Hjelp!

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Chtěl bych hrát hru podle Vrány a hledám vhodný systém. ve starém WoDu to byl asi Wraith (nevím jistě, neznám). Chtěl bych to hrát určitě v nWoDu.
Problém je v tom, že u Geista mi nesedí ty záležitosti s podsvětím a jednání s duchy. U Prometheanů (u kterých je uvedená Vrána jako zdroj inspirace) mi zase nesedí věci typu Disquiet. Uvažoval jsem o mixu těchto dvou her, ale zatím nemám jasno v tom jaké mechaniky použít.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Hjelp!

Příspěvek od Nossie »

tak ten mix, co jsi psal GtS a PtC se mi zdají jako vhodná volba :)
GtS teda jsem nečetla, ale předpokládám, že tyhle dvě jsou asi z celé nWod řady nejvíc podobné tomu stylu, co chceš.
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Zatím mě napadly tyto alternativy:

1) upravený promethean (což by mohlo docela zabít smysl hry) - omezení disquietu: něco tam bude, ale rozhodně ne v míře kdy lidi utvoří dav a půjdou "vykopat toho cizáka". Spíše jen neklid když budou NPCs jednat s hlavními postavami.
Konkrétní tělo: postavy budou vráceny do života, tělo konkrétní osoby (jedné, žádný sešívanec)se ztrátou paměti. Časem se objevují záblesky s předešlého života "hostitele".
Nová linie: - v podstatě vycházet z prometheanu, vytvořit novou linii která bude výše uvedené věci splňovat.

A tohle bych tam (nejspíše) přidal:
Vzkříšení : nechal bych verzi z Geista - když postava zemře, tak se ji sníží maximum Humanity (přenese svou smrt na někoho poblíž).
Uzdravování: to bych si vzal taky z Geista - zaplacením Plasm, se absorbuje jakékoliv aktuálně způsobené poranění (1 plasm za 1 zranění). Na konci scény se absorbovaná zranění projení ve formě bashing damage.
Sprit/Geist: tak jako Vrána i postavy budou mít nějakou bytost co je vrátila. Otázka jestli to bude fakt Geist (nechce se mi do toho tahat Podsvětí a duchy) nebo nějaký Spirit (to bych ještě musel někde nastudovat jak Spiriti fungujou a jestli by byli něčeho takového schopni).

2)upravený (osekaný Geist): Powery z Geista jsou, ale zaměřené na práci s duchy, mrtvými a Podsvětím. To je přesně ten typ hry, kterému bych se chtěl vyhnout. Jo a vůbec se mi tam nelíbí pravidla (a ani fluff) ke Krewes (to jsou skupiny Geistů, něco jako upírské Koterie, ale tyhle jsou rozdělené do tierů jako v Hunterovi a dávají nějaké bonusy Zakladatelům).
Jedině, že by jsme nejprve řešili osobní věci postav (pomsta, vyrovnání se se smrtí a návratem) a pak až řešit duchy s velice pomalým nástupem (tady je riziko, že to začne hráče nudit dříve než se něco začne dít).

U obou verzí mi vadí jedna drobnost - příjde mi to jako kompletní kravina :D (ale taky jsou to zatím jen návrhy).

Powery jsem zatím neřešil. Nemělo by jich být moc (ani nemusí, nejspíše to bude kratší kronika). Geistovské se tu nehodí a ty prometheánské až na výjimky asi taky ne.

Doufám, že to je alespoň trochu srozumitelné. Děkuji za každou pomoc.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Hjelp!

Příspěvek od Nossie »

Tak ta první alternativa se ztrátou paměti a zredukováním disquietu se mi líbí. Vím, že některý lidi prommíky hrajou přesně s takovýmhle upraveným disquietem, jak píšeš. Hodně to usnadňuje komunikaci s prostředím a postavami.
Nápad s mrtvolami vrácenými do života se ztrátou paměti jsou taky dobrý nápad, to mi hodně připomíná náměty některých asijských duchařských filmů. Záblesky paměti jsou určitě dobré okořenění hry. Ty budeš dělat GM?
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Jo budu - podle hesla :"ty sis to vymyslel, ty to předveď :D "

Jak si tak znovu pročítám Geista tak se čím dál více kloním k první variantě. Ne že by byl špatný, ale řešit duchy tam moc nechci. Ještě bych tam dal nějaký vedlejší efekt - daň za to, že obelstili smrt. Přece jen to nechci mít jako temnou heroickou hru. Spíše bych počítal s tím, že Humanita půjde hodně rychle dolů.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Hjelp!

Příspěvek od Nossie »

Co třeba použít něco jako u vampýrů, že musí krást něco, ne teda krev zrovna, ale třeba něco jiného třeba energii/duši/emoce nebo já nevím něco, čím by rušili efekt smrti a v případě nedostatku toho něčeho by se prostě pomalu vraceli do stádia mrtvoly, zapomínali by základní věci a prostě pomalu odumírali. Nebo by ta daň mohla být, že by pokaždé, když použijí nějakou svoji zvláštní schopnost v jejich bízkosti někdo jiný zemře. Trochu kliše, no :)
Jinak mě asi nic nenapadá.

Btw: Dneska jsme s mužem vymýšleli naše postavy pro CtL. Já nejsem schopná vymyslet přijmení... Muž si vymyslel už i background a v podstatě si vyplnil character sheet a já nic... :>:o/
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Docela rád bych alespoň nahlédl do Wraith. Zatím mám několik papírů popsaných poznámkami a výcucu pravidel z Geista a něco málo i z Prometheanů.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Hjelp!

Příspěvek od Nossie »

mám wraithy v pdf, pokud chceš můžu poslat nebo hodit link :)
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

to by bylo fajn. zatím jen vycházím z toho co jsem si přečetl na wiki :D

Dotaz: není blbost jako konečný cíl najít klid po smrti? Protože tohle by mi spíše sedělo na Zeka promethana.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
Nossie
Příspěvky: 601
Registrován: 30. 11. 2010, 18:29
Bydliště: Praha 4
Kontaktovat uživatele:

Re: Hjelp!

Příspěvek od Nossie »

Mně se to zdá jako celkem hezký cíl, k té vráně to má dost blízko, i když možná víc tématický by byl cíl vykonání spravedlnosti a potrestání toho, kdo zavinil jejich ''smrt'', ale jelikož tam figuruje ta ztráta paměti, tak by se to stejně moc nedalo využít jako hlavní cíl hry.
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Tak ta ztráta by určitě nebyla až tak definitivní. Určitě se bude vracet - jak rychle to je taky v rukou hráčů.
Klid po smrti najdou právě vyřešením své záležitosti - důvodu proč se vlastně vrátili.
Počítám, že ta pravidla pro které se nakonec rozhodnu budou určitě dost volná. Později bych tam možná i fakt zapojil ty duchy. Něco ve stylu sbírat duše, ale zároveň ty duše budou "přemlouvat" tu lidskou stránku postavy. Řešil by se pak konflikt typu - splnit přirozenost a sbírat duše a nebo je nechat na pokoji (i když zatím moc nemám představu co by to mělo znamenat :D :D ) a odnést si trest od nějaké mocnosti. Je možné, že tohle je už někde v Geistovi. Asi si to raději ještě pročtu.

ad Wraith: po zběžném prolistování to má opravdu hodně společného z Geistem. Až na Podsvětí - co jsem tak pochopil tak Wraithi z Podsvětí odejdou, kdežto Sin Eateři se do Podsvětí nemusejí podívat třeba nikdy. Jo a kniha ke Wraithům má dokonce i atmosféru :D
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Uživatelský avatar
BasilisK
Příspěvky: 671
Registrován: 28. 8. 2009, 15:51

Re: Hjelp!

Příspěvek od BasilisK »

Tak na WW fóru jsem našel nějakou zmínku, že nová Mummy by mohla pokrýt i příběhy ve stylu The Crow - tedy duše s nějakou nevyřešenou záležitostí. Těším se čím dál více.
Life is just a dream on the way to death.

Dobře už bylo

Dlouhou a Bolestivou Smrt Všem Černým K--vám (Do Jednoho)
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů