DrD v e-podobě?

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od PetrH »

A pritom lidi hafec, co by to pdf koupilo... No jo no. Takhle to sosnou z ulozto...
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od York »

mackan píše: 24. 7. 2019, 16:50Does it make sense?
Nejúspěšnější hra Altaru je s velkým náskokem DrD 1.X. Dál ta firma vydala DrD+ a DrD II, kde těžko odhadneme, co se víc prodává, ale DrD II po revizi vcelku lidi vzali na milost (ne všichni ho hrajou, ale aspoň už nejsou přesvědčeni, že to je nehratelný bastl), zatímco o DrD+ vcelku panuje shoda, že to je slepá vývojová větev zajímavá jen pro velmi úzkou skupinu hráčů. A z těhle možností si jako další projekt Altaru Bouchi vybral DrD+.

Smysl bych v tom fakt nehledal :-)
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od ShadoWWW »

A navíc DrD+ v PDF koupit jde. :-)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od boubaque »

V době, kdy se začínalo dělat na DrD2 měl Bouchi plán, že zmodernizuje Dračák, jak ho chápal: Jedna linie, na které mají hráči začínat, a jedna linie pro "pokročilé hráče", tj. takové, kteří chtějí (zřejmě) propracovanější simulaci i za cenu robustnějšího, složitějšího systému. (Aspoň tak jsem Bouchiho pochopil.) Tzn. plán modernizovat DrD+ je nejmíň 10 let starý a je analogický k projektu DrD2.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od eerieBaatezu »

Podle Bouchiho má DrD+ lepší základ, než DrDO a proto chce DrD+2. Akorát se to celé má zjednodušit.

Pokud to chápu správně, tak ten "lepší základ" je ta logaritmická tabulka a zjednodušit znamená, že bude jedna a ne mnoho tabulek.

K čemu to reálně bude nevím, protože prostě nějakou logaritmickou tabulkou se stejně realita nenasimuluje. A produkovat DrD+2, protože má lepší základ taky moc nechápu, protože jakékoliv hře můžu dát jakýkoliv základ. Koukněte, jaký základ má DrD II a to je prosím hra s titulem "Dračí Doupě". Čili dělat DrD+2 namísto DrDO 2 kvůli tomu, že má nějaký mechanický základ, mi vůbec nedává smysl.

Navíc můj pohled na věc od začátku byl, DrDO 2 má vycházet z DrDO a brát dobré nápady a fluff z Plusek, pokud se to bude hodit. Tzn., zajímavé schopnosti povolání, nebo podobory povolání vzít z Plusek a zaimplementovat to, protože je tam spousta super nápadů, akorát jedou na tom šíleném systému.

Jestli Bouchiho vize tkví v tom, že to budou striktně předělané DrD+, kde nebudou věci z DrDO, které měli lidi rádi, tak je to pro mě ještě větší WTF.
Obrázek
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od Lorwyn »

Ta tabulka ti ze sčítání dělá v důsledku násobení, to je docela cool věc. A stačí opravdu jedna. Umožní to pak mít v celé hře příjemně malá čísla. 2k6+ je taky ok hod. Mechanický základ bez nepřehlednosti všude okolo to má na pohodu. Naopak struktura příručky, nabalené mechaniky, etc nic moc.

Jde to úplně jiným směrem, než drd2, cílí to na jiné hráče. Obojí vychází z drd1.6, jen z jiných nápadů. Ale pokud vím, tak dvojky si nic z plusek brát nechěly...je to prostě cesta jinam. Pluska jsou stará, drd2 až tak ne. Pokud je zájem o tuhle "druhou větev" proč ne.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od ShadoWWW »

Pokud chce Altar zaměřit svou další verzi na mechanicky robustní stavění postav, pak bych mu doporučoval zaměřit svou pozornost na Pathfinder 2, který má vyjít teď 1. srpna a bude mít OGL a alchymistu mezi základními povoláními.

Výhodou takového řešení je, že by se stavělo na široce otestovaném systému a jeho hráči by mohli snadno využívat i všech produktů, co vyjdou pro PF2.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od Jerson »

Lorwyn píše: 25. 7. 2019, 22:03 Ta tabulka ti ze sčítání dělá v důsledku násobení, to je docela cool věc. A stačí opravdu jedna. Umožní to pak mít v celé hře příjemně malá čísla. 2k6+ je taky ok hod. Mechanický základ bez nepřehlednosti všude okolo to má na pohodu.
Až na to, že v RPG žádné násobení nepotřebuješ, a tabulka funguje jedině pro závislost síly a hmotnosti zvedané činky (nikoliv libovolného předmětu, ale činky) s náhodným faktorem k tomu. A možná ještě funguje pro zkrácení časů některých činností. Ve všech ostatních případech jako rychlost pohybu, vzdálenost či výška skoku, dostřel a další věci dává naprosto WTF výsledky, nemluvě o tom, že samotný údaj fyzikální veličiny je PJjovi k ničemu, když ho nemá s čím srovnat. K čemu je informace, že jedna postava přeskočí průměrně 3,7 metru a druhá 4,3? Dokud nedefinuje, že v dobrodružství bude průrva široká přesně 4 metry, je to naprosto neužitečná informace.

Příjemně malá čísla se dají dosáhnout i stovkou jiných způsobů, hod 2k6+ jen jen zbytečně nešikovný hod 2k6.
Mechanický základ Plusek je nevhodný prakticky pro jakoukoliv hru a - se vší úctou k Vláďovi - je to pro RPG strašně blbá mechanika. Ostatně dávala divné výsledky i v Original War, UFO: Aftershock ani UFO Afterlight, a to jsou hry, ve kterých všechny výpočty dělá počítač. Navíc její myšlenka pochází někdy z roku cca 1993 (v roce 1995 psal do Dechu draka tento princip s tím, že "už dlouho" vyvíjí vlastní RPG).

To že několik skupin matfyzáků tahle pravidla používá mi nepřijde jako dostatečný důvod, aby se na podobném základě dělala nová verze, kterou by měla používat širší veřejnost. A to i za situace, kdy se na různé výpočty dají udělat programy a každý hráč má v kapse dost výkonný počítač.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od Lorwyn »

Konkrétní aplikace (aka průrvy) mi taky nesedí. O co mi šlo je to, že to umožňuje bez kalkulačky složitější matiku, než bys jinak měl a přitom to při pohledu zvenčí - pro hráče - vypadá jako sčítání malých čísel. Argument, že to umí apky je samozřejmě platný, moje averze k appkám ve hře je věc čistě osobní a chápu, že to tak nemá každý.

Ale tohle se tu točilo už hodněkrát. Spíš mě zaujalo, když už se uvažuje o pokračování plusek, víme kolik lidí je hraje? Myslela jsem, že moc ne, ale i v poslední době jsem potkala nějaké lidi co je normálně hrajou. Jak moc myslíte, že jsou ještě živá?
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nechce Bouchi udělat nějaké preview? Už na tom makají fůru času, tak by něco mít mohli. Vůbec nemám ponětí, o čem že to vlastně má být.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od Jerson »

Lorwyn píše: 26. 7. 2019, 10:06 O co mi šlo je to, že to umožňuje bez kalkulačky složitější matiku, než bys jinak měl a přitom to při pohledu zvenčí - pro hráče - vypadá jako sčítání malých čísel.
Ale na co tu matematiku potřebuješ? Převodní tabulka v DrD+ umožňuje snáze řešit věci, které by bez ní vůbec nebylo třeba řešit.

Těžko říct, kolik lidí je hraje v absolutních číslech, ale poměrově to moc nebude.
Uživatelský avatar
Lorwyn
Příspěvky: 783
Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
Bydliště: Krajina snů

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od Lorwyn »

Nepotřebuješ, stejně jako nepotřebuješ třeba životy. Je to jen berlička která umožňuje snáze řešit věci, které sice nějsou potřeba ale některé lidi baví a je to pro ně jedno z hlavních lákadel. Prostě to lidem umožňuje si snadno počítat bonusy do schopností, což dost lidí fakt baví (nejsem ten člověk, jen jich kupu znám).

edit: Prostě lidem leckdy přijde cool, že přičtou malé číslo ale projeví se to jako násobení. Zacházejí s malými čísly při přechodu na vyšší úrovně, ale následky schopností jsou výrazně drsnější. Hodí se to jen pro přeepičtělou hru, ale takové je plusko celé.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od ShadoWWW »

  • Znám hodně lidí, co hráli DrD 1.6 a po shlédnutí DrD+, maximálně jednom sezení hraní DrD+, přešli zpět na DrD 1.6.
  • Znám pár lidí, co dlouhodobě hráli DrD+, ale už od něj odešli a nevátili by se k němu.
  • Neznám nikoho, kdo by přešel na DrD+ z DnD.
  • Neznám nikoho, kdo by aktuálně hrál DrD+ nebo by ho chtěl hrát.
Podle mě je otázka, kolik lidí je skutečně cílovka, co to chtějí hrát a nevystačí si se sučasným DrD+ nebo jinou RPG.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od York »

ShadoWWW píše: 26. 7. 2019, 14:36Podle mě je otázka, kolik lidí je skutečně cílovka, co to chtějí hrát a nevystačí si se sučasným DrD+ nebo jinou RPG.
Podle téhle logiky by byla všechna RPGčka po oDnD zbytečná, včetně dalších edic DnD.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: DrD v e-podobě?

Příspěvek od ShadoWWW »

Nebyla. Protože u oDnD i všech edic DnD vždy existovala početná skupina hráčů, co chtěli novou, jinou edici (co by fungovala líp než ta stávající). Snad jen u 3.5 většina hráčů chtěla setrvat u 3.5, jak se ukázalo jejich přechodem k PF.

Třeba teď poptávka po 6E taky není, ale za pár let, tipuji nejpozději v roce 2034, bude. Tipl bych si, že poměrně významná poptávka po nové edici bude už po 10 letech, v roce 2024.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů