Jerson hraje Dračák
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Jerson hraje Dračák
Za chvíli jdu hrát Dračák 1.6. Už se těším na nahazování postavy (Rozpolcenost proto, že je to Dračák.)
Z každodenních podivností.
Faskal
Z každodenních podivností.
Faskal
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
Můžu dát obrázek svého osobní deníku, ale vzhledem k tomu, že jsem za celou hru hodil právě jednou ani nevím, zda se to dá považovat za Dračák.
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
Nebojovali jsme ani jednou. Bylonto takové hodně vyšetřovací a povídací dobrodružství, a rozhodně to nebyl Dračák tak se před lety hrával.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
"Vyšetřovací a povídací dobrodružství" je dost trefný popis Dračáku, jak jsem ho před léty ke konci devadesátek hrával.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
Na konci devadesátek jsem už DrD nehrál (pokud nepočítám WTF skupinu), od roku 1993 do 1995 jsme hráli jiným stylem. Tomuto prostě nemůžu říkat hraní DrD (notabene DrD 1.6), protože v jakýchkoliv jiných pravidlech by to dopadlo úplně stejně. Tedy ne, PJ by měl pravidla pro různé situace, ve kterých jsme byli a které pravidla DrD nepokrývají, takže bychom nejspíše dosáhli nějakých úspěchů a něco bychom zjistili.
Ještě bylo zajímavé, když k nám přišel kluk od vedlejšího stolu, který se chtěl podívat jak se hraje "staré" DrD, protože on hraje dvojky, které jsou jednodušší na popisy a použití schopností atd ... Ale udržel jsem se a nic jsem neřekl
Ještě bylo zajímavé, když k nám přišel kluk od vedlejšího stolu, který se chtěl podívat jak se hraje "staré" DrD, protože on hraje dvojky, které jsou jednodušší na popisy a použití schopností atd ... Ale udržel jsem se a nic jsem neřekl
hraju: Ω Projekt Omega
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Rozpolcenost až na kost
Jerson píše:Ještě bylo zajímavé, když k nám přišel kluk od vedlejšího stolu, který se chtěl podívat jak se hraje "staré" DrD, protože on hraje dvojky, které jsou jednodušší na popisy a použití schopností atd ... Ale udržel jsem se a nic jsem neřekl
Re: Rozpolcenost až na kost
Neopadlo, protože:
(Argument Jersonem byl neodolatelnej )
Jsem rád, že sis to vyzkoušel, protože teď snad budeš trochu líp rozumět tomu, o co se snažím, a proč říkám, že navazuju na jeden ze stylů, jak se hrávalo DrD (byť samozřejmě ne jedinej možnej).
Tohle je taky dost klíčová poznámka. Netýká se to jen zjišťování, ale obecně hraní bez tvrdejch mechanik (mimo boj). Hra může pořád obsahovat soft mechaniky a pokud jsou napsaný dobře, tak můžou hráčům hodně pomoct. Tohle v DrD 1.6 v podsatatě není, takže si hráči museli poradit, jak uměli. Dumám teď právě nad tím, jak zachovat podobnej styl hry, jakej sis právě vyzkoušel, ale pomoct hráčům s tím, co by jim v jinejch hrách generovaly tvrdý mechaniky.
Re: Rozpolcenost až na kost
To skutečně nemůžeš říct, když 1.6 vyšla až v roce 2001 a ty jsi hrál ještě podle verze 1.2 nebo 1.5 a 1.6 jsi už nezažil.Jerson píše:Na konci devadesátek jsem už DrD nehrál (pokud nepočítám WTF skupinu), od roku 1993 do 1995 jsme hráli jiným stylem. Tomuto prostě nemůžu říkat hraní DrD (notabene DrD 1.6)
Ano i ne. Psal jsem o tom už několikrát, že hraním jednoho konkrétního dobrodružství můžeš získat velmi podobný zážitek, ať už ho hraješ v DrD 1, DrD+, DrD II, DnD 5e nebo třeba DW. Jde jen o to, jaká pravidla ti víc "sednou", jaká jsou pro tebe intuitivnější. Jestli je pro někoho intuitivnější hrát svou oblíbenou hru s osekanými pravidly místo jiných pravidel, tak budiž.Jerson píše:protože v jakýchkoliv jiných pravidlech by to dopadlo úplně stejně
Už ve verzi 1.5 jsme hráli, že ses mohl pokusit o cokoliv. Na věci, na které nebyla pravidla, PJ stanovil, na jakou vlastnost si máš hodit a jestli je obtížnost 4, 7 nebo 10. V DrD 1.6 v PPJ je pak napsáno, že PJ má umožnit jakoukoliv akci, pokud není nemožná.Jerson píše:Tedy ne, PJ by měl pravidla pro různé situace, ve kterých jsme byli a které pravidla DrD nepokrývají, takže bychom nejspíše dosáhli nějakých úspěchů a něco bychom zjistili.
A jaký měl z toho dojem?Jerson píše:Ještě bylo zajímavé, když k nám přišel kluk od vedlejšího stolu, který se chtěl podívat jak se hraje "staré" DrD, protože on hraje dvojky, které jsou jednodušší na popisy a použití schopností atd
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Rozpolcenost až na kost
Ostatní to měli také tak? Používali nějaké schopnosti těhc postav? Co jsi vlastně hrál za postavu?
Always bring a gun to a puppet fight
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
Možná to bude chtít oddělit do jiného tématu, nicméně od začátku.
Bylo nás 7+PJ, věk okolo 18 - 25(?) - nevím, špatně se mi to odhaduje, každopádně jsem byl s převahou nejstarší. PJ vede RPG už dlouho, jeden z hráčů má za sebou asi 10 her a minule hru vedl, ostatní mají za sebou právě to jedno minulé sezení (na kterém jsem nebyl.) Jedna holka z minula nepřišla (ještě se k ní vrátím).
Postavy - člověk hraničář, elf zloděj (žena), člověk válečník, člověk zloděj (žena), trpaslík válečník, člověk alchymista a já elf hraničář (protože zlodějů měli dost) - dále budu uvádět jen zkratky. Holka která nepřišla hraje kouzelnici (rasu neznám). Obě holky byly v páru s klukem, EZ (elfka zlodějka) hraje už pár let na Andoru a vede hry, byla hodně aktivní. ČZ byla naopak velmi neaktivní a za celou hru řekla asi dvě věty, i když jsem jí záměrně ponoukal, aby taky jednala.
Moje hody byly 5 na sílu a obratnost (takže 15/+2), 1 na odolnost (takže 6/-2), inteligence a charisma nic moc (14 a 11). 15 životů, celkem dobré hody.
Hra byla o zabránění nepokojů na divném symetrickém ostrově, kde jsme informace museli dolovat z obyvatel a stejně nám nikdo nic moc neřekl (po tře mi PJ řekl, že se divil, že jsme nezkusili vyhrožovat a vydírat, ale já neměl dojem, že by to někam vedlo).
Za celou hru nikdo na nic nehodil, nebo jsem si nevšiml, až já na konci na přesvědčování davu tři hody (0, 8, 7), krátkodobý efekt to mělo, ale celkově to nic nezměnilo.
Nikdo nepoužil žádné zvláštní schopnosti ani kouzla - já dostal relativně brzy od jednoho výběrčího v podobě nazghůla úder pěstí, stálo mě to 3 životy bez jakéhokoliv hodu mého či PJje. Tolik k mému dojmu, že fakticky nešlo o DrD (1.6) - v bezpravidlovém systému bychom to hráli stejně. Jen ke konci TV už říkal, že by to někde vymlátil - celkem známá chvíle, kdy hráči neví co dělat, tak chtějí uplatnit schopnosti postav, které mají. Já věděl co dělat jen díky tomu, že když se nám nedařilo zjistit, kdo má proti komu povstat, tak jsem sám rozšiřoval zvěsti o povstání. Vše bez hodů, jen RP, a nemělo to žádný efekt. V půlce hry nás PJ nasměroval ke konkrétnímu cíli, postavil před nás člověka (cestoval časem typ Dr. Who), který nás poslal pro ukradenou součástku z jeho lodi, která způsobila nerovnováhu na ostrově (časovou). Hodně vysvětlování bylo na konci hry, kdy nám PJ vysvětlil, o co šlo a co jsme vlastně nemohli za celou dobu zjistit.
Ne že bych se nebavil, ale celkově to bylo kolejiště s několika výhybkami, všechny vedly k různým špatným koncům, a po hře jsem v rozhovoru s PJ jistil, že možnost dobrého konce byla, jen bych si musel říct o víc času na přesvědčování lidí a projevit se jako spasitel, atd ... což jsem během hry nemohl vědět. Od pohledu bych řekl, že hráči byli výsledkem poněkud zklamáni a ke konci už všem bylo jedno, jak to vlastně dopadne - zkoušeli jsme být ti dobří, ale zjevně to nešlo.
Po hře jsem se také bavil s částí hráčů o jejich preferencích - aktivní hráčka hraje na netu postapo, ČH a ČA nemají tak velké preference, tedy "Asi fantasy i něco jiného", TV řekl, že magii si umí představit jen ve fantasy (které preferuje). ČV a ČZ odešli dřív, preference neznám. A PJ hraje fantasy, ale už u to leze krkem, vede asi čtyři skupiny a postavu hraje v mé Omeze. Holka která nepřišla naopak fantasy nemá ráda a preferuje nějaké vyšetřování - a já si kladu otázku, nakolik neměla čas a nakolik chuť, co jsem pochopil, tak není v páru s žádným klukem ve skupině. ČZ naopak vypadala, že je ve hře právě jen kvůli tomu, že její kluk hraje (a že minule vedl hru on). Když dostanu možnost, zjistím další detaily.
Po hře ČH trochu litroval, že nedošlo na boj, že chtěl vidět, jak pravidla fungujou, ale jinak si hráči pravidla nepamatujou, jako že vůbec - proto taky PJ hrál bez nich, a ta která použil používal volně (vidění magenergie u alchymisty u něj znamená přepnutí na magický pohled, bez hodu - zkoušeno při pozorování plášťů výběrčích).
Celkem věřím, že takhle se v mnoha skupinách hrál a pořád hraje "Dračák", nicméně fakticky je to bezpravidlová hra, vyhodnocení akcí DÚPJ, přičemž vyjednávání znamená "ukecat PJje", což skoro nejde - ani já se svou výmluvností jsem nedosáhl žádných úspěchů, kromě těch, u kterých jsem měl dojem, že jsou předskriptované a tedy potřebné pro to, aby se příběh posunul tam kam má.
Pár odpovědí:
Shadowww - k pravidlům jsem se už vyjádřil, tohle dobrodružství by dopadlo asi stejně, protože bylo v globálu nalajnované. Na konci jsme asi mohli zabít Doktora, nebo mu nedat součástku, ale dát mu součástku a přitom tím nevyvolat povstání se nám i přes snahu na všech stranách (doslova) nepodařilo.
Bylo nás 7+PJ, věk okolo 18 - 25(?) - nevím, špatně se mi to odhaduje, každopádně jsem byl s převahou nejstarší. PJ vede RPG už dlouho, jeden z hráčů má za sebou asi 10 her a minule hru vedl, ostatní mají za sebou právě to jedno minulé sezení (na kterém jsem nebyl.) Jedna holka z minula nepřišla (ještě se k ní vrátím).
Postavy - člověk hraničář, elf zloděj (žena), člověk válečník, člověk zloděj (žena), trpaslík válečník, člověk alchymista a já elf hraničář (protože zlodějů měli dost) - dále budu uvádět jen zkratky. Holka která nepřišla hraje kouzelnici (rasu neznám). Obě holky byly v páru s klukem, EZ (elfka zlodějka) hraje už pár let na Andoru a vede hry, byla hodně aktivní. ČZ byla naopak velmi neaktivní a za celou hru řekla asi dvě věty, i když jsem jí záměrně ponoukal, aby taky jednala.
Moje hody byly 5 na sílu a obratnost (takže 15/+2), 1 na odolnost (takže 6/-2), inteligence a charisma nic moc (14 a 11). 15 životů, celkem dobré hody.
Hra byla o zabránění nepokojů na divném symetrickém ostrově, kde jsme informace museli dolovat z obyvatel a stejně nám nikdo nic moc neřekl (po tře mi PJ řekl, že se divil, že jsme nezkusili vyhrožovat a vydírat, ale já neměl dojem, že by to někam vedlo).
Za celou hru nikdo na nic nehodil, nebo jsem si nevšiml, až já na konci na přesvědčování davu tři hody (0, 8, 7), krátkodobý efekt to mělo, ale celkově to nic nezměnilo.
Nikdo nepoužil žádné zvláštní schopnosti ani kouzla - já dostal relativně brzy od jednoho výběrčího v podobě nazghůla úder pěstí, stálo mě to 3 životy bez jakéhokoliv hodu mého či PJje. Tolik k mému dojmu, že fakticky nešlo o DrD (1.6) - v bezpravidlovém systému bychom to hráli stejně. Jen ke konci TV už říkal, že by to někde vymlátil - celkem známá chvíle, kdy hráči neví co dělat, tak chtějí uplatnit schopnosti postav, které mají. Já věděl co dělat jen díky tomu, že když se nám nedařilo zjistit, kdo má proti komu povstat, tak jsem sám rozšiřoval zvěsti o povstání. Vše bez hodů, jen RP, a nemělo to žádný efekt. V půlce hry nás PJ nasměroval ke konkrétnímu cíli, postavil před nás člověka (cestoval časem typ Dr. Who), který nás poslal pro ukradenou součástku z jeho lodi, která způsobila nerovnováhu na ostrově (časovou). Hodně vysvětlování bylo na konci hry, kdy nám PJ vysvětlil, o co šlo a co jsme vlastně nemohli za celou dobu zjistit.
Ne že bych se nebavil, ale celkově to bylo kolejiště s několika výhybkami, všechny vedly k různým špatným koncům, a po hře jsem v rozhovoru s PJ jistil, že možnost dobrého konce byla, jen bych si musel říct o víc času na přesvědčování lidí a projevit se jako spasitel, atd ... což jsem během hry nemohl vědět. Od pohledu bych řekl, že hráči byli výsledkem poněkud zklamáni a ke konci už všem bylo jedno, jak to vlastně dopadne - zkoušeli jsme být ti dobří, ale zjevně to nešlo.
Po hře jsem se také bavil s částí hráčů o jejich preferencích - aktivní hráčka hraje na netu postapo, ČH a ČA nemají tak velké preference, tedy "Asi fantasy i něco jiného", TV řekl, že magii si umí představit jen ve fantasy (které preferuje). ČV a ČZ odešli dřív, preference neznám. A PJ hraje fantasy, ale už u to leze krkem, vede asi čtyři skupiny a postavu hraje v mé Omeze. Holka která nepřišla naopak fantasy nemá ráda a preferuje nějaké vyšetřování - a já si kladu otázku, nakolik neměla čas a nakolik chuť, co jsem pochopil, tak není v páru s žádným klukem ve skupině. ČZ naopak vypadala, že je ve hře právě jen kvůli tomu, že její kluk hraje (a že minule vedl hru on). Když dostanu možnost, zjistím další detaily.
Po hře ČH trochu litroval, že nedošlo na boj, že chtěl vidět, jak pravidla fungujou, ale jinak si hráči pravidla nepamatujou, jako že vůbec - proto taky PJ hrál bez nich, a ta která použil používal volně (vidění magenergie u alchymisty u něj znamená přepnutí na magický pohled, bez hodu - zkoušeno při pozorování plášťů výběrčích).
Celkem věřím, že takhle se v mnoha skupinách hrál a pořád hraje "Dračák", nicméně fakticky je to bezpravidlová hra, vyhodnocení akcí DÚPJ, přičemž vyjednávání znamená "ukecat PJje", což skoro nejde - ani já se svou výmluvností jsem nedosáhl žádných úspěchů, kromě těch, u kterých jsem měl dojem, že jsou předskriptované a tedy potřebné pro to, aby se příběh posunul tam kam má.
Pár odpovědí:
No, k tomu nejsou potřeba žádná pravidla, a osobně si ani nejsem jist, jestli to hráče bavilo - myšleno celá hra i jednotlivé scény.
Shadowww - k pravidlům jsem se už vyjádřil, tohle dobrodružství by dopadlo asi stejně, protože bylo v globálu nalajnované. Na konci jsme asi mohli zabít Doktora, nebo mu nedat součástku, ale dát mu součástku a přitom tím nevyvolat povstání se nám i přes snahu na všech stranách (doslova) nepodařilo.
Vím že návrh na pravidlové řešení je někde na konci PPJ, bez konkrétních čísel, ale to tady stejně nehrálo roli.
ShadoWWW píše: ↑28. 1. 2019, 10:16TEn kluk chtěl vidět, jak se používají mechaniky starého DrD, tak jsem mu chtěl v první chvíli říct, že je u nás stejně neuvidí, a pak jsem chtěl za ním zajít a říct mu, co si myslím o DrD 1.6 i 2 a jednoduchosti, ale dal jsem přednost odchodu s ostatními a získávání dodatečných informací od nich. Stejně se na nás díval asi deset sekund a šel zpět - měl tam nějakou slečnu a pak přišla asi ještě jedna, tak mu sledování naší hry asi nepřišlo zajímavé.
A jaký měl z toho dojem?
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozpolcenost až na kost
Tak pár dodatků.
Kluk, který hrál člověka válečníka vede RPG už asi 10 let. Upravil si pravidla, aby byla více vyprávěcí a méně házecí. On ani jeho slečna k fantasy nijak netíhnou, spíše naopak, hrává připravené hororové detektivní dobrodružství, obvykle naskriptované, zaměřené na atmosféru. Řešení situací bývá jedno jediné správné, prý je logické. Jsem pozvaný na jeho další hru, kterou povede tímto způsobem.
Celkově z této skupiny osmi lidí pět hraje raději něco jiného než fantasy, dvěma je to tak nějak jedno, jeden preferuje fantasy.
Kluk, který hrál člověka válečníka vede RPG už asi 10 let. Upravil si pravidla, aby byla více vyprávěcí a méně házecí. On ani jeho slečna k fantasy nijak netíhnou, spíše naopak, hrává připravené hororové detektivní dobrodružství, obvykle naskriptované, zaměřené na atmosféru. Řešení situací bývá jedno jediné správné, prý je logické. Jsem pozvaný na jeho další hru, kterou povede tímto způsobem.
Celkově z této skupiny osmi lidí pět hraje raději něco jiného než fantasy, dvěma je to tak nějak jedno, jeden preferuje fantasy.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů