Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
-
- Příspěvky: 2698
- Registrován: 20. 7. 2017, 14:06
Re: Teoretizování ohledně remaku
Teď si nejsem jistý, jestli jsem tě dobře pochopil, ale:
V PPJ máš seznam magických předmětů (sekce Poklad), návod na výrobu vlastních (sekce Dílna pána jeskyně), a pravidla pro jejich výrobu a obchodování (sekce Mezi dobrodružstvími), přičemž bohatší a propracovanější variantu těch výrob a kupčení (spolu s další várkou vzorových předmětů) najdeš v Xanathar's guide to everything.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dej nám pak vědět na co jsi přišel, já například Theurga obcházím obloukem a vždycky jenom při hře valím bulvy, co to ten náš "sférista" zase vymyslel.
Ale jednoho dne se do toho kyselého jablka budu muset zakousnout, takže mi tvoje postřehy pomůžou.-)
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Teoretizování ohledně remaku
Mně to zajímá, tak můžeš sepisovateerieBaatezu píše: ↑23. 11. 2018, 18:23 Stejně jako jsem Jersonovy WTF momenty z Shadowrunu 2e nebo kolik četl dlouholetému hráči té edice a on na to jen "...a proč neudělaly XY? Tohle vůbec není rozbitý." Možná ty jeho odpovědi sepíšu, pokud to ještě někoho zajímá.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29. 4. 2019, 12:39
Re: Teoretizování ohledně remaku
Strana 90, verze PPZ 1.6.
sekce osobní deník
Tedy ne, je to řádně definováno v pravidlech, ne pouze v Jarikově dobrodružství.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: Teoretizování ohledně remaku
K 1.6 řada z nás nedošla, podívám se, zda to je v 1.5.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 17485
- Registrován: 24. 2. 2012, 17:31
Re: Teoretizování ohledně remaku
Správnej rules-lawyer by z toho usoudil, že když životy klesnou třeba na -3, tak postava neumřeDrD 1.6 píše:Klesnou-li tvé životy na 0, jsi mrtev.
-
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13205
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Re: Teoretizování ohledně remaku
To je fakt. Kde je v pravidlech napsáno, že životy jsou pouze v oboru přirozených čísel? Aha!
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29. 4. 2019, 12:39
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dovolím si oponovat. V daném případě je obor hodnot životů definován jako sloupec čísel od 1 do 50, kde aktuální stav je vyznačen kancelářskou sponkou. Tedy do záporných hodnot životy jít nemohou
#counterrulelawyered
Edit: pokud by tvurci chteli byt matemaficky ultra korektní, tak by jako předpis funkce zadali:
HP=h0 + z,
kde h0 je pocatecni stav pred zmenou, nabyva prirozenych cisel.
z je zmena, tedy bud heal nebo dmg, nabyva celych cisel.
Pricemz pokud (h0+z)<0, pak HP=0
Naposledy upravil(a) gomez1334 dne 22. 7. 2019, 17:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Teoretizování ohledně remaku
Kam si tu sponku tedy strká bojovník v berserkostavu, když jde do mínusu?
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: 29. 4. 2019, 12:39
Re: Teoretizování ohledně remaku
Prece nebudou delat specialni bar jenom pro pripad berserkra, no ne?MarkyParky píše: ↑22. 7. 2019, 17:20 Kam si tu sponku tedy strká bojovník v berserkostavu, když jde do mínusu?
Je to tak i v jinych hrach. Formalne je na 1 ci 0 zivotech, a mas nejake skryte pocitadlo.
Mimoto, ta sponka byla neprakticka, tak si to vsichni psali u nas na oddeleny papir.
-
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13205
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Re: Teoretizování ohledně remaku
Pravidla nedefinují, jestli je hození sponky pod stůl přípustné nebo ne. Tím pádem můžeme předpokládat, že je. Nebo je počítadlo udělané špatně. Připište to na zeď k ostatním věcem, co jsou na DrD špatně.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Příspěvky: 4594
- Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
- Bydliště: Kostka
Re: Teoretizování ohledně remaku
Když se člověk podívá na statistiky hranosti, tak originál AD&D válcuje všechny OSR remaky nezávisle na konkrétní verzi, dokonce i DCC. Jediná hra, která je hranější než orig. AD&D, je Dungeon World. To ale není OSR hra v pravém slova smyslu. Nesnaží se emulovat žádnou TSR edici. Je to "jen" PbtA hra s atmosférou OSR her.
Pokud by to stejné platilo i pro DrD - a není důvod předpokládat, že by to nemělo platit - tak kdyby Altar vydal staré DrD 1.6, tak by nejspíš bylo vždy hranější než jakýkoli klon té hry. A pokud chce někdo udělat obdobnou hru, která bude hranější než originál, pak by měl jít cestou fluffu napasovaném na nějaké moderní herní jádro a nesnažit se emulovat to původní.
Pokud by to stejné platilo i pro DrD - a není důvod předpokládat, že by to nemělo platit - tak kdyby Altar vydal staré DrD 1.6, tak by nejspíš bylo vždy hranější než jakýkoli klon té hry. A pokud chce někdo udělat obdobnou hru, která bude hranější než originál, pak by měl jít cestou fluffu napasovaném na nějaké moderní herní jádro a nesnažit se emulovat to původní.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nejhranější by bylo, kdyby se udělalo oficiální konzervativní pokračování DrD 1.6.
Kde se při sesílání nehází na failnutí kouzla, kde se nehází na to, že Hraničář má 60 procent šanci, že nebude mít psa, kde se trochu zjednoduší a pošteluje souboják, atd.
Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2. A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Co je vůbec s tím pokračováním Plusek, však bylo prý nějaké otevřené hraní. Kde jsou reporty? Detaily?
Kde se při sesílání nehází na failnutí kouzla, kde se nehází na to, že Hraničář má 60 procent šanci, že nebude mít psa, kde se trochu zjednoduší a pošteluje souboják, atd.
Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2. A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Co je vůbec s tím pokračováním Plusek, však bylo prý nějaké otevřené hraní. Kde jsou reporty? Detaily?
-
- Příspěvky: 1371
- Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Re: Teoretizování ohledně remaku
Je otázka, jak jsou na tom s DrD+ 2. Tento rok byl na GC už druhý test pravidel, takže nějaký základ měli už minulý rok. Co jsem zaslechl, tak se moc nesoustředí na systémové jádro, takže můžeme očekávat podobný kolos plný čísel.Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2.
Hratelnější určitě. Přístupnější asi těžko, Bouchiho na vydání nepřekecáš.A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Mám tucha, že Fafrin tady někde psal, že to byl zkusit. Jeho se ptej.Kde jsou reporty? Detaily?
-
- Příspěvky: 1199
- Registrován: 26. 3. 2013, 10:10
Re: Teoretizování ohledně remaku
A co se do toho pustit salámovou metodou a pomaličku, polehoučku štelovat DrD 1.7, 1.8, 1.9 a kousíček po kousky z té svaté krávy odkrajovat...eerieBaatezu píše: ↑29. 7. 2019, 20:59 Nejhranější by bylo, kdyby se udělalo oficiální konzervativní pokračování DrD 1.6.
Kde se při sesílání nehází na failnutí kouzla, kde se nehází na to, že Hraničář má 60 procent šanci, že nebude mít psa, kde se trochu zjednoduší a pošteluje souboják, atd.
Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2. A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Co je vůbec s tím pokračováním Plusek, však bylo prý nějaké otevřené hraní. Kde jsou reporty? Detaily?
(...až by bylo 2.0, co by přineslo větší změny, ale už ne nestravitelné)