Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Vampire, Werewolf, Mage a jiné hry ze Světa temnot.
Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od irigi »

Zdravím!
Chtěl bych se vás zeptat na následující věc: Zatím máme za sebou jako družina nějakou dobu hraní DrD+, GURPSu a teď se pozvolna připravujeme na hraní Vampire: The Masquerade pod mým vedením. Kromě pravidel znám svět upírů z her Vampire: Redemption a Bloodlines (který IMHO vykresluje upíří společnost poměrně hodně věrně pravidlové předloze), takže o inspiraci jako takovou není nouze.

Chtěl bych se ale zeptat na něco s čím nemám zkušenost a nevím, co to může udělat - jak se dává dohromady družina upírů? Takhle: dovedu si představit, jak asi probíhá hra jednotlivce - Starší jej manipulují a úkolují a on se postupně dostává do styku s jednotlivými frakcemi upírské společnosti. Pokud ale má skupina upírů spolu odehrát více sezení, musí k tomu mít nějaký dobrý důvod. A zejména pokud upíři patří k různým klanům, mám docela problém vymyslet, jaký sled okolností by vedl Starší k tomu, aby poslali upíry na stejné místo za stejným cílem.

Je tady myšlenka, že hlavní cíl bude vždy nařízený nějak víc shora, takže Starší pošlou družinu za daným úkolem víceméně z donucení někým více seshora a sami dají svým upírům nějaké subquesty, které navíc půjdou proti sobě. Jenom se bojím, že to povede k fragmentaci družiny a místo jedné skupinové hry budu hrát s každým hráčem samostatně, což pokud možno nechci. Jak jinak zdůvodnit společný úkol, kde všichni mají spolupracovat?

Díky moc!
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Lemmy »

Já jsem využíval toho, co mají postavy společné jako pouto, které je může udržet dohromady (alespoň na čas).
Společná lidská minulost, společní známí, spříznění mentorové, stejné město, sousedící útočiště, stejné cíle, stejný nepřítel, stejný klan, stejná frakce a její cíle (Maškaráda), společný boj o přežití atd atd... je toho prostě hafo.

Taky se mi osvědčilo s každým udělat takové malé intro před samotnou hrou a spojením družiny (nejlepší asi přímou řečí, třeba rozhovor s mentorem který posílá chráněnce k princovi...)

Rozkaz zhora bude asi nejjednodušší cestou jak postavy spojit... líbí se mi taky nápad nějaké společenské události, například jmenování nového prince nebo tak něco, které se účastní všechny postavy...)

U Maškarády myslím není takový problém jako u Dark Age, protože tu jsou pevněji určené frakce, které spolu jedou (alespoň u DA jsem měl se spojením družiny a samotným udržením skupiny pohromady docela problém... dost sem vařil z vody a nepřečetl tolik příručku, což by mohl být taky základní kámen úrazu).

Taky je podle mě dobré začínat tím, že si určíš nějaké základní věci v příběhu a podle toho budeš domýšlet, jak by si mohl hráče zapojit a případně základní linii příběhu upravíš podle těch myšlenek, aby vše sedělo. První příběh je vždycky hodně o propojení družiny (u mě to bylo spíš tedy takové rýsování propojení a vznik prvních vazeb, který se rozjede pořádně až v 2. a 3. sezení).

EDIT: Redemption byla skvělá hra. Líbila se mi hlavně ta středověká část (Praha a Vídeň). A z přítomnosti byl dokonalý ten quest ve Věži v Londýně.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Aljen »

Ja by som sa na zaciatku nebal viest viacere linie osobnych pribehov postav.
Cize strihat sceny medzi jednotlivymi hracmi (zavisi aj od toho kolko je hracov). Je to tazsie a vyzaduje to hracsku trpezlivost, ale podla mna je to omnoho prirodzenejsie ako :
"A tak ste sa rozhodli ze sa vydate na Bily Hrad spolu. Ved co zmoze sam dobrodruh proti bande skretov. Ked vas vsak bude viac lahko si s nimi poradite"
Brrrr

V osobnych pribehoch je mozne zapliest centralny motiv roznymi sposobmi tak aby to sedelo konkretnej postave.
Neskor sa mozno vytvoria dvojice, alebo docasne budu vsetci spolu. To sa uz vyvrbi.
Urcite by som sa ale nesnazil mantinelmi nasilim drzat skupinu upirov pohromade, ako je zvykom z inych hier (multilegged individual).
Podla mna sa proste hra musi rozpadat na viacere linie, kedze upiri podla toho co som cital zas tak druzne stvorenia nie su (a ti co ano vydrzali len par dni v ich megaintriganskom svete), su uz len podla klanov velmi odlisni a riesia ine osobne issues (Nosferatu, Ventrue, Malkavian maju nielen ine staty ale zrejme aj pristup k nezivotu a okoliu) .
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Alef0 »

Jedna z mojich najvacsich zabran pre hranie Vempajra je moja absolutna neschopnost si predstavit "druzinu upirov iducich na vypravu". Upiri vo svojich schopnostiach a nature mi pridu natolko "neschopni dlhodobej spoluprace" (predstavujem si syndrom Real Madrid alebo syndrom skupiny Monty Pythonovcov), ze mi je to proti mozgu. Presne ako povedal Aljen, uz len rozne charakteristiky klanov su uplne odlisne, nehovoriac o odlisnych osobnych problemoch.

Cize tato tema je presne to, co chcem pocut.

Pytal som sa kadejakych autorit, ktori to hrali a takmer nik to nehral tymto sposobom. Kosicka uderka to hrala stylom "jeden na jedneho" (kde druzina bola pohromade, ale realne to bolo vela nezavislych 1-1 sedeni), co casom zdochlo, lebo postava mala screen presence / hrac bol aktivny len pocas zlomku sessnu.

Ini to zas hrali stylom "ano sme skupina, ideme a cuciame", ale toto nie je moja predstava Vampira.

Cim viac citam kadejake stare eseje, tym viac mam pocit, ze moze fungovat len neustaly prestrih medzi pribehmi postav, ktore maju osobne problemy, riesia otazky, a maju ciele, ktore pribeh adresuje. Prikladom je uzasna VtM esej "Aber ja som len naschledovala der Konzept postavy", ktora mi otvorila oci.

Postavy by sami mali mat dovod sa zjednotit a Pan hry by ich len do toho mal len nakopnut. Nemam pocit, ze politika "A teraz MUSITE byt spolu lebo inak vas Storyteller a Prince mesta roztrha" je dlhodobo funkcna. Prave naopak, ak hraci zacnu spolocne tlacit na osobne problemy, tak mi pride prirodzene, ze Storyteller sa od toho moze odpichnut a vychadzat z toho pri bangovani.

Ale je tu strasne vela hracov Vampira, a pribuznych. Sosacek, ako hrate Changelingov?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Lemmy »

Alef0 píše: Postavy by sami mali mat dovod sa zjednotit a Pan hry by ich len do toho mal len nakopnut. Nemam pocit, ze politika "A teraz MUSITE byt spolu lebo inak vas Storyteller a Prince mesta roztrha" je dlhodobo funkcna. Prave naopak, ak hraci zacnu spolocne tlacit na osobne problemy, tak mi pride prirodzene, ze Storyteller sa od toho moze odpichnut a vychadzat z toho pri bangovani.
Docela se mi osvědčily různé vztahy s okolím (ať už pro jednotlivce nebo družinu) - zakládá to právě takovéto pole možností soudržnosti postav a zároveň intrik vůči okolí i intrik vůči sobě...
Celkově jsem proti tomu v dalších fázích příběhu (no, někdy se tomu postavy ale nevyhnou, pokud se dostanou do určité situace), ale na prvním příběhu to podle mě není takové zlo a je to asi nejjednodušší cesta, jak družinu spojit.

Nedělal bych to ale přímo cestou: "Když to nebude, princ si to s vámi vyřídí", ale nějakými oklikami, backgroundem a různými zajímavosti a vrstvením okolo. Je pravda, že někteří hráči toto nemají moc rádi.

Na druhou stranu - nevím už, jaký příběh to byl, ale když sem se víc zajímal o WoD, četl jsem nějaký ofiko příběh, který s tímto směrem (tedy nějaké "nucené spojení") přímo pracuje... Nerad bych se pletl, ale nebyl to přímo příběh pro Lite Vampire pro nový WoD?

- Když to tak vezmu, tak Vampire je něco trochu jinýho, než klasický quest. A družina nedržívá většinou pohromadě proto, že jsou to velcí buddy (až na výjimky), ale třeba proto, aby přežili... aby jim někdo kryl záda... aby mohli ostatní využívat ke svým cílům atd... a pak je skoro každý spojení družiny "vynucený" situací


EDIT:
Alef: Souhlas s tou představou týmu upírů, nápodobně. I proto mám radši vlkodlaky, kde si díky kmenovým vazbám tu soudržnost představím prostě líp.
Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od lev »

Viedol som teraz VtM na Gamecone pre 6 ľudí naraz (čo pôvodne nebol môj zámer) a VtM funguje dobre, keď sa hrajú osobné príbehy postáv bez nejakej družiny. Rôznymi technikami z VtM knižiek a knižky Sex & Sorcery som prelínal ich príbehy, pritom reálne až na jednu dvojicu hrali oddelené scény. Dôležité je, aby scéna, v ktorej hrá jedna postava mala nejaký dopad aj na ostatné postavy.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Peekay »

Velmi dobre texty na tuto temu najdes (tusim) vo Vampire Player's Guide a Vampire Storyteller's Handbook. Ako namet na zamyslenie by som ponukol:

Nie je tvojou pracou "davat postavy dokopy", to je na hracoch. Nech si toto premyslia uz pri robeni postav. Plus, mladi upiri maju velmi silnu motivaciu pracovat v skupinkach: starsim nemozu velmi verit (pretoze ti s nimi budu manipulovat ako s handrovymi babikami), ostava im teda obratit sa na "rovesnikov". Dalsie detaily budu zalezat od mikroklimy mesta, ktore pre hru vytvoris.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od irigi »

Lemmy píše:Já jsem využíval toho, co mají postavy společné jako pouto, které je může udržet dohromady (alespoň na čas).
Společná lidská minulost, společní známí, spříznění mentorové, stejné město, sousedící útočiště, stejné cíle, stejný nepřítel, stejný klan, stejná frakce a její cíle (Maškaráda), společný boj o přežití atd atd... je toho prostě hafo.
Ano, tak nějak se to asi musí koncipovat - otázka je, jak toho logicky konzistentně dosáhnout. Když mám dejme tomu čtyři hráče, je pravděpodobné, že si vyberou postavy zhruba ze tří klanů. Tyhle klany budou ve městě zastoupeny různými představiteli, kteři nebudou mít velmi pravděpodobně mít stejné cíle. Naopak budou do svých chráněnců lít ideologii o tom, proč zrovna jejich cíle jsou ušlechtilé, hodné plnění, apod.. Společná lidská minulost se bude jistě nějak překrývat - budou mít některé staré společné známé - ale aby se najednou objevili čtyři upíři, kteří se dřív dobře znali, byli přeměněni v jeden čas a to navíc různými klany mi hodně nezapadá. Jediné, co mne napadá je, že jsou to nováčci a cvičí se k boji proti společnému nepříteli. (To dává prostor pro individální cíle a zároveň jim to dává větší společný cíl a důvod v rámci mezí spolupracovat..) (Ono není problém vytvořit jedno z pout, které popisuješ, ale problém je, aby Starší v daném městě měli zájem na vytvoření takového pouta nebo na vytvoření čtyřech nováčků vůbec - to je to, co mi vrtá hlavou.)
Alef0 píše:Postavy by sami mali mat dovod sa zjednotit a Pan hry by ich len do toho mal len nakopnut. Nemam pocit, ze politika "A teraz MUSITE byt spolu lebo inak vas Storyteller a Prince mesta roztrha" je dlhodobo funkcna. Prave naopak, ak hraci zacnu spolocne tlacit na osobne problemy, tak mi pride prirodzene, ze Storyteller sa od toho moze odpichnut a vychadzat z toho pri bangovani.
Jo, tohle nejde - ani to nedává smysl. Princ by na tom navíc zájem asi vůbec neměl. Hráči musí mít IMHO prostor pro manévrování v upírské politice, jinak je vlastně ta politika nanic. Na druhou stranu bych ale zase nechtěl hrát JENOM skupinu separátních sezení s dvojicemi hráčů, co se zrovna dohodli, že budou spolu. Chtěl bych nějaký centrální motiv, který hráčům dá silný důvod spolupracovat. (A aby to dávalo smysl z pohledu otázky, proč vůbec upíry jejich mentoři nabádají, aby na tomle spolupracovali. (Pochopitelně nezapomenou dodat, že je potřeba udělat pár věcí i pro dobro vlastního klanu..) ) Výcvik proti sílícímu nepříteli mi přijde jako dobrý centrální motiv. Na druhou stranu pak hráči spolupracují jen aby se naučili spolupracovat a byli připraveni .. což není nějak moc ideální.
Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od irigi »

lev píše:Viedol som teraz VtM na Gamecone pre 6 ľudí naraz (čo pôvodne nebol môj zámer) a VtM funguje dobre, keď sa hrajú osobné príbehy postáv bez nejakej družiny. Rôznymi technikami z VtM knižiek a knižky Sex & Sorcery som prelínal ich príbehy, pritom reálne až na jednu dvojicu hrali oddelené scény. Dôležité je, aby scéna, v ktorej hrá jedna postava mala nejaký dopad aj na ostatné postavy.
A jak jsi pak spravoval čas hráčů? Dva odehrávali scénu a ostatní čekali? (Předpokládám, že u scény nebyli, aby se nedozvěděli nějaké informace, co jim nepatří.) Rozveď to prosím trochu, přijde mi to jako hodně zajímavý způsob vedení hry, ale nemám s ním moc zkušenosti a neumím si ho představit..
Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od irigi »

Peekay píše:Velmi dobre texty na tuto temu najdes (tusim) vo Vampire Player's Guide a Vampire Storyteller's Handbook. Ako namet na zamyslenie by som ponukol:

Nie je tvojou pracou "davat postavy dokopy", to je na hracoch. Nech si toto premyslia uz pri robeni postav. Plus, mladi upiri maju velmi silnu motivaciu pracovat v skupinkach: starsim nemozu velmi verit (pretoze ti s nimi budu manipulovat ako s handrovymi babikami), ostava im teda obratit sa na "rovesnikov". Dalsie detaily budu zalezat od mikroklimy mesta, ktore pre hru vytvoris.
Díky moc! Tenhle motiv se mi hodně líbí! Zkusím si sehnat ty příručky výše a inspiruji se,..
Uživatelský avatar
lev
Příspěvky: 150
Registrován: 30. 12. 2006, 13:16
Bydliště: Bratislava

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od lev »

A jak jsi pak spravoval čas hráčů? Dva odehrávali scénu a ostatní čekali? (Předpokládám, že u scény nebyli, aby se nedozvěděli nějaké informace, co jim nepatří.) Rozveď to prosím trochu, přijde mi to jako hodně zajímavý způsob vedení hry, ale nemám s ním moc zkušenosti a neumím si ho představit..
Trik spočíva práve v tom, že všetci hráči boli neustále pri hre a videli scény ostatných hráčov. Filozofia za týmto postupom spočíva v tom, že ak máš dve postavy - Johna a Suzie, ktorí sú manželia - pritom Suzie ho podvádza - tak Suziene scény točiace sa okolo tohoto problému budú zrejme zaujímať aj Johnovho hráča (aj keď tam zrovna nefiguruje John). Toto dokáže potom vytvárať isté nosné očakávania celej hry - celá skupina je zrazu zvedavá a v napätí, čo sa stane, keď John odhalí jej neveru a ako celý problém vyrieši. A to nie je všetko, lebo takýchto línií tam vznikne viac, pričom každý hráč bude mať aspoň jednu osobnú, a pri dobrom GMovaní bude nejak naviazaný aj na tie ostatné.

Aby som si pomohol klasikom Hitchcockom -
There is a distinct difference between "suspense" and "surprise," and yet many pictures continually confuse the two. I'll explain what I mean.

We are now having a very innocent little chat. Let's suppose that there is a bomb underneath this table between us. Nothing happens, and then all of a sudden, "Boom!" There is an explosion. The public is surprised, but prior to this surprise, it has seen an absolutely ordinary scene, of no special consequence. Now, let us take a suspense situation. The bomb is underneath the table and the public knows it, probably because they have seen the anarchist place it there. The public is aware the bomb is going to explode at one o'clock and there is a clock in the decor. The public can see that it is a quarter to one. In these conditions, the same innocuous conversation becomes fascinating because the public is participating in the scene. The audience is longing to warn the characters on the screen: "You shouldn't be talking about such trivial matters. There is a bomb beneath you and it is about to explode!"

In the first case we have given the public fifteen seconds of surprise at the moment of the explosion. In the second we have provided them with fifteen minutes of suspense. The conclusion is that whenever possible the public must be informed. Except when the surprise is a twist, that is, when the unexpected ending is, in itself, the highlight of the story.
Hrám: The Shadow of Yesterday, Vampire: the Masquerade, Příběhy Impéria
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Lemmy »

irigi píše:... otázka je, jak toho logicky konzistentně dosáhnout. Když mám dejme tomu čtyři hráče, je pravděpodobné, že si vyberou postavy zhruba ze tří klanů. Tyhle klany budou ve městě zastoupeny různými představiteli, kteři nebudou mít velmi pravděpodobně mít stejné cíle. Naopak budou do svých chráněnců lít ideologii o tom, proč zrovna jejich cíle jsou ušlechtilé, hodné plnění, apod.. Společná lidská minulost se bude jistě nějak překrývat - budou mít některé staré společné známé - ale aby se najednou objevili čtyři upíři, kteří se dřív dobře znali, byli přeměněni v jeden čas a to navíc různými klany mi hodně nezapadá. Jediné, co mne napadá je, že jsou to nováčci a cvičí se k boji proti společnému nepříteli. (To dává prostor pro individální cíle a zároveň jim to dává větší společný cíl a důvod v rámci mezí spolupracovat..) (Ono není problém vytvořit jedno z pout, které popisuješ, ale problém je, aby Starší v daném městě měli zájem na vytvoření takového pouta nebo na vytvoření čtyřech nováčků vůbec - to je to, co mi vrtá hlavou.)
To už záleží na konkrétních osobách v ději (a konkrétních figurkách na šachovnici ,-)).
Proč proti sobě jednají tito dva a dotkne se to i osatních účastního tohoto "divadla" - těch možností je opravdu spoustu...
Z
kusím uvést jeden příklad jedné z vrstev spojení několika účastníků děje:
postava A) silný upír, který přijal dva potomky (jeho oblíbenější je mladší, který je tvárnější a má lepší výsledky - ale nedává to z dalších důvodů najevo, spíše se chová tak, jako kdyby upřednostňoval prvního potomka):
postava B) je první, "starší" potomek - nenávidí svého "bratra" (C), který pro něj představuje slabocha, navíc ho nedokáže ovládat a ví, že se snaží dostat na jeho místo v oblibě u "otce" (A). Navíc díky intrikám svého bratra přišel o svého "potomka".
postava C), "potomek" (A) a "bratr" (B) od určité záležitosti nenávidí svého staršího "bratra" a snaží se ho svrhnout (zatím marně) z otcovi přízně a uvést na něj hanbu. Bohužel mu v tom zatím dobře brání vlivy jeho bratra a další věci.
postava D) - jejím mentorem (ale ne "otcem") je postava (C). Postava (B) jedná proti ní (právě kvůli spřízněnosti s mentorem), tudíž pro ni představuje hrozbu, tudíž nepřítele (alespoň prozatím).
postava E) - postava (B) je upír, díky kterému zemřel její "otec", nedloho po jejím přijetí... (nutno dodat, že její "otec" byl spojenec postavy (C), ale znelíbil se postavě (A), která ho nechala odstranit).

Postava D) a E) jsou hráčské postavy. Mají nějaký společný background, jejich mentoři či přímo "otcové" mají nějaký společný background.

- Je to pouze jedna z vrstev... těch vrstev a účastníků, důvodů, inkrik, spojení, nepřátelství a tajemství tam může být spousty (vystavil jsem ten příklad prakticky na bázi třech faktorů - otec, potomek, mentor).

Těžko to nějak blíž popsat, to už podle mě fakt záleží na konkrétním zázemí tažení.
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Alef0 »

Vampire: Player's Guide sa zial zrejme zohnat neda. (Chcel som odtial najst tie genialne eseje, ktore spominal Peekay, ale neuspel som). Ak ju najdes online, napis mi, prosim!

Napada mi: nemozte si skusit postavy nagenerovat spolocne? Hlavne mam na mysli nastrely Cielov a Osobnych problemov - vid Kubášikova esej (tiez uzasna). Ak zistite aspon par elementov, kvoli ktorym mozu byt postavy spolu, dodate nejaky vynuteny element od GMa (napady dal Lemmy), tak postupom casu v hre sa v hre objavia dalsie Ciele a Problemy a uz sa veziete.

Issue ako lokalny problem ("ale mne Wilhelmov Sire zabil matku, uz len myslienka na to, ze som s nim v jednej miestnosti, mi otvara nozik vo vrecku", pricom Wilhelm je postava) a nieco od GMa ako globalna hrozba ("musime sa spojit voci Cylonom, ehm")
scéna, v ktorej hrá jedna postava mala nejaký dopad aj na ostatné postavy.
Toto som experimentalne robil v poslednom D&D (hoci som to nevedel explicitne). Ak sa postavy rozdelili ("ja do krcmy, on do chramu, zvysok hlada za dedinou"), tak som dramaticky prestrihaval medzi skupinami (Hrac: "A neviete nahodou ako sa vola ten cudzinec?" Krcmar: "Stormgard" STRIH!) a dosledok kazdej sceny priniesol zaujimavy element pre nepritomne skupiny.

Hraci mimo fokusu sceny mozu podla mna veselo metagamovat, hrat nevyznamne NPCcka, robit krovi a davat napady. Metagame je v takejto hernej filozofii excelentny.

Este mi napada uzasny napad na vztah medzi hracskymi postavami: Sire a jeho Childe.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Aljen »

Lev spominal inu techniku a to je nielen ze scena jednej postavy ma dopad na scenu inej postavy, ale ze
pribeh postavy jedneho hraca zaujima hraca inej postavy.

To je podla mna podstatne. Ved chceme hrou zaujat prave hracov a to je pri strihanych scenach najvacsi problem.

(bol som v tej hre hracom, takze viem ze to tak naozaj fungovalo)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Kompaktní skupina upírů? (Shako a von Pecka nečíst! ;-) )

Příspěvek od Alef0 »

Ved chceme hrou zaujat prave hracov a to je pri strihanych scenach najvacsi problem.
Mozes sa rozviest, kde si pri strihani videl problem? Ma to zaujima.
Lev spominal inu techniku a to je nielen ze scena jednej postavy ma dopad na scenu inej postavy, ale ze
pribeh postavy jedneho hraca zaujima hraca inej postavy.
Jo, ja som bol len na tej jedinej urovni. V onom D&D, ktore bolo jednorazovkou, prirodzene nebol cas ani priestor ani mechanika na vytvaranie pribehu hraca.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Zamčeno

Zpět na „World of Darkness“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti