[Novelizace DrD] Novelizace DrD dle Valluna - diskuse
Moderátor: Bouchi
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
[Novelizace DrD] Novelizace DrD dle Valluna - diskuse
Programové prohlášení - vykradení Arga a jeho přepracování
Já tady vyvěsím teoretické ideje toho, co zkouším prosadit:
1) Je to nová verze DrD. Rekonstrukce, nikoli novostavba.
Není to snaha přeškolit hráče DrD k tomu, aby hráli něco jiného, protože DrD, jak známo, žere kočky.
Ale aby kočky nežralo, rád bych využil skvělé texty z úvodních pasáží DrD II, proč a jak hrát RPG vůbec.
2) Je v tom rekonstrukce původních idejí DrD, ze kterých zřejmě vycházeli původní autoři, a které bez problémů fungovaly. Pročež je tam zachováno:
- Pán jeskyně a jeho role
- povolání
- rasy
- vlastnosti
- růst životů
- nejhranější mechanika souboje
- class/level systém
- specializace, vedoucí postavy k vzájemné spolupráci
- postupný rozvoj postavy, růst jejích schopností
- hrdinský styl, nebezpečí při hře - ale nastavitelná míra epičnosti.
3) Zachování původních idejí jde přesně tak daleko, aby bylo možno hrát se starými a vypiplanými a mnoha dobrodružstvími protřelými postavami podle nových pravidel. Není nutné je nechat plavat a tvořit nové, i když bude potřeba pár věcí přepočítat - zachovány mohou zůstat Vlastnosti, počet životů a magů.
4) Naproti tomu tato míra zachování nevyžaduje - a pročež zachováno nebude - to, co se během hraní zjevně neosvědčilo a další verze pravidel se od toho více či méně pokoušely odpoutat:
- instant kill, situace, kdy postava může zemřít v jediném kole z banálního důvodu, zcela mimo očekávání postavy i PJ
- tři různé mechaniky (souboj, past, pravděpodobnost), ve prospěch té nejhranější, tedy souboje (ne tak docela - zkouška je de facto past...)
- spousty tabulek a neintuitivních a nejednotných pravidel ohledně jednotlivých postav
- nerovnovážný růst některých postav, které časem vysloveně ztrácely dech (zejména zloději obou oborů)
- pevná vazba některých postav na prostředí, sicco a druid zejména
- některé vše řešící schopnosti, laciné a dostupné už na nízkých úrovních (neviditelnost, hyperprostor)
- nevyvážené Zvláštní schopnosti postav, kdy některá představovala jediný bonus +1 v nějakém typu boje (válečník), kdežto jiné představovaly desítky a stovky hodin zábavy (kouzelník a kouzla)
- nevyvážené možnosti získávání informací
- příliš komplikované hospodářství a strategickou rovinu hry pro vyšší úrovně (rozhodně nebude v základním balíčku)
5) Hra by měla i nadále umožnit velmi odlišné styly hry, což lze řešit jedině řadou nepovinných pravidel, které se v DrD vyskytovaly již od první verze. Zejména jde o:
- možnost hrát na hexové, čtverečkové nebo čisté mapě, případně úplně bez mapy
- možnost hrát v soubojích rozličné další taktická upřesnění, jako třeba dělená kola na akce
- možnost naopak dávat větší důraz na rolleplaynig, se zjednodušením pravidel
- možnost vše řešit alternativně fikcí a nebo mechanikou
6) Hra by měla přinést nové prvky, které se osvědčily v jiných hrách, aniž by narušovaly původní styl a charakter:
- nové rasy
- nové schopnosti (obojí v rozšíření)
- nové dovednosti, které může využít každý bez ohledu na povolání
- výrazně větší možnost ovlivnit vývoje vlastní postavy
- růst úrovní nestvůr, aby zůstaly nebezpečné i pro postavy vyšších úrovní
- nové rady pro PJ, vycházející z mnoha let herních zkušeností, které je škoda nevyužít.
Já tady vyvěsím teoretické ideje toho, co zkouším prosadit:
1) Je to nová verze DrD. Rekonstrukce, nikoli novostavba.
Není to snaha přeškolit hráče DrD k tomu, aby hráli něco jiného, protože DrD, jak známo, žere kočky.
Ale aby kočky nežralo, rád bych využil skvělé texty z úvodních pasáží DrD II, proč a jak hrát RPG vůbec.
2) Je v tom rekonstrukce původních idejí DrD, ze kterých zřejmě vycházeli původní autoři, a které bez problémů fungovaly. Pročež je tam zachováno:
- Pán jeskyně a jeho role
- povolání
- rasy
- vlastnosti
- růst životů
- nejhranější mechanika souboje
- class/level systém
- specializace, vedoucí postavy k vzájemné spolupráci
- postupný rozvoj postavy, růst jejích schopností
- hrdinský styl, nebezpečí při hře - ale nastavitelná míra epičnosti.
3) Zachování původních idejí jde přesně tak daleko, aby bylo možno hrát se starými a vypiplanými a mnoha dobrodružstvími protřelými postavami podle nových pravidel. Není nutné je nechat plavat a tvořit nové, i když bude potřeba pár věcí přepočítat - zachovány mohou zůstat Vlastnosti, počet životů a magů.
4) Naproti tomu tato míra zachování nevyžaduje - a pročež zachováno nebude - to, co se během hraní zjevně neosvědčilo a další verze pravidel se od toho více či méně pokoušely odpoutat:
- instant kill, situace, kdy postava může zemřít v jediném kole z banálního důvodu, zcela mimo očekávání postavy i PJ
- tři různé mechaniky (souboj, past, pravděpodobnost), ve prospěch té nejhranější, tedy souboje (ne tak docela - zkouška je de facto past...)
- spousty tabulek a neintuitivních a nejednotných pravidel ohledně jednotlivých postav
- nerovnovážný růst některých postav, které časem vysloveně ztrácely dech (zejména zloději obou oborů)
- pevná vazba některých postav na prostředí, sicco a druid zejména
- některé vše řešící schopnosti, laciné a dostupné už na nízkých úrovních (neviditelnost, hyperprostor)
- nevyvážené Zvláštní schopnosti postav, kdy některá představovala jediný bonus +1 v nějakém typu boje (válečník), kdežto jiné představovaly desítky a stovky hodin zábavy (kouzelník a kouzla)
- nevyvážené možnosti získávání informací
- příliš komplikované hospodářství a strategickou rovinu hry pro vyšší úrovně (rozhodně nebude v základním balíčku)
5) Hra by měla i nadále umožnit velmi odlišné styly hry, což lze řešit jedině řadou nepovinných pravidel, které se v DrD vyskytovaly již od první verze. Zejména jde o:
- možnost hrát na hexové, čtverečkové nebo čisté mapě, případně úplně bez mapy
- možnost hrát v soubojích rozličné další taktická upřesnění, jako třeba dělená kola na akce
- možnost naopak dávat větší důraz na rolleplaynig, se zjednodušením pravidel
- možnost vše řešit alternativně fikcí a nebo mechanikou
6) Hra by měla přinést nové prvky, které se osvědčily v jiných hrách, aniž by narušovaly původní styl a charakter:
- nové rasy
- nové schopnosti (obojí v rozšíření)
- nové dovednosti, které může využít každý bez ohledu na povolání
- výrazně větší možnost ovlivnit vývoje vlastní postavy
- růst úrovní nestvůr, aby zůstaly nebezpečné i pro postavy vyšších úrovní
- nové rady pro PJ, vycházející z mnoha let herních zkušeností, které je škoda nevyužít.
Naposledy upravil(a) Vallun dne 30. 9. 2016, 14:25, celkem upraveno 4 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Válečník
Těžké zbroje - Obr - Válečník je schopen nosit jakoukoliv, i tu nejtěžší zbroj, jako by to byl jeho běžný oděv. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)
Těžké zbraně - Sil - Těžká zbraň je téměř odznakem válečníka, ale ten je stejně dobrý i se zbraní střední. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ (ÚČ tvoří vyšší dvě z SZ, Sil a této schopnosti)
Přesnost - boj s konkrétní zbraní, spoluvytváří ÚČ a započítává se rovněž k Obraně zbraně
Drtivost - Sil - nahrazuje útočnost zbraně
Vícenásobné útoky - za každý investovaný bod získává válečník +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností rychlost.
Volitelné pravidlo - bonus k Ini z dovedností a schopností nesmí nikdy být vyšší než level postavy.
Kryt - Odo - jednou za každý bod v této schopnosti může bojovník během boje použít vykrytí útoku, kdy sníží utržené zranění o Odo+Kryt+2k6, každý kryt je samostatná akce.
Velení a přehled v bitvě - Char - pomocí této schopnosti může válečník získat situační výhodu v boji pro sebe a své druhy a varovat je před nebezpečími. Na začátku boje si hodí vybraný velitel za každou stranu (Char+Velení+2k6). Velitel s nejvyšším výsledkem dokáže v boji uplatnit svou taktiku. Rozdíl hodů se promítne do situačního bonusu (max +3). Tentýž hod se pak použije i v průběhu boje na schopnost velitele rozpoznat skryté taktické nebezpečí (například příchod posily apod.).
Samoléčba - Odo - Po každém boji si válečník může odstranit otravu (nebo podobný postih) nebo vyléčit životy. Obtížnost odstranění otravy určí PJ, při léčení životů se hází proti obtížnosti 4 (bylo-li celkové utržené zranění menší než 1/3 životů) 8 (bylo-li větší než 1/3 a menší než 2/3 životů postavy) a 12 (bylo-li větší než 2/3 životů)
Odhad a znalosti válečníkovi - Int - válečník je odborník v používání zbraní, zbrojí, taktik a legendárních válečníků či jejich nepřátel, proto se může pokusit rozpoznat zbraň či odhadnout parametry nepřítele. Čím méně obvyklý je odhadovaný předmět tím je vyšší obtížnost...
Zastrašování - Sil/Obr/Odo/Char-funguje stejně jako dovednost zastrašování, avšak válečník si může vybrat na jakou vlastnost jej v konkrétní situaci naváže.
Rytířství - Char - etika a etiketa rytířů, dvornost, znalosti turnajového klání a zákulisí
Vojáctví - Odo - vojácká houževnatost a výdrž, vojáci musí hodně vydržet - špatné jídlo, dlouhé pochody, musí se postarat o svou výubroj a výstroj, umět přežít ve vojenských táborech
Je to první nástřel, popisy budou samozřejmě podstatně rozvinuty a upřesněny. Sehranost je dovednost.
EIDT: pro lepší představu, aneb co zatím tuším:
životy - základ je stupeň odolnosti, za level +2 (u válečníka)
postupové body - za úroveň se získává jeden a postava si ze třetího pilíře růst volí, zda chce větší růst životů nebo další postupový bod - větší růst životů je volba, zda +Odo nebo +1k6
hodnoty zbraní a zbrojí zatím uvažuji stejné jako dosud, nevylučuji (spíš je pravděpodobná) však úpravu zbrojí...
Maximum schopnosti nebo dovednosti je 7, postupové body lze přidávat ob úroveň.
opravy za velikost, mez a postih nebudou (resp. budou volitelné) - na to se většinou nehraje...
Těžké zbroje - Obr - Válečník je schopen nosit jakoukoliv, i tu nejtěžší zbroj, jako by to byl jeho běžný oděv. Tato schopnost spoluvytváří OČ (OČ tvoří vyšší dvě z KZ, Obr a této schopnosti)
Těžké zbraně - Sil - Těžká zbraň je téměř odznakem válečníka, ale ten je stejně dobrý i se zbraní střední. Tato schopnost spoluvytváří ÚČ (ÚČ tvoří vyšší dvě z SZ, Sil a této schopnosti)
Přesnost - boj s konkrétní zbraní, spoluvytváří ÚČ a započítává se rovněž k Obraně zbraně
Drtivost - Sil - nahrazuje útočnost zbraně
Vícenásobné útoky - za každý investovaný bod získává válečník +2 k iniciativě, tento bonus se sčítá s dovedností rychlost.
Volitelné pravidlo - bonus k Ini z dovedností a schopností nesmí nikdy být vyšší než level postavy.
Kryt - Odo - jednou za každý bod v této schopnosti může bojovník během boje použít vykrytí útoku, kdy sníží utržené zranění o Odo+Kryt+2k6, každý kryt je samostatná akce.
Velení a přehled v bitvě - Char - pomocí této schopnosti může válečník získat situační výhodu v boji pro sebe a své druhy a varovat je před nebezpečími. Na začátku boje si hodí vybraný velitel za každou stranu (Char+Velení+2k6). Velitel s nejvyšším výsledkem dokáže v boji uplatnit svou taktiku. Rozdíl hodů se promítne do situačního bonusu (max +3). Tentýž hod se pak použije i v průběhu boje na schopnost velitele rozpoznat skryté taktické nebezpečí (například příchod posily apod.).
Samoléčba - Odo - Po každém boji si válečník může odstranit otravu (nebo podobný postih) nebo vyléčit životy. Obtížnost odstranění otravy určí PJ, při léčení životů se hází proti obtížnosti 4 (bylo-li celkové utržené zranění menší než 1/3 životů) 8 (bylo-li větší než 1/3 a menší než 2/3 životů postavy) a 12 (bylo-li větší než 2/3 životů)
Odhad a znalosti válečníkovi - Int - válečník je odborník v používání zbraní, zbrojí, taktik a legendárních válečníků či jejich nepřátel, proto se může pokusit rozpoznat zbraň či odhadnout parametry nepřítele. Čím méně obvyklý je odhadovaný předmět tím je vyšší obtížnost...
Zastrašování - Sil/Obr/Odo/Char-funguje stejně jako dovednost zastrašování, avšak válečník si může vybrat na jakou vlastnost jej v konkrétní situaci naváže.
Rytířství - Char - etika a etiketa rytířů, dvornost, znalosti turnajového klání a zákulisí
Vojáctví - Odo - vojácká houževnatost a výdrž, vojáci musí hodně vydržet - špatné jídlo, dlouhé pochody, musí se postarat o svou výubroj a výstroj, umět přežít ve vojenských táborech
Je to první nástřel, popisy budou samozřejmě podstatně rozvinuty a upřesněny. Sehranost je dovednost.
EIDT: pro lepší představu, aneb co zatím tuším:
životy - základ je stupeň odolnosti, za level +2 (u válečníka)
postupové body - za úroveň se získává jeden a postava si ze třetího pilíře růst volí, zda chce větší růst životů nebo další postupový bod - větší růst životů je volba, zda +Odo nebo +1k6
hodnoty zbraní a zbrojí zatím uvažuji stejné jako dosud, nevylučuji (spíš je pravděpodobná) však úpravu zbrojí...
Maximum schopnosti nebo dovednosti je 7, postupové body lze přidávat ob úroveň.
opravy za velikost, mez a postih nebudou (resp. budou volitelné) - na to se většinou nehraje...
Naposledy upravil(a) Vallun dne 28. 9. 2016, 16:37, celkem upraveno 2 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Postavy mají 5 Vlastností, které v průběhu času nerostou - Síla, Obratnost, Charisma, Inteligence, Odolnost
Základní určení výše vlastností bude tzv. Yorkova metoda, dále budou jako volitelné čistý pointbuy, přihazovaný point buy (X+k6 bonusů k rozdělení) a klasické nahazování ala DrD. Interval vlastností by měl být mezi 9-1 a 21+5.
Základní hodnoty vlastností
Hoď 1k6 a použij řádek s číslem, které ti padlo, nebo si jeden z nich vyber. Hodnoty pak přiřaď k jednotlivým vlastnostem dle svého uvážení.
1. 15 14 11 10 10 (60)
2. 15 13 12 11 10 (61)
3. 14 14 13 11 10 (62)
4. 14 14 12 11 11 (62)
5. 14 13 13 12 11 (63)
6. 13 13 13 13 13 (65)
/* Pozn: V závorkách je součet hodnot, to je čistě vývojová poznámka.*/
Oprava za rasu
Hobit
Sil -1, Obr +3, Odl +1, Int +1, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané dovednosti spjaté s Obratností.
Kudůk
Sil +0, Obr +0, Odl +2, Int +1, Cha +3
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Charismou.
Trpaslík
Sil +2, Obr +1, Odl +3, Int +1, Cha -1
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Odolností.
Elf
Sil +0, Obr +2, Odl -1, Int +3, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Inteligencí.
Člověk
Sil +1, Obr +1, Odl +1, Int +1, Cha +1
Do začátku má 1 postupový bod, který může investovat do vybrané Schopnosti nebo Dovednosti.
Barbar
Sil +2, Obr +2, Odl +2, Int +0, Cha +0
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté se Silou.
Kroll
Sil +3, Obr -1, Odl +2, Int -1, Cha +1
Do začátku má 2 postupové body do vybrané dovednosti či dovedností spjatých se Silou.
Oprava za povolání
Válečník
Sil +3, Odl +3
Hraničář
Sil +2, Obr +2, Int +2
Alchymista
Obr +2, Odl +2, Int +2
Kouzelník
Int +3, Cha +3
Zloděj
Obr +3, Cha +3
Opravy pro hráčské postavy
8-9 -1
10-12 +0
13-14 +1
15-16 +2
17-18 +3
19-20 +4
21-22 +5
Základní určení výše vlastností bude tzv. Yorkova metoda, dále budou jako volitelné čistý pointbuy, přihazovaný point buy (X+k6 bonusů k rozdělení) a klasické nahazování ala DrD. Interval vlastností by měl být mezi 9-1 a 21+5.
Základní hodnoty vlastností
Hoď 1k6 a použij řádek s číslem, které ti padlo, nebo si jeden z nich vyber. Hodnoty pak přiřaď k jednotlivým vlastnostem dle svého uvážení.
1. 15 14 11 10 10 (60)
2. 15 13 12 11 10 (61)
3. 14 14 13 11 10 (62)
4. 14 14 12 11 11 (62)
5. 14 13 13 12 11 (63)
6. 13 13 13 13 13 (65)
/* Pozn: V závorkách je součet hodnot, to je čistě vývojová poznámka.*/
Oprava za rasu
Hobit
Sil -1, Obr +3, Odl +1, Int +1, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané dovednosti spjaté s Obratností.
Kudůk
Sil +0, Obr +0, Odl +2, Int +1, Cha +3
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Charismou.
Trpaslík
Sil +2, Obr +1, Odl +3, Int +1, Cha -1
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Odolností.
Elf
Sil +0, Obr +2, Odl -1, Int +3, Cha +2
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté s Inteligencí.
Člověk
Sil +1, Obr +1, Odl +1, Int +1, Cha +1
Do začátku má 1 postupový bod, který může investovat do vybrané Schopnosti nebo Dovednosti.
Barbar
Sil +2, Obr +2, Odl +2, Int +0, Cha +0
Do začátku má 1 postupový bod do vybrané schopnosti nebo dovednosti spjaté se Silou.
Kroll
Sil +3, Obr -1, Odl +2, Int -1, Cha +1
Do začátku má 2 postupové body do vybrané dovednosti či dovedností spjatých se Silou.
Oprava za povolání
Válečník
Sil +3, Odl +3
Hraničář
Sil +2, Obr +2, Int +2
Alchymista
Obr +2, Odl +2, Int +2
Kouzelník
Int +3, Cha +3
Zloděj
Obr +3, Cha +3
Opravy pro hráčské postavy
8-9 -1
10-12 +0
13-14 +1
15-16 +2
17-18 +3
19-20 +4
21-22 +5
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Životy
Na první úrovni má každá postava počet životů roven stupni odolnosti.
Všem povoláním rostou životy o 2 za úroveň. Vyjma kouzelníka, kterému rostou o 1, protože dostává navíc magy (ano, jiná povolání nemají magy v této podobě).
Léčení odpočinkem má velikost úrovně. Tzn. postava na třetí si vyléčí 3, postava na šesté 6.
Každý může mít Dovednost První pomoc, čímž někoho trochu poléčí - jednou na zranění
Hraničář může mít Schopnost Ranhojičství - stojí to trochu času a surovin, ale lze použít opakovaně.
Válečník může mít navíc Schopnost Samoléčbu.
Alchymista může umět vyrábět léčivé lektvary.
Na první úrovni má každá postava počet životů roven stupni odolnosti.
Všem povoláním rostou životy o 2 za úroveň. Vyjma kouzelníka, kterému rostou o 1, protože dostává navíc magy (ano, jiná povolání nemají magy v této podobě).
Léčení odpočinkem má velikost úrovně. Tzn. postava na třetí si vyléčí 3, postava na šesté 6.
Každý může mít Dovednost První pomoc, čímž někoho trochu poléčí - jednou na zranění
Hraničář může mít Schopnost Ranhojičství - stojí to trochu času a surovin, ale lze použít opakovaně.
Válečník může mít navíc Schopnost Samoléčbu.
Alchymista může umět vyrábět léčivé lektvary.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Kudůk s charismatem +3? Mluvíme pořád o kříženci mezi hobitem a trpaslíkem popsaným v DrD?
A konstantní růst životů o +2 proti léčení, které roste spolu s úrovní znamená, že čím vyšší úroveň, tím více životů postava "dospí", takže na konci se vyspí z jakkoliv vážného zranění, které přežije?
A konstantní růst životů o +2 proti léčení, které roste spolu s úrovní znamená, že čím vyšší úroveň, tím více životů postava "dospí", takže na konci se vyspí z jakkoliv vážného zranění, které přežije?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Renovace DrD dle Valluna
V podstatě jo, pokud je to kouzelník, jinak ne. Je to docela zřejmé, když se na to čísla podíváš.Jerson píše:A konstantní růst životů o +2 proti léčení, které roste spolu s úrovní znamená, že čím vyšší úroveň, tím více životů postava "dospí", takže na konci se vyspí z jakkoliv vážného zranění, které přežije?
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Ano. Druhá zvažovaná možnost je, že by to měl člověk.Kudůk s charismatem +3? Mluvíme pořád o kříženci mezi hobitem a trpaslíkem popsaným v DrD?
A ano, mluvíme stále o tom kříženci mezi mimořádně společenským hobitem a obchodně přirozeně talentovaným trpaslíkem, tedy o národu světově nejproslulejších obchodníků se vším:)
Pokud to bude kouzelník chcípák (dá si 9-1 na Odo a ani jednou nevyužije možnosti více životů), tak od deváté úrovně se za dvě noci vyspí skoro ze všeho... jinak ne (OnGe má tedy pravdu). A nezapomínej, že růst může být taky větší, pokud hráč chce;)A konstantní růst životů o +2 proti léčení, které roste spolu s úrovní znamená, že čím vyšší úroveň, tím více životů postava "dospí", takže na konci se vyspí z jakkoliv vážného zranění, které přežije?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
Ptám se na to proto, zda je to záměr, nebo jen neúmyslný výsledek nastavení dvou pravidel. Přijde mi docela pitomé, když se postava z téměř smrtelného zranění zotaví za 8 hodin spánku, i kdyby to byl Bruce Willis ve Smrtonosné pasti 5.
Lidé jsou pro vyšší charisma mnohem lepší kandidáti, když už.
A taky mluvíme o rase, jejiž příslušníci sahají lidem tak po hrudník - zrovna lidem, kteří jsou známý tím, že mají sklony podceňovat a nebrat vážně všechno menší, a naopak mít respekt z větších, a to včetně jedinců vlastní rasy. Společenskost a obchodní talent jsou dvě poměrně specifické oblasti uplatnění charismatu, navíc platné jen ve tvém světě (třeba v Tolkienovi se nic takového neobjevuje, leda bys do charismatu řadil i sílu vůle, která by pak u hobitů opravdu měla být vyšší.)Vallun píše:A ano, mluvíme stále o tom kříženci mezi mimořádně společenským hobitem a obchodně přirozeně talentovaným trpaslíkem, tedy o národu světově nejproslulejších obchodníků se vším:)
Lidé jsou pro vyšší charisma mnohem lepší kandidáti, když už.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Renovace DrD dle Valluna
proc ma clovek vse +1 ? nebylo by lepsi tedy vs eposunout o 1 dolu a mit referencne cloveka 0 ?
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
To záleží, zda to chápeš v absolutních nebo relativních hodnotách... Když vezmeš někoho lehkým kyjem přes záda, tak to sice má možná za půlku životů, ale pořád je to především velká podlitina... Jako ano, léčení je zrychlené oproti reálu, nebo Stračeně, ale přijde mi to vcelku ok.Ptám se na to proto, zda je to záměr, nebo jen neúmyslný výsledek nastavení dvou pravidel. Přijde mi docela pitomé, když se postava z téměř smrtelného zranění zotaví za 8 hodin spánku, i kdyby to byl Bruce Willis ve Smrtonosné pasti 5.
proto mají Krollové bonus k Charismě Naopak kudůci mají výhodu v tom, že lidi "neohrožují" A NAUČILI SE JÍ PLNĚ VYUŽÍT;)ovna lidem, kteří jsou známý tím, že mají sklony podceňovat a nebrat vážně všechno menší, a naopak mít respekt z větších,
Společenskost hobitů je uváděna jako jejich základní charakterový rys samotným panem profesorem a stejně tak obchodní nadání u trpaslíků...a je to samotná prapodstata charismatu.Společenskost a obchodní talent jsou dvě poměrně specifické oblasti uplatnění charismatu, navíc platné jen ve tvém světě
Pro Tebe určitě:)Lidé jsou pro vyšší charisma mnohem lepší kandidáti, když už.
Bylo, ale proti tomu měl námitky York (jsou cca na 20. stránce Mechcore), tak jsem na něj dal:)proc ma clovek vse +1 ? nebylo by lepsi tedy vs eposunout o 1 dolu a mit referencne cloveka 0 ?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Renovace DrD dle Valluna
Možná jsem to přehlídla, ale jaká bude v základní mechanice používána kostka? k6+burst jako v původním dračáku? Nebo zrušíte burst na šestku a bude to k6?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renovace DrD dle Valluna
V souboji - klasicky optional:) s upozorněním na to, co K6+ může natropit:)
Jinde k6 prostá.
Jinde k6 prostá.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Renovace DrD dle Valluna
Jerson píše:Lidé jsou pro vyšší charisma mnohem lepší kandidáti, když už.
Pro mě třeba taky. Jak už jsem kdysi kdesi psal, tak lidé jsou ti, kdo jsou nevíc přizpůsobiví, kdo udržují nejstálejší obchodní kontakty, kdo svázali svoje území a styky do spousty smluv a kdo vyniká v tajích, intrikách a zradách...Vallun píše:Pro Tebe určitě:)
Ale samozřejmě to je jenom návrh
Re: Renovace DrD dle Valluna
No jestli chcete odbourat instakilly tak byste neměli k6+ mít vůbec
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: Renovace DrD dle Valluna
Na druhou stranu, lidi mají vesměs rádi děti a zahradní trpaslíky a kudůk je něco mezi. Ty prostě nemůžeš mít nerad (pokud teda nemáš nic proti dětem a/nebo zahradním trpaslíkům). Kdyby nebyli tak hrozně ťuťu, museli by už dávno vyhynout.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů