barbar Conan

Literatura, film, hudba, divadlo, opereta a jiné výdobytky civilizace.

Moderátor: Faskal

Odpovědět

barbar Conan je...

legendarni hrdina
63%
klasickej bijec
28%
vygumovanej rvac
1%
jezisi, nekdo jeste cte sword&sorcery?
8%

Celkem hlasů: 76

Eleshar_Vermillion
černá eminence

Re: barbar Conan

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

A...?
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
York

Příspěvek od York »

"What of your own gods? I have never heard you call on them."

"Their chief is Crom. He dwells on a great mountain. What use to call on him? Little he cares if men live or die. Better to be silent than to call his attention to you; he will send you doom's not fortune! He is grim and loveless, but at birth he breathes power to strive and slay into a man's soul. What else shell men ask of the gods?"
Proč to píšu - v Conanovi je zjevně mnohem víc bohů, než kolik jich je zmíněných jménem. Asi jako když se mluví o Féničanech a padnou jen jména Baal, Astarte a Melqart. Jsou to prostě ti nejdůležitější. Což je asi docela rozumný pojetí polyteismu, teda až na to, že to z toho není moc vidět a vypadá to spíš, že každej národ uctívá jen jednoho boha...
Bifi
Motivátor; Moderátor

Příspěvek od Bifi »

Posledné dva mesiace polyteizmus dosť aktívne riešim v kontexte sveta Warhammer, ale na základe reálnych náboženstiev. Ak máš záujem, môžeme k tomu diskutovať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre

Obrázek
Obrázek Obrázek
York

Příspěvek od York »

Bifi píše: 17. 9. 2020, 09:50Ak máš záujem, môžeme k tomu diskutovať.
Rozhodně. Založil jsem na to nový téma.
York

Příspěvek od York »

Ha, povídání o bozích pokračuje:
"But what of the worlds beyond the river of death?" she persisted.

"There is no hope here or hereafter in the cult of my people", answered Conan. "In this world men struggle and suffer vainly, finding pleasure only in the bright madness of battleů dying, their souls enter a gray misty realm of clouds and icy winds, to wander cheerlessly thoughout eternity."

Belit shuddered. "Life, bad as it is, is better than such a destiny. What do you believe, Conan?"

He shrugged his shoulders. "I have known many gods. He who denis them is as blind as he who trusts them too deeply. I seek not beyond death. It may be the blackness averred by the Nemedian skeptics, or Crom's realm of ice and cloud, or the snowy plains and vaulted halls of the Nordheimer's Valhalla. I know not, nor do I care. Let me live deep while I live; let me know the rich juices of red meat and stinging wine on my palate, the hot embrace of white arms, the mad exultation of batle when the blue blades flame and crimson, and I am content."

"But the gods are real," she said, pursuing her own line of thought. "And above off are the gods of the Shemites - Ishtar and Ashtoreth and Derketo and Adonis. Bel, too, is Shemitish, for he was born in ancient Shumir, long, long ago and went fort laughing, with curled beard and mpish wise eyes, to steal the gems of the kings of old times."
Takže 5 jmen bohů vztažených k jedný oblasti. Představy o posmrtnym životě, což je zvlášť pro bojovníka docela podstatná záležitost. A legenda, že jeden z bohů se kdysi dávno narodil zřejmě mezi lidma a žil mezi nima.

Když tam nad tím přemýšlím, tak přesvědčení, že každej národ uctívá jednoho boha, jsem nejspíš získal ze hry Age of Conan, kde to tak je prezentovaný.
jjelen

Příspěvek od jjelen »

"Etnická mapa" hyborského věku...
https://www.deviantart.com/kleioscanvas ... -864707947
York

Příspěvek od York »

Tušíte někdo, která povídka o Conanovi je chronologicky nejstarší? Ptám se na to, protože mě zaujalo, že Conan vlastně nemá "origin story", ve všech povídkách už je to zkušenej bijec.
Rillae

Příspěvek od Rillae »

@York: přímo od Howarda je to The Frost-Giant's Daughter. Když budeš brát v potaz i další autory, tak buď Legions of the Dead (de Camp, Carter) nebo Conan of Venarium (Turtledove)
York

Příspěvek od York »

Rillae píše: 26. 11. 2022, 21:56 přímo od Howarda je to The Frost-Giant's Daughter.
Podle čeho se tak soudí? Podle prostředí, ve kterym se to odehrává? Nebo to Howard někde explicitně zmínil?
Rillae

Příspěvek od Rillae »

York píše: 26. 11. 2022, 22:01
Rillae píše: 26. 11. 2022, 21:56 přímo od Howarda je to The Frost-Giant's Daughter.
Podle čeho se tak soudí? Podle prostředí, ve kterym se to odehrává? Nebo to Howard někde explicitně zmínil?
Howardem podpořená esej "A Probable Outline of Conan's Career" (P. Schuyler Miller and John D. Clark, 1936, revidovaná o Howardovy korekce ve fanzinu The Hyborian Age, 1938)

Edit: sorry, blbnu, The Frost Giant's Daughter byla do Millerovy a Clarkovy chronologie přidána v pozdější revizi, v původní verzi eseje je chronologicky nejstarší "The Tower of the Elephant"
York

Příspěvek od York »

Ona ta Frost-Giant's Daughter dává smysl. Odehrává se to v horách někde na severu, odkud Conan pochází.

Ta chronologie je super, díky. Pro zájemce přikládám odkaz Conanova kariéra.
Za tento příspěvek děkují uživateli York tito uživatelé (celkem 2):
Rillae, Wolfus
Bifi
Motivátor; Moderátor

Příspěvek od Bifi »

Tých chronológií je viacero, keďže do nej boli zaraďované aj neskoršie pastiše.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre

Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Kultura“