[Novelizace DrD] Remake DrD po vzoru DnD 5e

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět

Novelizace DrD by v této fázi měla vypadat:

Přeflufování DnD5e na feeling DrDo, bez mechanických změn.
15
43%
Jen drobná mechanická vylepšení či upřesnění.
4
11%
Úprava na k10 systém.
7
20%
Totální mechanická předělávka.
9
26%
 
Celkem hlasů: 35

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

[Novelizace DrD] Remake DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun »

Trma pro novelizaci, prosím, aby se nejprve ozvali jen jedinci ochotní se na vzniku opravdu podílet. Varuji, že to bude vyžadovat kompromisy...a dost práce.

Jerson má pravdu, že by nějaký základní přehled ve formě ankety nebyl marný...na tom zapracuji po vyhodnocení zdejších příspěvků.
Naposledy upravil(a) Vallun dne 30. 9. 2016, 07:31, celkem upraveno 1 x.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor »

Osobně jsem pro přefluffování a "drobná mechanická vylepšení či upřesnění" (protože si myslím že na 100% budou potřeba), ale pokud nebydu dojmu, že to pořád není dost blízké DrD a mohlo by to významně měnit styl hry, tak se nebráním většímu modování. Zatím nejsem úplně přesvědčený, že to je potřeba, ale pomalu se pravidly prokousávám...
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu »

Počkat, já se ještě vedle ptám, zda na to nejsou vhodnější systémy.
Obrázek
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od eerieBaatezu »

A zrovna pro Valluna, který určitě chce útočnost a obranu a sílu zbraně a hod 1k6. $D
Obrázek
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od ShadoWWW »

Ta "dvacka" v systému je docela důležitá. Je totiž hluboko provázaná do jádra a je na ni navázáno mnoho věcí. Není náhodou, že:
- hází se dvacetistěnnou kostkou
- růst hodnot vlastností je omezen na 20
- je celkem 20 úrovní

Podobně jako
- rozsah oprav vlastností je od -5 do +5 (50% hodu)
- zdatnostní bonus je od +2 do +7 (10%-35% hodu), ale systém ve výjimečných případech používá i polovinu, tedy od +1 (celé číslo, 5% hodu), a dvojnásobek, tedy až +14, zdatnostního bonusu. Není náhodou, že +14 (dvojnásobek nejvyššího zdatnostního bonusu) + +5 (nevyšší dosažitelný bonus vlastnosti) + 1 (nejnižší možný hod na k20) = 20
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun »

Yorkův systém jsem už dřive prolétl a předřlat skillbased odhaduji jako složitější...

Sám podporuji k10 variantu:)

ShadoWWW - máš pravdu, ale přehodit to na k10, která má drd tradici je ještě snad v našich silách...je to přeci jen podobné, jen poloviční...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor »

ShadoWWW píše:Ta "dvacka" v systému je docela důležitá. Je totiž hluboko provázaná do jádra a je na ni navázáno mnoho věcí. Není náhodou, že:
- hází se dvacetistěnnou kostkou
- růst hodnot vlastností je omezen na 20
- je celkem 20 úrovní

Podobně jako
- rozsah oprav vlastností je od -5 do +5 (50% hodu)
- zdatnostní bonus je od +2 do +7 (10%-35% hodu), ale systém ve výjimečných případech používá i polovinu, tedy od +1 (celé číslo, 5% hodu), a dvojnásobek, tedy až +14, zdatnostního bonusu. Není náhodou, že +14 (dvojnásobek nejvyššího zdatnostního bonusu) + +5 (nevyšší dosažitelný bonus vlastnosti) + 1 (nejnižší možný hod na k20) = 20
- D20 nemá v DrD tradici, D10 ano, 2D10 posouvá pravděpodobnost úplně jinam
- Růst vlastností je otázkou...někdo si ho zahouseruloval i do oDrD, původní oDrD s ním nepočítá, mně osobně se líbí, ale dal bych ho možná jako optional věc. (resp. na patřičné úrovn inabídnotu alternativu - jako "buď si zvyš atribtu o jedna (pokud PJ umožní), nebo si přidej jednu zdatnost na...")
- V oDrD bylo 36 úrovní, otázkou je, zda to zachovat. Já osobně si řkám - proč ne? Fans to potěší.

:arrow? Takže nejvyšší dosažitelný bonus pro nějaký hod je 12 (5+7), hod kostkou je 1-20, tj hod kostkou rozhoduje o výsledku akce víc, než statistika (asi tak ze 2/3)
- pokud si ten poměr přejeme zachovat (?), ale mít jinou kostku, lze upravit všechno okolo, aby to byl pořád stejný poměr
- pokud se nám ani poměr nelíbí, lze buď zvýšit maxima zdatností nebo snížit rozsah kostky

To všechno sice hru přibližuje DrD (kde hod kostkou nehraje až tak velkou roli oproti statům), ale útočí na integrální část systému, o které ShadoWWW píše (a jejíž odstarnění bude mít za následek nekompatibilitu s d20 jako takovým, nebo nutnost dodatečné konverze).
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun »

Růst vlastností jako optional - souhlas.

36 levelů, ničemu nevadí...ponechat.

Pokzd bude trochu víc záležet na statech a méně na kostce, tak mi to spíš vyhovuje....

Soubojový systém s k10+ dává stejné výsledky jako současny drd souboják...:) Bude třeba doladit iniciativu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Jerson »

Jsem ochoten podrobovat různé myšlenky i celky kritice a případně sem tam navrhnout jiné řešení, aniž bych se z výsledku snažil udělat klon CPH, ale předpokladem je, že jako základ vezmete názory většího počtu hráčů, i kdybyste se jimi následně nechtěli nechat omezovat.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od ShadoWWW »

tj hod kostkou rozhoduje o výsledku akce víc, než statistika (asi tak ze 2/3)
Zapomínáš na třetí důležitou proměnnou - cílové číslo. A protože stupeň obtížnosti je obvykle buď 10 (lehký), 15 (střední), nebo 20 (těžký), tak zdatnost + vlastnost má podstatnější vliv na výsledek úspěch/neúspěch než kostka.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32275
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Vallun »

Proto píšu o potřebě ankety:) nedá se tím sice řídit bez výhrad ale i formulace otázek by mohla pomoci řadu věcí ujasnit...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Ecthelion (neprihlasen)

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Ecthelion (neprihlasen) »

eerieBaatezu píše:Počkat, já se ještě vedle ptám, zda na to nejsou vhodnější systémy.
Poznamku k tomu jem vam hodil do vedlejsiho vlakna ( viewtopic.php?p=466103#p466103 ).

Obecne nema IMHO smysl pouzivat jiny system nez DrDo, protoze vam z toho jinak nevyleze "DrD". Viz DrD2 a Yorkuv system. Kazdopadne good luck.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor »

ShadoWWW píše:
tj hod kostkou rozhoduje o výsledku akce víc, než statistika (asi tak ze 2/3)
Zapomínáš na třetí důležitou proměnnou - cílové číslo. A protože stupeň obtížnosti je obvykle buď 10 (lehký), 15 (střední), nebo 20 (těžký), tak zdatnost + vlastnost má podstatnější vliv na výsledek úspěch/neúspěch než kostka.
Můžu mít max 12 jako top vystatovanej.
Můžu hodit 1-20.
:arrow? Kostka vládne, "přestatovat" se dá jen obtížnost 10.

Jen pro rekapitulaci:
V oDrD jsou, pokud si dobře pamatuju
a) hody na procenta
b) hody na past, kde se bere atribut (-4 až +5), výjimečně se k tomu něco přičítá nebo odečítá, past je libovolné číslo od 1 výš
c) hody "proti sobě" 1k10 (např. nporovnání síly), kdo má víc vyhrál
c) hody v souboji, 1k6+, kdo má víc, vyhrál (a rozdíl se připočítá ke zranění)

Cílem remaku je (doufám?) ty hody co nejvíc sjednotit do jedné mechaniky (házení na % v tabulce random generování psa/výsledku kouzla/whatever jsou jiná věc) a zároveň zahcovat pocit, že jde o tutéž, nebo podobnou hru. (% hod na shcopnosti zloděje snad každý oželí ve prospěch hodu proti obtížnosti, ale s těmi porovnávacími hody a hody v boji, kde jsou hráči zvyklý na to, že lze operovat s jakkoliv velkými čísli...nevím nevím)

Ecthelioni mají docela zajímavý postřeh, ale pravda je, že ten systém a jeho nejednotnost a nekonzistence je to, co nejvíc vadí. :think:
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od ShadoWWW »

Můžu mít max 12 jako top vystatovanej.
Už jsem psal, že ne 12, ale 19 (viz např. tulákova schopnost Kvalifikace).
Kostka vládne, "přestatovat" se dá jen obtížnost 10.
Nejde o přestatování, ale o tvar grafu funkce. Tím jsou dvě polopřímky (ne křivky). Přičemž jedna jde od mínus nekonečna (fakticky od -5) do cílového čísla (s prázdným kolečkem) a druhá jde od cílového čísla (s plným kolečkem, tedy včetně) do nekonečna (fakticky do 39). První polopřímka značí neúspěch, druhá úspěch. Není nic mezi. Když vezmu point-buy či výchozí množinu pro vlastnosti, tak minimální oprava za vlastnost je -1 a zdatnostní bonus +0 (čili žádný). Nyní standardní cílová čísla a pravděpodobnost neúspěchu/úspěchu: 10: 55%/45%, 15: 80%/20%, 20: 100%/0%. Nyní varianta pro vlastnost +5 a zdatnostní bonus +7: 10: 0%/100%, 15: 20%/80%, 20: 40%/60%. A ještě varianta pro postavy se schopností Kvalifikace: 10: 0%/100%, 0%/100%, 0%/100%.

Z uvedeného je vidět, že:
- hráči mohou velmi výrazně svými rozhodnutími potlačit náhodu kostky
- postavy se zdatnostní (čti: tréninkem) v dané činnosti (a ideálně s i vysokým bonusem za vlastnost) mají výrazně vyšší pravděpodobnost úspěchu než postavy netrénované
- postava, která má aspoň průměrnou vlastnost (oprava +0), má i bez zdatnosti (tréninku) šanci uspět proti cílovému číslu 20. (z čehož často plynou ty nejlepší zážitky typu: "Tak já si teda hodím, i když nemám šanci... To mě po***, dvacka!" :D)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Novelizace DrD po vzoru DnD 5e

Příspěvek od Cor »

Teď jsem to snad už pochopil správně :-)
Na házená se používá:
modifikátor atributu (u postav od -5 do +5, u nestvůr víc)
zdatnostní bonus (podle úrovně povolání, od +2 do +6)
Kvalifikace (zvláštní schopnost různých povolání, umožní na použití určité zdatnosti zdvojnásobit bonus)
k tomu ještě extra výhoda a nevýhoda a půlčíkovo štěstí (výhoda - hoď 2x, vyber lepší výsledek, nevýhoda - hoď 2x vyber horší výsledek, štěstí - hoď o 1 kostkou navíc, vyber lepší výsledek, sčítá se s výhodou, neguje nevýhodu)

:arrow?
Kde má postava jen zdatnost, tam může mít maximálně základ 5+6 = 11 (+d20, min 1, tj. min. výsledek je 12)
Kde má postava zdatnost a kvalifikaci, tam může mít základ max. 5+12 = 17 (tj. min výsledek je 18)

Obtížnosti jsou 5/10/15/20/25/30

V tom případě mi to nepřijde tak špatné, ale musím se přiznat, že jsem po pročítání zatím nezjistil...
...jestli má každé povolání kvalifikaci alespoň na některé zdatnosti?
...jestli lze nějak získat zdatnosti (resp. získat věc, ke které si může zdatnost přičíst) mimo povolání, zázemí a (optional) odbornosti?
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů