[Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Argonantus »

Theurg a Pyrofor mohou de facto obsáhnout celý rozsah.
jako rozsah čeho, když spolu nemají prakticky nic společného (jak konstatují už i PPZ?)
Theurg jsou nejméně dva, možná tři specialisti v sobě - výrobce golemů, věštec za sfér a summoner démonů do zbraní.

Při čemž Theurg je vskutečnosti jen to poslední, a není ani trochu alchymista, ani v jedné specializaci.

Nevím, co pokrývá Pyrofor, ale nejspíš něco úplně jiného - bojově využitelnou část alchymisty.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor »

Theurg v DrDo je takový rozšířený populární image Edwarda Kellyho, zmotanina středověkých učenců-kouzelník-astrologů-okultistů-alchymistů-hermetiků...
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Argonantus »

Myslíš zřejmě Edwarda Kelleyho z filmu Císařův pekař.
Ten skutečný se za alchymistu alespoň vydával, pročež nedělal do theurgie vůbec.
Výroba Kamene a přivolávání démonů jsou prostě v principu úplně jiné činnosti, které spolu nemají vůbec nic společného.

Důvody, proč se to v DrD zmotalo dohromady jsou zřejmě dány tím, že Martin Klíma v kritické době drtil stejné knihy jako já, a zřejmě ho jako matfyzáka víc dostala ta theurgie (a kabala, stran těch hebrejských názvů sfér).

Budování povolání považuji v tomto stádiu za silně předčasné, když není jasno v atributech a základech, ale rozhodně doporučuji spíš přemýšlet nad původním Alchymistou, postavě poněkud nepřehledné a nevyvážené, i když zajisté zábavné a překvapivě mocné.
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Korhul »

Argonantus píše:Myslíš zřejmě Edwarda Kelleyho z filmu Císařův pekař.
Ten skutečný se za alchymistu alespoň vydával, pročež nedělal do theurgie vůbec.
Výroba Kamene a přivolávání démonů jsou prostě v principu úplně jiné činnosti, které spolu nemají vůbec nic společného.

Důvody, proč se to v DrD zmotalo dohromady jsou zřejmě dány tím, že Martin Klíma v kritické době drtil stejné knihy jako já, a zřejmě ho jako matfyzáka víc dostala ta theurgie (a kabala, stran těch hebrejských názvů sfér).

Budování povolání považuji v tomto stádiu za silně předčasné, když není jasno v atributech a základech, ale rozhodně doporučuji spíš přemýšlet nad původním Alchymistou, postavě poněkud nepřehledné a nevyvážené, i když zajisté zábavné a překvapivě mocné.
Většina hráčů DrD o alchymii, kabale, kameni mudrců a démonech astrálu ví asi tolik, jako já. To jest skoro nic. Proto je pro ně Theurg prázdné pojmenování něčeho tajemného. Je jim to jedno. Je to jen více méně snaha o atmosferický název a s realitou historie to nemusí mít nic společného. Kromě pár zasvěcených je to zbytku lidí šumák. Jen o málo lidí víc přemýšlí nad tím, že Pyrofor je ohňonoš. U druida bychom taky nejspíš došli k tomu, že náplň toho povolání keltského druida úplně nevystihuje (nebo jo? Taky o tom mnoho nevím, abych se přiznal ;-))
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Colombo

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Colombo »

Teď mě napadlo. DrD mělo problém s tím, že některé povolání byly zcela zjevně imobilní. Sicco s jeho sítí, Druid se svým hvozdem a obě alchymistické odnože. Nejlépe prosperovaly, když mohly zůstat na místě a hrát si na vlastním písečku. Ale... to válečník se svým vůdcovstvím a panováním a kouzelník s... co kouzelníci dělají (vyvolávání hord nemrtvých, třeba) taky, ne?

Místo omezení jejich schopností na hvozd atp. by bylo zajímavé udělat je plně mobilní a dát jim dostatek schopností mimo jejich "prostor". Naopak využít to, že se můžou navázat na jedno prostředí (a získat víc "moci" ) jako způsob jak vytvořit z povolání/hrdiny mocné NPC. Sicco usazený jako pavouk ve své síti nebo Druid uhnízděný ve hvozdě či Alchymista obklopený svými golemy má mnohem větší powerlevel či jakýsi stupeň nebezpečnosti než jejich varianty bez golemů, sítí a velkých zlých stromů.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od eerieBaatezu »

Colombo píše:Teď mě napadlo. DrD mělo problém s tím, že některé povolání byly zcela zjevně imobilní. Sicco s jeho sítí, Druid se svým hvozdem a obě alchymistické odnože. Nejlépe prosperovaly, když mohly zůstat na místě a hrát si na vlastním písečku. Ale... to válečník se svým vůdcovstvím a panováním a kouzelník s... co kouzelníci dělají (vyvolávání hord nemrtvých, třeba) taky, ne?

Místo omezení jejich schopností na hvozd atp. by bylo zajímavé udělat je plně mobilní a dát jim dostatek schopností mimo jejich "prostor". Naopak využít to, že se můžou navázat na jedno prostředí (a získat víc "moci" ) jako způsob jak vytvořit z povolání/hrdiny mocné NPC. Sicco usazený jako pavouk ve své síti nebo Druid uhnízděný ve hvozdě či Alchymista obklopený svými golemy má mnohem větší powerlevel či jakýsi stupeň nebezpečnosti než jejich varianty bez golemů, sítí a velkých zlých stromů.
Takže Ty chceš aby přestali být fixovaní (na to je už mnoho let shoda), ale nakonec jim chceš dát velké bonusy, když se zafixují. To je ale vlastně stávající stav. Druid má více magů než Chodec, takže může dobře kouzlit i mimo Hvozd, ale v něm je o dost lepší...

edit: U toho Druida to ještě jde, dáš mu pravidla na napojení na les, louku, řeku. Ale Theurg nebo Sicco, to je problém.
Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Fritzs »

eerieBaatezu: Jak moc velká svatokrádež by bylo tato povolání prostě vyhodit?
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor »

Nemůže prostě Svaté krávě uříznout nohu - ani když má těch nohou nějak podezřele víc, než by kráva měla mít...
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6292
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Fritzs »

Cor: Pokud nejdou vyhodit, ani napravit, tak bych je nechal v současné podobě s tím, že bych jim věnoval nutné minimum vývojářského času a uvedl bych je s upozorněním, že jsou primárně pro NPC, v případě zájmu o hraní konzultujte se svým PJ.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Argonantus »

velmi vzácně s Fritzsem souhlasím.
Důvodem zachování těch dvou větví, co se falt moc nepovedly (druid a sicco) je právě kompatibilita - pokud už je někdo hraje a che je hrát i nadále, nevidím důvod mu to zakazovat.
Jen bych máznul nějaké použitelnější alternativy vedle, pro ty, co mají taky pocit, že se to až tak nepovedlo.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od eerieBaatezu »

Fritzs: Podle mě jdou obě povolání opravit. Na rozdíl od DrDo samotného, mám ten dojem. $lol$

Druid úplně v poho, prostě by nebyl tak vázanej na Hvozd. Sicco je oříšek, je spíš do vyloženě městských dobrodružství, Lupič je takovej ten akční maník, takže co dát Siccovi mimo město, to je na brainstorming. A případně Theurg, to by se asi změnily sféry, aby nemohl všechno zjistit, jinak akční je v poho, může si zaklít démony a přes ně kouzlit, což možná zbytečně dubluje kouzelníka, čili by se mu vymyslela nějaká nová mechanika nebo nějaké nové akční schopnosti, nějaké sférické cosi.
Obrázek
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Jerson »

Druidy použitelné leckdes jinde zpracovali v Asterionu a bylo to jedno z nejlepších řešení, na čemž se shodovala řada hráčů. Takový fígl jako městský druid je super věc. Není třeba vymýšlet kolo, když někdo jiný sestrojil diferenciál.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Remake DrD - Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Cor »

Já si myslím, že sicco, druid i alchymisti se zachránit dají, akorát budou vyžadovat víc řezání, víc iniciativy a trochu víc vlastního obsahu, než ostatní.
Ježto jsou to věci, na které si hráči DrDo stěžují už odnepaměti, setrvale a konzistentně, vůbec se v tomhle ohledu nebojím Stračenu podojit.
(zatímco reakce "Hej, oni zrušili atributy, dmnti." nebo "Hej ono se neháže k6+ v boji, wtf." se celkem bojím, reakce "Hej, oni předělali theurga, sicca a druida a jsou teď hratelnější, to je hnus." se moc nebojím. A ostatně, pokud se zbytek povede dobře, nic nebrání iniciativní skupince hrát tyhle tři jako vždycky.)
Hyosger

Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Hyosger »

Teď jsem otevřel pravidla po strašně moc letech a strašně příjemně mě překvapil alchymista. Pokud dodržuje PJ doporučení co se týče vybavení, tak pro něj není problém mít poměrně brzo kožené brnění, lehkou kuši a okovanou hůl, což mu zajistí palebnou sílu a pokud je to člověk, kůdůk nebo elf, tak není úplně ztracený ani v boji na blízko (nižší ÚČ vlivem síly vyrovná vyšší OČ vlivem obratnosti). Navíc už od cca 2. úrovně může reálně se sebou tahat lektvar rychlost do těžších bojů. Navíc výroba předmětů jde celkem svižně (ohnivá hlína za osm kol = 80 s), lektvary jsou hotové kolem půl hodiny (3 směny) a až trvalé předměty se vyrábí dny až týdny doma.
A pokud jde o magenergii a suroviny, tak pokud není hráčská postava se svým mistrem jedinými alchymisty na světě, tak se přece obojí najde někde mezi poklady (rozuměj veškerá veteš sesbíraná během dobrodružství). Prostě když mám hráče trpaslíka válečníka, tak mu dám do pokladu válečnou sekyru, aby nemusel používat obyčejnou, co sebral doma ze špalku. Prostě finálního bosse vybavím válečnou sekerou a ne krátkým mečem..
Ad obvyklé modelové příklady - družinu přepadnou loupežníci, okradou je a někam odvlečou. Alchymista, jak jsem psal v prvním odstavci nemusí mít úplně špatné bojové charakteristiky. Za další vyrobit ohnivou hlínu nemusí nutně být nějak složité suroviny za 20 zl v tomhle případě budou reprezentovat ledek (seškrábne v jeskyni ze zdi), dřevěné uhlí/ piliny (to běžně najde) a síru (v nějaké lékárničce). Prostě PJ nemůže hrát proti hráčům, ale s hráči a jít jim naproti.
Za další theurg - v Asterionu je popsána tvorba golemů a nemrtvích (technicky vzato to samé) - sebral bych mu posli živlů a nechal tvorbu předmětů (a spoustu nových démonů, respektive jiný systém - rytí run...), tvorbu života (golemové, nemrtví) a věštění a odhalování tajemství (astrální sféry - možná nějaké jednodušší obecnější pravidlo než vrstvy astrálu - něco jako duchovní pouť, vyvolávání duchů). Vytvoří to sice nebojovou postavu, ale mohl by pro postavy hledat magické předměty v ruinách apod.
A naposledy druid. Ve stavu jak je napsaný, je špatně hratelný mimo les. Zkusil bych se zamyslet na pojetí odvětví hraničáře jako nějakého zvěromága (asterionský šaman). Naopak je dobrá myšlenka druida z DrD II jako opak čaroděje - čaroděj má oheň a vzduch, druid zemi a vodu (+ rostliny). Ke kouzlům ještě přidat elementály a bhunty a je z toho takovej water/earthnender :D
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: [Novelizace DrD] Alchymista a jeho rozvoj, druid

Příspěvek od Lyncz »

Tyjo, chtěl bych hrát v tvém sestupu. Otázkou je, jestli tvůj setup je nějakým mediánem her, nebo je na Gaussově křivce vlevo či vpravo. Mám totiž úplně jiný pocit z alchymisty :D
K dračáku (a těmhle hrám obecně) jsem přišel před necelým rokem, alchymista mě papírově uchvátil a tak ho skoro rok hraju v naší kampani (hrajeme jednou týdně). Po měsíci až dvou jsem našel svého mistra, dostal možnost mít truhličku a magy. Za další 3 měsíce hraní jsem měl konečně dost surovin na tvorbu něčeho. Udělal jsem 2 lektvary síly, jeden rychlosti a 7 ohnivých hlín. Za další 4 měsíce jsem měl možnost zase něco tvořit a udělal si věci asi za 150-200 nastřádaných mágů. Nutno podotknout, že ty věci vždycky padly na následující bossfight, takže můj pocit z 1.6 alchymisty je 10 měsíců hraní, 9 měsíců "střílím z luku", 4 týdny "mám hračku, kterou využiju"!
U nás se suroviny dají maximálně vytáhnout z příšery, kterou zabiju, šance na nalezení magů je v zásadě nulová (jsme na 4. levelu)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti