Teoretizování ohledně remaku

Oficiální diskuze věnované Dračímu doupěti, nejstarší české hře na hrdiny.

Moderátor: Bouchi

Odpovědět
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Log 1=0 »

eerieBaatezu píše: 23. 11. 2018, 18:23 Kde to v 5e najdu?
Teď si nejsem jistý, jestli jsem tě dobře pochopil, ale:
V PPJ máš seznam magických předmětů (sekce Poklad), návod na výrobu vlastních (sekce Dílna pána jeskyně), a pravidla pro jejich výrobu a obchodování (sekce Mezi dobrodružstvími), přičemž bohatší a propracovanější variantu těch výrob a kupčení (spolu s další várkou vzorových předmětů) najdeš v Xanathar's guide to everything.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Uživatelský avatar
kostrivec
Příspěvky: 298
Registrován: 9. 8. 2017, 18:09
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od kostrivec »

Vallun píše: 23. 11. 2018, 21:02 Chci prozkoumat, jak to mají Pluska, sice to asi víc zasahuje do světa jako takového, ale ta představa, že když Theurg něšoc chce, tak to musí v Zásvětí udělat...
Dej nám pak vědět na co jsi přišel, já například Theurga obcházím obloukem a vždycky jenom při hře valím bulvy, co to ten náš "sférista" zase vymyslel.
Ale jednoho dne se do toho kyselého jablka budu muset zakousnout, takže mi tvoje postřehy pomůžou.-)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson »

eerieBaatezu píše: 23. 11. 2018, 18:23 Stejně jako jsem Jersonovy WTF momenty z Shadowrunu 2e nebo kolik četl dlouholetému hráči té edice a on na to jen "...a proč neudělaly XY? Tohle vůbec není rozbitý." Možná ty jeho odpovědi sepíšu, pokud to ještě někoho zajímá.
Mně to zajímá, tak můžeš sepisovat :-)
gomez1334
Příspěvky: 13
Registrován: 29. 4. 2019, 12:39

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od gomez1334 »

ShadoWWW píše: 22. 10. 2018, 12:20
Fakt? Můžete na to někdo mrknout, nemám u sebe pravidla. Mám dojem, že 0 životů je v drd smrt.
Ano, smrt na 0 životech je definovaná jen v Jarikově dobrodružství.
Obrázek
Obrázek

Strana 90, verze PPZ 1.6.
sekce osobní deník
Tedy ne, je to řádně definováno v pravidlech, ne pouze v Jarikově dobrodružství.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Jerson »

K 1.6 řada z nás nedošla, podívám se, zda to je v 1.5.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od York »

DrD 1.6 píše:Klesnou-li tvé životy na 0, jsi mrtev.
Správnej rules-lawyer by z toho usoudil, že když životy klesnou třeba na -3, tak postava neumře ;-)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

To je fakt. Kde je v pravidlech napsáno, že životy jsou pouze v oboru přirozených čísel? Aha!
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
gomez1334
Příspěvky: 13
Registrován: 29. 4. 2019, 12:39

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od gomez1334 »

York píše: 22. 7. 2019, 13:14
DrD 1.6 píše:Klesnou-li tvé životy na 0, jsi mrtev.
Správnej rules-lawyer by z toho usoudil, že když životy klesnou třeba na -3, tak postava neumře ;-)
Dovolím si oponovat. V daném případě je obor hodnot životů definován jako sloupec čísel od 1 do 50, kde aktuální stav je vyznačen kancelářskou sponkou. Tedy do záporných hodnot životy jít nemohou ;)
#counterrulelawyered

Edit: pokud by tvurci chteli byt matemaficky ultra korektní, tak by jako předpis funkce zadali:
HP=h0 + z,
kde h0 je pocatecni stav pred zmenou, nabyva prirozenych cisel.
z je zmena, tedy bud heal nebo dmg, nabyva celych cisel.
Pricemz pokud (h0+z)<0, pak HP=0
Naposledy upravil(a) gomez1334 dne 22. 7. 2019, 17:24, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od MarkyParky »

Kam si tu sponku tedy strká bojovník v berserkostavu, když jde do mínusu?
gomez1334
Příspěvky: 13
Registrován: 29. 4. 2019, 12:39

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od gomez1334 »

MarkyParky píše: 22. 7. 2019, 17:20 Kam si tu sponku tedy strká bojovník v berserkostavu, když jde do mínusu?
Prece nebudou delat specialni bar jenom pro pripad berserkra, no ne?
Je to tak i v jinych hrach. Formalne je na 1 ci 0 zivotech, a mas nejake skryte pocitadlo.

Mimoto, ta sponka byla neprakticka, tak si to vsichni psali u nas na oddeleny papir.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od OnGe »

Pravidla nedefinují, jestli je hození sponky pod stůl přípustné nebo ne. Tím pádem můžeme předpokládat, že je. Nebo je počítadlo udělané špatně. Připište to na zeď k ostatním věcem, co jsou na DrD špatně.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od ShadoWWW »

Když se člověk podívá na statistiky hranosti, tak originál AD&D válcuje všechny OSR remaky nezávisle na konkrétní verzi, dokonce i DCC. Jediná hra, která je hranější než orig. AD&D, je Dungeon World. To ale není OSR hra v pravém slova smyslu. Nesnaží se emulovat žádnou TSR edici. Je to "jen" PbtA hra s atmosférou OSR her.

Pokud by to stejné platilo i pro DrD - a není důvod předpokládat, že by to nemělo platit - tak kdyby Altar vydal staré DrD 1.6, tak by nejspíš bylo vždy hranější než jakýkoli klon té hry. A pokud chce někdo udělat obdobnou hru, která bude hranější než originál, pak by měl jít cestou fluffu napasovaném na nějaké moderní herní jádro a nesnažit se emulovat to původní.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od eerieBaatezu »

Nejhranější by bylo, kdyby se udělalo oficiální konzervativní pokračování DrD 1.6.

Kde se při sesílání nehází na failnutí kouzla, kde se nehází na to, že Hraničář má 60 procent šanci, že nebude mít psa, kde se trochu zjednoduší a pošteluje souboják, atd.

Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2. $D A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Co je vůbec s tím pokračováním Plusek, však bylo prý nějaké otevřené hraní. Kde jsou reporty? Detaily?
Obrázek
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Paul »

Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2.
Je otázka, jak jsou na tom s DrD+ 2. Tento rok byl na GC už druhý test pravidel, takže nějaký základ měli už minulý rok. Co jsem zaslechl, tak se moc nesoustředí na systémové jádro, takže můžeme očekávat podobný kolos plný čísel.
A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Hratelnější určitě. Přístupnější asi těžko, Bouchiho na vydání nepřekecáš.
Kde jsou reporty? Detaily?
Mám tucha, že Fafrin tady někde psal, že to byl zkusit. Jeho se ptej.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Cor
Příspěvky: 1190
Registrován: 26. 3. 2013, 10:10

Re: Teoretizování ohledně remaku

Příspěvek od Cor »

eerieBaatezu píše: 29. 7. 2019, 20:59 Nejhranější by bylo, kdyby se udělalo oficiální konzervativní pokračování DrD 1.6.

Kde se při sesílání nehází na failnutí kouzla, kde se nehází na to, že Hraničář má 60 procent šanci, že nebude mít psa, kde se trochu zjednoduší a pošteluje souboják, atd.

Kdo se do toho pustí to stejně stihne dodělat dřív, než bude DrD+2. $D A beztak by to bylo přístupnější a hratelnější.
Co je vůbec s tím pokračováním Plusek, však bylo prý nějaké otevřené hraní. Kde jsou reporty? Detaily?
A co se do toho pustit salámovou metodou a pomaličku, polehoučku štelovat DrD 1.7, 1.8, 1.9 a kousíček po kousky z té svaté krávy odkrajovat... :think: :lol:
(...až by bylo 2.0, co by přineslo větší změny, ale už ne nestravitelné)
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů