DrD 1.7?
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD 1.7?
já s eklidně testování v Praze zúčastním i osobně:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DrD 1.7?
Na tom označení nijak netrvám.Bouchi píše: Já bych nicméně podotkl, že i při "přeskočení" několika verzí (čísel za tečkou) zůstávaly herní mechanismy v drtivé většině zpětně kompatibilní. Tj. neměnil se souboják, hody proti pasti, procentové hody, spíš se sem tam něco přidalo.
Čili pokud by se např všechno převedlo jen na použití šestistěnek, tak by IMHO označení 1.x bylo matoucí.
To by asi taky byla jedna z možností. Další výhoda PbP nicméně je, že do toho můžou nahlédnout i ti, kdo se hry přímo neuzúčastní. Což by momentálně mohlo docela dost pomoct.Vallun píše:já s eklidně testování v Praze zúčastním i osobně:)
Pro mě nejjenodušší by asi bylo odehrát část The Lost City, což je modul pro úplně původní D&D. Před časem jsem to připravoval k hraní přes voice chat, ke kterému nakonec nedošlo, tak bych to alespoň využil.
Naposledy upravil(a) York dne 8. 5. 2013, 11:41, celkem upraveno 1 x.
Re: DrD 1.7?
Jestli si další iterace DrD 1.x zaslouží odstranění nějakých hodů, tak jsou to hody 2k6 a 1k8 a podobné.
k% by většinou měli zůstat, i když občas by si zasloužili zrušení (dvojitý hod na úspěch blesků) či předělání na lepší mechaniku (Odhad, zastrašování, stopování, hledání magie). Výjimečně by se měli měnit na past (k10), možná právě toho odhadu soupeře jsou procenta pro použití v souboji zbytečně náročná.
Mrknu se tedy na to, ale předem se mi poskok o 3 čísla nezdá jako dobrý nápad.
Například u kouzelníka bych třeba uvažoval o redukci počtu blesků v méně kouzel. Kdo z vás někdy používal žluté či fialové?
Já třeba na zpětné kompatibilitě a označení trvám, i když vím, že to sebou nese neduhy ohledně 1k6+ a inflace životů apod. To se bude řešit později.
k% by většinou měli zůstat, i když občas by si zasloužili zrušení (dvojitý hod na úspěch blesků) či předělání na lepší mechaniku (Odhad, zastrašování, stopování, hledání magie). Výjimečně by se měli měnit na past (k10), možná právě toho odhadu soupeře jsou procenta pro použití v souboji zbytečně náročná.
Mrknu se tedy na to, ale předem se mi poskok o 3 čísla nezdá jako dobrý nápad.
Například u kouzelníka bych třeba uvažoval o redukci počtu blesků v méně kouzel. Kdo z vás někdy používal žluté či fialové?
Já třeba na zpětné kompatibilitě a označení trvám, i když vím, že to sebou nese neduhy ohledně 1k6+ a inflace životů apod. To se bude řešit později.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD 1.7?
2k6 a1k8 v DrD??
žluté blesky se používaly docela často, černé, mdoré, zelené jsou klasika, my navíc blesků§m přidávali dle barev i specifické další vlastnosti.
žluté blesky se používaly docela často, černé, mdoré, zelené jsou klasika, my navíc blesků§m přidávali dle barev i specifické další vlastnosti.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: DrD 1.7?
2k6 třeba u odvracení neviděných nebo zvířatVallun píše:2k6 a1k8 v DrD??
1k8 u nahazování životů nestvůr
Re: DrD 1.7?
Odpovím sem, protože se tahle připomínka týká spíš 1.7 než 1.9.
- evoluce s minimem úprav, jejímž výsledkem by byla verze 1.7 jako přímý nástupce 1.6
- mnou nabízená kompletní výměna herního systému se zachováním všecho settingového a fluffového. K tomu se vztahoval Bouchiho komentář o tom, že taková zásadní změna by měla být reflektována větším skokem v číslování (nebo ještě něčím výraznějším). Já tomu pracovně říkám 1.9, aby byl skok opravdu znatelný a přitom z toho bylo stále zřejmé, že to alespoň z části navazuje na 1.X
- nová hra jen volně inspirovaná Dračím doupětem, zachovávající podobný styl hry (což například dvojka nedělá).
Je celkem jasné, že každý asi stojí o něco trochu jiného a já rozhodně nechci tvrdit (a doufám, že to ani nedělám), že nabízím něco jiného, než co skutečně nabízím.
PS: Připravím tu PbP hru.
V diskusi se opakovaně vyskytují tři možné přístupy:Fafrin píše:Tak jo, po shlédnutí prvních dvou stránek (konkrétně část Kostky a tabulka ras) vím, že to není DrD 1.9 ale nový systém, který se tváří že je původní DrDo (nemůžeš změnit zcela mechaniky vyhodnocování a způsob tvorby postav a tvářit se, že jsi jen novější verze.)
Takže přeji hodně úspěchů a hraj si beze mne, ale tohle prostě fungovat nebude. Přechot z DrD 1.6 sem nebude možný bez zásadních změn.
- evoluce s minimem úprav, jejímž výsledkem by byla verze 1.7 jako přímý nástupce 1.6
- mnou nabízená kompletní výměna herního systému se zachováním všecho settingového a fluffového. K tomu se vztahoval Bouchiho komentář o tom, že taková zásadní změna by měla být reflektována větším skokem v číslování (nebo ještě něčím výraznějším). Já tomu pracovně říkám 1.9, aby byl skok opravdu znatelný a přitom z toho bylo stále zřejmé, že to alespoň z části navazuje na 1.X
- nová hra jen volně inspirovaná Dračím doupětem, zachovávající podobný styl hry (což například dvojka nedělá).
Je celkem jasné, že každý asi stojí o něco trochu jiného a já rozhodně nechci tvrdit (a doufám, že to ani nedělám), že nabízím něco jiného, než co skutečně nabízím.
PS: Připravím tu PbP hru.
Re: DrD 1.7?
Tak.
Ulynul skoro přesně měsíc. Testovací PbP hra se díky dvěma odvážným dobrovolníkům nakonec rozběhla (díky Beldene a Core), ale zdá se, že to nebyl moc dobrý výběr formátu. Měl jsem teď v pondělí možnost odehrát "naživo" část toho samého dobrodružství a kromě toho, že se toho za jediný večer odehrálo mnohem víc (což asi nikoho nepřekvapí), tam byl naprosto zásadní rozdíl ve hře samotné - v PbP hře se hodně obtížně realizuje nějaká zajímavější interakce mezi hráčskými postavami (byť se o to Cor i Belden průběžně snažili), což je to, co dává oldschool dungeonu tu (pro mě) tak podstatnou šťávu.
Celkově ale začínám mít dojem, že zájem o zmodernizovanou verzi dračáku je mezi čtenáři RPG fóra mnohem menší, než jsem původně předpokládal. Abych byl přesný, tak malý až žádný zájem ze strany nejaktivnějších přispěvatelů mě nepřekvapuje, protože drtivá většina z nich má úplně jiné herní preference, ale tak trochu jsem doufal, že se tu najde větší počet příznivců "klasického" hraní, kteří nejsou až tolik vidět.
Otázka je, co s tím. Můj prozatímní plán je dodělat aktualizovanou verzi pravidel (co si budeme povídat, musím se do toho docela dost nutit, takže mi to jde pomalu) a zkusit s ní oslovit trochu širší komunitu, než jen RPG fórum. Pokud se mi totiž nepodaří najít nikoho, kdo by si to chtěl aspoň zkusit zahrát, tak nejspíš nebude mít smysl dál investovat úsilí do projektu blokovaného autorskými právy.
Do této diskuse to píšu zejména proto, že to je myslím celkem vypovídající praktická odpověď na otázku, nakolik je zájem o účast na tvorbě nějaké formy revivalu dračáku a nakolik je něco takového reálné bez oficiální záštity Altaru.
Ulynul skoro přesně měsíc. Testovací PbP hra se díky dvěma odvážným dobrovolníkům nakonec rozběhla (díky Beldene a Core), ale zdá se, že to nebyl moc dobrý výběr formátu. Měl jsem teď v pondělí možnost odehrát "naživo" část toho samého dobrodružství a kromě toho, že se toho za jediný večer odehrálo mnohem víc (což asi nikoho nepřekvapí), tam byl naprosto zásadní rozdíl ve hře samotné - v PbP hře se hodně obtížně realizuje nějaká zajímavější interakce mezi hráčskými postavami (byť se o to Cor i Belden průběžně snažili), což je to, co dává oldschool dungeonu tu (pro mě) tak podstatnou šťávu.
Celkově ale začínám mít dojem, že zájem o zmodernizovanou verzi dračáku je mezi čtenáři RPG fóra mnohem menší, než jsem původně předpokládal. Abych byl přesný, tak malý až žádný zájem ze strany nejaktivnějších přispěvatelů mě nepřekvapuje, protože drtivá většina z nich má úplně jiné herní preference, ale tak trochu jsem doufal, že se tu najde větší počet příznivců "klasického" hraní, kteří nejsou až tolik vidět.
Otázka je, co s tím. Můj prozatímní plán je dodělat aktualizovanou verzi pravidel (co si budeme povídat, musím se do toho docela dost nutit, takže mi to jde pomalu) a zkusit s ní oslovit trochu širší komunitu, než jen RPG fórum. Pokud se mi totiž nepodaří najít nikoho, kdo by si to chtěl aspoň zkusit zahrát, tak nejspíš nebude mít smysl dál investovat úsilí do projektu blokovaného autorskými právy.
Do této diskuse to píšu zejména proto, že to je myslím celkem vypovídající praktická odpověď na otázku, nakolik je zájem o účast na tvorbě nějaké formy revivalu dračáku a nakolik je něco takového reálné bez oficiální záštity Altaru.
Naposledy upravil(a) York dne 8. 6. 2013, 14:59, celkem upraveno 2 x.
Re: DrD 1.7?
Nuz bud presli na oldschool alebo newschool (nech je to cokolvek). V middleschoole zostal malokto a ak ano, tak ma davno svoj oblubeny system. Je podla mna nemozne "predat" im nieco ine.že se tu najde větší počet příznivců "klasického" hraní, kteří nejsou až tolik vidět.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: DrD 1.7?
Možná to je spíš tím, že middleschool je hodně kampaňovitý, takže má menší dynamiku. "Newschooloví experimentátoři" fluktuují mnohem víc, často každou session zkouší jiný systém, zatímco průměrná délka kampaně ve hrách, kterých se účastním, se pohybuje někde mezi půl rokem a rokem. Takže i kdybych se teď dejme tomu nadchnul pro nějaký nový systém, tak je celkem pravděpodobné, že nejdříve až tak za půl roku budu mít šanci zkusit na to přemluvit svoje spoluhráče (ostatně pondělní testovací hra byla možná právě jen díky dohrání dosavadní kampaně).Aljen píše:Nuz bud presli na oldschool alebo newschool (nech je to cokolvek). V middleschoole zostal malokto a ak ano, tak ma davno svoj oblubeny system. Je podla mna nemozne "predat" im nieco ine.že se tu najde větší počet příznivců "klasického" hraní, kteří nejsou až tolik vidět.
Nicméně pokud jde o pouhé vyzkoušení, tak imho pro většinu middleschool hráčů není nereálné zúčastnit se testovacího oneshotu i v průběhu hraní vlastní kampaně.
A ještě co se prodeje případného hotového produktu týče - tady vidím dost diametrální rozdíl, protože zatímco na testování aktuálně vyvíjené hry můžu počítat prakticky pouze s aktuálně aktivně hrajícími hráči, tak reedice dračáku (nebo vydání hry pro hráče s podobnými preferencemi) má obrovský potenciál oslovit bývalé hráče Dračího doupěte nebo jejich děti (což je fenomén, který například u DnD nastal a byl až nad očekávání silný).
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: DrD 1.7?
Jinak řečeno, žádný zájem ze strany potenciálních hráčů, protože všichni kteří zůstali u Dračáku zůstali u svého dračáku a nemají důvod na tom něco měnit?York píše:Do této diskuse to píšu zejména proto, že to je myslím celkem vypovídající praktická odpověď na otázku, nakolik je o jakoukoliv formu revivalu dračáku zájem a nakolik je něco takového reálné.
Slušelo by se podotknout "my jsme ti to říkali", ale v tomto případě je to jako kopat do mrtvoly. Prostě ... vykašli se na předělávky dračáku. Když už něco, udělej použitelný doplněk k existující hře.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: DrD 1.7?
Já se nesnažím prodávat hotový, tištěný a hlavně graficky upravený a ilustrovaný produkt, takže těžko na základě toho soudit, jak by taková činnost vedla nebo nevedla ke změnám u stávajících dračákových skupin. Já hledám pomoc s vývojem a testováním, a to je očividně snazší u něčeho, co lidi znají. Navíc zdaleka ne všechny skupiny hrající middleschool mají jeden stabilní systém, z těch co osobně znám většina systémy střídá.Jerson píše:Jinak řečeno, žádný zájem ze strany potenciálních hráčů, protože všichni kteří zůstali u Dračáku zůstali u svého dračáku a nemají důvod na tom něco měnit?
K jaké existující hře?Jerson píše:Když už něco, udělej použitelný doplněk k existující hře.
Dračák je mrtvý, nakladatel vlastnící práva vydávání oficiálně ukončil a pochybuju, že by k němu chtěl vydávat doplňky. K DrD+ nemá moc smysl cokoliv dělat. K Shadowrunu se dost dobře u nás nic oficiálně vydat taky nedá, nehledě na to, že vydavatel české verze druhé edice už dost možná ani neexistuje a i kdyby jo, tak je sto let za opicema, protože zanedlouho vyjde edice pátá. Stín meče je kapitola sama o sobě. GURPS, DnD, Pathfinder, WoD atd. - hry zahraničních vydavatelů bez českého vydání. Dvojka, Střepy i Příbehy impéria jsou všechno newschool hry s úplně jiným stylem hraní, než jaký vyhovuje mě a mým spoluhráčům. Takže pro co mám ty doplňky dělat, aby to bylo něco v rámci mých preferencí a nebyla to jen práce do šuplíku?
Re: DrD 1.7?
K omeze, prece. Vis prece, ze ostatni hry jsou uplne blbe, protoze tam je vetsi cislo vzdycky lepsi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: DrD 1.7?
Hodně štěstí. Dal jsem odkaz na tvá pravidla na dracidoupe.cz a vyjádřil se k tomu pouze jeden člověk s tím, že je to dovednostní systém a tedy to není DrD. Zbytek po tom ani nevzdechl, i když je pravda, že tolik lidí už tam nechodí. Asi budeš muset udělat agresivní náborovou akci.York píše:zkusit s ní oslovit trochu širší komunitu, než jen RPG fórum
Always bring a gun to a puppet fight
Re: DrD 1.7?
Moc děkuju, nerad bych se pouštěl do tamějšího registračního procesu, vypadá dost děsivěPardGalen píše:Dal jsem odkaz na tvá pravidla na dracidoupe.cz
Ono to vůbec vypadá, že kdysi velká a aktivní dračáková komunita pomalu ale jistě vymírá.PardGalen píše:a vyjádřil se k tomu pouze jeden člověk s tím, že je to dovednostní systém a tedy to není DrD. Zbytek po tom ani nevzdechl, i když je pravda, že tolik lidí už tam nechodí. Asi budeš muset udělat agresivní náborovou akci.
Re: DrD 1.7?
Kdybych chtěl hrát Dračák jako Oldschool, šáhnu po Labyrinth Lord.
Kdybych chtěl hrát Dračák jako D20 (i s alchymistou ), šáhnu po Pathfinderu.
Kdybych chtěl hrát Dračák ve stylu Vukogvazdské družiny, šáhnu po novém DnD Next; které mimochodem vypadá hodně zajímavě (nejen) pro low magic low heroic fantasy hraní.
Kdybych chtěl hrát Dračák jako Dračák, tak si počkám na elektronické vydání starých pravidel 1.6, které tu bude co nevidět.
A z hlediska pravidel jsou všechny ty hry bližší původnímu Dračáku než ta neofiko verze 1.9, která spíš připomíná Hrdiny fantasy.
Kdybych chtěl hrát Dračák jako D20 (i s alchymistou ), šáhnu po Pathfinderu.
Kdybych chtěl hrát Dračák ve stylu Vukogvazdské družiny, šáhnu po novém DnD Next; které mimochodem vypadá hodně zajímavě (nejen) pro low magic low heroic fantasy hraní.
Kdybych chtěl hrát Dračák jako Dračák, tak si počkám na elektronické vydání starých pravidel 1.6, které tu bude co nevidět.
A z hlediska pravidel jsou všechny ty hry bližší původnímu Dračáku než ta neofiko verze 1.9, která spíš připomíná Hrdiny fantasy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů