[Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla
[placeholder] rezerva 5
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla
Přivolávání
dovednost/charisma
Pomocí této dovednosti může postava povolat zvíře či tvora s podobnou inteligencí, aby jí pomohl v boji nebo vykonal jednoduchý úkol. Obtížnost přivolávání záleží v prvé řadě na prostředí, přičemž neutrální prostředí má obtížnost 14.
Nedostatek času či neznalost prostředí přivolávání komplikují (-1), naopak vhodné prostředí jej usnadňuje (hraničář v přírodě, válečník v boji, alchymista v zásvětí, zloděj v obci, všichni +1). Zásadní vliv však má rozdíl úrovní přivolávajícího a přivolávaného. Lze přivolat jen tvora, který se v daném prostředí vyskytuje a požádat jej o jen o úkol, který může zvíře pochopit.
dovednost/charisma
Pomocí této dovednosti může postava povolat zvíře či tvora s podobnou inteligencí, aby jí pomohl v boji nebo vykonal jednoduchý úkol. Obtížnost přivolávání záleží v prvé řadě na prostředí, přičemž neutrální prostředí má obtížnost 14.
Nedostatek času či neznalost prostředí přivolávání komplikují (-1), naopak vhodné prostředí jej usnadňuje (hraničář v přírodě, válečník v boji, alchymista v zásvětí, zloděj v obci, všichni +1). Zásadní vliv však má rozdíl úrovní přivolávajícího a přivolávaného. Lze přivolat jen tvora, který se v daném prostředí vyskytuje a požádat jej o jen o úkol, který může zvíře pochopit.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novelizace DrD dle Valluna - Pravidla
Bojové triky - dovednost
- každý dobrodruh se může, možná dokonce musí, naučit pár základních triků, jak si pomoci v boji
1 - Kryt
2 -
3 - Útok z obrany
4 - Ústup
5 -
6 -
7 -
Hbitost - Hraničářova schopnost
- nahrazuje obranu zbraně (pokud je vyšší)
- Hraničář získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky
Finty - Válečníkova schopnost
- Válečník zároveň získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky
1 - Výpad
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
(under constrtuction)
- každý dobrodruh se může, možná dokonce musí, naučit pár základních triků, jak si pomoci v boji
1 - Kryt
2 -
3 - Útok z obrany
4 - Ústup
5 -
6 -
7 -
Hbitost - Hraničářova schopnost
- nahrazuje obranu zbraně (pokud je vyšší)
- Hraničář získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky
Finty - Válečníkova schopnost
- Válečník zároveň získává znalost finty odpovídající úrovně z dovednosti Bojové triky
1 - Výpad
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
(under constrtuction)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla
Pro hru s nováčky jsem oprášil a trochu zjednodušil výše uvedená pravidla:
- Přílohy
-
- DrD19 - Kouzelník.docx
- (16.24 KiB) Staženo 27 x
-
- DrD19 - Hraničář.docx
- (19.81 KiB) Staženo 19 x
-
- DrD19 - Alchymista - cesta zaklínače.docx
- (16.88 KiB) Staženo 19 x
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla
a ještě další soubory:)
- Přílohy
-
- DrD19+-+Dovednosti.docx
- (19.16 KiB) Staženo 23 x
-
- DrD19 - Zloděj.docx
- (16.89 KiB) Staženo 23 x
-
- DrD19 - Válečník.docx
- (17.72 KiB) Staženo 21 x
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla
Soubojový systém DrD 2019
Boje či souboje se odehrávají v režimu kol. Na každé kolo se hází (1k6) iniciativa, která určuje pořadí a počet akcí v kole. Za každých i započatých 6 bodů iniciativy má postava 2 akce. Tedy když hodí 5 a má iniciativu +2 (za dva body v dovednosti Rychlost, například) tak má Iniciativu 7 a tedy k dispozici 4 akce.
Akce se v kolo rozkládají do dvou tahů (v případě iniciativy větší než 18 nebo při použití zvláštních schopností) může postava rozložit své akce do více tahů.
V pořadí dle iniciativy postava sdělí, jakou akci provádí: útok, pohyb, kouzlení, používání lektvarů, výměna vybavení (odložení luku a tasení meče).
Boj probíhá tak, že k útočnému číslu se přičte hod 1k6+ - tedy když padne 6 hází se znovu), od takto spočítaného útoku se odečte obrana, tedy obranné číslo + hod 1k6+, výsledek je zranění, které utrpěl ten, proti němuž útok směřoval – k tomuto zranění se připočítává útočnost zbraně (údaj u útočného čísla za znaménkem – např. dlouhý meč má základní hodnotu 7-1, přičemž 7 je útočné číslo, -1 je útočnost, tedy zranění způsobené dlouhým mečem je o 1 nižší než rozdíl útoku a obrany) a odečítá případná další obrana např. za Schopnost těžkých zbrojí.
Útočné číslo se stanoví jako součet síly zbraně a bonusu za sílu. K tomu se připočítají případné další bonusy ze Schopností nebo za rodovou zbraň.
Obranné číslo se stanoví jako součet kvality zbroje a bonusu za obratnost. K tomu se připočítají případné další bonusy za Schopnosti. Pokud se postava aktivně nebrání – nepoužije proti útoku svou akci na obranu, má postih -3. Naopak, pokud akci obrana využije, nejen, že nemá postih -3, ale k obraně se mu připočte též obrana zbraně.
Útočník je neúspěšným útokem zraněn jen tehdy, když se postava aktivně brání (využije sovu akci na obranu) a má Dovednost Bojové triky na příslušné úrovni (resp. naučila se tento konkrétní trik).
Střelecký útok probíhá obdobně, jen zde nemá vůbec místo obrana, nepočítá se tedy postih -3, ale nelze uplatnit ani obranu zbraní.
Útoky zblízka, případně pomocí zvláště upravených střel, lze vést tzv. na plocho – takovéto útoku nezpůsobují přímé zranění, ale ubírají jen stínové životy, které mohou vést k omráčení soupeře. Tento styl boje se používá v běžných arénách.
Útočné a obranné číslo lze navýšit i některými dalšími dovednostmi či schopnostmi – Válečníkovým velením, Souhrou apod. Naopak může být sníženo např. Zastrašením.
Úspěch některého z Bojových triků se vyhodnocuje běžným ověřovacím hodem (nazýván také tradičně proti pasti), tedy Bonus za sílu (případně jinou vlastnost, pokud je z logiky děje vhodnější) + Dovednost Bojové triky + 2k6 proti obtížnosti. Např. odzbrojit ser Arthura Dayne by byla obtížnost 19, Sigurd, kdyby investoval jeden talent do této dovednosti a naučil se právě odzbrojení, by již nyní mohl na úspěch pomýšlet 5 + 1 + 2 (za bič) + 2k6 je až 20, pokud by ještě družinka trénovala Souhru (dovednost Sehranost) a Leticia schopnost Velení v boji, pak by šance byla ještě vyšší.
Boje či souboje se odehrávají v režimu kol. Na každé kolo se hází (1k6) iniciativa, která určuje pořadí a počet akcí v kole. Za každých i započatých 6 bodů iniciativy má postava 2 akce. Tedy když hodí 5 a má iniciativu +2 (za dva body v dovednosti Rychlost, například) tak má Iniciativu 7 a tedy k dispozici 4 akce.
Akce se v kolo rozkládají do dvou tahů (v případě iniciativy větší než 18 nebo při použití zvláštních schopností) může postava rozložit své akce do více tahů.
V pořadí dle iniciativy postava sdělí, jakou akci provádí: útok, pohyb, kouzlení, používání lektvarů, výměna vybavení (odložení luku a tasení meče).
Boj probíhá tak, že k útočnému číslu se přičte hod 1k6+ - tedy když padne 6 hází se znovu), od takto spočítaného útoku se odečte obrana, tedy obranné číslo + hod 1k6+, výsledek je zranění, které utrpěl ten, proti němuž útok směřoval – k tomuto zranění se připočítává útočnost zbraně (údaj u útočného čísla za znaménkem – např. dlouhý meč má základní hodnotu 7-1, přičemž 7 je útočné číslo, -1 je útočnost, tedy zranění způsobené dlouhým mečem je o 1 nižší než rozdíl útoku a obrany) a odečítá případná další obrana např. za Schopnost těžkých zbrojí.
Útočné číslo se stanoví jako součet síly zbraně a bonusu za sílu. K tomu se připočítají případné další bonusy ze Schopností nebo za rodovou zbraň.
Obranné číslo se stanoví jako součet kvality zbroje a bonusu za obratnost. K tomu se připočítají případné další bonusy za Schopnosti. Pokud se postava aktivně nebrání – nepoužije proti útoku svou akci na obranu, má postih -3. Naopak, pokud akci obrana využije, nejen, že nemá postih -3, ale k obraně se mu připočte též obrana zbraně.
Útočník je neúspěšným útokem zraněn jen tehdy, když se postava aktivně brání (využije sovu akci na obranu) a má Dovednost Bojové triky na příslušné úrovni (resp. naučila se tento konkrétní trik).
Střelecký útok probíhá obdobně, jen zde nemá vůbec místo obrana, nepočítá se tedy postih -3, ale nelze uplatnit ani obranu zbraní.
Útoky zblízka, případně pomocí zvláště upravených střel, lze vést tzv. na plocho – takovéto útoku nezpůsobují přímé zranění, ale ubírají jen stínové životy, které mohou vést k omráčení soupeře. Tento styl boje se používá v běžných arénách.
Útočné a obranné číslo lze navýšit i některými dalšími dovednostmi či schopnostmi – Válečníkovým velením, Souhrou apod. Naopak může být sníženo např. Zastrašením.
Úspěch některého z Bojových triků se vyhodnocuje běžným ověřovacím hodem (nazýván také tradičně proti pasti), tedy Bonus za sílu (případně jinou vlastnost, pokud je z logiky děje vhodnější) + Dovednost Bojové triky + 2k6 proti obtížnosti. Např. odzbrojit ser Arthura Dayne by byla obtížnost 19, Sigurd, kdyby investoval jeden talent do této dovednosti a naučil se právě odzbrojení, by již nyní mohl na úspěch pomýšlet 5 + 1 + 2 (za bič) + 2k6 je až 20, pokud by ještě družinka trénovala Souhru (dovednost Sehranost) a Leticia schopnost Velení v boji, pak by šance byla ještě vyšší.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Novelizace DrD] Novelizace dle Valluna - Pravidla
Pardon - myslel jsem, že základ tu byl okecán dostatečně...jádrem je zkombinovat class and level se skill based...už proto, že to odstraňuje, alespoň na filosofické úrovni, některé nevyváženosti, tím, že se stávají důsledkem hráčských voleb...MarkyParky píše: ↑3. 6. 2023, 09:40 Vallun: Já jsem na to koukal a nepochopil jsem z toho nic?
Viděl jsem jen néjaké odstavečky schopností s nějakými mřížkami, ale minul jsem text, který by vysvětloval co a jak s tím dělat?
Systémově to má jednu mechaniku s dvěma verzemi - hod na past, používá se všude vyjma boje a boj - rozšířený soubojový systém z klasického DrD
hod "na past" 2k6 se používá na všechno ostatní ověření - k tomu přičteš bonus za vlastnost a případně body za dovednost nebo schopnost, pokud ji lze použít...
Na začátku dostávají postavy 4 talenty (body, které lze investovat do schopností nebo dovedností) a každou další úroveň 2...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů