Teoretizování ohledně remaku
Moderátor: Bouchi
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Už když jsem to vyháčkování psal, tak mi to připadalo wonky as fuk.MarkyParky píše: ↑22. 10. 2018, 19:42Bylo by dobré dotáhnout to do stavu, kdy budou u každé schopnosti zřejmé podmínky:
- autosuccesu
- vyhodnocení hodem
a nespouštěly se tam nějaké další submechaniky, jako že zlodějův druhý pokus trvá hodinu a pak to vzdá a pod ...
Každopádně autoúspěchům bych se chtěl vyhnout. Dlouho jsem tak hrál odnd a chybí mi u toho generování obsahu, co neúspěchy zařizují. Proto jsem jich tam napsal tak málo. A bonusy k hodům mi zase nepasují k pravděpodobnostem u vybraného hodu; schválně hážu jen vlastnostma, aby zůstal ten dojem, že všichni můžou zkoušet všechno.
Většina class schopností jsou zatím vyhrazené schopnosti a rozšiřují spíš do šířky než do výšky. Vzdáleně jako moves v DW.
Tohle zní cool, ale připadám si, jako bychom na pak na povolání dávali umělá omezení. Ale zatím nezatracuju.MarkyParky píše: ↑22. 10. 2018, 19:42 2. věc není zádrhel, spíš promarněný potenciál - na moderních Class and Level řešeních je super, když celá hra má jednotnou mechaniku a jednotlivá povolání mají každé svou specifickou výjimku, kterou získávají výjimky ze standardní mechaniky.
Tady to hezky naznačuješ třeba u zloděje (rerolly) nebo kouzelníka (autosuccesy většiny kouzel za omezený zdroj), ale jsou to jen náznaky. Klidně bych tohle dotahnul dál a classy na tom postavil, třeba (brainstorming):
- válečník bude postavený na kumulaci bonusů před hodem
- hraničář bude postavený na zvyšování fikčního účinku schopností za připlácení magů
- alchymista bude postavený na fikčně nepřímém působení (nemusí jako postava být na místě, kde působí jeho výrobky)
- kouzelník bude postavený na kupování autosuccesu za magy
- zloděj bude postavený na rerollech
Jinak na svoji obhajobu, pokud se ti to zdá nedomyšlené nebo chaotické, je to tím, že jsem jen šel po dračáku a přepisoval věci, co už tam byly Jen, kde bylo málo (válečník hlavně) jsem něco přihodil.
BTW kumulovat bonusy před hodem by se měli snažit všichni
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nějak jsem tenhle příspěvek zazdil. To saveování po tom bych už vynechal. Save podle přebývajícího zranění mě taky napadl, ale přišlo mi to moc bezpečné. Možná s nějakou drobnou úpravou (vynechat ODL jak říkáš...)Pracující logaritmus píše: ↑22. 10. 2018, 13:48Jestli chceš mít mermomoci instakill i od goblina, dej záchranu proti instakillu s obtížností=přebývající zranění a pak na začátku každého kola záchanu s obtížností=6, pokud neposkytne někdo první pomoc nebo přímo léčení.
Ale zase bychom mohli vrátit ten juicy critical
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Teoretizování ohledně remaku
DrD 1.6 strana 86 píše:Klesnou-li tvé životy na 0, jsi mrtev.
Always bring a gun to a puppet fight
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Problém je, že to už existuje, skoro...Lotr.rpg ...:/
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... %C5%AF.rpg
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
DnD klonů jsou 3 pr**le a nikdo kvůli tomu nebrečí. Pokud v tom máš inspiraci, tak to zkus.Vallun píše: ↑22. 10. 2018, 22:48Problém je, že to už existuje, skoro...Lotr.rpg ...:/
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... %C5%AF.rpg
Re: Teoretizování ohledně remaku
Všechno skoro existuje. Skoro ale neznamená úplně.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Teoretizování ohledně remaku
Quentin: Máš v plánu nějak dál rozvíjet ten svůj nástřel DrD?
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Nevím, teď mám v plánu dohrát Thronebreaker
Až se někdy stane, že se mi nesejde celá skupina na některou z mých her, tak to zkusím otestovat
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Jsem přemýšlel, že mi ve hrách třeba dost chybí co dělal Theurg. Že mám prostě pravidla na to, že si udělám létající koberec, co unese tolik a tolik za tolik a tolik magů, a podobné věci. Já vím, že to zavání tím počítáním detailů a číslíčkama, jenže to dělá pocit nějak fungujícího světa. Fakt by se mi líbila dobře vymyšlená ekonomika magie, inspirovaná tím, co mělo staré DrD.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dobře vymyšlená ekonomika magie ve smyslu "Jerson to za půl hodiny nerozloží na atomy a nehodí do koše" je věc spíše settingu, představy o něm, možná i dobrodružství. Počet těch, co to skutečně ocení, neodpovídá vynaložené energii, pokud to není hlavním cílem. Zadrátovat to napevno do pravidel nemusí být nutně dobře, často spíš naopak.
Dobře vymyšlená ekonomika magie vy smyslu "funguje to, když se v tom moc nevrtáš, a máš nějaká pravidla i pro nějaké to nakládání s takovými věcmi" je v DnD 5E a nejspíš i leckde jinde.
Dobře vymyšlená ekonomika magie vy smyslu "funguje to, když se v tom moc nevrtáš, a máš nějaká pravidla i pro nějaké to nakládání s takovými věcmi" je v DnD 5E a nejspíš i leckde jinde.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: Teoretizování ohledně remaku
Dobře vymyšlená ekonomika magie ve smyslu "Jerson to za půl hodiny nerozloží na atomy a nehodí do koše" je věc možná pouze v případě, že to vymyslí Jerson.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
Uvědomte si, že schopnost rozebírání pravidel o výkonu 1 Jerson není nijak velká. Existují jedinci, kteří mají v tomto ohledu efektivní výkon třeba 5 Jersonů, jen ho nepoužívají k nalezení chyb, ale ke složení jednotlivých nesouvisejících částí pravidel ve prospěch své postavy.
Zvlášť pokud dojde na magii, kde se rychle dostanou k diverzním mágům s prstenem vodoměrky potápějícím lodě pomocí kouzla Zprůchodni zeď a třináctivrstvým nátěrům lodí různými materiály jako obranu proti nim. Nemluvě o hledání zneviditelněného mostu pomocí výpočtů pevnosti betonu v průhybu (obojí jsem při hře zažil). Nemluvě o použití hyperprostoru a portálových bran k sestrojení perpeta mobile (skloňuje se to tak?) a následném zboření ekonomiky.
Ekonomiku magie jsem samozřejmě spočítal až po létající lodě, ale to bylo v roce 1999 a nikdo ji nezkoušel rozbít. Teď raději používám magii ve stylu "musí to mít uvěřitelné vysvětlení a vždy čekej drastické následky", které je Jersonovzorné - jak píše OnGe.
Zvlášť pokud dojde na magii, kde se rychle dostanou k diverzním mágům s prstenem vodoměrky potápějícím lodě pomocí kouzla Zprůchodni zeď a třináctivrstvým nátěrům lodí různými materiály jako obranu proti nim. Nemluvě o hledání zneviditelněného mostu pomocí výpočtů pevnosti betonu v průhybu (obojí jsem při hře zažil). Nemluvě o použití hyperprostoru a portálových bran k sestrojení perpeta mobile (skloňuje se to tak?) a následném zboření ekonomiky.
Ekonomiku magie jsem samozřejmě spočítal až po létající lodě, ale to bylo v roce 1999 a nikdo ji nezkoušel rozbít. Teď raději používám magii ve stylu "musí to mít uvěřitelné vysvětlení a vždy čekej drastické následky", které je Jersonovzorné - jak píše OnGe.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Teoretizování ohledně remaku
Kde to v 5e najdu?Pracující logaritmus píše: ↑23. 11. 2018, 11:32Dobře vymyšlená ekonomika magie vy smyslu "funguje to, když se v tom moc nevrtáš, a máš nějaká pravidla i pro nějaké to nakládání s takovými věcmi" je v DnD 5E a nejspíš i leckde jinde.
Cílem by bylo udělat si takový systém hlavně pro sebe.Pracující logaritmus píše: ↑23. 11. 2018, 11:32Počet těch, co to skutečně ocení, neodpovídá vynaložené energii, pokud to není hlavním cílem.
Že takový systém bude do určité míry zprasenina, a bude mít exploitovatelná místa, se rozumí samo sebou. Je to uměle vytvořený ekonomický systém, jehož vývoj netrval staletí, ale možná tak maximálně měsíce. Ale pokud něco takového chci, tak je to lepší, než to nemít, žejo.
A ono to nemusí být nikterak granulární. A nikterak OP. Já jsem pro jednoduchá řešení. A klidně to může mít i následky.
Příklad: Mám démona nosiče. Ten musí dostat určitý počet magů, aby mohl pracovat, jinak v předmětu jenom spí. Jeho nakrmením aktivuji předmět, ale pozřením magenergie se také zvýší démonova stopa v astrálu, což může přilíkat pozornost určitých entit.
Teď samozřejmě ty magy musíš odněkud vylučbovat, atp.
Je to nástřel od boku jak tady teď sedím, ale prostě dá se to udělat různě. A nemusí se to počítat na gramy, 1 mag na osobu na den, třeba. Jasně, tohle je Shadowrun/DnD 3.5e-čkovské, jenže nás třeba tohle dycky bavilo. Žít v tom světě a kutit věci podle jeho zákonů.
A že jsou z toho WTF momenty? Tak od toho jsou buď další verze a edice pravidel, to je normální proces patchování bugů, kdy by se toho bál, tak nikdy nemůže nic dělat, no a nebo se to tam nechá, protože to přispívá k nějakému zážitku. Jde o to, jak je ten bug hrozný. V remaku StarCraftu taky odstranili nějaké bugy jednotek co hráči exploitovali, jenže na přání hráčů to tam zase dali zpátky, protože to byly věci, které se při hraní za ty rasy používaly a patřily do sady jejich taktických triků, se kterými se lidi naučili vypořádávat. Stejně jako jsem Jersonovy WTF momenty z Shadowrunu 2e nebo kolik četl dlouholetému hráči té edice a on na to jen "...a proč neudělaly XY? Tohle vůbec není rozbitý." Možná ty jeho odpovědi sepíšu, pokud to ještě někoho zajímá.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teoretizování ohledně remaku
+1eerieBaatezu píše: ↑23. 11. 2018, 10:52 Jsem přemýšlel, že mi ve hrách třeba dost chybí co dělal Theurg. Že mám prostě pravidla na to, že si udělám létající koberec, co unese tolik a tolik za tolik a tolik magů, a podobné věci. Já vím, že to zavání tím počítáním detailů a číslíčkama, jenže to dělá pocit nějak fungujícího světa. Fakt by se mi líbila dobře vymyšlená ekonomika magie, inspirovaná tím, co mělo staré DrD.
Chci prozkoumat, jak to mají Pluska, sice to asi víc zasahuje do světa jako takového, ale ta představa, že když Theurg něšoc chce, tak to musí v Zásvětí udělat...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů