Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Moderátor: Bouchi
Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Tvořím si vlastní pravidla a jelikož jsem na DrDu začínal - vycházím z jeho koncepcí povolání. V zásadě u všech povolání je toho docela dost zajímavého, anebo jsem ono povolání alespoň z mého pohledu zajímavým udělal, akorát u toho pyrofora mám trochu problém. Pyrofor dokáže vyrobit hromadu užitečných předmětů, ale použít je umí téměř vždy kdokoli, jeho síla je v práci s výbušninami a s jedy( nicméně ty jedy nejsou úplně jeho suverénní doména, zloději mu do toho slušně fušují, druidi si z přírody též dokáží leccos obstarat) ovšem vzato kolem a kolem mi přijde, že toho je furt málo.
Chtěl bych tedy v plén položit otázku - řešil někdo z vás už tento problém? Pokud ano jak to dopadlo, či co si o tom myslíte?
A pokud vám pyrofor připadá dostatečně atraktivní - já vám to neberu - ale za ta léta co GMuju u mě nehrál nikdo ani 1* !!! pyrofora - čím to asi bude?
Chtěl bych tedy v plén položit otázku - řešil někdo z vás už tento problém? Pokud ano jak to dopadlo, či co si o tom myslíte?
A pokud vám pyrofor připadá dostatečně atraktivní - já vám to neberu - ale za ta léta co GMuju u mě nehrál nikdo ani 1* !!! pyrofora - čím to asi bude?
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Tak proč tam pyrofora chceš, když nefunguje v původním dračáku? Buď udělej fungl nové povolání a pojmenuj to "pyrofor", nebo hzo tam prostě násilím necpi.Killman píše:Tvořím si vlastní pravidla...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Fritzs píše:Tak proč tam pyrofora chceš, když nefunguje v původním dračáku? Buď udělej fungl nové povolání a pojmenuj to "pyrofor", nebo hzo tam prostě násilím necpi.Killman píše:Tvořím si vlastní pravidla...
Mě se to co umí pyrofor líbí, do systému to rozhodně patří, jen bych to rád rozšířil a něčím zpestřil. Z jiného pohledu jde o to, že u prakticky všech povolání vím jak se mají na vysokých úrovních rozvíjet, kde se projeví jejich síla. Ovšem u pyrofora - tam není problém zpočátku, ovšem na mistrovské úrovni, už prostě jen další silnější předměty, které bude moci vyrobit nestačí - kam se posune pyrofor - hrdina?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15028
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Podobná otázka už se tu kdysi řešila obecně jako "jak zatraktivnit postavy, zaměřené na výrobu věcí," ale ani tam se tuším k ničemu zásadnímu nedošlo. (:
Pyrofor je právě bit na tom, že nemá žádnou exkluzivitu - každé další povolání má nějaké zajímavé speciality, které mu nikdo nevezme, alchymista má zajímavé speciality, které mu z části nikdo nevezme, a pyrofor ma zajímavé speciality. Což právě nestačí, protože jeho výrobky pak dělají zajímavými jiné postavy.
Jedna z možností je určit, že jeho výrobky budou (z naprosté většiny) použitelné jenom jím, a dát mu slušné schopnosti, jak je použít. Ale je zase otázka, jestli se tím z něj neudělá jen další mág (spoustu divných schopností, použitelné jen jím), akorát s jinou mechanikou magie.
Co se vysokých úrovní týče - těžká pomoc. Být to komiks, vyrobil by si superdrsné létající brnění a byl by z něj Iron Man. V dračáku to asi fungovat nebude. (:
Pyrofor je právě bit na tom, že nemá žádnou exkluzivitu - každé další povolání má nějaké zajímavé speciality, které mu nikdo nevezme, alchymista má zajímavé speciality, které mu z části nikdo nevezme, a pyrofor ma zajímavé speciality. Což právě nestačí, protože jeho výrobky pak dělají zajímavými jiné postavy.
Jedna z možností je určit, že jeho výrobky budou (z naprosté většiny) použitelné jenom jím, a dát mu slušné schopnosti, jak je použít. Ale je zase otázka, jestli se tím z něj neudělá jen další mág (spoustu divných schopností, použitelné jen jím), akorát s jinou mechanikou magie.
Co se vysokých úrovní týče - těžká pomoc. Být to komiks, vyrobil by si superdrsné létající brnění a byl by z něj Iron Man. V dračáku to asi fungovat nebude. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
No tak pyrofor se rozhodně může posunout směrem k alchymii. Zkoumáním látek, prvků, esencí, se bude dostávat stále blíže k pochopení světa, jeho fungování. Pochopí neviditelné principy, které stojí za během světa (hudba sfér, matematika) a bude umět jejich ovlivněním do běhu světa zasáhnout.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Teď jsi docela přesně popsal theurga - elementy, látky, astrál a jejich teorie a využití v praxi. Jinak řečeno velké teorie o fungování vesmíru a vztazích vyšších úrovní.ilgir píše:No tak pyrofor se rozhodně může posunout směrem k alchymii. Zkoumáním látek, prvků, esencí, se bude dostávat stále blíže k pochopení světa, jeho fungování. Pochopí neviditelné principy, které stojí za během světa (hudba sfér, matematika) a bude umět jejich ovlivněním do běhu světa zasáhnout.
Pyrofora já definuju narozdíl od toho jako "přízemního" praktika, někoho, kdo se spíše soustředí na konkrétní a aktuální problémy. Jeho výhodou oproti theurgovi pak je to, že dokáže využít detailů v principech funkce věcí k nějakému praktickému užitku.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Killman: Co takle mu namísto pevného seznamu věcí, co může vyrábět, vytvořit pravidla pomocí kterých by se mohl pokusit vyrobit v rámci nějakých hranic stanovených podel úrovně v podstatě jakýkoliv předmět.
Taky si přečti todle a todle sou tam polopaticky popsané topoi (čili klišé a myšlenková schémata) souvisící s magií ve fiktivních světech.
Taky si přečti todle a todle sou tam polopaticky popsané topoi (čili klišé a myšlenková schémata) souvisící s magií ve fiktivních světech.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Ani náhodou. Přístup theurga je jiný, je to jen jeden směr alchymie. Proč nevyužít některé z těch zbývajících a nedat je pyroforovi, když nám je historie nabízí? Doporučuji ti přečíst si něco o alchymii, najdeš tam tuny inspirace.Teď jsi docela přesně popsal theurga - elementy, látky, astrál a jejich teorie a využití v praxi.
Zatímco theurg objevuje svět a jeho zákonitosti skrze astrál, tj. "shora", pyrofor na to jde analázou hmoty. Míchá, vaří, rozkládá, odměřuje, počítá* a přitom proniká do tajemství světa.
*v té nejvulgárnější podobě
Pokud chceš pyrofora i na 36. úrovni "přízemního", budiž, tvoje věc. Já si myslím, že tohle povolání si zaslouží získat nějaký druh moudrosti a světonáhledu. Jinak fakt skončíš u toho vyboostovaného batmana.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
ilgir píše:Ani náhodou. Přístup theurga je jiný, je to jen jeden směr alchymie. Proč nevyužít některé z těch zbývajících a nedat je pyroforovi, když nám je historie nabízí? Doporučuji ti přečíst si něco o alchymii, najdeš tam tuny inspirace.Teď jsi docela přesně popsal theurga - elementy, látky, astrál a jejich teorie a využití v praxi.
Zatímco theurg objevuje svět a jeho zákonitosti skrze astrál, tj. "shora", pyrofor na to jde analázou hmoty. Míchá, vaří, rozkládá, odměřuje, počítá* a přitom proniká do tajemství světa.
*v té nejvulgárnější podobě
Pokud chceš pyrofora i na 36. úrovni "přízemního", budiž, tvoje věc. Já si myslím, že tohle povolání si zaslouží získat nějaký druh moudrosti a světonáhledu. Jinak fakt skončíš u toho vyboostovaného batmana.
Ne, nechci aby byl pyrofor věčně přízemní, a to cos napsal mi pomohlo si ujasnit co s ním. Pyrofor pronikne do tajemství hmoty a prostřednictvím hmoty půjde na magii a další síly. Do systému který vytvářím to skvěle zapadá.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
O tohle se pokusil Altar s jedy v předcházející verzi pravidel a bylo to fiasko. Pyroforské předměty beru jako věky propracované a vypilované postupy, které se ukázaly jako efektivní. Časem se je pyrofor naučí modifikovat či vytvářet nějaké zcela custom věci - ovšem postavit něco originálního bude z hlediska vynaložených surovin neefektivní oproti zdokonaleným receptům.Fritzs píše:Killman: Co takle mu namísto pevného seznamu věcí, co může vyrábět, vytvořit pravidla pomocí kterých by se mohl pokusit vyrobit v rámci nějakých hranic stanovených podel úrovně v podstatě jakýkoliv předmět.
Taky si přečti todle a todle sou tam polopaticky popsané topoi (čili klišé a myšlenková schémata) souvisící s magií ve fiktivních světech.
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
Killman: Přijde mi trochu uncool, že pyrofor nemůže v podstatě nic pořádného nikdy vymyslet a musí jenom slepě následovat již zaběhnutá schémata. V podtsatě se tím zase vracím k problému, kterým pyrofor trpí od začátku. tj. dokáže jako jedinný vyrobit rachejtle, granáty a jedy, ale jiné postavy jsou v používání těchto předmětů lepší, čímž se pyrofor zvrhává ve vyráběče, který si mimo výrobu moc nezahraje. Možná kdyby měl výrazný bonus na použití vlastnoručně vyrobených věcí...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
U mě má výrazný bonus při používání výbušnin, lépe dokáže výbušninu umístnit a dokonce i lépe odolá výbuchu (pokud se naučí příslušné skilly). V zásadě se může i pokusit postavit něco nového, pokud se holt smíří s tím, že utratí hromadu surovin na pokusy a defacto se mu to nejspíš ekonomicky nevyplatí. S používáním jedů je to holt horší, když tím otráví zbraň, pak pochopitelně bojová povolání jej snáze dopraví takříkajíc do cíle a v nenápadném otravování osob pak vynikne vrah. Jedna věc co pyrofora vyvýší nad ostatní je používání magických věciček, které se může naučit používat lépe než jiní, např. aktivovat dva rozdílné magické itemy zároveň.Fritzs píše:Killman: Přijde mi trochu uncool, že pyrofor nemůže v podstatě nic pořádného nikdy vymyslet a musí jenom slepě následovat již zaběhnutá schémata. V podtsatě se tím zase vracím k problému, kterým pyrofor trpí od začátku. tj. dokáže jako jedinný vyrobit rachejtle, granáty a jedy, ale jiné postavy jsou v používání těchto předmětů lepší, čímž se pyrofor zvrhává ve vyráběče, který si mimo výrobu moc nezahraje. Možná kdyby měl výrazný bonus na použití vlastnoručně vyrobených věcí...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22590
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
V minulosti byli první výrobci děl i jedinými střelci. Ostatně i otravné plyny za války používali přímo vědci, které je vyvinuli.
To samé s jedem - manipulovat s jedovatou zbraní chce určitou zručnost a praxi, a to že existují lahvičky, které kdokoliv otevře, naleje na čepel a má otrávenou zbraň je ... dost velký problém.
To samé s jedem - manipulovat s jedovatou zbraní chce určitou zručnost a praxi, a to že existují lahvičky, které kdokoliv otevře, naleje na čepel a má otrávenou zbraň je ... dost velký problém.
hraju: Ω Projekt Omega
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
(necetl jsem celou diskuzi)
Kdybych psal pyrofora, tak ho namicham se steampunkovym strojnikem
Kdybych psal pyrofora, tak ho namicham se steampunkovym strojnikem
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Pyrofor - jak zatraktivnit toto povolání?
1) V systému je trochu zmatek, protože od počátku spojuje tři ne příliš související magické (nebo inženýrské?) disciplíny;
- theurgii (magie na způsob přivolávání démonů a astrálních bytostí, v zásadě a původně židovskou),
- spagyrii čili jakousi "protochemii", zpopularizovanou variantu alchymisty z doby Rudolfa II, která ovšem nemá se skutečnou alchymií moc společného, a tím méně pak s theurgií a pryoforem
- povolání "střelmistra", "puškaře", "sanytrníka" a několik dalších dohromady, což jsou skutečné pozdně středověké profese, související se střelným prachem a explozemi, a nastavené magií.
2) Řekl bych, že v tomto chaosu lze konstruktivně tvrdit cokoli; jednu profesi libovolně nastavovat moudrostmi z jiných oborů, protože s reálným světem a zkušeností to stejně nemá moc společného. Stejně nikdo nachlup asi nebude schopen prokázatm, že reálně neexistoval člověk, který by se zabýval zároveň střelným prachem, alchymií a theurgií, případně ještě něčím dalším (nekromancií třeba, pokud tíhnul ke zlu, a nebo alchymií v původním slova smyslu, pokud naopak mířil k ušlechtilejším cílům).
3) Pokud si všimnu konkrétně pyrofora, je zásadní otázka, jaké místo má ve vašem světě střelný prach.
Víme totiž, že v reálném světě se někdy od novověku stal ultimátní a nejdůležitější zbraní; snažení různých šermířských škol a bojových umění se stalo nepodstatným (samurajové a rytíři prominou...) proti vynálezům jako šrapnel, kulomet nebo protipancéřový granát.
I dnes jsou základem válčení bomby nebo střely s plochou dráhou letu, tedy vlastně výrobek moderního pyrofora, nastavený o nějakou kybernetickou magii.
Tedy - pokud Pán jeskyně připustí hodně velikou rachejtli, která zabije i draka (v principu tomu nic nebrání), naváděnou kouzlem Oko, nebo Vševidoucím démonem (nebo kdovíčím ještě), má vpodstatě moderní střelou s plochou dráhou letu, ultimátní zbraň, proti které není obrany.
Nepřipadá mi reálné, že by takovou věc uměl řídit někdo lépe, než pyrofor.
4) Takový vývoj pyrofora je zajímavý až moc; obával bych se rovnováhy v celé hře, a je otázka, zda se raději nevěnovat méně válečným, ale možná i atraktivnějším dovednostem z těch jiných disciplín; například souvislost mezi alchymií a střelným prachem existuje jako zcela reálný a historický problém.
Jiná, neméně atraktivní a záhadná spojka je řecký oheň.
Ale to jsou věci, které řešíme v jiném koutu fóra - na Historii v Rozličném pokecu, kde je o alchymii zrovna řečeno opravdu hodně.
- theurgii (magie na způsob přivolávání démonů a astrálních bytostí, v zásadě a původně židovskou),
- spagyrii čili jakousi "protochemii", zpopularizovanou variantu alchymisty z doby Rudolfa II, která ovšem nemá se skutečnou alchymií moc společného, a tím méně pak s theurgií a pryoforem
- povolání "střelmistra", "puškaře", "sanytrníka" a několik dalších dohromady, což jsou skutečné pozdně středověké profese, související se střelným prachem a explozemi, a nastavené magií.
2) Řekl bych, že v tomto chaosu lze konstruktivně tvrdit cokoli; jednu profesi libovolně nastavovat moudrostmi z jiných oborů, protože s reálným světem a zkušeností to stejně nemá moc společného. Stejně nikdo nachlup asi nebude schopen prokázatm, že reálně neexistoval člověk, který by se zabýval zároveň střelným prachem, alchymií a theurgií, případně ještě něčím dalším (nekromancií třeba, pokud tíhnul ke zlu, a nebo alchymií v původním slova smyslu, pokud naopak mířil k ušlechtilejším cílům).
3) Pokud si všimnu konkrétně pyrofora, je zásadní otázka, jaké místo má ve vašem světě střelný prach.
Víme totiž, že v reálném světě se někdy od novověku stal ultimátní a nejdůležitější zbraní; snažení různých šermířských škol a bojových umění se stalo nepodstatným (samurajové a rytíři prominou...) proti vynálezům jako šrapnel, kulomet nebo protipancéřový granát.
I dnes jsou základem válčení bomby nebo střely s plochou dráhou letu, tedy vlastně výrobek moderního pyrofora, nastavený o nějakou kybernetickou magii.
Tedy - pokud Pán jeskyně připustí hodně velikou rachejtli, která zabije i draka (v principu tomu nic nebrání), naváděnou kouzlem Oko, nebo Vševidoucím démonem (nebo kdovíčím ještě), má vpodstatě moderní střelou s plochou dráhou letu, ultimátní zbraň, proti které není obrany.
Nepřipadá mi reálné, že by takovou věc uměl řídit někdo lépe, než pyrofor.
4) Takový vývoj pyrofora je zajímavý až moc; obával bych se rovnováhy v celé hře, a je otázka, zda se raději nevěnovat méně válečným, ale možná i atraktivnějším dovednostem z těch jiných disciplín; například souvislost mezi alchymií a střelným prachem existuje jako zcela reálný a historický problém.
Jiná, neméně atraktivní a záhadná spojka je řecký oheň.
Ale to jsou věci, které řešíme v jiném koutu fóra - na Historii v Rozličném pokecu, kde je o alchymii zrovna řečeno opravdu hodně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů