zaútočili. Následky boli fatálne. Deimos a Euron skončili na prahu smrti a štyria členovia hliadky sa domov už nevrátia. Zvuky boja muselo byť počuť aj o ulicu ďalej, vybehli teda zadnými dverami do špinavej aleje, Molvur nesúci dvoch bezvedomých parťákov uvidel ako na nich z protiľahlého domu máva akási žena.

Zatiaľčo vonku strážnici prehľadávali okolie, Launa s pomocou tejto ženy ošetrili Eurona a Deimosa. Nasleduje dlhá negociácia, počas ktorej sa odhalí mnoho zaujímavých skutočností. Žena sa volá Maria Villareal. Je potomkom prisťahovalcov z ďalekého ľadového juhu. Jej predkovia prišli pred dávnymi generáciami z krajiny menom Midgard. Patril k nim aj André Ramirez, ktorý bol jej sused. Keď sa Molvur pýtal na čadičový chrám, okamžite ho spoznala. Podla legiend je nutné prekročiť most do sveta bohov a tam na najvyššom vrchu stojí starý čierny chrám. Ako sa tam však dostanú netuši.

Zdá sa, že nájdené artefakty, patria práve ich cirkvi. Dokázala ich dôveryhodne opísať a tvrdí, že majú iba čisto kultúrnu hodnotu. Ak ich hrdinovia vrátia, je ochotná vziať ich na bohoslužbu ich cirkvi a zoznámiť ich s kňazom, ktorý možno bude vedieť viac.

Počas downtimu sa stali ďalšie dve vraždy. Zabití sú kováč zo starého mesta a Euronov známy Gilermo.

Obchodnícka gilda chystá verejné lynčovanie skupiny zlodejov. Lord d'Etharo prikázal posilniť mestské hliadky, verbuje nových strážnikov, prehliadky na bránach starého mesta sú prísnejšie. Univerzita odmietla pomoc s hľadaním vrahov Sporkyho
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host