DrD 3 podle eerieho - pokračování třech dekád Dračáctva na sjednoceném základě
Moderátor: Bouchi
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Nezapomněl, ale rozsah hodu - 3 až +3 by při rozsahu vlastností - 5 až +5, nebo jen - 3 až +4 by silně zúžil hranice oblasti, které daná postava vůbec nezvládne a naopak vždy zvládne.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: eerieho DrD remake
Jerson: Máš pravdu. Nechal jsem se hlídkovsky nachytat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Óká, já ty kostky a rozsahy promyslím.
Další věc je, že za dobrý nápad můžete nepřátelská čísla snížit. Když se vám podaří nějakou velkou mrchu dostat někam, dle se nemůže moc pohybovat, hned tím můžete překlenout zásadní číselnej rozdíl, což se mi fakt zdá lepší, než jako v DnD 5e naservírovat procenta tak, že povětšinou máte šanci uspět.
Dneska jsem řešil další věc. Ty Životy. Líbí se mi, když je to reprezentace fakt taktilního fyzického zranění.
• Výhody: Je to konkrétní a ne jak v DnD, že je to milion pět věcí, co nikdo neví co a PJové to hrajou příšerně blbě. U postav je to evidentně výdrž v boji, ale u potvor je to najednou propíchnutí břicha. A dává to hafo WTF.
Zato u fyzickýho zranění prostě víte, že zásah je rána do těla, i kdyby to byly jen oděrky a modřiny. A když vás zasáhne kyselina, tak víte, že vás to přímo leptá, buď na zbroji, nebo třeba rovnou na těle, rip.
• Nevýhody: Jak pak počítat ubývání čeho, když bude mentální souboj? Nebo vůbec psychický zranění? Bude se to řešit nějak přes stavy postavy, nebo jak? Taky u toho abstraktního pojetí je dobrý, že to může zahrnovat i kuráž a takový ty věci. Což není od věci.
• V DrDO to bylo explicitně fyzický zranění, ale scalovalo se to úplně nesmyslně. Že vydržíte víc, jak stádo volů.
Další věc je, že za dobrý nápad můžete nepřátelská čísla snížit. Když se vám podaří nějakou velkou mrchu dostat někam, dle se nemůže moc pohybovat, hned tím můžete překlenout zásadní číselnej rozdíl, což se mi fakt zdá lepší, než jako v DnD 5e naservírovat procenta tak, že povětšinou máte šanci uspět.
Dneska jsem řešil další věc. Ty Životy. Líbí se mi, když je to reprezentace fakt taktilního fyzického zranění.
• Výhody: Je to konkrétní a ne jak v DnD, že je to milion pět věcí, co nikdo neví co a PJové to hrajou příšerně blbě. U postav je to evidentně výdrž v boji, ale u potvor je to najednou propíchnutí břicha. A dává to hafo WTF.
Zato u fyzickýho zranění prostě víte, že zásah je rána do těla, i kdyby to byly jen oděrky a modřiny. A když vás zasáhne kyselina, tak víte, že vás to přímo leptá, buď na zbroji, nebo třeba rovnou na těle, rip.
• Nevýhody: Jak pak počítat ubývání čeho, když bude mentální souboj? Nebo vůbec psychický zranění? Bude se to řešit nějak přes stavy postavy, nebo jak? Taky u toho abstraktního pojetí je dobrý, že to může zahrnovat i kuráž a takový ty věci. Což není od věci.
• V DrDO to bylo explicitně fyzický zranění, ale scalovalo se to úplně nesmyslně. Že vydržíte víc, jak stádo volů.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Tak já v PPZ 1.6 čtu, že:
v PPP je u mága, že jak Podrobování, tak Mentální souboj, dávají zranění do Životů. Čili buď je to nějaký divný a blbost, a nebo mentální souboj fyzicky zraňuje postavu?
PPP říká:
V Mentálním souboji můžete ubírat Životy, Magy a Inteligenci.
Mám to chápat tak, že Mág vlastně dává fyzický brain damage? Když jsou Životy fyzické zranění?
Mám teda za to, že Životy jsou fyzické zranění.Ztracené životy jsou vlastně zraněním, které tvá postava utrpěla. A stejně jako v normálním životě, i v DrD se rány hojí (...)
v PPP je u mága, že jak Podrobování, tak Mentální souboj, dávají zranění do Životů. Čili buď je to nějaký divný a blbost, a nebo mentální souboj fyzicky zraňuje postavu?
PPP říká:
Podrobování funguje tak, že když Mág sejme oběti všechny Životy, buď jí tím zabije, nebo ji může podrobit.Podrobování je mágova schopnost, která mu umožňuje napadat mysl inteligentních bytostí. Od šesté dokáže napadat mysl a takto ji zraňovat.
V Mentálním souboji můžete ubírat Životy, Magy a Inteligenci.
Mám to chápat tak, že Mág vlastně dává fyzický brain damage? Když jsou Životy fyzické zranění?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Brain damage jsou HP brané jako fyzické zranění. Speciálně na tomto fóru se to řešilo už před dvaceti lety, a v RPG komunitě se to řeší od doby, kdy měly postavy více než dva HP.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Otázka není zda brain damage = fyzické zranění. To je celkem jasný.
Otázka je, že Mágovy schopnosti, které "útočí na mysl", jsou fakt brain damage? Nebo to, že to dává zranění do Životů, které by zřejmě měly být fyzické zranění, je nějaká chyba v designu?
Re: eerieho DrD remake
Jerson tím myslel, že brát HP jako fyzické zranění je na hlavu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Ale HP jako fyzický dost fungujou. Když na tebe cákne kyselina, tak přesně víš, co se děje. Když dostaneš ránu, víš, že jsi dostal ránu.
V DnD je to, máš acid damage 2d4, ok, žere ti to zbroj, jakto? dyť HP jsou moje výdrž v boji!, ne, teď ti to žere zbroj, jakto? předtím jsem dostal od obra za 20 a nic mi to nezlomilo, no jo, tak ses kyselině vyhnul, ale dělalo ti to problémy za 2d4, ok, další kolo máš acid damage za 1d4, COŽE? já myslel, že jsem se tomu vyhnul!, smůla, v pravidlech se píše, že to máš za 1k4 další kolo, protože je to kyselina... FŮŮŮŮŮ.
Taky nemám rád asymetrii, že u postav jsou HP něco jinýho, než u potvor. Nebo to tak spousta skupin popisuje, co jsem si všiml. Nebo na Youtube, jak to v 5e popisujou jako zranění, a pak to všechno přes noc vyspí do max HP.
V DnD je to, máš acid damage 2d4, ok, žere ti to zbroj, jakto? dyť HP jsou moje výdrž v boji!, ne, teď ti to žere zbroj, jakto? předtím jsem dostal od obra za 20 a nic mi to nezlomilo, no jo, tak ses kyselině vyhnul, ale dělalo ti to problémy za 2d4, ok, další kolo máš acid damage za 1d4, COŽE? já myslel, že jsem se tomu vyhnul!, smůla, v pravidlech se píše, že to máš za 1k4 další kolo, protože je to kyselina... FŮŮŮŮŮ.
Taky nemám rád asymetrii, že u postav jsou HP něco jinýho, než u potvor. Nebo to tak spousta skupin popisuje, co jsem si všiml. Nebo na Youtube, jak to v 5e popisujou jako zranění, a pak to všechno přes noc vyspí do max HP.
Re: eerieho DrD remake
Proč by duševní nebo mentální útok nemohl mít fyzický projevy? Začne ti hučet v hlavě, téct krev z nosu, budeš malátnej.eerieBaatezu píše: ↑19. 9. 2021, 12:44Otázka je, že Mágovy schopnosti, které "útočí na mysl", jsou fakt brain damage?
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Jo.York píše: ↑19. 9. 2021, 14:15Proč by duševní nebo mentální útok nemohl mít fyzický projevy? Začne ti hučet v hlavě, téct krev z nosu, budeš malátnej.eerieBaatezu píše: ↑19. 9. 2021, 12:44Otázka je, že Mágovy schopnosti, které "útočí na mysl", jsou fakt brain damage?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: eerieho DrD remake
Jasně. Dostaneš za den šedesát ran mečem, a pořád to bereš jako zhmožděniny. I těch dvacet šípů, které tě všechny "škrábly", i když ještě dvacet takových "škrábanců", a zemřešeerieBaatezu píše: ↑19. 9. 2021, 13:32 Ale HP jako fyzický dost fungujou. Když na tebe cákne kyselina, tak přesně víš, co se děje. Když dostaneš ránu, víš, že jsi dostal ránu.
narovinu - debata o (ne)smyslnosti HP byla úplně první, kterou jsem na tomhle fóru před dvaceti lety potkal, a nebudu ji točit teď. Pokud myslíš, že je dobrý nápad mít HP jako skutečné zranění, tak to tak udělej, ale zkušenosti miliónů hráčů už ukázaly, že to tak nefunguje.
hraju: Ω Projekt Omega
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: eerieho DrD remake
Tak je blbý mít HP jako meat points a zároveň jich mít 150. Tak by to samozřejmě nebylo.
Narovinu, ono se ukázalo, že jakýkoliv pojetí HP tak či onak nefunguje.Jerson píše: ↑19. 9. 2021, 14:49 narovinu - debata o (ne)smyslnosti HP byla úplně první, kterou jsem na tomhle fóru před dvaceti lety potkal, a nebudu ji točit teď. Pokud myslíš, že je dobrý nápad mít HP jako skutečné zranění, tak to tak udělej, ale zkušenosti miliónů hráčů už ukázaly, že to tak nefunguje.
Re: eerieho DrD remake
Naopak se ukázalo, že hpčka fungujou velice dobře, je celkem problém najít hru, která je nemá. Moc to řešíš.eerieBaatezu píše: ↑19. 9. 2021, 14:54Narovinu, ono se ukázalo, že jakýkoliv pojetí HP tak či onak nefunguje.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů