Porovnání DrD s DnD
Moderátor: Bouchi
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To ze ma nekdo neco rad, neznamena, ze je to dokonale a ze se k tomu nemuze kriticky vyjadrit, takze se nestyď .Thiefmaster píše:Ja mam DrD rad... ehm, nenechajte sa rusit, pokracujte..
Ja se taky kriticky vyjadřuji k věcem co mám rád.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
aj by som sa, ale... ide o to, ze iny system nepoznam takze musim suhlasit s tym, ze hra je taka, aku si ju spravia hraci... sice nemam s cim porovnavat, ale aj tak som odhalil par nedostatkov, ktore som ale aj odstranil (na konkretny si teraz nespomeniem...)
Som k...t, alebo ruský tank?
...
Na ruský tank nevizerám...
...
Na ruský tank nevizerám...
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Ono je sice fakt, že hru dělají hráči, ale některými pravidly musí hráči snažit mnohem víc a výsledek stejně není tak dobrý jako s pravidly jinými.
Naopak si myslím, že porovnat jednotlivá pravidla lze velmi snadno - zahrát si se zkušeným Vypravěčem a dobrými hráči podle jedněch pravidel hru, jejíž zaměření mi vyhovuje, pak si zahrát podle druhých pravidel se srovnatelnou družinou a říct, co se hrálo lépe.
Naopak si myslím, že porovnat jednotlivá pravidla lze velmi snadno - zahrát si se zkušeným Vypravěčem a dobrými hráči podle jedněch pravidel hru, jejíž zaměření mi vyhovuje, pak si zahrát podle druhých pravidel se srovnatelnou družinou a říct, co se hrálo lépe.
hraju: Ω Projekt Omega
Všechno co říkám je, že z her co znám - a mimo DrD znám bohužel jen DnD, upalte mě za to - je DrD nejvíce tuhá právě pro ty drobné modifikace systému; neexistuje žádné měřítko "tahle schopnost je zhruba ekvivalentní týhle, tak si je vyměň".
Jako příklad tu někdo dával zavření válečníka do lochu; když mu v DrD v důsledku toho dam nějaký procenta na otvírání zámků, kde mu to seberu? V zastašování? Jak můžu vědět, že ho tím totálně nepřesílím nebo naopak neoslabím?
Jako příklad tu někdo dával zavření válečníka do lochu; když mu v DrD v důsledku toho dam nějaký procenta na otvírání zámků, kde mu to seberu? V zastašování? Jak můžu vědět, že ho tím totálně nepřesílím nebo naopak neoslabím?
- Resurrection
- Příspěvky: 5421
- Registrován: 26. 9. 2006, 11:34
Zrovna tenhle "problem" osobne nepovazuju za nevyhodu... je to mozna nevyhoda pro hrace nebo Vypravece, kteri jsou posedli modifikacema systemu, ale rozhodne to neni nevyhoda pro hru jako takovou.
Me se naopak libi unikatnost tech schopnosti, dovednosti atd. To ze nejdou "obchodovat" a proste neexistuji mezi nima ekvivalence je z myho pohledu spis plus a pridava to ty hre jakysi kouzlo. Oproti tomu mi treba DnD prijdou strasne genericky...
A k ty konkretni situaci s valecnikem ve vezeni. Jelikoz je postup postav a schopnosti v DrD+ (narozdil treba od DnD) vazan u VSECH povolani na to co za ten level delas, tak s pouzitim logiky snadno takovou situaci vyresis... Jestlize se valecnik nauci otvirat zamky, tak proc ne? Ale bez mece se asi nenauci lepe bojovat s mecem nebo beze zbroje nosit zbroj...
Ale abych nebyl jenom OT, tak me na DrD+ vadi hlavne strasna slozitost nekterych mechanik. Napriklad nemoci jsou opravdu udes. To samy plati o celym povolani hranicar, kterej mi prisel taky dost slozitej, ale mozna pri blizsim zkoumani by mi to tak neprislo. No vlastne hlavne mi vadilo ze hranicar vubec neni intuitivni, jako vetsina ostatnich povolani V kazdym pripade zjednoduseni (i na ukor realisticnosti) nekterych mechanik by tomu urcite prospelo.
Me se naopak libi unikatnost tech schopnosti, dovednosti atd. To ze nejdou "obchodovat" a proste neexistuji mezi nima ekvivalence je z myho pohledu spis plus a pridava to ty hre jakysi kouzlo. Oproti tomu mi treba DnD prijdou strasne genericky...
A k ty konkretni situaci s valecnikem ve vezeni. Jelikoz je postup postav a schopnosti v DrD+ (narozdil treba od DnD) vazan u VSECH povolani na to co za ten level delas, tak s pouzitim logiky snadno takovou situaci vyresis... Jestlize se valecnik nauci otvirat zamky, tak proc ne? Ale bez mece se asi nenauci lepe bojovat s mecem nebo beze zbroje nosit zbroj...
Ale abych nebyl jenom OT, tak me na DrD+ vadi hlavne strasna slozitost nekterych mechanik. Napriklad nemoci jsou opravdu udes. To samy plati o celym povolani hranicar, kterej mi prisel taky dost slozitej, ale mozna pri blizsim zkoumani by mi to tak neprislo. No vlastne hlavne mi vadilo ze hranicar vubec neni intuitivni, jako vetsina ostatnich povolani V kazdym pripade zjednoduseni (i na ukor realisticnosti) nekterych mechanik by tomu urcite prospelo.
Secrets are power.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Oddělil jsem tuhle diskuzi a promazal jsem ty mimotématické řeči o tom, jak by se měla vést diskuze.
Logicky: vytištěná pravidla jsou to jediné, co můžeš srovnávat nebo hodnotit. Kdybys do systému počítal i úpravy a homerules, pak ti v konečném důsledku vyjde, že každý systém je stejný, respektive že všechny systémy jsou jen jedno velké RPGčko, protože cokoliv se dá jakkoliv upravit.LZJ píše:Srovnávat jen vytištěná pravidla nedává pro praxi smysl. RPG hry jsou takové svině měňavé, které si každý upravuje, jak se mu líbí. A pak je strašně těžké, ne-li zhola nemožné, je nějak charakterizovat natož srovnávat mezi sebou.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Ono DnD na tom není o moc líp. Jak jsem tuhle četl v rozhovoru s Monte Cookem, sám prohlašoval, že některé featy jsou úmyslně slabší a jiné silnější, aniž by to u nich bylo nějak zmíněno, aby si hráči mohli sami přijít na to, co jak funguje a jak vyrobit lepší postavu.Frenik píše:Všechno co říkám je, že z her co znám - a mimo DrD znám bohužel jen DnD, upalte mě za to - je DrD nejvíce tuhá právě pro ty drobné modifikace systému; neexistuje žádné měřítko "tahle schopnost je zhruba ekvivalentní týhle, tak si je vyměň".
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Na druhou stranu, snadnost modifikace je taky vlastnost tištěných pravidel...Markus píše:Logicky: vytištěná pravidla jsou to jediné, co můžeš srovnávat nebo hodnotit. Kdybys do systému počítal i úpravy a homerules, pak ti v konečném důsledku vyjde, že každý systém je stejný, respektive že všechny systémy jsou jen jedno velké RPGčko, protože cokoliv se dá jakkoliv upravit.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Hm, me se asi tezko bude hledat nejake porovnavaci zalezitosti, protoze mam docela rad oba systemy (dracak vlazneji ,) ) tedka s odstupem casu bych rekl, ze ty systemy jsou trosku hur porovnatelne a jsou jine.. nebo aspon by se melo brat v potaz to ze:
- tvurci zakladna a zkusenosti z vyvojem nejsou moc srovnatelne
- data vydani jsou rozdilne
co je srovnatelne
- oba dva systemy tvori urcity mainstream nebo spis pilotni lod RPG v mistech kde jsou vydavany, to se obema dari dobre
dalsi porovnani
- rozdilna kompozice (cíl)
u DnD jde o "lets kick some ass" s tim ze dalsi prirazeni jsou nepovinna a lze dosadit cokoliv, romanticky, hc dungeon way, realisticky, ... kazdopadne dycky jde o reseni konfliktu bojem a vecmi okolo toho (ktere jsou taky dulezite, sekundarne)
u dracaku je cilu vic, a nejsou tak jasne patrne, ale videl bych tam tri, boj i kdyz spis jako soucast celkoveho obrazu sveta, dalsim z nich je romantismus a tretim je inspirativnost
- i kdyz oba systemy vychazeji vicemene z tradice klasickeho aDnD (nebo dnd 1ed) tak se vyvijeji rozdilnymi smery, a to proto ze:
1.DnD mohlo vzdy navazat na svoji historii, ale DrD se vyvijelo na zaklade "nechceme klon dnd"
2. DnD je orientovany na zapadni kulturu a fantasy, DrD ma tri vlivy DnD, Tolkiena, a (stredo)evropsky stredovek/tradice
- co se tyce tvorby charakteru a vyvoje tak DnD hraje tak trosku jinou ligu, (coz je dano mmj prvnimi dvema nesrovnalostmi) na druhou stranu DrDko nikdy nerikalo, ze chce hrat vyssi ligu v tomto..
Kdyz vezmu v potaz vysledky, ktere dava hrani obou systemu tak v pripade DnD mi vyjde pouzitelna a hodne funkcni zalezitost v pripade DrD mi vyjde pouzitelna a inspirativni hra. Takze i kdyz maji obe hry stejne tema, zpracovavaji ho jinak a vysledek je taky rozdilny.
dodatek: DrD = DrDo, DnD = DnD 3.x, hodnotim to co jsem hral, ale podle me i kdybych zahrnul do porovnani DrD+ a ADnD tak moje porovnani by bylo asi stejne. V pripade DrD+ jde videt, ze se vydalo svym smerem.
- tvurci zakladna a zkusenosti z vyvojem nejsou moc srovnatelne
- data vydani jsou rozdilne
co je srovnatelne
- oba dva systemy tvori urcity mainstream nebo spis pilotni lod RPG v mistech kde jsou vydavany, to se obema dari dobre
dalsi porovnani
- rozdilna kompozice (cíl)
u DnD jde o "lets kick some ass" s tim ze dalsi prirazeni jsou nepovinna a lze dosadit cokoliv, romanticky, hc dungeon way, realisticky, ... kazdopadne dycky jde o reseni konfliktu bojem a vecmi okolo toho (ktere jsou taky dulezite, sekundarne)
u dracaku je cilu vic, a nejsou tak jasne patrne, ale videl bych tam tri, boj i kdyz spis jako soucast celkoveho obrazu sveta, dalsim z nich je romantismus a tretim je inspirativnost
- i kdyz oba systemy vychazeji vicemene z tradice klasickeho aDnD (nebo dnd 1ed) tak se vyvijeji rozdilnymi smery, a to proto ze:
1.DnD mohlo vzdy navazat na svoji historii, ale DrD se vyvijelo na zaklade "nechceme klon dnd"
2. DnD je orientovany na zapadni kulturu a fantasy, DrD ma tri vlivy DnD, Tolkiena, a (stredo)evropsky stredovek/tradice
- co se tyce tvorby charakteru a vyvoje tak DnD hraje tak trosku jinou ligu, (coz je dano mmj prvnimi dvema nesrovnalostmi) na druhou stranu DrDko nikdy nerikalo, ze chce hrat vyssi ligu v tomto..
Kdyz vezmu v potaz vysledky, ktere dava hrani obou systemu tak v pripade DnD mi vyjde pouzitelna a hodne funkcni zalezitost v pripade DrD mi vyjde pouzitelna a inspirativni hra. Takze i kdyz maji obe hry stejne tema, zpracovavaji ho jinak a vysledek je taky rozdilny.
dodatek: DrD = DrDo, DnD = DnD 3.x, hodnotim to co jsem hral, ale podle me i kdybych zahrnul do porovnani DrD+ a ADnD tak moje porovnani by bylo asi stejne. V pripade DrD+ jde videt, ze se vydalo svym smerem.
jonka.. velmi zvlastny post... a velmi zvlastne nazory na DrD... skutocne by som pri DrD slova ako "romantismus" ci "inspirativnost" nepouzil ani vo sne.. (rovnako ako pri DnD)
fenomen "let's kick some ass" je u oboch sustemoch rovnako pritomny.
a DrD podla sa podla mna vyvijalo na zaklade "chceme klon DnD, ale tak aby nas nemohli pravne napadnut"
orientacia DnD aj DrD je uplne rovnaka= generic fantasy.
jediny rozdiel medzi DnD a DrD je v tom ze DnD je mechanicky omnoho lepsie (to je dane tym rozdielom v case vydania)
fenomen "let's kick some ass" je u oboch sustemoch rovnako pritomny.
a DrD podla sa podla mna vyvijalo na zaklade "chceme klon DnD, ale tak aby nas nemohli pravne napadnut"
orientacia DnD aj DrD je uplne rovnaka= generic fantasy.
jediny rozdiel medzi DnD a DrD je v tom ze DnD je mechanicky omnoho lepsie (to je dane tym rozdielom v case vydania)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Timhle si nejsem teda moc jisty. Prvni edice DrD je prostě silná napodobenina DrD 1ed. Když jsem listoval 1ed DrD byl jsem překvapen jak moc jsou si tyto hry podobne. Dalsi edice DrD 1.X jsou jen upravy pravidel ve smyslu vychytávání bugů. Takže nešlo ani tak o vývoj jako spíše opravy. DrD a DnD ma sice nejake odlisnosti, ale jak rikal Corvus. kdyby tam nebyly, byl by to proste plagiát. Ale tri vlivvy jak pises u DrD mi neprijdou zase tak zasadni. DnD si klidne muzeme skrtnout, pokud se bavime o porovnavani s DnD. Z tolkiena se DnD taky inspirovalo, i kdyz pripoustim, ze nektere veci oba systemy pojimaji vyrazne jinak (ale je jich jen par). Pak k topmu pridejme jeste tu stredoevropskou tradicy (ktera je imho protomna beztak i v DnD). V DrD ji mozna reprezentuje par priser, ale porad to podle me neni nic zasadniho.jonka píše:- i kdyz oba systemy vychazeji vicemene z tradice klasickeho aDnD (nebo dnd 1ed) tak se vyvijeji rozdilnymi smery, a to proto ze:
1.DnD mohlo vzdy navazat na svoji historii, ale DrD se vyvijelo na zaklade "nechceme klon dnd"
2. DnD je orientovany na zapadni kulturu a fantasy, DrD ma tri vlivy DnD, Tolkiena, a (stredo)evropsky stredovek/tradice
Skutecny krok smerem "nechceme byt klon DnD" je podle me DrD+, za coz Altaru buh zehnej. I Tak je ale patrne ze, DrD+ stoji v jistych ohledech na zakladech DrD (A tedy i DnD, ale ktere generic fantasy RPG ne, ze?). D foby DrD+ nebylo imho vyvoj DrDu ani tak: "nechcemi byt klon DrD", ale "na zacatku jsme nechteli udelat do oci bijici plagiat DrD (kteri je akle porad silne "klonovitý") a ten ted vychytavame".
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Zlatá slova.Markus píše:
vytištěná pravidla jsou to jediné, co můžeš srovnávat nebo hodnotit. Kdybys do systému počítal i úpravy a homerules, pak ti v konečném důsledku vyjde, že každý systém je stejný
Ale taky převeliké kacířství.
Kdyby se počítaly i úpravy a homerules (a málokdo hraje bez nich), ukázalo by se, že většina podobných debat nemá smysl.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů