[Novelizace DrD] Zbraně, zbroje, souboják

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun »

Pepo, jestli si někdy viděl rozzuřeného dospělého kance (klidně 200 kg), tak by ses tolik nedivil, raději se postavím chlápkovi s obouručákem, než rozzuřenému divočákovi:)
Jsem jediný, komu nepřipadá normální, aby v DrD někdo začínal na 1. úrovni v nejlepší a nejdražší zbroji a s nejlepší nejdražší zbraní? :think:
Ne. Ale vyloučit to fakt nejde:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od eerieBaatezu »

Cor píše:Jsem jediný, komu nepřipadá normální, aby v DrD někdo začínal na 1. úrovni v nejlepší a nejdražší zbroji a s nejlepší nejdražší zbraní? :think:
Jo, je to blbost, na první seš vidlák. Pořádný meč nebo zbroj si nemůžeš dovolit.
Cor píše:Jinak, přivedlo mě to celé k jedné úvaze...pokud chceme mít kompatibilní bestiář, tak musíme čísla udržet tam, co je drželo DrDo. Čili buď brutálně snížit statistiky zbraní a přidat do vzorce dovednosti...a nebo nemít dovednosti jako vliv v souboji a mít zbraně +/- jako DrDo.

Pro příklad kalkulování s 1. levely pár základních potvor, PPZ, bestiář:
Skřet má 1-10 životů, ÚČ -1+SZ, OČ -1+KZ.
Vlk má 4-22 životů, ÚČ 3 (útočí 3x za 2 kola), OČ 2
Pokud chceš zachovat naprostou kompatibilitu, tak to může být docela problém, už jen v tom, že chceme jednotný systém a najednou se ti tam objeví všechny ty potvory co si jedou ve svých statech. Leda bys chtěl mít stejná jen koncová čísla a ten mezikrok, jak se k nim dopočteš, by se změnil.
Obrázek
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor »

eerieBaatezu píše:Leda bys chtěl mít stejná jen koncová čísla a ten mezikrok, jak se k nim dopočteš, by se změnil.
Přesně. :clap:
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus »

V tuto chvíli tohle téma vidím provizorně tak, že všechny nápady vítány,
ale budeme chytřejší, až dojdeme shody v několika kardinálních otázkách:

1) Rozpětí SZ a KZ.

Na stole jsou, pokud jsem koukal dobře, varianty Svatá kráva, tedy +7 +7
Argonantova asymetrie +6 +4
Cor, kde mi není jasná koordinace Svaté krávy s Obranou zbraně
York, kde je KZ i Obrana zbraně a proto všechna čísla doslova lezou po zemi, +2+2, najděte si někde tu 0.1

2) Zda obranu zbraně, nebo ne.
Souvisí s předchozím. Pokud ne, lze nechat vyšší čísla, pokud ano, je třeba jít opravdu drasticky dolů s obranou (nejspíš York).

3) Jak se sčítá boj s více protivníky

4) Co je nutné jako manévry; na co eventuálně nestačí rozpětí Situačního bonusu +2-2

5) jak na hobita zloděje v plátovce. Varinaty jsou tři,
Cor, co omezuje zřejmě obratnost bez dalšího
Argonantus, co omezuje obratnost při současném nedostatku síly
York a Svatá kráva, co na to kašlou (u Yorka kupodivu).

6) Zda chceme různé zbraně a zbroje pro různé situace, bonusy proti něčemu.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od York »

Argonantus píše:5) jak na hobita zloděje v plátovce. Varinaty jsou tři,

York a Svatá kráva, co na to kašlou (u Yorka kupodivu).
Já na to tak docela nekašlu. Hobit v plátovce bude bojovat jako hobit v plátovce, ale bude mít postihy na plížení, šplhání a takové ty věci, které hobiti docela často a rádi dělají.

To by samo o sobě nemuselo stačit, ale když to zkombinuješ s tím, že se zbroj odečítá až po zásahu, tj. jde uhnout ráně, i když žádnou zbroj nemáš, tak to stačí a hobiti si raději berou tu koženku, i když pláty zakázané nemají.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor »

Koukám, že by bylo dobré si trochu vyjasnit stran toho souboje, co si vlastně kdo jak a proč představuje pod útočným a obranným číslem. Jsou vlastně takové dva základní přístupy...

1. rozlišuje mezi uhnul a neuhnul, ale nebyl zraněn - přesně takhle to má DrD Plus
- zvlášť se řeší šance na zásah vs šance na vyhnutí se zásahu (krytem zbraně, štítu nebo úhybem)
- zvlášť se řeší zranění vs zbroj

- vychází z toho trojice výsledků: zásah a zranění, zásah bez zranění, nezásah

2. nerozlišuje mezi uhnul a neuhnul, ale nebyl zraněn
- útok je vskutečnosti spojení šance na zásah a ničivosti
- obrana je vskutečnosti kombinace šance na úhyb a umění ustát zásah

DrDo vypadalo, že jde 2. směrem, ale pak do toho nějak vlezla útočnost zbraně a filosofie "nějakou zbraní je těžší zasáhnout, ale když už trefí, je to cítit", což je vskutečnosti myšlenka na které má stát celý 1. přístup, takže z toho vyšel takový podivný hybrid

Pokud chceme 1. přístup, tak je to víc počítání (resp. počítání s více čísly), pokud chceme 2. přístup, tak je potřeba do obrany započítávat všechno, od věcí, co zvyšují šanci na uhnutí (obratnost, krytí se) po věci, co zvyšují šanci na ustání zranění (zbroj).

:idea: Napadla mě ještě myšlenka "trojí obrany" aneb "vyber si jak reaguješ na útok"
- můžeš se krýt zbraní nebo štítem (SIL/OBR + dovednost krytí 1 až 6 + kryt zbraně/štítu 1 až 3 + KOSTKA), omezený počet (1x každou zbraní by default)
- můžeš uhýbat (OBR + dovednost uhýbání - omezení těžších zbrojí + KOSTKA), omezený počet (1x by default)
- můžeš doufat, že tě ochrání zbroj (ODL + dovednost přísná drsnost + zbroj 1 až 6), neomezený počet ALE obránce NEHÁZÍ

Útok je v tomhle konceptu jeden a vyjadřuje všechno, od šance po zásah po ničivost, takže je to klasická formule OBR/SIL + dovednost se zbraní 1 až 6 + statistika zbraně 1 až 6 + hod kostkou

Myslím si, že je to dobrý a dělá to to co chceme a zároveň je to určitej kompromis. A zvedá to význam odolnosti.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus »

|York:
ještě pokračuj. Možná, že z toho vyleze něco jako Corova varianta. Zkus dát příklad s čísly.

Cor:
1. rozlišuje mezi uhnul a neuhnul, ale nebyl zraněn - přesně takhle to má DrD Plus
- zvlášť se řeší šance na zásah vs šance na vyhnutí se zásahu (krytem zbraně, štítu nebo úhybem)
- zvlášť se řeší zranění vs zbroj
Aha. Tak tím jsem se samozřejmě vůbec nezabýval, neb DrD+ jsem nikdy nehrál a raději si ho nevšímám (dávné nahlédnutí ve mně vyvolalo dojem čehosi příšerně sloižitého s milionem tabulek, které je třeba všechny vynechat, aby se to dalo hrát)
2. nerozlišuje mezi uhnul a neuhnul, ale nebyl zraněn
- útok je vskutečnosti spojení šance na zásah a ničivosti
- obrana je vskutečnosti kombinace šance na úhyb a umění ustát zásah
Přesně. Tohle je DrD old podle Svaté krávy - syntéza více čísel do jediného, v případě Zbroje její síla i pokrytí těla, v případě obrany schopnost uhnout a užívat zbroj, což nemusí být totéž. Vůbec mne nenapadlo řešit něco jiného.
DrDo vypadalo, že jde 2. směrem, ale pak do toho nějak vlezla útočnost zbraně a filosofie "nějakou zbraní je těžší zasáhnout, ale když už trefí, je to cítit", což je vskutečnosti myšlenka na které má stát celý 1. přístup, takže z toho vyšel takový podivný hybrid
Přesně. Ten systém byl původně ďábelsky jednoduchý a tak nějak jako narativní (bojím se to vyslovit), jeho smyslem bylo co nejrychleji odpovědět otázku, kdo vyhrál.
Jak se měnila sestava autorů, víc a víc pronikala tendence po dokonalejší simulaci, taktickém běsnění a vyjádření více situací, takže napřed nějaké ty manévry, obrana zbraně a podobně, dál potom rozšířený souboják (TM) a nakonec dočista DrD+, šílenství na pochodu.

Tím vyvolává DrD dodnes zmatky, zda je to "o číslíčkování", jak volají někteří, nebo "úplně jednoduché", jak volají jiní.
Moje strategie udělat jednoduchý základ a ten dalšími rozšířeními komplikovat pro maniaky.
Pokud chceme 1. přístup, tak je to víc počítání (resp. počítání s více čísly), pokud chceme 2. přístup, tak je potřeba do obrany započítávat všechno, od věcí, co zvyšují šanci na uhnutí (obratnost, krytí se) po věci, co zvyšují šanci na ustání zranění (zbroj).
Ano, A výsledné rozpětí je dané hodem kostkou k6, tedy poměrně malé (a s tím nehneme, a víme proč), a pokud tam bude víc čísel, musí být ještě mrňavější, to má York strašlivou pravdu, a zastánci složitějšího 1. se s tím zjevně ještě neutkali.

Jinak tvůj nápad trojí obrany mi připadá zase docela komplikovaný. Ale možná je to první dojem. Zkusím se v tom chvíli rochnit.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor »

Komplikované to není, naopak je to jednodušší, než Yorkova varianta, kde zbraně i zbroje mají dvě statistiky se kterými se počítá různě, respektive dvakát. (zbraně mají SZ což je šance zásahu a útočnost což je bonus/postih k poškození, zbroje mají KZ co brání proti SZ a pak mají pokrytí, co snižuje bonus za útočnost)

Yorkova varianta je šibalský přístup 1., ale jen s jedním hodem.
je to útok + k6 vs obrana + k6 = přesah
a potom přesah + útočnost - pokrytí zbroje = zranění

Já nabízím jeden hod, jedno počítání. Jen si jako obránce vybereš, které číslo ze tří čísel pro obranu použiješ/můžeš použít.
Krytí je výhodné pro všechny, co mají zbraně s dobrým krytem/štíty. Uhýbání je výhodné pro postavy s vysokou obratností a nezatížené zbrojí. Pohlcování zbrojí je výhodné pro kolosy zakuté ve zbroji, ale obvykle spíš jen sníží zranění, protože se tam neháže kostkou.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od York »

Cor píše:Yorkova varianta je šibalský přístup 1., ale jen s jedním hodem.
je to útok + k6 vs obrana + k6 = přesah
a potom přesah + útočnost - pokrytí zbroje = zranění
Pleteš dohromady dva různé systémy. Vyhodnocení jedním hodem (tedy nikoliv útok + obrana vs útok + obrana, ale "hod na boj" vs "hod na boj") je až v nové edici. Není ani v "DrD 1.9 (N/O)", ani v nástřelu 1 či 2. Ani být nemůže, protože to je o dost větší změna, než by se mohlo zdát. Na boj se najednou musíš dívat úplně jinak, nejde to už rozložit na jednotlivé útoky a obrany.

Pokrytí zbroje se zas vyskytuje jen v té starší edici, v nové už ne (protože tam je možné se díky mechanice Převahy přes zbroj dostat i jinak).
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Cor »

Jo, máš pravdu, pletu si různé věci. V DrD Next druhém nástřelu je to:

je to útok (atribut + útok zbraně) + kostka vs obrana (atribut + obrana zbraně) + kostka = přesah
a potom přesah + zranění zbraně - (pokrytí zbroje nebo kvalita zbroje podle výše přesahu) = zranění

Ale stejně je to lišácký způsob jak řešit přístup 1 ale jedním hodem. :P
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun »

DrDo vypadalo, že jde 2. směrem, ale pak do toho nějak vlezla útočnost zbraně a filosofie "nějakou zbraní je těžší zasáhnout, ale když už trefí, je to cítit", což je vskutečnosti myšlenka na které má stát celý 1. přístup, takže z toho vyšel takový podivný hybrid
Tohle je přehnané...ta myšlenka sice teoreticky spadá do první škatulky, ale je logická a těžko chtít úplně puristicky čistý přístup ke všemu, ten je obvykle na škodu..
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus »

Tak jdem do nástřelu, který je velmi ortodoxní a hodně opisuje stará pravidla, pokud to jde


DrD next 0.2 – III. Hlavní mechaniky hry

a) Zkouška:
(Dříve Past, univerzální označení chybělo; užíváme, pokud chce PJ ponechat náhodě, zda postava něco dokáže; přeskočit potok, vylézt po laně, přesvědčit obchodníka, objevit tajný vchod, zda je otrávena jedem. Fantazii se meze nekladou; prakticky o čemkoli může rozhodnout tato Zkouška, využívající Vlastnosti postav a její schopnosti či Dovednosti.)

Bonus Vlastnosti (0 až +5) + Bonus Dovednost /Schopnost(0 až +9) + Situační bonus/postih +2 až –2 + 2k6 proti Obtížnosti:

Nikdy nelze sčítat dvě Schopnosti, nebo dvě Vlastnosti. Pokud Postava nemá vhodnou Dovednost nebo Schopnost, musí vystačit s Vlastností.

Obtížnost by měla být členěna podle „šestkové“ soustavy, třeba :
• učednická: 0-6
• pokročilá: 7-12
• mistrovská: 13-18 (bez výrazných bonusů nedosažitelné)
• velmistrovská: 19-24 (možné jen na velmi vysokých úrovních)
(zdá se, že míříme i k ještě vyšším číslům)

Fikcí lze popsat rovnou jako skok do dálky v měrných jednotkách, ¼ do výšky, břemena 10 kg na každý stupeň, atd, vše na Sil.
U složitějších zkoušek nutno zapojit fantazii PJ, aby rozumně stanovil stupeň (úměrně k levelu postav) a vhodnou Vlastnost..

b) Souboj
Bonus Síly/ Obratnosti (0 až +5) + Bonus Boj se zbraní (0 až +6) + Síla zbraně (0 až +6) + Situační bonus/postih +2 až –2 + k6
proti Bonus Obratnosti (0 až +5) + Bonus Obrana se zbrojí (0 až +6) + Obrana zbroje (0 až +4) + k6

Za normálních okolností si při každé nové zbrani nebo změně levelu postava přepočítá Útočné číslo, tvořené Bonusem Vlastnosti, Bonusem Schopnosti a Silou zbraně, a obdobně Obranné číslo, tvořené Bonusem Vlastnosti, Bonusem Schopnosti Kvalitou zbroje, takže se jednoduše v souboji sčítá jen toto číslo s k6.
Postava nemusí mít ani Zbraň, ani Zbroj, ani Schopnost – pak tvoří Útočné nebo Obranné číslo samotný Bonus za Vlastnost.

Situační Bonus/Postih určí PJ volnou úvahou podle situace v rozmezí +2 až –2 (např. Postava útočí na Nestvůru zezadu, čímž má bonus. Naopak, kdyby se bránila Postava útoku zezadu, má postih). Situační bonus/postih se počítá jen na jedné straně (u Postavy).

(Toto by měl být maximálně jednoduchý a rychlý Souboj, dávající rychlou odpověď na výsledek pro tyl kdo nechtějí taktizovat a prodlévat u něj, a rychle pokračovat dál v příběhu. Také se hodí pro komplikovanější případy, třeba velké bitvy nebo souboje více druhů nepřátel.)
U více nepřátel se sčítá kompletní výsledek útoku, a bránící se cíl má zvláštní obranu proti každému z nepřátel.

c) Zranění je Útok – Obrana (neboli Přesah) + Zranění zbraně

d) Každá postava může použít jakoukoli Zbraň nebo Zbroj, pokud má dostatečnou Sílu.
V případě, že nemá, je třeba jí odečíst od Obratnosti Situační postih (rovný rozdílu, kolik chybí v Bonusu síly. Takto lze dočasně dosáhnout i záporu.)

Schopnost Boje se zbraní nebo Obrany se zbraní určitého druhu je vyhrazena určitým Povoláním. Přidává další Bonus za Schopnost do Útočného nebo Obranného čísla.
Lehké zbraně a Lehké zbroje jsou Dovednost, může je tedy užívat kdokoli, kdo si tuto Dovednost na příslušné úrovni vezme.

(Příklad: Nám známý Elf Hraničář Járik se Silou 18/+3 může nosit jakoukoli Zbraň, kterou získá, nebo i Zbroj, včetně těžkých, a včetně štítu, a může si bez postihu započítat SZ a KZ za jejich nošení.
Jelikož je ale Hraničář, nikdy nezíská Schopnost Boje tupou zbraní, Schopnost Boje se štítem a Schopnost obrany těžkou zbrojí, takže za ně nedostane bonus.
Na vyšší úrovních možná zjistí, že je pro něho výhodnější nosit Střední zbroj, protože na Obranu se střední zbrojí si může schopnost vzít a tím i rostoucí bonus.

Jiný příklad – Hobit Zloděj Bilbo má sílu 11/0, nemá tedy sílu ani na Střední zbraň, ani na Střední zbroj. Pokud si přesto navleče ukradenou plátovou těžkou zbroj KZ +3, okamžitě dostane Situační postih na Obratnost –2, takže jeho obrana vzroste jen o +1. Obratnost při tom bude mít zhoršenou při všech dalších činnostech, například Střelbě nebo Boji s dýkou. Kdyby si vzal Střední zbroj, bude mít menší postih –1, takže obrana skoční stejně. A pokud si vezme Lehkou zbroj, zlepší se mu také Obrana o +1, ale zcela bez postihu na Obratnost, a navíc si časem může vzít Dovednost obrany s lehkou zbrojí s dalšími bonusy).

Do obrany všeho druhu počítá Obratnost
Do všech Zbraní, které jsou vyhrazené Schopnostem (Střední včetně) Síla
Do Lehkých a Střeleckých zbraní (Dovednost) se počítá Obratnost

e) Tabulka Zbraní pro boj zblízka
Lehké (Dovednost, Obr.)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena minimum Sil bonus proti TZ
Nůž +1 0 0,1kg 10 dn 0
Dýka +2 0 0,2 50 dn 0 +1
Krátký meč +3 0 0,3 1 zl(200dn) 0
Obušek +1 0 0,1 10 dn 0
Bič +1
Srp +1 (cokoli jiného podobné, se zbraní je útok min+1)
Hůl +1



Střední (Schopnost, Sil.+ u šavle a meče Schopnost Šerm)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena minimum Sil bonus proti TZ zbroji
Šavle +3 +2 0,5kg 2 zl +1
Meč +4 0 0,5 3 zl +1
Sekera +3 +1 1 50 dn +1 +1
(cokoli jiného – méně, než meč, ale může mít větší zranění, být těžší, lacinější a pokud jde o tupou zbraň, má +1 proti těžké zbroji)

Těžké ostré (Schopnost, Sil.+ u jednoručních Schopnost Šerm)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena minimum Sil bonus proti TZ
Meč dlouhý +6 0 1 4 zl +2
Šamšír +4 +2 1 3 zl +2
Válečná sekera +3 +4 4kg 1 zl +3 +1
Sudlice +3 +3 3kg 1 zl +3 dvojruční*
Halapartna +3 +4 6 kg 2 zl +3 +1 dvojruční
Dvojruční meč +4 +3 3 kg 3 zl +3 dvojruční
Trojzubec +2 +3 2 kg 2 zl +3 vskutečnosti vidle

Těžké tupé (Schopnost, Sil, všechny mají bonus proti TZ+1)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena minimum Sil
palcát +5 +1 1 kg 3 zl +2
kyj +4 +2 3 kg 50 dn +3
Válečné kladivo +4 +3 2kg 3 zl +3
Cep +2 +5 4 kg 50 dn +3 dvojruční
(Dvojruční zbraně vylučují možnost užívat současně štít a kouzla, a mohou mít situační postih v těsných prostorách. Nejde o typické zbraně dobrodruha.)

f) Tabulka střelných zbraní (Obr., Sil)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena Dostřel
Krátký luk 4 0 1 1 zl 5*Sil
Dlouhý luk 5 0 2 2 zl 10*Sil
Lehká kuše 4 0 1 2 zl 40 min. sil +1
Těžká kuše 5 0 2 3 zl 60 min. sil +1
Foukačka 2+Obr 0 0,2 10 dn 3*Sil

(Zranění vším je 0, ale lze ho značně zvýšit jedem nebo kouzlem)

Tabulka vrhacích zbraní (Obr.)
Zbraň Útok Zranění Váha Cena Dostřel
Kámen 1 1*Váha 5 za1/Sil 0 3*Sil
(podobně granát, láhev, všechny další podobné útvary)
Oštěp 3 +1 1 50 dn 10*Sil
Vrhací šipka 1 0 0,2 10 dn 5*Sil
Dýka 2 0 0,5 50 dn 5*Sil
Sekera +3 +1 1 2 zl 3*Sil
(Vrhací zbraně nejsou ani dovednost, může každý, nezlepšuje se, ale jsou laciné a lze podstatně zvýšit zranění jedem nebo kouzlem)

g) Tabulka zbrojí
Zbroj KZ Váha Cena minimum sil
Lehká 1 5 5 zl 0
(Dovednost, může se naučit každý, fikčně kožená, vycpávaná apod. )
Střední 2 10 50 zl +1
(Schopnost, Hraničář, Alchymista, Šermíř, fikčně šupiny a kroužky)
Těžká 3 20 100 zl +2
(Schopnost výlučně Bojovník, fikčně pláty)

Štít (Schopnost Bojovníka a Šermíře, Obr.)
1 5 10 zl
(Zdánlivě mezi štíty není rozdíl, nicméně je lze očarovat snadněji, než zbroj, čímž se mohou podstatně lišit, navíc lze pomocí štítu různé finty).


h) Magie
Kouzla stojí magy jako ve starém DrD. Sesílají se automaticky (ušetří se hod).
Oblíbená energetická kouzla – blesky:
Kouzlo: magů: zranění: dosah:
Modrý blesk 3 magy 1k6 + Int.+ UK 2*Int
Zelený blesk 5 magů, 2k6 + Int. + UK 3 *Int
Žlutý blesk 7 magů 3k6 + Int + UK 4* Int
Fialový blesk 12 magů 4k6+ Int. + ŽK 5*Int
Rudý blesk 18 magů 5k6 + Int + ŽK 6*Int

Ohnivé koule – dovednost ŽK, místo blesku lze stejnou škodu bleskem téže barvy, ale za dvojnásobek magenergie s dvojnásobným dosahem.
Dovednost ŽK také způsobuje možnost metat blesky na víc cílů zároveň.

Černý blesk - dovednost TK
24 mg 36+4k6.+ Int.+ TK 8*Int
Lze taktéž jako kouli, pokud na to někdo má (pak je to 48 mg a až 80 s nebo na dva cíle dva blesky(tatáž cena)

Psychická útočná kouzla – hypnóza za 7 magů , 10 sáhů
funguje jako zkouška:
Bonus Char (až +5) + 2k6
proti Obtížnosti level +7
(Je tedy zřejmé, že to kouzelník sešle nejdřív na 2. úrovni.)
Mágova Schopnost Psychická kouzla umožňuje posílit za každé 2 magy navíc o +1, navíc roste Schopnostní bonus.
Taktéž lze prodlužovat magy dosah
Vlastnost je smrtelně nebezpečná – cíl je automaticky ochromen, lze ho zabít, případně vyslýchat - další pravidla).

Celkově nemám zatím jasno uvnitř jednotlivých schopnopstí s jejich vývojem - zřejmě bude většina z nich obsahovat ty násobné útoky, plusmínus podle Skewova vzorce.

EDIT: Nedaří se mi spáchat dobře odrážky v tabulkách - doporučuji stáhnout a rozčlenit vedle.
Jinak jsem snížil ceny, nicméně zbroje zůstávají příšerně drahé (100 zl je roční výdělek pána, čili asi milion na naše koruny. To taky k Corově poznámce. Drtivou většinu všeho asi stejně získají coby kořist od padouchů).
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 8. 3. 2016, 10:29, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Vallun »

Do kouzle je třeba docpat vliv levelu přímo víc...

Střelbu bych posílil..
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Argonantus »

Střelba je dost nebezpečná, když ti rostou všechny obvyklé bonusy, tak to vytáhneš hodně nad ty běžné +4 a +5.
To vše na dálku, takže vlastně dokážeš hodně cílů zabít ještě než k tobě vůbec doběhnou.

Pokud ti zranění připadá malé, pak počítám s dost drastickými boosty pomocí jedů a kouzel (k6 a podobně).

Hlavně mi šlo o to, aby "dostřel" kouzelníka byl plus minus podobný, jako u střelby a nebyl drasticky větší, jak tomu bývalo (firebally devadesát).
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: Novelizované DrD - Zbraně, zbroje, souboják

Příspěvek od Pepa »

Zatímco se SZ zbraní téměř nijak nezměnily, tak KZ nejlepší zbroje (rytířská) klesla ze 7 na 3. To myslíte, že bude v pohodě?
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů