Horor
Moderátor: Faskal
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Horor
Papierovu doma nemam a ebooky moc nemusim (poriadnu citacku nemam a z citania na telefone ma boli hlava), ale nasiel som ju tu:
https://www.youtube.com/watch?v=9DHq__jE-6Y
https://www.youtube.com/watch?v=9DHq__jE-6Y
DrD (II), Pribehy Imperia
Re: Horor
Dovolim si doporucit starsi slovensky preklad (fakt si nerobim srandu, toto je jeden z asi dvoch slovenskych prekladov, ktore uprednostnujem pred ceskymi), v ktorom prekladatel Draculu osekal asi na polovicu tak, ze povyhadzoval vsetky tie moralisticke zvasty. Ta kniha v tejto verzii funguje vyborne doteraz a naozaj dobre sa cita. O originale to bohuzial povedat nemozem.Argonantus píše: ↑2. 12. 2018, 13:39 Pár předčasných postřehů k Draculovi -
- je to skutečně zakladatelské dílo, neb na to navazuje kdekdo a kdeco, ale zároveň až neuvěřitelně zastaralé. Pokud připadal někomu Lovecraft nebo Holmes starožitný, tohle je logika a morálka roku 1800, gotický román ad absurdum.
- zejména je absurdní ta katolická rovina. Ono je to zcela podle bible, a to už v racionálním přelomu století moc nefunguje.
- má to strašně slabý konec. Nejpamětihodnější scény jsou odněkud zprostředka.
- Van Helsing je taky strašně slabá postava už od počátku. To je problém jeho neuchopitelnosti. Vlastně by to bylo všechno mnohem zajímavější bez něho.
- Kompozice překvapivě dobrá a promyšlená. Až na ten konec, teda; ten poněkud uletěl.
Coppolov Dracula je taky... ako to povedat a neurazit? Proste forma daleko prevysuje obsah. Vytvarne a hudobne famozne, ale scenar dost biedny.
DrD (II), Pribehy Imperia
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Horor
Jo, pokud to někoho zajímavá... Další Snyderův film bude akční zombie heist horor. A pokud to někomu zní úplně mimo a ujetě, tak mně taky. Snyder film natočí pro Netflix, který mu na něj dal 90 mega dolarů a naprosto volné pole působnosti. Takže to asi bude úplně hustošílený.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Hledá se creepa.
Postava se zahalenýma očima, ideálně bílým závojem (ale není nutné), dlouhé prsty/nehty, buď působící žensky nebo silně androgynně. V příběhu hraje negativní (záporák) či alespoň silně ambivalentní roli.
Mystické či magické schopnosti výhodou.
Kde všude jste něco takového potkali/viděli? Literatura, filmy, hry (tabletop i PC), comicsy... všechno sem.
Postava se zahalenýma očima, ideálně bílým závojem (ale není nutné), dlouhé prsty/nehty, buď působící žensky nebo silně androgynně. V příběhu hraje negativní (záporák) či alespoň silně ambivalentní roli.
Mystické či magické schopnosti výhodou.
Kde všude jste něco takového potkali/viděli? Literatura, filmy, hry (tabletop i PC), comicsy... všechno sem.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
Re: Horor
Kreia z kotoru.
Ty z televize.
Ani u jednoho ale ten závoj není bílý.
Ty z televize.
Ani u jednoho ale ten závoj není bílý.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Jo, Kreia mě napadla, byť je to krása bez závoje, potom taky Visas Marr.
A když jsem to vzala šířeji, tak
Dark Sun Gwyndolin z Dark Souls
s přimhouřením obou očí Pan Očičko z Laberinto del Fauno (nemá závoj a má oči, jenom ne na hlavě)
kromě mstivých duchů je i nějaká jiná yokai bez očí je, ale ta prostě jenom nemá oči a vyznačuje se černými ústy, ohaguro-bettari
Graiae, tři čarodějnice-vědmy, co si půjčovaly oko
čarodějnice z toho strašlivého Dragonfyre, ta měla všechno (závojíček, drápy, mystic powaaz a byla to záporačka)
A když jsem to vzala šířeji, tak
Dark Sun Gwyndolin z Dark Souls
s přimhouřením obou očí Pan Očičko z Laberinto del Fauno (nemá závoj a má oči, jenom ne na hlavě)
kromě mstivých duchů je i nějaká jiná yokai bez očí je, ale ta prostě jenom nemá oči a vyznačuje se černými ústy, ohaguro-bettari
Graiae, tři čarodějnice-vědmy, co si půjčovaly oko
čarodějnice z toho strašlivého Dragonfyre, ta měla všechno (závojíček, drápy, mystic powaaz a byla to záporačka)
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Horor
Mně uniká, o čem je řeč. Dle původní definice bych řekl, že jsem něco takového nikdy neviděl a nikdy o tom neslyšel.
Ale takto se samozřejmě nabízejí všechny strašidelné nevěsty.
Inženýr, v literární verzi Helraisera.
Ale takto se samozřejmě nabízejí všechny strašidelné nevěsty.
Inženýr, v literární verzi Helraisera.
- Sadako
- Příspěvky: 5293
- Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
- Bydliště: Stadt von Morgen
- Kontaktovat uživatele:
Výborně, Hellraiser.
White lady! https://en.wikipedia.org/wiki/White_Lady_%28ghost%29
Možná ústřel bokem, ale falmer witches ze Skyrimu.
O čem je řeč - dávám dohromady seznam strašidel s výše popsanými znaky, aby byla posléze důkladně prozkoumána. A protože víc hlav neví míň, provádím tu summoning kolektivní inteligence.
White lady! https://en.wikipedia.org/wiki/White_Lady_%28ghost%29
Možná ústřel bokem, ale falmer witches ze Skyrimu.
O čem je řeč - dávám dohromady seznam strašidel s výše popsanými znaky, aby byla posléze důkladně prozkoumána. A protože víc hlav neví míň, provádím tu summoning kolektivní inteligence.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!
-
- .
- Příspěvky: 18112
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: Horor
Stojí to zjevně na kontrastu nevěsty coby kýženého zjevu a nepříjemného překvapení po odhalení závoje.
Něco jako obrat "vskutečnosti Saýc".
Mnoho novějších variací se už nějakým snímáním závoje nezdržuje a naznačuje se rovnou, že je to průser (ta sestřička).
Souvisí určitě všechny bílé paní, propojené tak či onak se smrtí. Z toho učinil humornou postavu až Podskalský.
Možná taky banshee, ale tam jde spíš o akustický efekt, než o vizuál.
___________________
Jinak ještě dodatek k hornímu tématu, ježto mi včera zase vyslali Coppolova Draculu a tentokrát po nedávném dočtení knihy (po strašně moc letech) -
při prvním shlédnutí kdysi jsem měl dojem, že je to totálně změněné proti orginálu, ale pravý opak je pravdou. Scénáristické zásahy jsou jemné a elegantní, připomínají hodně Pána prstenů.
Většina efektu je dána tím, že Harker byl zadržen déle v Transylvánii, takže se vztah Miny a Draculy rozvinul podstatně dřív a daleko silněji. Nápad originálu, že by mohl upír hrdinku přitahovat, se tu rozvíjí v úplné převrácení, že ji přitahuje vlastně mnohem víc, než Jonathan, čemuž se asi málokdo diví (Keanu Reeves je nudnej patron, proti Oldmanovi).
Vstupní scéna, že je to vskutečnosti jeho dávná láska, je tak trochu navíc a ne úplně dořešená (s tím časem si měli trochu pohrát) - a moc na tom nezáleží. (Nicméně i tenhle nápad se chytil, opsali to do detailu v Mumii z devadesátek.)
Naopak si tím připravili půdu pro finální scénu, která následuje po té akci, která je opravdu přidaná a úplně mění vyznění všeho. Například mění dračí souboj mezi Van Helsingem a Draculou o Minu v milenecký trojúhleník Dracula - Mina - Harker a z Helsinga činí vedlejší postavu, čímž je dáno, že mi připadal strašně divný (on je tam málem zbytečný!)
Jiný konec byl ovšem třeba, neb se mistrovi velmi nepovedl (viz shora). Ten originální byl o pár okamžiků dřív, v té akci, kde zahynul Quincy (zbytečný ve všech verzích, takže ho není škoda).
Vše ostatní je výtvarná stylizace, nic víc, nic méně. Zdrcující většina scén, ba skoro všechny, v originále jsou a dějí se tak, jak se odehrají i ve filmu. Třeba skoro finální bitva s těmi nevěstami.
Neznám zase tak moc filmových Draculů, ale troufnu si tvrdit, že se zřejmě úplně všechny verze v ději odchylují daleko víc.
Něco jako obrat "vskutečnosti Saýc".
Mnoho novějších variací se už nějakým snímáním závoje nezdržuje a naznačuje se rovnou, že je to průser (ta sestřička).
Souvisí určitě všechny bílé paní, propojené tak či onak se smrtí. Z toho učinil humornou postavu až Podskalský.
Možná taky banshee, ale tam jde spíš o akustický efekt, než o vizuál.
___________________
Jinak ještě dodatek k hornímu tématu, ježto mi včera zase vyslali Coppolova Draculu a tentokrát po nedávném dočtení knihy (po strašně moc letech) -
při prvním shlédnutí kdysi jsem měl dojem, že je to totálně změněné proti orginálu, ale pravý opak je pravdou. Scénáristické zásahy jsou jemné a elegantní, připomínají hodně Pána prstenů.
Většina efektu je dána tím, že Harker byl zadržen déle v Transylvánii, takže se vztah Miny a Draculy rozvinul podstatně dřív a daleko silněji. Nápad originálu, že by mohl upír hrdinku přitahovat, se tu rozvíjí v úplné převrácení, že ji přitahuje vlastně mnohem víc, než Jonathan, čemuž se asi málokdo diví (Keanu Reeves je nudnej patron, proti Oldmanovi).
Vstupní scéna, že je to vskutečnosti jeho dávná láska, je tak trochu navíc a ne úplně dořešená (s tím časem si měli trochu pohrát) - a moc na tom nezáleží. (Nicméně i tenhle nápad se chytil, opsali to do detailu v Mumii z devadesátek.)
Naopak si tím připravili půdu pro finální scénu, která následuje po té akci, která je opravdu přidaná a úplně mění vyznění všeho. Například mění dračí souboj mezi Van Helsingem a Draculou o Minu v milenecký trojúhleník Dracula - Mina - Harker a z Helsinga činí vedlejší postavu, čímž je dáno, že mi připadal strašně divný (on je tam málem zbytečný!)
Jiný konec byl ovšem třeba, neb se mistrovi velmi nepovedl (viz shora). Ten originální byl o pár okamžiků dřív, v té akci, kde zahynul Quincy (zbytečný ve všech verzích, takže ho není škoda).
Vše ostatní je výtvarná stylizace, nic víc, nic méně. Zdrcující většina scén, ba skoro všechny, v originále jsou a dějí se tak, jak se odehrají i ve filmu. Třeba skoro finální bitva s těmi nevěstami.
Neznám zase tak moc filmových Draculů, ale troufnu si tvrdit, že se zřejmě úplně všechny verze v ději odchylují daleko víc.
Re: Horor
Třeba totální klasika s Lugosim, žeano...
Přemýšlím, nejsou-li právě tím, jak se Coppola vcelku držel originálu, ty "drobné změny" tím víc do očí bijící. Dracula namísto Zla jakýsi romantický, rozervaný hrdina či co, Helsing namísto moudrého vědce a mentora zjevně magor a tak podobně.*
A pak samozřejmě ta stylizace.
(stran opisování "dávné a znovuzrozené" lásky si nejsem jist - nebylo to už v nějaké ze starších Mumií? ne-li s Karloffem pak třeba s Leem?)
*na druhou stranu, tohle všechno by se snad dalo při "správném čtení" objevit už v originálu: Dracula je "jenom padouch" neb jeho obraz zprostředkovává ponejvíc Van Helsing, Harker a další... Helsing zase, v osvícených časech vědy, honí bubáky (a zlí jazykové tvrdí, že Lucy nemusel nutně zabít Dracula, ale transfuze )
Přemýšlím, nejsou-li právě tím, jak se Coppola vcelku držel originálu, ty "drobné změny" tím víc do očí bijící. Dracula namísto Zla jakýsi romantický, rozervaný hrdina či co, Helsing namísto moudrého vědce a mentora zjevně magor a tak podobně.*
A pak samozřejmě ta stylizace.
(stran opisování "dávné a znovuzrozené" lásky si nejsem jist - nebylo to už v nějaké ze starších Mumií? ne-li s Karloffem pak třeba s Leem?)
*na druhou stranu, tohle všechno by se snad dalo při "správném čtení" objevit už v originálu: Dracula je "jenom padouch" neb jeho obraz zprostředkovává ponejvíc Van Helsing, Harker a další... Helsing zase, v osvícených časech vědy, honí bubáky (a zlí jazykové tvrdí, že Lucy nemusel nutně zabít Dracula, ale transfuze )
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 11 hostů