Jak byste si představovali nové DrD?
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Většina začátečníků ano... Což není špatně, do začátku jim to pomůže a navíc to odráží i strukturu jakou by pravděpodobně měla skladba dobrodruhů, kdyby to byl živoucí svět...Protože pak se většina hráčů bere číselně výhodné rasy - hobity zloděje, elfy čaroděje, krolly a barbary válečníky.
Ale nejsou v ničem špatní, v dlouhodobější kampani se pak projeví, že být silný blbec nemusí být vždy výhoda...Málokdo si bere lidi, protože ti v ničem nevinikají, a "nevýhodné" kombinace si bere jen málokdo.
B¨Ne všechna omezení jsou špatná...Už samotný fakt, že nevýhodné kombinace existují je sám o sobě omezením.
Postava s šancí na seslání kouzla 48% se nedostane k tomu, aby měla 50 magů...(A seslat kouzlo za padesát magů s pravděpodobností 99% nebo 48% je zatraceně velký rozdíl. Jednou nebo dvakrát je takové selhání vtipné, ale popátů už to tak zábavné být nemusí.
Protože je tor asa s velkým potenciálem pro CP.Proč je v DrD vůbec kudůk, když tuhle rasu hraje tak jeden člověk ze sta?
nemáProč mmá 90% zlodějů rasu hobit?
Aragorn byl půlelf, byť lidského rodu. Drizzt, další velmi slavný hraničář, byl přímo elf.ale tedy proč když si někdo udělá hraničáře, tak je to nejčastěji barbar (rasou), případně elf, přestože nejslavnější hraničář byl člověk?
Ano, tohle je úlet.Proč je nejlepší trpasličí válečník automaticky o tři body v útoku horší než nejlepší krollí válečník
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?Vallun píše:Protože je tor asa s velkým potenciálem pro CP.Proč je v DrD vůbec kudůk, když tuhle rasu hraje tak jeden člověk ze sta?
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Nechceš tím naznačit, že kudůk, tradice DrD scény, v DrD II nebude, že ne? :>;o)Peekay píše: To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Nechaj sa prekvapit
(ale celkom by ma zaujimala Vallunova odpoved)
(ale celkom by ma zaujimala Vallunova odpoved)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Jednak v emitovaných HR je, a druhak není použitlný všude - nedostane se všade...Peekay píše:To iste sa da tvrdit aj o kentaurovi, preco teda nie je pristupny ako hracska rasa?
ad Kuduk - já zažil o dost více kudůků, než krollů a jen o něco méně než lidí... I kdyby ale pravidlově nebyli, tak si je stejně doplním jako CPčka:)
Jeslti by to někoho zajímalo, tak snad úplný počet ras postav, které jsem PJoval (a jejichž poznámky mám v PC)
Elfové - 14
Trpaslíci - 8
Půlelfové - 6?
Hobiti - 6 (z toho jen 3,5 zlodějové)
Barbaři - 5
Lidé - 3
Gnomové - 2,5 (jeden byl gnomí kočkodlak)
Kudůci - 2
Krollové - 1
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Vysvetli vyznam, ktory si mal na mysli, prosim.Vallun píše:Jednak v emitovaných HR je
(a nasledne poprosim na referenciu, kde si mozem dohladat Kentaura ako hracsku rasu)
Ma velkost C, rovnako ako Kroll... kroll je hratelna rasa.Vallun píše: druhak není použitlný všude - nedostane se všade...
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
vydaných, ve smyslu zveřejněných...
Jenže kentaur je kůň, nikoliv humanoid... Herní postava by to být jistě mohla, ale dávat jí do základních pravidel by mi přišlo...divné.
Ono těch variant hráčských postav by mohlo být spousta, a pokud mají pravidla obsahovat navod na tvorbu vlastních doplňků...
Třeba Erikovic?
Jenže kentaur je kůň, nikoliv humanoid... Herní postava by to být jistě mohla, ale dávat jí do základních pravidel by mi přišlo...divné.
Ono těch variant hráčských postav by mohlo být spousta, a pokud mají pravidla obsahovat navod na tvorbu vlastních doplňků...
Třeba Erikovic?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Nikdy jsem za kudůka nehrál a ani mě to neláká. To už si radši zahraji i za takové rasy jako devu nebo wildena. To i minotaurus je mnohem oblíbenější rasa.
Osobně znám jen jednoho člověka, co si zkusil hrát za kudůka. Ale brzy přešel zpět na hobita.
Osobně znám jen jednoho člověka, co si zkusil hrát za kudůka. Ale brzy přešel zpět na hobita.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Hej, ta diskuze pod tim je hustaVallun píše:Třeba Erikovic?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Skladba dobrodruhů odráží pravěpodobnou skladbu dobrodruhů... fakt skvělý argument. Je jedno, kolik takový svět obsahuje lidí - v běžné skupině dobrodruhů jsou minoritou. Navíc jiné rasy (třeba barbaři) jsou na tom dost podobně jako lidé v těch nedůležitých vlastnostech, které se navíc skoro nepoužívají. U kouzelníka nízká elfí odolnost v podstatě nehraje roli, když dojde až na osobní boj, tak je kouzelník stejně v kelu.Vallun píše:Což není špatně, do začátku jim to pomůže a navíc to odráží i strukturu jakou by pravděpodobně měla skladba dobrodruhů, kdyby to byl živoucí svět...
A nabídnout hráčům sedm povolání v kombinaci s pěti rasami, aby se nakonec používaly častěji jen čtyři rasy a z toho ještě jedna na cokoliv a další tři na specifické povolání a ještě navíc to pokládat za výhodu - to už opravdu nechápu.
Padesát magů bylo jen číslo střelené od boku - chci říct, že rozdíl v pravděpodobnosti selhání 1% a 10% (nebo dokonce 50%) je dost brutální, zejména když dojde na magově náročné kouzlo nebo jen poslední magy a vyhrocenou situaci. Nelze se divit hráčům, že se snaží maximalizovat své šance, když je špatný hod může zabít (tedy jejich postavy), ale tímto způsobem?
To vůbec neodpovídá na otázku, proč je mezi hratelnými rasami a není tam ork nebo skřet, které chtějí hrát hráči častěji. (I v Pluskách je skurut)Protože (kudůk) je rasa s velkým potenciálem pro CP.
Proč mmá 90% zlodějů rasu hobit?
Donutíš mě udělat průzkum mezi hráči DrD. Možná mi vyjde jen 80% nebo 70% a pak jistě budeš mít radost, že jsem tvrdil něco co není pravda, ale nic to nemění na faktu, že kombinace hobit zloděj četností překonává všechny ostatní rasy v kombinací se zlodějem (dohromady).nemá
Když už jsi vypsal rasy, které jsi vedl, mohl bys k nim napsat i povolání - docela by mě zajímal výsledek. (Btw. jak může být hobit půlkou zloděje - nebo zloděj půlkou hobita? - a kde se v DrD vzali gnómové a půlelfové - a jaké byly rozsahy vlastností pro půlelfy? Jednomu krollovi v tvém světě se vůbec nedivím, když je máš omezené na tupce s kyjem někde v divočině.)
hraju: Ω Projekt Omega
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
No, v kampani není nedůležitých vlastností.
No, to je potíž - by těch ras muselo být moře...autoři si nějaké vybrali. Kudůk byl alespoň originální:)To vůbec neodpovídá na otázku, proč je mezi hratelnými rasami a není tam ork nebo skřet, které chtějí hrát hráči častěji. (I v Pluskách je skurut)
Dřív možná, od té doby, co je tam boj beze zbraně, tak najdeš dost lidských zlodějů...Donutíš mě udělat průzkum mezi hráči DrD. Možná mi vyjde jen 80% nebo 70% a pak jistě budeš mít radost, že jsem tvrdil něco co není pravda, ale nic to nemění na faktu, že kombinace hobit zloděj četností překonává všechny ostatní rasy v kombinací se zlodějem (dohromady).
Pokusím se.Ty rasy jsem měl totiž už vypsané, tušim že kvůli nějaké dřívější diskusi s Tebou:)Když už jsi vypsal rasy, které jsi vedl, mohl bys k nim napsat i povolání - docela by mě zajímal výsledek.
byl to multiclas zloděj/zápasník(Btw. jak může být hobit půlkou zloděje - nebo zloděj půlkou hobita?
viz téma o mých HRa kde se v DrD vzali gnómové a půlelfové - a jaké byly rozsahy vlastností pro půlelfy?
v divočině moc ne moc:) Ale je to dost i proto, že si u mne skoro nikdo neber válečníka:) (A to i když jsme hráli podle napsaných pravidel...)Jednomu krollovi v tvém světě se vůbec nedivím, když je máš omezené na tupce s kyjem někde v divočině.)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Podľa mňa Kuduk nie je originálna rasa, je to len proste zamaskovaný gnóm, maximálne je originálne to meno ale nič iné. A to iste je aj u Krolla.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
jefri - jméno Kuduk určitě není originální, je vzaté z Tolkiena:) (jiný název pro hobity)
Gnom je dost odlišný od kuduka:)
Kroll je přepracovaný troll, problém s trolly je, že jich různé mytologie znají více druhů, takže to autoři DrD urpavili i se jménem:)
Gnom je dost odlišný od kuduka:)
Kroll je přepracovaný troll, problém s trolly je, že jich různé mytologie znají více druhů, takže to autoři DrD urpavili i se jménem:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Reaguji na něco poněkud staršího data
Lze zahrát s válečníkem(pokud se na tebe nevrhnou okamžitě): Mluvit můžeš - dovednost na vyjednavani si mužeš vzit jako dovednost, pokud na dovednosti nehrajete, jedna se o hod na charismu, proti jejich davové inteligenci, popř o specificke použití zastrašení (s okolnostním a RP bonusem). Následující útok s překvapením na nehybného protivníka by teoreticky měl stačit i od barbara zloděje s dýkou, který takovéto people-skills má.Jerson píše:Nemohl jsem si zahrát dvě postavy - člověka, který s lidmi napřed vyjednává po dobrém a až když vyjednávání (nebo zastrašování či přesvědčování) selže, použije násilí v jasně omezené, ale účinné formě.Fafrin píše:3) - example needed (co bys chtěl stvárnit s pravidly a pravidla na to nemáš?)
(Myšlen třeba bojovník, který v případě napadení řekne "Máte přesilu a kdyby došlo na boj, nejspíš vyhrajete. Nicméně než k tomu dojde, první tři z vás zemřou, proto bych vám radil najít si snažší oběť. Ne?" (Jeden překvapivý a rychlý útok, který zabije jeden cíl) "To byl první - ještě dva dobrovolníci, prosím."
Válečník nemá dovednosti na vyjednávání, zloděj nedokáže sejmout nějakého silnějšího nepřítele v jednom kole. Jediná varianta je čaroděj, kterého jsem nikdy hrát nechtěl.
PJ Error! - povšimnutí je postřeh, konkrétně náhodný postřeh, nápadnost poměrně velká, ovšem s okolnostním bonusem běhu a soustředění na něco jiného: 1. hod na procenta, buď za všechny, nebo postupně za každého pronásledovatele, uklouznutí je pak obtížná(7+) past na obratnost, opět 1 hod.Jerson píše: Pokud jde o pravidla, pár mých obvyklých nápadů - jsme pronásledováni, rozhodím po zemi hrst kuliček. Jaká je šance, že si jich pronásledovatelé všimnou a jaká, že na nich upadnou? PJ mi řekl "Prostě je přeběhli, na tohle nejsou pravidla a v rozjeté akci je nebudu vymýšlet."
Stvárnění DrD souboje postupným "osekáváním" protivníků je mi taky proti srsti, ovšem na zabití na jednu ránu je tu kombo: nehybný protivník (neví o mě, nebrání se) + útok ze zálohy(zlodějské násobení zranění úrovní) + útok naplochu.Jerson píše:
Obecná nemožnost vyřadit (nikoliv nutně zabít) protivníka na jediný útok, nutná třeba pro nenápadné proniknutí kamkoliv - to se mi vždycky zvrhlo v boj a klasickou vybíječku nepřátel.
Magický střeh, svitek ochrany před kouzly. Není toho moc a není to ideální, uznávám. Ale to je také důvod, proč je magie drahá a kouzelníci na baterky a válečníci mají ůber moc životů.Jerson píše:
Nemožnost nemagické postavy chránit se před ultimátním účinkem kouzel (jinak než za cenu neskutečně drahých démonů).
Pro únik z pout jsou, pro svazování ne - řeš to pastí na obratnost a na sílu, nepovedený únik může zranit, viz. vyrážení dveří (včetně snížení pasti při málem-úspěchu)Jerson píše:
Atd. Nejsou pravidla pro svazování a únik z pout.
TrueJerson píše:Hru rozhodí třeba jen samoté "kreativní" využívání kouzla hyperprostror. Tabulka převodů je mi k ničemu v případě, kdy nechci útočit na životy, ale třeba na intelekt postavy (navíc vyšla až v expertech)6) k tomu, aby k tomu nedocházelo zde máš tabulku převodů a spoustu příkladů či samotná pravidla pro vymíšlení kouzel. Pokud dokážeš udělat dovednost tak, že ti rozhodí hru, není to chyba možnosti vytvářet dovednosti.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Jak byste si představovali nové DrD?
Jinak bych se chtěl připojit k obhajobě větší kombinovatelnosti rasa - povolání.
Slyšel jsem sice legendy o družině ze 2 hobitů kouzelníků a jednoho krola válečníka a zažil jsem hobitího válečníka vychovaného trpaslíky (využíval zjevný bug, kde hobití válečník je stejně odolný jako válečník lidský.)
Naopak narazit na úspěšného elfího válečníka (který nebude nadávat nad nedostatkem bonusů pro luk) je dost zázrak.
Moje představa bonusových schopností ras je taková, že každá rasa, bude každému povolání přinášet něco navíc:
Elfí magický cit: Bonus k nalezení magenergie(elfí alch. ať schválně zvedne ruku - a ti jsou prosím pravidlovým fluffem doporučováni); bonus k zaslechnutí kouzel a podrobování, bonus šestému smyslu - magické nebezpečí, bonus k bojovnické odolnosti proti psy. a il. magii.
Nenapadá mě teď nic pro sicca a hraničáře, ale pro hraničáře by se něco našlo.
(výčet založený na DrD 1.6)
I'm rules nazi!
Slyšel jsem sice legendy o družině ze 2 hobitů kouzelníků a jednoho krola válečníka a zažil jsem hobitího válečníka vychovaného trpaslíky (využíval zjevný bug, kde hobití válečník je stejně odolný jako válečník lidský.)
Naopak narazit na úspěšného elfího válečníka (který nebude nadávat nad nedostatkem bonusů pro luk) je dost zázrak.
Moje představa bonusových schopností ras je taková, že každá rasa, bude každému povolání přinášet něco navíc:
Elfí magický cit: Bonus k nalezení magenergie(elfí alch. ať schválně zvedne ruku - a ti jsou prosím pravidlovým fluffem doporučováni); bonus k zaslechnutí kouzel a podrobování, bonus šestému smyslu - magické nebezpečí, bonus k bojovnické odolnosti proti psy. a il. magii.
Nenapadá mě teď nic pro sicca a hraničáře, ale pro hraničáře by se něco našlo.
(výčet založený na DrD 1.6)
I'm rules nazi!
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů